آرشيو  |  خانه  |   فهرست همهء مطالب به ترتيب نام نويسنده يا موضوع   |   پيوند به تقويم 1387  |   تماس    جستجو در سايت   |   English Section

فهرست موضوعی مطالب

برخی از نامه های خوانندگان

-----------------------------------

آرشيو «کوتاه و گويا»

-----------------------------------

آرشيو «می ترسانند

چون می ترسند»

-----------------------------------

گلچين باغ های مجازی

-----------------------------------

مطالب در رد سکولاريسم

مطالب در رد سکولاريسم نو

-----------------------------------

اعلاميۀ حقوق بشر

-----------------------------------

 

=======================================================

سال دوم ـ شماره 444 ـ دو شنبه 5 اسفند 1387 ـ  23 فوريه 2009

=======================================================

لندن، پايتخت امپراتوری اسلام

===================== کوتاه و گويا  ====================

جوانان ايراني با ايجاد حکومت سکولار در ايران مخالفند
هفته نامه "اکونوميست" چاپ لندن

خبرگزاری دولتی ايرنا: هفته نامهء "اکونوميست" چاپ لندن در جديدترين شماره خود با انتشار گزارشي به مناسبت سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي به تحليل رفتار جوانان ايراني پرداخت و نوشت: اکثر جوانان ايران مخالف ايجاد يک حکومت سکولار در ايران هستند . به گزارش اکونوميست در گزارش خود تحت عنوان "فرزندان انقلاب" با اشاره به سابقه حضور فعال جوانان ايراني در انقلاب اسلامي و تسخير لانه جاسوسي آمريکا توسط آنان نوشت: اشغال سفارت آمريکا در ايران و گروگان گرفتن کارمندان آن به مدت 444 روز از جمله حوادثي بود که باعث شد ايران در نظر غرب به عنوان يک کشور بنيادگراي اسلامي شناخته شود. اين هفته نامه افزود: رابطه ميان ايران با غرب از آن زمان تاکنون تنها اندکي بهبود يافته است و اميد به بهبود روابط تحت دولت "باراک اوباما" رييس جمهوري جديد آمريکا نيز اخيرا و با تعطيلي دفتر "شوراي فرهنگي بريتانيا" در تهران و عدم صدور ويزاي ايران براي تيم دختران بدمينتون آمريکا براي شرکت در سري مسابقاتي که به مناسبت سالگرد انقلاب ايران برنامه ريزي شده بود ضربه خورد. اکونوميست در ادامه نوشت: با وجود اينکه ممکن است برخي جوانان از محدوديت هاي اجتماعي ناراضي باشند اما مذهب همچنان بخش مهمي از زندگي بسياري از جوانان ايراني را تشکيل مي دهد. اين نشريه افزود: اکثر جوانان ايران مخالف ايجاد يک حکومت سکولار در ايران هستند . به نوشته اين هفته نامه "جوانان ايراني همچنين هويت و افتخار ملي قدرتمندي دارند ،اين جوانان نيز مانند بنيانگذاران انقلاب اسلامي از هرگونه دخالت غربي در مسائل ايران شديدا خشمگين مي شوند، ممکن است برخي جوانان ايراني از اقدامات جمهوري اسلامي ناراضي باشند اما همين ناراضيان هم در صورت حمله خارجي به حمايت از جمهوري اسلامي خواهند پرداخت."       (آرشيو)

=======================================================

این یک خدای سکولار است

حسن رحيم پور ازغتدی

سخنرانی در نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ها

می گویند ارزش ها و مقدسات را وارد بحث ها و منازعات سیاسی نکنید. آنها را آلوده به دنیا نکنید. بگذارید روی تاقچه بمانند. باید آنها را انبار کرد تا برای روز مبادا مصرف کرد. ارزش ها را کنار بگذاریم تا یک وقتی اگر لازم شد از آن ها استفاده کنیم. قرار نیست توسط این ها حکومت کرد. قرار نیست بر اساس اینها بازار مسلمین را سازمان داد. قرار نیست بر اساس اینها نظام رسانه ای و آموزشی کشور بازسازی شود. قرار نیست رابطه کارگر و صاحب کار، پول و کار بر این اساس تنظیم شوند. در این جا سلسله به جای ولایت، قدرت به جای عدالت و غریزه به جای فضیلت اصل می شود. این تعریف دولت سکولار و سیاست مدرن است. همه ی اختلافات و درگیری ها و دوستی ها و دشمنی ها بر این پاشنه می چرخند.

