آرشيو  |  خانه  |   فهرست همهء مطالب به ترتيب نام نويسنده يا موضوع   |   پيوند به تقويم 1387  |   تماس    جستجو در سايت   |   English Section

فهرست موضوعی مطالب

برخی از نامه های خوانندگان

-----------------------------------

آرشيو «کوتاه و گويا»

-----------------------------------

آرشيو «می ترسانند

چون می ترسند»

-----------------------------------

گلچين باغ های مجازی

-----------------------------------

مطالب در رد سکولاريسم

مطالب در رد سکولاريسم نو

-----------------------------------

اعلاميۀ حقوق بشر

-----------------------------------

 

=======================================================

سال دوم ـ شماره 408 ـ يک شنبه 29 دی 1387 ـ  18 ژانويه 2008

=======================================================

==============  يکشنبه ها: احزاب و گروه های سياسی  ================

پیشنهادی برای آغاز یک حرکت نوین سیاسی – تشکیلاتی

حسن ماسالی

آنچه می آيد طرحی پيشنادی است برای: پایان دادن به مناسبات "انفرادی" و ایجاد "فراکسیون های فکری – سیاسی – تشکیلاتی" و زمینه سازی برای ایجاد " احزاب مدرن اجتماعی" در روند شرکت در مبارزه اجتماعی؛ استمرار بخشیدن مبارزات خاص حزبی وهمآهنگ کردن مبارزات عام اجتماعی با هم پیمانان و متحدین سیاسی؛ تلاش مشترک برای ایجاد " قدرت جایگزین" و برکناری رژیم حاکم در ایران؛ نهادینه کردن احزاب مدرن اجتماعی وسایرنهادهای ملی و دمکراسی خواهی در جامعه؛ بسیج و سازماندهی نیروهای تولیدی و اجتماعی و کارشناسان جامعه برای نوسازی جامعه و تکامل اجتماعی. 

(+ يک نظر از آقای شهرام فريدونی)  

======================================================

من از چه بيمناکم؟

محمد امینی

من از چه بیمناکم؟ از این که «ملت حاکم فارس» که گویا در وجود آقای احمدی نژاد و سید علی خامنه ای نمایندۀ من دربه در شده در خارج از ایران است، فروپاشد؟ ای کاش که فرو پاشد و ای کاش که بر ویرانه آن سامانی نشیند که یک کرد سنندجی، یک زن بلوچ سراوانی، یک شیرازی بهایی، یک یهودی همدانی، یک سنی مذهب ترکمان تبار از کردکوی، و یک آذری ترک زبان از خلخال، امکانی برابر برای شرکت در انتخاب شدن و انتخاب کردن را در بالاترین و همه ارگان های فرمانروایی، دادگستری و قانون گزاری همه ایران بیابند. ایکاش که به تبعیض و نابرابری در ایران در همین سال های بازمانده از زندگی خویش پایان دهیم و بنیانی را بنا نهیم که برتری آدمیان بر کار و کوشش و دانایی آنان باشد و نه بر تبار و تیره قومی و باورهای دینی.

======================================================

چالش‌های اجرایی فدرالیسم در ایران

سید هاشم هدایتی

برای استقرار سیستم فدرال در یک کشور پیش نیازهای متعددی لازم است و عدم توجه به این پیش نیازها استقرار این سیستم را در عمل با مشکلات و موانع اساسی مواجه می سازد. این مسئله گرچه چیزی از اهمیت تئوریک فدرالیسم نمی کاهد منتها باید طرفداران فدرالیسم را به تفکر و تامل وا دارد که اگر واقعا خواهان تحقق عملی و اجرایی سیستم فدرال در جامعه خود هستند باید قبلا زمینه ها و پیش نیازهای آن را فراهم سازند. و این ممکن نیست مگر با روش دموکراتیک و به دور از فشار و زور و یا تحت حمایت خارجیان.

======================================================

تمايزات و رقابت ها ميان سلطنت طلبان و جمهوری خواهان

نیکروز اولاداعظمی

متحدين اتحاد جمهوری خواهان ايران نه از ميان طيف اسلاميت نظام در درون حکومت جمهوری اسلامی و نه از گروه هوادار موروثی کردن نظام اند، که هر دو طيف در طول تاريخ جهنم را بر زمين ايران پهن و فرش کردند. متحدين ما را هوادران برجسته کردن جمهوريت نظام در درون حکومت، پيرامون آن و سطح جامعه تشکيل می دهند، کدام همکاری با طيف های مطرح شده برای ما اتحاد جمهوری خواهان ايران اهميت دارد: همکاری با رقيب يا همراهی با متحدين امروز و فردای ما؟

===================== کوتاه و گويا  ====================

اعزام چهل «مدرس سياسی» به دانشگاه‌های كشور

مدير مطالعات سياسي نهاد نمايندگي رهبري در دانشگاه ها از اعزام بيش از چهل مدرس سياسي به دانشگاه‌هاي کشور خبر داد. به گزارش سرويس دانشگاه برنا، محمد قرباني تصريح کرد: در راستاي تعميق مباحث سياسي در دانشگاه‌ها و ارتقاي سطح قدرت تحليل و درك مباحث سياسي دانشجويان، چهل كارگاه آموزشي مباحث سياسي را برنامه‌ريزي كرديم كه تعدادي اجرا و مابقي تا پايان سال برگزار خواهد شد. وي با اشاره به استقبال دانشجويان و دانشگاه‌هاي سراسر كشور در سه ماه نخست سال تحصيلي از كارگاه ها گفت: تاكنون سی و پنج كارگاه آموزشي مباحث سياسي برپا شده است كه در اين دوره‌ها چهل نفر از اساتيد مجرب براي تدريس مباحث مختلف به دانشگاه‌هاي سراسر كشور اعزام شده‌اند. قرباني در گفت و گو با مركز ارتباطات و اطلاع‌رساني نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌ها اظهار داشت: در خصوص محورها و موضوعات ارائه شده در كارگاه ها جريان‌شناسي سياسي، جنبش دانشجويي ، تحليل سياسي، آموزش مهارتهاي تشكيلاتي، صهيونيسم‌شناسي، غرب شناسي و تحولات خاورميانه از موضوعاتي هستند كه در كارگاه ها طرح شده است.      (آرشيو)

======================================================

فهرست نام نويسندگان>>

© 2008 ـ New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fxa: 509-352-9630