آرشيو  |  خانه  |   فهرست همهء مطالب به ترتيب نام نويسنده يا موضوع   |   پيوند به تقويم 1387  |   تماس    جستجو در سايت   |   English Section

 

=======================================================

سال دوم ـ شماره 479 ـ دو شنبه 10 فروردين 1387 ـ  30 مارچ 2009

=======================================================

در زندگی همه چيز ممکن است ـ پرزيدنت اوباما، فقط 21 سال پيش، در خانهء پدری

=======================================================

چه اميدی می توان به چنين فردی داشت؟

الف. ع. خ

می توان به روياها اميد بست، مثلا می توان تصور کرد که: «فردی از افراد نسل اول انقلاب به انحراف انقلاب پی برده! اما تاکنون سکوت کرده تا بتواند در "حلقه محارم" باقی بماند، و امروز به اين نتيجه رسيده، که تمام شرايط آماده است تا انقلاب را به مسير اصلی خود که همانا "تحقق حاکميت ملت بر سرنوشت خويش" است، رهنمون کند!» حتی با وجود چنين روياهايی نيز نبايد به «بازی انتصابات» وارد شد، چرا که اگر چنين رويايی صحت داشته باشد، بازهم بدون حضور «ما»، تحقق چنين رويايی ممکن خواهد بود، چون عده ای که از «نظام» بريده اند، برای تحقق چنين امری کفايت می کنند! درست نيست که «ما» مطابق روياهايمان عمل کنيم!

=======================================================

شما ای نسل‌های آينده!    ه

الاهه بقراط

شما، ای نسل‌های آينده، بدانيد ما، بسياری از نياکان شما، با آنها نبوديم. برای امروز شما تلاش کرديم و در مأيوس‌ترين روزها، اميد پرورانديم. امروز يکی ديگر از ما، اميدرضا ميرصيافی، وبلاگ‌نويس، در زندان جان باخت. شما، ای نسل‌های آينده، آزادی امروز خود را نه از «انتخاب بين بد و بدتر» بلکه از مقاومت کسانی داريد که با آنها نبودند و همواره برای خوب و خوبتر زندگی و تلاش کردند و گاه در تنهايی جان باختند در حالی که جهان تماشا می‌کرد و «جامعه» نمی‌دانست از بين «بد و بدتر» که پيشاپيش انتصاب شده‌اند، کدام يک را «انتخاب» کند.

=======================================================

دو پاسُخ به آقایِ ف. تابان و مقاله اش: « جمهوری خواهی، همین امروز! »

 

جمهوری و پادشاهی برابر با دموکراسی نیستند

بهمن زاهدی

 

جبهۀِ مَردمسالاری و ائتلاف های تازه

خَشایار رُخسانی

شما اگر جرايد شريفه ی دارالخرافه را که به سردبيری حضرت بقية الله الاعظم، ارواحنا روحی فداه (عج)، منتشر می شوند ورق بزنيد، هنوز می بينيد که جماعت به جای آن که تتمه ی جان و مال خود را به پای حضرات آيات عظام و حجج اسلام، اعلی الله مقامهم اجمعين، قربانی کنند، باز با طرح مسائل و مشکلات دينوی خود، که حل آنها هرگز در عهده ی انقلاب اسلامی شکوهمندمان نبوده است، تن حضرت امام (ل) و ساير معصومين، رحمت الله عليهم اجمعين، را می لرزانند و از اين طريق، آب مبسوطی به آسياب ديجتيالی دشمن، لعنته عليهم اجمعين، می ريزند.

===================== کوتاه و گويا  ====================

ایران همواره بر محبت به بهائیون تاکید داشته است!  ه

دادستان کل کشور و وزیر سابق اطلاعات

خبرگزاری دولتی «پرس تی وی»: قربانعلی دری نجف آبادی، دادستان کل کشور و وزیر سابق اطلاعات جمهوری اسلامی ایران، در رد ادعای غرب از جمله آمریکا مبنی بر مبنی بر تضییع حقوق بهائیون در ایران تصریح کرد، اقلیت بهایی ایران از همه امکانات کشور و حتی بیشتر از آن استفاده کرده اند. قربانعلی دری نجف آبادی، در مصاحبه با شبکه پرس تی وی همچنین درباره بازداشت رؤسای فرقه بهائیت در ایران و واکنش های غرب گفت :" آنها از همه امکانات کشور استفاده کرده اند و با وجود تخلفات گسترده، بویژه در بعد اقتصادی، به فعالیت های بسیار سود آور ادامه داده اند، اما وقتی آنها تبانی می کنند و از طریق کشوری ثالث با اسرائیل همکاری می کنند و تحت نفوذ صد درصد صهیونیست ها هستند، چه باید کرد؟" وی در ادامه این گونه فعالیت ها و ارتباط با دشمنان نظام اسلامی را محکوم کرد و گفت :" ما فقط مخالف این ارتباط ها هستیم و به هیچ عنوان کم محبتی به شهروندان بهائی را توصیه نمی کنیم و همواره بر محبت تاکید کرده ایم." شایان ذکر است که در چند ماه قبل برخی از رهبران بهائیون به اتهام فعالیت تشکیلاتی غیرقانونی، تبانی با بعضی از کشورها از جمله اسرائیل برای اقدام علیه نظام جمهوری اسلامی ایران، جمع آوری اطلاعات و فعالیتهای نفوذی و تخریب پایگاههای اعتقادی مردم دستگیر و بازداشت شدند. غرب از جمله آمریکا با وجودی که این افراد، اتهامات خود را پذیرفته اند، ادعا می کنند، ایران با نقض قوانین حقوق بشر به سرکوب اقلیت مذهبی بهائیت پرداخته است. نجف آبادی در واکنش به ادعای غرب گفت: "تاکید ما بر این است که خدمتگزار آنها هم هستیم ، اما نه به عنوان نفوذی، نه به عنوان جاسوس یا به عنوان یک باند سیاسی جعلی که با حمایت انگلیس و اسرائیل در ایران فتنه کنند، بلکه به عنوان یک انسان، مورد احترام ما هستند و از همه امکانات کشور برخوردار بوده اند ."  دادستان کل کشور همچنین در این مصاحبه، مبنای استراتژی کل نظام اسلامی ایران را " عدالت ، محبت و همچنین اصلاح امور" دانست و گفت: " البته این برخورد عادلانه و حکیمانه به شرط عدم توطئه، به شرط عدم فتنه، به شرط عدم اقدام علیه امنیت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، به شرط عدم برنامه ریزی و تبانی با دشمنان اسلام و دشمنان قرآن برای تخریب پشتوانه های نظام اسلامی صورت می گیرد." وی افزود: " جمهوری اسلامی ایران خانه بزرگ همه ماست و آنها هم مثل من و دیگران از مجموعه امکانات این کشور در چارچوب قوانین و مقررات برخوردار شده و خواهند شد."     (آرشيو)

 
 

© 2008 ـ New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fxa: 509-352-9630