(همراه با توضيح سکولاريسم نو)

=======================================================

من و آقای خامنه ای

در موزهء عبرت

هوشنگ اسدی

‏ شما هنوز داريد از "موزهء عبرت" بازديد می کنيد که همان "کميته مشترک" خودمان باشد. در سلول کناری من "به ‏آذين" بود و پشت پنجره پيکر بيجان رحمان هاتفی را انداخته بودند. نه من، نه به آذين، نه رحمان و نه عليرضا هيچ ‏جرمی نداشتيم جز اختلاف عقيده با حکومت شما. همين. آن سه نفر ديگر نيستند و مرا از خانه ام بيرون کرده اند.‏.. شما را به خدائی که عشق ورزی تان را با او شاهد بوده ام، تنگ غروب های سلول همين کميته مشترک گريه می کرديد ‏که منوچهری ها و رسولی ها و ازغندی ها بروند و به جايشان برادر حميدها و مجتبی ها و رحيم ها بيايند؟ کافی بود از ‏بلندگوی کميته مشترک صدای اذان بلند شود و جای فريادهای مستانه شب های رسولی را بگيرد؟ با تغيير اسم شکنجه به ‏‏"تعزير" همه چيز حل می شد؟ اينها را می خواستيد؟

=======================================================

ولایت فقیه و حقوق بشر

شهباز نخعی  

سازمان عفو بین الملل یکی از مهمترین و پرنفوذترین نهادهای جامعه مدنی جهانی است، اما متاسفانه از همان  نقیصه ای رنجور است که موجب فروپاشی جامعه ملل شد و جانشین آن یعنی سازمان ملل متحد را نیز دچار اشکال کرده است. این نقیصه نداشتن ضمانت اجرایی برای تحقق بخشیدن به هدف ها و فلسفه وجودی این سازمان ها است. در نبود این ضمانت اجرایی، این سازمان ها ناگزیر تبدیل به دستگاه های عریض و طویل بوروکراسی و کاغذ بازی شده اند و از فساد مالی و زد و بندها و بده بستان های سیاسی نیز برکنار نمانده اند. چگونه می توان این ضمانت اجرایی را به وجود آورد؟ به نظر نگارنده اگر ارادهء سیاسی لازم وجود داشته باشد، این کار امکان پذیر است و در عرصه های دیگر تجربه های موفقی نیز دارد.

================   دوشنبه ها: مکتوبات فدوی   =================

«اینجانب این مصیبت وارده را به حضرت ولی عصر عجل الله التعالی فرجه الشریف وهمهء علاقمندان به دین واسلام و کشور و نظام و کشور تسلیت می گویم. آیت الله صافی گلپایگانی» ـ فدوی به محض رؤيت مصیبت نامهء فوق خوف برش داشت که نکند خدای نخواسته ، زبان سرخ اش لال ، هفت ُقرآن در ميان،  مقام  معظم  رهبری،  رضوان  الله  علیه، خرقه تهی کرده باشد که شوربختانه چنین نبود و گزارش خبرنگار  خودمان  را که بدقت مرور کرد دید که بيشتر از تشکیل  صفوف  طولانی مؤمنین  سطل  بدست در مقابل بیوت حضراتِ آیات خبر می دهد تا پيوستن بزرگان مان به لقاء الله...

 

فهرست نام نويسندگان>>

© 2008 ـ New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fxa: 509-352-9630