آرشيو  |  خانه  |   فهرست همهء مطالب به ترتيب نام نويسنده يا موضوع   |   پيوند به تقويم 1387  |   تماس    جستجو در سايت   |   English Section

فهرست موضوعی مطالب

برخی از نامه های خوانندگان

-----------------------------------

آرشيو «کوتاه و گويا»

-----------------------------------

آرشيو «می ترسانند

چون می ترسند»

-----------------------------------

گلچين باغ های مجازی

-----------------------------------

مطالب در رد سکولاريسم

مطالب در رد سکولاريسم نو

-----------------------------------

اعلاميۀ حقوق بشر

-----------------------------------

 

=======================================================

سال دوم ـ شماره 405 ـ پنج شنبه 26 دی 1387 ـ  15 ژانويه 2008

=======================================================

================   ادغام پژوهش و دین مشکل است  ================

سوزان تایلور

در تشخیص پنجاه کشف علمی برتر سال 2007 مقاله­های امریکائی ها در جایگزینی سوخت، معالجه بیماری پارکینسون و تکنولوژی استفاده آسان از وسایل الکترونیکی برای مصرف­کننده، پیشتاز بودند. در میان آن افراد، پژوهشگرانی از ژاپن، ایتالیا و هلند با جمعیت 16 میلیون نفری بودند. امّا نام هیچ فرد قابل توجهی از پنجاه و شش کشور مسلمان جهان، با داشتن یک بیلیون جمعیت، در این لیست وجود نداشت. دکتر اسام هژی دلیلی برای این امر دارد. او که یک ستاره­شناس مسلمان لیبایی است و در حال حاضر درهوستون و در ناسا بر روی برنامه­های پژوهشی ستاره مریخ کار می­کند می­گوید: «ما در محیطی زندگی نمی­کنیم که علم ارزشمند باشد.» او می­گوید «علم و روشنفکر برای حکومت­هایی که هیچ برنامه جدّی برای تحقق قوانین دموکراسی ندارند یک تهدید است».

======================================================

دين و تروريسم

ناصر کرمی

با بلند کردن قرآن در دست و بر نیزه و با خواندن سوره های وحشت آور از آن، با پوشیدن لباسهای سیاه و سفیدِ خون آلودِ ترس آور، با رژه رفتن ها همراه با دادن شعارهای خشونت آمیز به زبانی بیگانه در خیابانها، با روضه خوانی ها و بستن نواری به زبان عربی نقش نگار بسته بر پیشانی، شیوهء تبلیغاتی گسترش ترس و وحشت را در جامعهء ایرانی کرده اند، گذشته از نیروهای رسمی کشور تنها 9 تا 11 میلیون بسیجی را برای چنین تبلیغات و سرکوب در دایرهء قدرت سیاسی ولایتِ فقیه در اختیار خود دارند، هنوز بعد از 30 سال اقتصاد کشور بر اساس یک اقتصاد جنگی برنامه ریزی میباشد... چنین اعمال و روشهای شناخته شده وسیله و ابزارهای سرکوب و ترور حکومتهای دیکتاتور و تروریست زمانهای قبل و امروز می باشد.

======================================================

اصلاحات مرد، زنده باد انقلاب!

پيام فدايي، ارگان چريکهای فدايي خلق ايران

تئوريسين های اصلاحات برای فريب مردم و رویگردان کردان آنها از انقلاب می کوشند تا از جمله با تکيه بر شکست انقلاب سال 57 و بی پاسخ ماندن خواست های مردم بر بی سرانجام بودن آلترناتيو انقلاب تاکيد کرده و همچنين با غلو کردن در هزينه های انقلاب دل آنها را خالی ساخته و آن ها را از انجام حرکات راديکال بر عليه رژيم جمهوری اسلامی باز دارند. در حقيقت آنها می کوشند "انقلاب" را چنان در نزد توده ها ترسناک جلوه دهند که مردم به بقای جمهوری اسلامی رضايت دهند و بقول معروف از ترس تب به لرز رضا دهند. به اصطلاح اصلاح طلبان همچنين با  اشاعه اين دروغ بزرگ که نسل کنونی خواهان انقلاب نمی باشد  و حاضر به پرداخت هزينه های طبيعی  و ذاتی هر انقلابی نيست برای  کالای حقير خود بازار گرمی کرده و می کوشند چنين جلوه دهند که گويا راهی جز تبعيت از دو خردادی ها در مقابل مردم قرار ندارد و گويا در جامعه تحت سلطه ايران امکان اصلاحات وجود داشته و می توان با رفرم های تدريجی نظام سرکوبگرانه حاکم را اصلاح نمود.

=======================================================

نگاهی به کار فصلی و صنعت گردشگری در ترکيه

بخش سوم از فصل ششم کتاب «ترک های امروز»

غافلگيری های اقتصادی در  ترکيه

آندرو مانگو

مطلب اختصاصی سکولاريسم نو

در مورد ترکيه می توان پرسيد که «آمار مربوط به رشد اقتصادی ترکيه تا چه حد بايد دقيق دانست؟» درست است که ترکيه دارای نهاد آمارگيری کارآمدی است اما مسئله آن است که بسياری از فعاليت های اقتصادی در جايی منعکس و ثبت نمی شوند. در اگوست 2003، «سينان آیگون»، مدير اتاق بازرگانی آنکارا، تخمين می زد که حجم «اقتصاد پنهان» ترکيه، که از آن با نام های «اقتصاد خاکستری» و «اقتصاد سياه» نيز نام می برند، به حد دو سوم کل اقتصاد ترکيه بالغ می شود و، لذا، دولت ترکيه دو سوم درآمدهای خود از محل ماليات ها را از دست می دهد.    (پيوند به فهرست کتاب)

===================== کوتاه و گويا  ====================

مصداق عملی «لا اکراه فی الدين» در زندان های شهر ساری

سايت فعالان حقوق بشر در ایران گزارش می دهد که دو زندانی بهایی در زندان مرکزی ساری به دلیل عدم حضور در مراسم عزاداری شیعیان مورد تنبیه و تحقیر قرار گرفتند. با آغاز ماه محرم و برنامه های عزاداری که مختص آئین شیعه است، دو زندانی بهایی به نام های فواد نعیمی و فیض الله روشن در زندان مرکزی ساری برای شرکت در این مراسمات تحت فشار مسئولین قرار گرفتند که به دلیل امتناع آنان از شرکت در این مراسمات به دستور ریاست زندان موهای سر آنان تراشیده شد و این دو زندانی بهایی به بند 8 زندان که به بند تنبیهات معروف است منتقل گردیدند. از ویژگی های این بند محرومیت زندانیان از حق استفاده از تلفن، ملاقات و مرخصی می باشد. مسئولان زندان پیش شرط خروج این زندانیان از بند تنبیهی زندان را تعهد آنان به شرکت در مناسک و مراسم مسلمانان عنوان داشته اند. فواد نعیمی و فیض الله روشن دو زندانی بهایی در اوایل سال جاری توسط نیروهای امنیتی استان مازندران به اتهام عضویت در هیات خادمین (مسئول اداری جامعۀ بهایی)، اقدام بر علیه امنیت ملی و نمایندۀ دوره های فضائل (یادگیری مشارکتی) بازداشت و به حبس های تعزیری و تبعید محکوم شدند.      (آرشيو)

======================================================

فهرست نام نويسندگان>>

© 2008 ـ New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fxa: 509-352-9630