آرشيو  |  خانه  |   فهرست همهء مطالب به ترتيب نام نويسنده يا موضوع   |   پيوند به تقويم 1387  |   تماس    جستجو در سايت   |   English Section

فهرست موضوعی مطالب

برخی از نامه های خوانندگان

-----------------------------------

آرشيو «کوتاه و گويا»

-----------------------------------

آرشيو «می ترسانند

چون می ترسند»

-----------------------------------

گلچين باغ های مجازی

-----------------------------------

مطالب در رد سکولاريسم

مطالب در رد سکولاريسم نو

-----------------------------------

اعلاميۀ حقوق بشر

-----------------------------------

 

=======================================================

سال دوم ـ شماره 417 ـ سه شنبه 8 بهمن 1387 ـ  27 ژانويه 2008

=======================================================

گهی پشت زين و گهی زين به پشت...

======================================================

چرا ولی فقیه عامدانه سد راه پيشرفت کشور شده است؟

ناشناس دو دل

خامنه ای همان اشتباهی را تکرار می کند که شاه کرد. او نيز انتقاد نسبت به «ناهمخوان بودن» شیوۀ مدیریت خود با جامعه را به نام مخالفت با دین و ایمان  سرکوب می کند. همانگونه که آن دیگری نيز سرکوب را بنام مخالفت با سلطنت و تمامیت ارضی انجام می داد. در ذات رابطۀ آقای احمدی نژاد و خامنه ای هم با رابطۀ هویدا و شاه تفاوت چندانی وجود ندارد و شباهت ها هر روز نمایان تر می شود. اگرچه در مقایسه دقیق تر دو نظام حکومتی تفاوت های بسیاری دیده خواهد شد. بهر حال، مهم آن است که این «ناهمخوانی» فقط  توسط روشنفکران سیاسی و اساتید دانشگاهی کشف نمی شود. مردم عادی ني آن را بشکل بیکاری، تورم، نابسامانی فرهنگی و اجتماعی، هر لحظه تجربه می کنند و در وحله اول دیوان اداری را مسئول آن می دانند.

======================================================

سخنان هشت سال پيش خاتمی در مورد مطبوعات

برگرفته از روزنامۀ «صبح امروز»، 6 اردیبهشت 79

رئیس جمهوری تصریح کرد که: «دولت و دستگاه ها نیازمند آرامش و طمانینه هستند و با توجه به سامان نظام و محوریتی که رهبری دارند آرامش خاطر و خیال رهبری خود منشا آرامش و ثبات در کل نظام می شود. وقتی که محور آرام و مستقر بود همه امور آرامش و ثبات دارند. بنابراین از این جهت هم آرامش خاطر رهبری برای ما مهم است و ما هم باید تلاش کنیم که این دغدغه ها را بشناسیم و نگذاریم که به وجود بیاید و اگر به وجود آمد در صدد رفع آن برآییم»... ایشان افزود: «اما ایجاد فضای آشفته و فضایی که احساس شود که همه چیز خراب است، اینها نقد نیست و نخبگان جامعه ما، نویسندگان ما، گویندگان، اصحاب قلم و بیان ما این فضا را فراهم آورند و در نتیجه دغدغه رهبری را واقعا از بین ببرند. ما خودمان به عنوان دولت، مسئولان تشکیلات فرهنگی و تشکیلات دولتی باید اهتمام کنیم با طرح و برنامه درست و راهکارهای مهم، به سوی سالمتر شدن فضا حرکت کنیم»... (چند ساعت بعد 12 نشريه، و چند روز بعد «صبح امروز» تعطيل شدند).

======================================================

دو خبر دربارۀ مجاهدين

اروپا مجاهدین را از لیست  تروریستی خارج کرد

راديو فردا

اعضای اتحادیه اروپا روز دوشنبه در نشست خود در بروکسل به حذف نام سازمان مجاهدین خلق ایران از فهرست گروه‌های تروریستی رای مثبت دادند. این تصمیم وزرای خارجه ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا در پی توافق مقدماتی این اتحادیه در روز جمعه برای این اقدام گرفته شده است.

