بازگشت به خانه  |   فهرست موضوعی مقالات و نام نويسندگان

دوشنبه ها: مکتوبات فدوی

طنزنوشته های هفتگی حميد رضا رحيمی

آرشيو

اسفند 1387 ـ   ژفوريه 2009

 

عزا عزاست امروز!

نیمهء ُدوّیم نوامبر المُرّقّص سنهء ۲۰۰۸ ترسائی

 

«اینجانب این مصیبت وارده را به حضرت ولی عصر عجل الله التعالی فرجه الشریف وهمهء علاقمندان به دین واسلام و کشور و نظام و کشور تسلیت می گویم». آیت الله صافی گلپایگانی

 

فدوی به محض رؤيت مصیبت نامهء فوق خوف برش داشت که نکند خدای نخواسته ، زبان سرخ اش لال ، هفت ُقرآن در ميان،  مقام  معظم  رهبری،  رضوان  الله  علیه، خرقه تهی کرده باشد که شوربختانه چنین نبود و گزارش خبرنگار  خودمان  را که بدقت مرور کرد دید که بيشتر از تشکیل  صفوف  طولانی مؤمنین  سطل  بدست در مقابل بیوت  حضراتِ آیات خبر می دهد تا پيوست بزرگان مان به لقاء الله.

بررسی گزارش اين خبرنگار خرفت حاکی از آن است که وی نخست پنداشته که حضرات آیات عظام و حجج اسلام، اطال الله عمرکم، برای نخستین بار در تاریخ اسلام، دارند چیزی به کسی می دهند؛ لکن قدری که باریک شد ملاحظه کرد که خیر! حضرات آیات، در اثر ابتلا به خبری که شرح آن در پی می آید شدیدا ً کف کرده اند و اجتماع مؤمنین سطل بدست، بدان جهت است .

باری، سنگ را گویا نخست جریدهء شریفهء جمهوری اسلامی، دست چپ مقام معظم رهبری، ایّده الله تعالی، بدین مضمون در چاه انداخته است:

«طی مراسمی با حضور اسفندیار رحیم مشائی، قبل از تلاوت قرآن، دوازده خانم با لباس محلی و "دف زنان!" روی سن آمدند و در حالیکه قرآن را در سینی گذاشته بودند با حالات ریتمیک قرآن را به قاری تحویل داده و سن را ترک کردند».

فدوی به اینجای قصه که رسید،  تازه بیست و پنج  سنتی اش افتاد و علت سینه به تنور چسباندن مؤمنین و حضرات آیات، کثرالله امثالهم، را دریافت و چنین بود که  ُجندالله بر حسب "وظیفهء ذاتی" خود سر و سینه زنان و شیهه کشان براه افتادند و غوغائی عظیم برخاست و، به قول ِ آن بزرگوار مخلد در آتش زندقه(۱) :

     ارباب عمایم این خبر را

     ازُمخبرِ صادقی  شنیدند

     غفلت شده بود و خلق وحشی

     چون شیر درنده می جهیدند

     درهای بهشت بسته می شد

     مردم  همه  می جهنمیدند                       

     ایمان و امان به سرعت برق

     می رفت که مؤمنین رسیدند !

بر این پایه، بنظر می رسد که "ابر و باد و مه و خورشید و فلک" در کار بوده اند تا بیست و یکمین  انگشت ِ استکبار جهانی و صهیونیزم  بین الملل از آستین برادر رحیم مشائی، رئیس سازمان میراث فرهنگی، معاون رئیس جمهور و پدر عروس او، بیرون آمده تا برای چندمین بار کار دست برادر احمدی نژاد بدهد (2).

در این میان، برادر رضا موسوی، مدیر کل روابط عمومی میراث فرهنگی، در یک فقره "برائت از مشرکین" گفته است:  

«خبر حرکات ریتمیک اصلا ً صحت نداشته و ندارد و آنچه در جریان این همایش برگزار  شده تواشیحی (3) بر اساس سنت های کهن هموطنان غرب کشور است که اجرای آن با ذکر اسماءالله و مدح حضرت رسول الله همراه می باشد! دیدن صحنه ای که در آن تعدادی بانوی ُملبّس به لباس ُکردی که قرآن را در یک سینی به نشانه احترام به قاری می دهند تعجب ندارد».

اما اینکه اینگونه معالجات روی برادر احمدی نژاد مؤثر واقع شود، بنظر فدوی که بر آراء حضرات آیات، از آيت الله جمله مکارم شیرازی، اعلی الله مکارمهم، استوار است، شدیداً محل تردید می باشد. ملاحظه بفرمائيد که ايشان، با کف نورانی و غليظ اسلامی خود فرموده است:

«اگر زمان شاه چنین حرکتی صورت می گرفت فریاد همه بلند می شد. من نمی دانم چرا با  قرآن بازی می کنند! پایه  و اساس جمهوری اسلامی بر اساس قرآن است. اگر با قرآن و دین چنین بر خورد شود با دیگر مسائل چه بر خوردی خواهد شد ؟»

و واپسین نکته اینکه فدوی، از لابلای گزارش جریدهء شریفهء جمهوری اسلامی چیز دیگری نیز دستگیرش شد. به خبر مذکور در فوق دوباره نگاه بفرمائيد:

«قبل از تلاوت قرآن، دوازده خانم، با لباس محلی، دف زنان، روی سن آمدند، و در حالی که قرآن را در سینی گذاشته بودند، با حالات ریتمیک، قرآن را به قاری تحویل داده و سن را ترک کردند».

آیا شما خوانندهء گرامی و ضد انقلاب نیز از لابلای سطور فوق همان را می بینید که فدوی دید؟... یعنی اعتراض مؤمنین بدان علت بوده است که چرا آن «دوازده خانم»، کثر الله امثالهم، سن را ترک کرده و به «حرکات موزون» خود، فتبارک الله احسن الخالقین (4) ادامه نداده اند.

حضرت لسان الغيب فرمود: «کجا دانند حال ما سبکباران ساحل ها؟»

کتبة الفقیر ـ فدوی

 

یادداشت ها

- 1 مرحوم ساکن جهنم، ایرج میرزا

2ـ بلاهای دیگری که برادر رحیم مشائی پیش از این بر برادر احمدی نژاد نازل کرده از اینقرار اند:

ـ  نخستین بار که یک خبرنگار اهل ترکیه در گزارشی فاش کرد که معاون احمدی نژاد برای نشان دادن عدم مخالفت اش با بی حجابی  ، به او اجازه داد  تا روسری  خود  را در دفتر کارش از سر بردارد، که جای فدوی البته خالی!

ـ انتشار فیلمی از رحیم مشائی در یک مراسم رسمی در ترکيه که توأم با رقص زنان بود که نشان می دهد که میانهء برادر مذکور با رقص بانوان، همیشه خوب بوده است  !.

ـ فقرهء آخر ، اظهار دوستی با مردم اسرائیل بود که اعتراض گلّه ای از علما، و در رأس  آنها مقام معظم رهبری، ایّده الله تعالی، را بر انگیخت .

3ـ تواشیح: نوعی همخوانی آهنگین قرآن و دعا ها

4ـ سوره ۲۳ آیه ۱۴

     

https://newsecul.ipower.com/

بازگشت به خانه

 

محل اظهار نظر شما:

شما با اين آدرس ها می توانيد با ما تماس گرفته

و اظهار نظرها و مطالب خود را ارسال داريد:

admin@newsecularism.com

newsecularism@gmail.com

 

 

New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fxa: 509-352-9630