آرشيو  |  خانه  |   فهرست همهء مطالب به ترتيب نام نويسنده يا موضوع   |   پيوند به تقويم 1387  |   تماس    جستجو در سايت   |   English Section

 

=======================================================

سال دوم ـ شماره 399 ـ جمعه 20 دی 1387 ـ  8 ژانويه 2008

=======================================================

درس معلم ار بود زمزمۀ محبتی....

مبانی ضد سکولاريستی اصلاح طلبی

اسماعيل نوری علا

تا زمانی که روشنفکران ايران در نيابند که در برابر حکومت اسلامی دينکاران در کشورمان، بدون توسل و ابرام بر سکولاريسم (که آلترناتيو هر حکومت ايدئولوژيک است) هرگز نمی توان به پلوراليسم و دموکراسی رسيد، مطرح ساختن شعار «دموکراسی خواهی»، بعنوان نخستين اولويت مبارزه، راه را  بر جا افتادن انواع سوء تفاهم های اختراعی اصلاح طلبان حکومتی می گشايد. بعبارت ديگر، حکومت دينکاران در ايران، و جناح های مختلف آن، همواره از اينکه مخالفانشان خواست سکولاريسم را به کناری نهاده و خواهان دموکراسی شوند استقبال می کنند و همواره آماده اند تا با ايجاد بحث های انحرافی مختلفی همچون «مردمسالاری اسلامی» وقت مردم و رقبا را تلف کرده و بر سر قدرت باقی بمانند.       (+ دو نظر)   و نيز توضيح آقای مهندس حشمت طبرزدی

=======================================================

حاکمیت فقها بر مردم به جانشینی خداوند

خلاصۀ کتاب «حکومت اسلامی»،

نوشتۀ روح الله الموسوی الخمينی

تلخيص از دکتر مهدی بهار

چاپ نخست: مجلۀ فردوسی، اواخر دهۀ 1340

کتابی در دست است به ‌نام «نامه‌ای از امام موسوی، کاشف‌الغطاء» که ناشر آن در پایان مقدمه تصریح می‌کند که محتویات کتاب «بیانات رسا و شیوای» «حضرت آیت‌الله خمینی» است «...که در فرصت ها و مناسبت هایی در نجف اشرف ایراد فرموده‌اند». بنابراین، با اطمینان به این که محتویات کتاب، اعتقادات آقای آیت الله خمینی را بیان می‌کند و از زبان ایشان شالودۀ نخستین جریان فکری را می‌ریزد.

======================================================

ايران و ماجرای نوار غزّه

ناصر کرمی

در رابطه با منافع ملّی ایرانیان، واقعیّت آن است که: هر چه رژیم اسلامی تهران بر پشتیبانی رادیکال خود از حماس و سایر سازمان های تروریستی دیگر بیفزاید، چند برابر آن بر قدرت و مانور کشورهای منطقه و خلیج فارس افزوده خواهد شد و آنها از نعمت های بیکران اقتصادی و سیاسی و تکنولوژيک جوامع غرب برخوردار خواهند گشت و، در مقابل، همين امر موجب کاهش هر چه بیشتر سیاست ورزی و نفوذ حکومت اسلامی در منطقه و خلیج فارس و منزوی و بد نام شدن بیشتر  ایران منجر خواهد شد. در واقع سیاستی را که  رژیم اسلامی پیشهء خود کرده است، آرزوی دیرینهء رقیبان، تجزیه طلبان، و دشمنان  ایرانیان بوده و هست.

======================================================

کدام لیبرالیسم؟

بهمن هاتفی

لیبرال‌ها در ایران چه کسانی هستند؟ واقعاً نمی توانم با تعریف ذهنیم لیبرال‌های زیادی بیابم. در عوض تا چشم کار می‌کند معتقدین به آموزه‌های نئو لیبرالی وجود دارند. وقتی که در خیال به این می‌اندیشم که اگر دکتر موسی غنی‌نژاد در بریتانیا زندگی می‌کرد و می‌خواست کار سیاسی کند، باید به کدام حزب می‌پیوست، بدون هیچ شک و تردیدی به حزب محافظه‌کار می‌رسم و نه جایی دیگر. البته شاید طبیعی باشد چون در بریتانیا نیز حزب‌محافظه‌کار  مارگارت تاچر سردمدار نئو لیبرالیسم بود و در ایالات متحده نیز حزب جمهوری ‌خواه رونالد ریگان. واقعیت آنست که پیش‌فرض‌های نئولیبرالی که بارها در دنیای لیبرال و توسط لیبرال‌ها و دیگران به چالش کشیده شده است، در ایران تقدسی دینی یافته‌اند و شما حق ندارید به هیچیک شک کنید.

