بازگشت به خانه  |   فهرست موضوعی مقالات و نام نويسندگان

دوشنبه ها: مکتوبات فدوی

طنزنوشته های هفتگی حميد رضا رحيمی

آرشيو

دی 1387 ـ   ژانويه 2009

 

اختلاط فرهنگی

فدوی با آن دسته از دوستان که می گویند «اسلام عزیز فرهنگ ندارد» ابداً موافق نیست . تأمل و مروری کوتاه در همین سی سالی که آنچنان گذشت، انبوهی آموزه های فرهنگ اسلامی را که همگی نشأت گرفته از اسلام ناب محمدی (ص ) است شدیداً کف دستتان می گذارد و شاید هم، بقول عوام،     already گذاشته باشد!

پس در این مورد بحثی نداریم. می ماند تشُتت واختلاف ِآرائی که معمولاً بین علما (کثرالله امثالهم) بروز می کند که این البته خود جزئی از همان فرهنگی است که شما خوانندۀ محترم ضد انقلاب منکر آن هستید!

باری، فدوی بحث تحلیلی پیرامون این مقوله که در آن اسلام عزیز مظلوم واقع شده است را به مجالی دیگر  وا می گذارد و در این مختصر تنها بدین نکته اشاره می کند که اختلاف در آراء (حضرات آیات، دامت تأییدا ُتهم) و اجرا (مسؤلین اعلی الله مقامهم اجمعین) گاه موجب سرگردانی مؤمنین و مؤمنات کثرالله امثالهم می شود . فدوی، از ُمحرّم الحرام سال پیش، به روشنی بیاد دارد که  از تلویزیون مقدس «سلام»، که از اُمّ ُالُقرای لس آنجلس پخش می شود، بینندۀ برنامه هائی بود که در آن، حضرات آیات و حجج اسلام در مناقب قمه زنی داد سخن داده و حتی خاطرات و محفوظات خود از علمای َسَلف (حَشَره الله َمعَ موالیه المُطهّرین صلوات الله علیهم اجمعین) را در این ارتباط، بعنوان سند در تأیید فرمایشات خود نقل می فرمودند و در حاشیه نیز گزارشات حیرت انگیزی از مراسم شکوهمند قمه زنی از منابع دیگر را هم دیدیم که یکی از مؤمنین در پاسخ خبرنگاری مکتبی که پرسید «آوردن ُخردسالان به چنین مراسم با شکوهی خوبست یا نه؟» فرمود که «کودکان را باید از همین سنین با فرهنگ اسلام (که باز هم شما خواننده ی ضد انقاب منکر آن هستید) آشنا کرد!»

باری، فدوی امسال نیز قمه را بلند کرده بود که شدیداً بر ملاج ِ خود بکوبد، لکن همان نکته، یعنی اختلاف حضرات آیات و مسؤلین در آراء و اجرا که پیشتر بدان اشارت رفت، موجب شد که قمۀ فدوی در هوا معلق بماند! چرا که  در یک  سایت  مکتبی خواندیم  که پنجاه نفر از قمه زنان در «خمینی شهر» توسط پلیس دستگیر شده اند!

شما اگر جای فدوی بودید چه می کردی ؟ همانطور که ملاحظه می کنید، تفاوت آنچه  که مسؤلین امسال در این ارتباط اجرا کردند،  با آرائی که حضرات آیات عظام و حجج اسلام پارسال صادر فرمودند، دست کم از زمین تا پشت بام است!.. مگر تن به "خیر الامور اوسطها " بدهیم  که همانا  اظهار نظر دکتر حسن (ع) ابوالقاسمی در ایسنا ست که فرمود:  «به  آن دسته عزادارانی  که در این روزها اقدام به قمه زنی می کنند بايد توصیه کرد با مراجعه به پایگاه های سازمان نسبت به اهداء خون خود اقدام کنند".

 فدوی که زیر بار این بی ناموسی ها نمی رود، عزاداران را نمی دانم ...

السلام وعلیکم ولا تفرقوا

چهاردهم ژانویة المفرح سنه 2008

الاحقر فدوی

https://newsecul.ipower.com/

بازگشت به خانه

 

محل اظهار نظر شما:

شما با اين آدرس ها می توانيد با ما تماس گرفته

و اظهار نظرها و مطالب خود را ارسال داريد:

admin@newsecularism.com

newsecularism@gmail.com

 

 

New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fxa: 509-352-9630