 

توافقنامه هاي امنيتي تهران – بغداد

سايت ايران ـ ايران

الربيعي مشاور امنيت ملي عراق، در سفر خود به تهران، گفت؛ «دولت عراق تصميم دارد گروهک رجوي را از اين کشور اخراج کند؛ به ساکنان اردوگاهي که اين گروهک در آن مستقر هستند ابلاغ کرديم که يا بايد به ايران بازگرديد يا به کشور ديگري برويد و امکان ماندتان در عراق از اين پس ممکن نيست».

به قلم لرد کين راس

فصل پنجاه و دوم ـ  محاکمۀ خائنين

قسمت دوم

در همان شبی که مجازات ها اعلام شد اغلب محکومين به اعدام رادر نقاط مختلف ازمير به دار کشيدند. کمال حکم اعدام آن ها، و از جمله عارف، را شخصاً و در حالی که سيگار می کشيد و ماسک خاکستری رنگ صورتش نشانه ای از عاطفه نداشت امضا کرد. برای او اين حادثه تفاوتی با جنگ نداشت؛ جنگی که اين بار عليه دشمن داخلی انجام می شد. مگر همين عارف در «ساکاريا» به طعنه به او نگفته بود که: «تو هميشه در اين کشور می توانی به اندازه کافی آدميانی پيدا کنی که به مرگ بفرستی؛ چه با دليل چه بی دليل»؟

===================== کوتاه و گويا  ====================

مواد مخدر يکي از شيوه هاي براندازي نرم است

به گزارش فارس، به نقل از روابط عمومي دادستاني کل کشور، قربانعلي دري نجف آبادي در جمع فرماندهان و پرسنل لشگر ثارالله سپاه استان کرمان طي سخناني با اشاره به فرا رسيدن دهه چهارم انقلاب بر ضرورت تحقق يافتن اهداف و آرمان ها و ماموريت هاي بزرگ ملت ايران در اين دهه تاکيد کرد. وي فعاليت نرم افزاري و فرهنگي در جهت رفع خلأهاي فرهنگي و... اقدامات سخت افزاري نظير آنچه برعهده سپاه، بسيج و ارتش است را گامي موثر جهت استمرار پيام انقلاب دانسته و گفت؛ بايد با جوشش و خروش در جهت تحقق آرمان ها اهتمام ورزيم.داستان کل کشور گفت؛ اينکه دشمن به دنبال ناتوي فرهنگي و گسترش و شيوع مواد مخدر است در راستاي بي خاصيت کردن و بي تفاوتي ملت ما و سرگرم کردن ما به فساد و فحشا بوده و غيرت و حميت و مردانگي جوانان ما را نشانه گرفته است اما ملت ايران نشان داده که تسليم دشمن نمي شود و با عزت و افتخار در جهت مبارزه با مواد مخدر اهتمام خواهد ورزيد.در کنار دري نجف آبادي، رئيس قوه قضائيه نيز روز گذشته در پيامي براي همايش دست اندرکاران مبارزه با مواد مخدر از مواد مخدر به عنوان يکي از اهرم هاي ناتوي فرهنگي و براندازي نرم ياد کرد و گفت؛ عمق فاجعه، صحنه جنگي تمام عيار و خانمانسوز و ويرانگر و برانداز نسل را به تصوير کشيده است.به گزارش ايلنا سيدمحمود هاشمي شاهرودي استفاده از تمام ظرفيت ها و امکانات و فناوري هاي پيشرفته و نوين در انسداد و کنترل مرزها را مورد تاکيد قرار داد و گفت؛ دستگاه هاي اطلاعاتي و امنيتي نيز بايد با قاطعيت هرچه تمام تر نسبت به شناسايي سرشبکه ها و شبکه هاي مافيايي و عناصر اصلي فساد اقدام کنند و آنان را به مراجع قضايي بسپارند.            (آرشيو)

======================================================

فهرست نام نويسندگان>>

© 2008 ـ New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fxa: 509-352-9630