======================================================

سخنرانی شکوه ميرزادگی و اسماعيل نوری علا

در هوستون ـ تکزاس ـ همين يکشنبه>>>

===================== کوتاه و گويا  ====================

علي‌اكبري: «مراكز همسريابي» دردانشگاه‌ها ايجاد می شود

حجت الاسلام و المسلمين حاج علي اكبري با حضور در ايسنا و در گفت‌وگو با ايسنا، درباره طرح تاسيس «مراكز همسريابي» كه قرار است به زودي توسط سازمان ملي جوانان تدوين شود، گفت: با توجه به تغيير و تحولات به وجود آمده درزندگي شهري، به ويژه در كلان‌شهرهايي نظير تهران، به نظر مي‌رسد كه شيوه‌هاي معمولي و سنتي شناسايي همسر براي جوانان كافي نباشد. بنابراين براي ايجاد شناخت بيشتر جوانان از هم و پاسخگويي به نياز آن‌ها براي انتخاب همسر مناسب، به دنبال ايجاد مراكز مشاوره جامعي براي ارايه مشاوره خانواده و معرفي همسر مناسب به جوانان هستيم. وی همچنين با هشدار نسبت به وقوع ازدواج‌هاي اينترنتي دركشور، افزود: به نظر مي‌رسد، وقوع ازدواج‌هاي اينترنتي در كشور در آينده به يك آسيب تبديل شود. معاون رييس جمهور تصريح كرد: پاسخي كه به نيازهاي جوانان در شناسايي و يافتن همسر مناسب داده مي‌شود، بايد با توجه به شيوه‌هاي جديد شبكه مجازي باشد، در غير اين صورت جوانان ناخودآگاه به سمت پاسخ‌هاي منحرف‌كننده جامعه روي مي‌آورند و زمينه سوء استفاده و شكل‌گيري آسيب‌هاي اجتماعي فراهم مي‌شود. همچنين اعلام كرد كه اداره مراكز جامع مشاوره وهمسريابي به موسسات عمومي غيردولتي امين كه در حال حاضر وجود دارند، نظير جهاد دانشگاهي سپرده خواهد شد. حاج علي اكبري اظهار كرد كه اغلب موسسات و گروه‌هاي فعال در امر همسريابي كه در مراحل برگزاري «جشنواره ملي مطلع عشق» توسط سازمان ملي جوانان شناسايي شوند، نيت و قصد خير در اين حوزه دارند، اما متاسفانه سوءاستفاده‌هايي نيز در اين خصوص صورت مي‌گيرد. وي با اشاره به برخي ارتباط‌هايي كه بين دختران و پسران جوان در محيط‌هاي دانشگاهي شكل مي‌گيرد، آن‌ها را غالبا عاطفي و از روي هيجان و استقلال نسبي به وجود آمده در تصميم‌گيري‌ها دانست و بهترين محيط اجراي طرح مراكز همسريابي را محيط‌ هاي دانشگاهي اعلام كرد. وي در ادامه درباره آمار منتشر شده اخير از سوي برخي محافل خبري درباره ارتباط نامشروع دختران و پسران و افزايش سن ازدواج جوانان به بالاي 35 سال، اظهار كرد: در مورد روابط دختران و پسران خبر ناصحيحي بود كه نبايد نقل مي‌شد، اما متاسفانه خبرنگاري آن را نقل كرد. درباره بحث سن ازدواج جوانان نيز با توجه به آماري كه سازمان ملي جوانان به طور مرتب در ماه‌هاي اخير اعلام كرده، خبر منتشر شده يك دروغ بزرگ و خبطي بود كه متاسفانه انجام شد. وي در اين خصوص اعلام كرد كه به تازگي گفت‌وگوهايي بين سازمان ملي جوانان وزارت كشور و شوراي عالي استان‌ها براي هماهنگي بيشتر با اقدامات و فعاليت‌هاي شهرداري و شوراهاي اسلامي شهر آغاز شده است و اميدوارم به زودي شاهد همكاري‌هاي گسترده‌تري نيز با نيروي انتظامي از طريق هماهنگي با وزير كشور به عنوان جانشين فرماندهي كل قوا در امور انتظامي باشيم. (آرشيو)

======================================================

© 2008 ـ New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fxa: 509-352-9630