آرشيو  |  خانه  |   فهرست همهء مطالب به ترتيب نام نويسنده يا موضوع   |   پيوند به تقويم 1387  |   تماس    جستجو در سايت   |   English Section

 

=======================================================

سال دوم ـ شماره 471 ـ يک شنبه 2 فروردين 1387 ـ  22 مارچ 2009

=======================================================

کاری از منصور خداوردی

=======================================================

ما به مبارزه علیه دیکتاتوری ادامه خواهیم داد

گفتگو با خسرو سیف، دبیر حزب ملت ایران

گفتگوگر: کنت تیمرمن از خبرگزاری «نيوز مکس»

در حالیکه سناتور جان کری ریاست جلسۀ مخصوص مجلس سنا به منظور تقویت سیاست دولت اوباما در جهت آغاز مذاکرات با جمهوری اسلامی ایران را بر عهده خواهد گرفته و می گوید: «دولت اوباما اعلام کرده است که قصد گشایش مذاکرات مستقیم با ایران را دارد و این کار اولین گام درست (در این جهت است) و من از رئیس جمهور در این مورد قدردانی می کنم»، خسرو سیف اعتقاد دارد که مذاکره با رژیم مستقر در تهران کاری است اشتباه. او می گوید: "ما معتقدیم که آمریکا باید با مردم ایران در تعامل باشد، نه با رژیم".

=======================================================

تغییرات در نیرو های مخالف در سی سال گذشته

گزارش نشست دفتر پژوهش حزب مشروطه ايران

این بند ناف شیفتگی به یک شاه، به یک فرد، را باید برید. ما طرفدار پادشاهی هستیم بحث هم ندارد خیلی هم به صراحت نوشته ایم و هیچکس هم به این صراحت ننوشته است. نام پادشاه آینده ایران را هم که ما دوست داریم آورده ایم که دیگر جای هیچ خواستنی نمی ماند. اما دیگر این تظاهرات، این دست بوسیدن و به خدا رساندن و تعریف ها و تملق ها را باید کنار گذاشت. این خوب نیست، بلکه خطرناک است. هیچ فردی نیست که بتواند در مقابل این ژست ها مقاومت کند. هر کسی خودش را گم می کند و از بقیه بالا تر می گیرد. باز یک عده مگس دور شیرینی را دور خود جمع می کند. این فکر را نکنید که یک نفر دموکرات و آزاد منش است. نه، فضا به سرعت او را عوض می کند. بارها در تاریخ ایران این اتفاق افتاده است. باید طرفداری از پادشاهی را از شاه پرستی جدا کنیم.

=======================================================

آرایش جديد نیروهای سیاسی ایران

گفتگو با مهدی خانبابا تهرانی

مصاحبه‌گر: بهرام محیی

من باورم براین است که علی‌رغم بی‌تفاوتی که در میان قشرهایی از مردم و گروه‌های سیاسی و سازمان‌های اپوزیسیون جمهوری اسلامی درباره‌ی این دوره از انتخابات دیده می‌شود و مسئله‌ی امتناع از مشارکت در انتخابات جمهوری اسلامی بعنوان انتخاباتی غیرآزاد و نوعی انتصابی بودن این انتخابات مطرح است، من فکرمی‌کنم این انتخابات برای نظام ولایت فقیه و حاکمیت جمهوری اسلامی به علت شرایط داخلی و خارجی، سرنوشت ساز و برای سرنوشت کل حاکمیت جمهوری اسلامی، یکی از مهم‌ترین انتخابات است، ولو این که غیرآزاد باشد.

