بازگشت به خانه  |   فهرست موضوعی مقالات و نام نويسندگان

فروردين   1388 ـ آوريل  2009 

 

«آقا» را سر کار گذاشته اند؛ خودش هم باورش شده

سايت «پيک نت»

به فرمان رهبر، امسال، سال صرفه جوئی اعلام شده است. مثل پارسال که سال نوآوری اعلام شده بود. نه پارسال کسی شاهد نوآوری بود و نه امسال کسی شاهد صرفه جوئی خواهد بود. آن صرفه جوئی که رهبر فرمان آن را صادر کرده ناشی از برباد رفتن پول نفت، وابستگی شدید کشور به واردات، نابودی تولید داخلی – اعمم از صنعتی یا کشاورزی- و تحریم های اقتصادی و بحران عمومی اقتصاد سرمایه داری جهانی است. رهبر اینها را نگفت، فقط فرمایش کرد که مردم باید صرفه جوئی کنند.

معمولا صرفه جوئی با اعلام برنامه جلوگیری از واردات و تشویق تولید داخلی از یک طرف و سهیم کردن تمام مردم یک کشور در سرنوشت آن کشور قابل اجراست و ما شاهدیم که هیچیک از این دو در جمهوری اسلامی وجود ندارد. بنابراین، وقتی مردم درسرنوشت کشور سهیم نیستند، وقتی با رای آنها بازی سیاسی می شود، وقتی هر اعتراض و اعتصابی با چماق و تفنگ و زندان پاسخ داده می شود و اختلاف طبقاتی به اوج خود رسیده، چگونه می توان انتظار صرفه جوئی داشت؟ ضمنا چه کسی باید صرفه جوئی کند؟ توده مردم؟ آنها که ندارند تا مصرف کنند، چه رسد به اینکه صرفه جوئی کنند. بنابراین صرفه جوئی باید شامل حال خودی ها و بزرگان و چاپلوسان و وابستگان قدرت بشود. در این صورت، حتی اگر چنین برنامه ای هم باشد، نمی توان آن را بدست امثال سردار محصولی میلیاردر داد!

اما ببینیم مردم، خودشان چه می گویند. دکتر مهدی خزعلی یادداشت کوتاهی پیرامون همین فرمان رهبر در وبلاگ خود نوشته که بخشی از آن را می خوانید. اما مهم تر از یادداشت او، پیام هائی که مردم زیر نوشته او اضافه کرده اند.

ابتدا این بخش از نوشته خزعلی را بخوانید:

 "سخنان رهبر انقلاب در صحن رضوی برای اصلاح الگوی مصرف و جلوگیری از اسراف و تبذیر بسیار زیبا ، حکیمانه و برای دولتمردان ما ضروری و مهم بود، اما اگر من جای رهبر بودم، یا دستور می دادم گلهای مازاد تریبون را جمع کنند و اصلاح الگوی مصرف را از جایگاه سخنرانی رهبری آغاز می کردم، یا این توصیه ها را به فردا موکول می کردم! در جایگاه سخنرانی رهبری به اندازه مجموع گلهای جایگاه سخنرانی 10 رئیس جمهور آمریکا گل چیده بودند!"

حالا چند پیام مردم را بخوانید:

1-  سلام این روایتِ بسیار مشهور، توصیه مقام معظم رهبری و تذکاریه شما مرا به یاد داستانی انداخت که روزی روزگاری نوشته بودم. سازمانی امنیتی یکی از اعضای کارکشته خود را مأمور می کند که شخصی را با مشخصاتی خاص پیدا کرده و سوژه را خنثی کند! مأمور مربوطه پس از سالها جستجو و رد یابی های دقیق به جایی نمی رسد. پس از آنهمه مرارت و سختی که از جهت یافتن فرد مورد نظر متحمل شده بود روزی به قصد اصلاح ریش خود، نا خود آگاه به دقت در آینه خیره می شود. تازه در می یابد که مشخصات مربوطه با چهرۀ خودش همخوانی کاملی دارد!؟ موفق باشید.

2- سلام خدمت شما و خوانندگان سایت جسورانه شما :در تکمیل در تایید فرمایش جناب کوچه بازاری باید عرض کنم در مملکت های ... - شخص اول باید همیشه و در همه حال حرف اول و آخر را بزند و همه باید در برابر وی کرنش کنند در همین ایام عید تنها تصویر و سخنان ایشان هست که پخش می شود شما حتی یک کلمه از رییس مجلس شنیده اید در این ایام .مدام می بینیم تصاویر ایشان را در حالی که مردم برای ایشان گریه می کنند و مدام حرفهای تکراری ایشان . هیچ کس غیر از ایشان حق حرف زدن ندارد ایشان مجاز است در مورد هر مساله ای سخن بگوید بدون اینکه کوچکترین نقدی به سخنان ایشان وجود داشته باشد . ایشان خیر مطلق است و بقیه در رابطه با ایشان موجودیت و هویت پیدا می کنند . آری برادر مملکت ما چنین است فرمایش

3- این حکومت ها خیلی با حال تشریف دارن. مثلا کافیه که رهبر بفرمایند صرف جوئی ، انگار که تا دیروز کسی خبر نداشت که باید صرفه جوئی کرد و اصلا این کلمه کلا وجود نداشته! بعد هم کلی پلاکارد با پول بیت المال چاپ میشه حاوی لبخند ملیح +دندانهای سفید+ "سال صرفه جوئی و اصلاح الگوی مصرف بر شیعیان کهکشان راه شیری و حومه مبارک باد!" اونوقت پیکان را که بنزین را با نون اضاف میخوره و سیر نمیشه ،اینقدر تولید میکنند که دیگه قالبش تموم میشه بعد موتورش را میزارن رو بدنه پژو با فرمون موتور گازی و کمک فنر نیسان گاوی و رنگ این مگسای پشکل خوار و میکنن تو پاچه ملت، چرا چون باید از تولید داخل حمایت بشه .اونوقت اونجائی که تولید داخل بدبخت داره عین ادم کارش را میکنه ، تعرفه واردات را منفی میکنن و اقایون و شرکا زحمت واردات را به عهده میگیرن و تولید کننده هم باید بره غاز دوانی 1500 متر با مانع.

به نظر من رهبری هم یه جورائی سر کاره! اونائی که نونشون تو این وضعیته ایشون را باد میکنن و ایشون هم به خودش گرفته...

http://www.peiknet.com/1388/12farvardin/12/PAGE/35AGHA.htm

  

https://newsecul.ipower.com/

بازگشت به خانه

 

محل اظهار نظر شما:

شما با اين آدرس ها می توانيد با ما تماس گرفته

و اظهار نظرها و مطالب خود را ارسال داريد:

admin@newsecularism.com

newsecularism@gmail.com

newsecularism@yahoo.com

 

 

New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fax: 509-352-9630