آرشيو  |  خانه  |   فهرست همهء مطالب به ترتيب نام نويسنده يا موضوع   |   پيوند به تقويم 1387  |   تماس    جستجو در سايت   |   English Section

فهرست موضوعی مطالب

برخی از نامه های خوانندگان

-----------------------------------

آرشيو «کوتاه و گويا»

-----------------------------------

آرشيو «می ترسانند

چون می ترسند»

-----------------------------------

گلچين باغ های مجازی

-----------------------------------

مطالب در رد سکولاريسم

مطالب در رد سکولاريسم نو

-----------------------------------

اعلاميۀ حقوق بشر

-----------------------------------

 

=======================================================

سال دوم ـ شماره 409 ـ دو شنبه 30 دی 1387 ـ  19 ژانويه 2008

=======================================================

دو مقدمه بر کتاب «روياهايي از پدرم ـ داستان نژاد و ميراث»

نوشتۀ: باراک اوباما

سکولارييسم نو: باراک حسين اوباما فردا بر صندلی قدرتمندترین مقام جهان تکيه می زند و می تواند در روزها و سال هائی که پيش رو داريم بر زندگی تک تک ما و فرزندان ما اثرگذار باشد. از آنجا که بنظر نمی رسد در ايران مطالب دستچين نشده و دگرگونی نيافتۀ چندانی دربارِۀ شخصيت واقعی و گذشتۀ او منتشر شود، بر آن شديم که دو مطلب کوتاه از قلم او را، که بصورت دو مقدمه بر نخستين کتاب او منتشر شده است، به فارسی برگردانيم. نخستين مقدمه را او در 1993 نوشته و سال بعد منتشر کرده است و دومين مقدمه  ده سال بعد برای چاپ دوم کتاب نوشته شده و روند بلوغ فکری اين مرد خارق العاده را بخوبی منعکس می کند.

======================================================

شور زندگى، رد پا و تابوى مرگ

(تجربه ای در سکولاريسم)

مهرداد درويش‌پور

براى آنان كه نظر به آسمان ندوخته اند اما راهى جز افسون زدايى از مرگ، همزيستى با آن و كوشش براى دنيوى ساختن وداع آخرين وجود ندارد. يادواره ها، خاطره‌ها و آن چه آدمى از خود بر جاى مى‌گذارد، وجود پس از مرگ را معنا مى‌بخشد. وجودى كه گرچه فاقد حيات است اما با ردپاى خود حضورش را به رخ مى‌كشد.

======================================================

فروش چاه های نفت

شهباز نخعی   

فکرش را بکنید: شش دانگ یک چاه نفت با تولید روزانه بین پنج تا پانزده هزار بشکه. اگر قیمت بازار کساد و راکد این روزها ـ چهل دلار هر بشکه ـ را در نظر بگیرید می شود روزی دویست تا ششصد هزار دلار. اگر قیمت ها باز بالا برود و به سطح هفت ـ هشت ماه پیش بازگردد، درآمد روزانه بین هفتصد هزار تا دو میلیون دلار می شود. عمر متوسط یک چاه نفت را پانزده سال در نظر بگیرید و ببینید درآمد سر به کجا می زند. اگر قیمت متوسط را بشکه ای صد دلار حساب کنید، جمع درآمد پانزده سال ـ بسته به میزان استخراج روزانه بین پنج تا پانزده هزار بشکه ـ سر به رقم نجومی دو میلیارد و هفتصد تا هشت میلیارد دلار می زند. همه اینها هم تنها با یک سرمایه گذاری ناقابل چهار تا شش میلیون دلاری! باور نمی کنید؟!

===============   دوشنبه ها: «مکتوبات فدوی»ه  ================

اختلاط فرهنگی

طنزنوشته های هفتگی حميد رضا رحيمی

فدوی امسال نیز قمه را بلند کرده بود که شدیداً بر ملاج ِ خود بکوبد، لکن اختلاف حضرات آیات و مسؤلین در آراء و اجرا موجب شد که قمۀ فدوی در هوا معلق بماند! چرا که  در یک  سایت مکتبی خواندیم که پنجاه نفر از قمه زنان در «خمینی شهر» توسط پلیس دستگیر شده اند! شما اگر جای فدوی بودید چه می کردید؟ همانطور که ملاحظه می کنید، تفاوت آنچه  که مسؤلین امسال در این ارتباط اجرا کردند، با آرائی که حضرات آیات عظام و حجج اسلام پارسال صادر فرمودند، دست کم از زمین تا پشت بام است!..

===================== کوتاه و گويا  ====================

روشنفکران مامور اجرای انقلاب مخملین

نماینده ولی فقیه در نیروی دریایی سپاه

مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در نیروی دریایی سپاه تاکید کرد؛ «تهاجم در عرصه فکر، باور، اندیشه و ذهنیت که از آن به جنگ نرم یا انقلاب رنگی و مخملی نیز یاد می شود، همچنان به عنوان یک راهبرد در دستور کار دشمن قرار دارد.» به گزارش فارس به نقل از روابط عمومی نیروی دریایی سپاه، حجت الاسلام علی شیرازی در اجتماع مسوولان و ناویان مرکز آموزش احمد بن موسی(ع) با اشاره به استمرار توطئه های دشمن علیه نظام اسلامی گفت؛ دشمن هنوز از راه اندازی انقلاب مخملی در ایران ناامید نشده است. شیرازی خاطرنشان کرد؛ امروز چند سال است که آرایش جنگی دشمن تغییر کرده و رسانه ها به خط مقدم آمده و توپخانه‌ها نقش پشتیبان رسانه ها را برعهده دارند. وی افزود؛ در حال حاضر این رسانه ها هستند که نبرد را با توهم پراکنی آغاز می کنند و با شلیک دروغ و شایعه ادامه می دهند و تغییر باورها را پی می گیرند و این تهاجم از نوع فرهنگی است. شیرازی خاطرنشان کرد؛ دشمن این ماموریت را به رسانه ها و مهره های خود در قالب روشنفکران نسل جدید واگذار کرد تا به مجموعه کوشش ها، تئوری ها و جنگ نرم و در قالب های آرام و بی صدا و پرزرق و برق ضمن نفوذ به ساختار فرهنگی و سیاسی کشور و بهره گیری از منابع و نهادهای وابسته به دولت پروژه فروپاشی از درون را در ایران تحقق بخشد.       (آرشيو)

======================================================

فهرست نام نويسندگان>>

© 2008 ـ New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fxa: 509-352-9630