=======================================================

چرا خودسوزی ؟

م. پزشکی

در هفته های اخیر، اخبار مربوط به خودسوزی تعدادی از جانبازان و معلولین جنگ هشت ساله، در جلوی مجلس و دانشگاه و دیگر مکان های عمومی، بطور وسیعی در مطبوعات و سایت های داخلی انتشار یافته که واکنش های گوناگونی در پی داشته است. بدون تردید انتشار خبر چهار مورد "خودسوزی" در ایران فقط بازگو کننده بخش بسیار کوچکی از واقعیت وجود و وفور اینگونه اعمال اعتراضی در ایران است و رژیم "جهل و سانسور" کوشش می کند که تا جاییکه بتواند از انتشار اینگونه خبرها جلوگیری کند. چرا که "خودسوزی "، آن هم در مقابل مجلس و دانشگاه، و در مملکت اسلام ناب محمدی، پدیده ایست بسیار خطرناک که خواب راحت را از چشمان حاکمان ربوده و امنیت ملی آنها را به مخاطره می اندازد.  

===================== کوتاه و گويا  ====================

جوانان خود را بورسیهء امام زمان بدانند

باز هم رییس اتاق فکر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها

سايت ايران ـ ايران، به گزارش برنا: حجت الاسلام پناهیان، رییس اتاق فکر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، در نخستین گردهمایی دانشجویان مهدویت تحت عنوان ”عصر آفتاب” در مهدیهء مسجد مقدس (!) جمکران گفت: «امروزه کشور نیازمند کارهای فرهنگی است که باید همگان به آن توجه کرده و فرهنگ مهدوی را در جامعه رواج دهند. دانشگاه‌ها و جامعه ما باید منتظر باشد و ما در حال حاضر دانشجو و استاد منتظر داریم اما علمی که بوی انتظار دهد نداریم. جامعه مطلوب جامعه‌ای است که مهدوی باشد و تمام مسائل و مشکلات از این طریق اداره شود. جوانان دانشگاهی هم باید تمام کارهای خود را برای امام زمان انجام دهند و به نوعی خود را بورسیهء امام عصر بدانند... جوانان بزرگ طلب بوده و می‌خواهند به یک موضوعی افتخار کنند و هیچ موضوعی برای آن‌ها افتخار به دین و امام عصر نخواهد بود. زيرا اگر برای جوان یک موضوع فرخنده پیدا نکنیم که به آن افتخار کند در سطح آبی و قرمز شادی او خلاصه می‌شود. جوانان می ‌توانند در عرصهء تبلیغات، تعلیم و تربیت و همچنین کارهای معنوی فرهنگ تاثیر گذار باشند و این نقص ما است که کمترین توجه را به موضوعی که موجب افتخار جوان باید بشود داریم. به جوان می‌گوییم که گناه نکن، لذت گناه را نبر، شاد نباش، خسته نشو، شاداب باش، پویا باش و… و این در حالی است که جوان چگونه باید لذت این همه مسائل را نبرد اما لبریز از عاطفه نباشد؟ ما باید یاد بگیریم که به چه چیز افتخار کنیم و در مورد آن ترانه بگوییم و به آن ببالیم... البته غمگین بودن در این فراق دوری از امام عصر کاری پسندیده و به حق است اما در مورد جوان نیازمند مقدمه چینی می‌باشد. جوان شادی و نشاط می‌خواهد و نباید همیشه او را به غمگین بودن وادار کنیم بلکه می‌توان با سرودن ترانه‌های بسیار در وصف امام موعود جوان را امیدوار کرده و او را برای فرج آماده سازیم. متاسفانه ما بلد نیستیم که شادی کنیم و با یاد امام به جشن و سرور بپردازیم... شما که در این مراسم حاضر شده‌اید، نور معرفت و معنویت در وجود شما جریان یافته است. نورانیت در موضوعات مهدوی است و باید در این نقطه تجربه کرده و در مابقی زندگی خود ادامه دهیم. بسیاری از جوانان کشور به امام عصر اعتقاد دارند و آن حضرت را در کنار خود احساس می‌کنند و هر کاری که انجام می‌دهند برای امام زمان بوده و ایشان را درک می‌کنند و حتی در موقع عروسی خود نیز کارت دعوتی برای امام عصر نوشته و در نزد خود نگاه می‌دارند...»  (آرشيو)

 
 

© 2008 ـ New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fxa: 509-352-9630