خانه  |   آرشيو

ماه دسامبر 2012

 

«کوتاه و گويا»

********************

دوشنبه 11 دی 1391 ـ 31 دسامبر 2012

«اسلامی‌تر کردن» پروازهای داخلی در ایران

گزارش راديو زمانه>>>

سازمان هواپيمايی ايران ضمن تدوين بخشنامه رعايت حجاب و عفاف در شرکت‌های هواپيمايی و فرودگاه‌ها اعلام کرد از اين پس پروازهای داخلی هنگام اذان انجام نخواهند شد. به گزارش تارنمای سازمان هواپيمايی ايران، امروز چهارشنبه ششم دی‌ماه، حميدرضا پهلوانی، رئيس اين سازمان با اشاره به دو بخشنامه سازمان هواپيمايی به شرکت‌های هواپيمايی برای رعايت حجاب و عفاف و ساعت پرواز هواپيماها در هنگام اذان گفت: "با ابلاغ بخشنامه‌ای به شرکت‌های هواپيمايی داخلی به‌منظور رعايت اوقات شرعی نماز صبح مسافران و ترويج فرهنگ نماز در جامعه، زمان نماز صبح در مبدأ و مقصد با زمان برنامه پروازها تداخل نخواهد داشت." وی افزود: "با اجراشدن اين بخشنامه از اين پس پروازها حداقل سی دقيقه پس از اذان صبح اجازه پرواز خواهند داشت و اين زمان در اختيار مسافران برای  انجام تکليف شرعی قرار خواهد گرفت." پهلوانی با بيان اين‌که تأخير سی دقيقه‌ای به‌منظور اقامه نماز صبح در محاسبات تأخيرات پروازی لحاظ نمی‌شود، خطاب به شرکت‌های هواپيمايی، تأکيد کرد: "در صورت مواجه شدن زمان انجام پرواز با فريضه نماز صبح، ضمن توجيه خلبانان با عنايت به مقدم بودن اولويت ادای فريضه الهی بر ساير امور، انجام پرواز بعد از به‌جا آوردن نماز فريضه صورت پذيرد." معاون وزير راه و شهرسازی ايران گفت: "از اين پس مديران، پرسنل، مهمان‌داران و ساير کارکنان موظفند اقدامات لازم را در زمينه توجه به حجاب و عفاف و گسترش آن در صنعت و جامعه و رعايت حريم محارم منطبق بر قوانين، مقررات و آموزه‌های دينی انجام دهند و از هرگونه تخلف بپرهيزند." رئيس سازمان هواپيمايی ايران تأکيد کرد: "در صورت رعايت نکردن بخشنامه اين سازمان از ادامه همکاری شرکت‌های هواپيمايی جلوگيری خواهد شد."

 

********************

جمعه 8 دی 1391 ـ 28 دسامبر 2012

اسرار ناگفتهء مرگ امام خمينی!

آیت‌الله روح الله قرهی مدیر حوزه علمیه امام مهدی(عج) حکیمیه تهران

به گزارش خبرگزاری فارس، آیت‌الله روح الله قرهی مدیر حوزه علمیه امام مهدی(عج) حکیمیه تهران در تازه‌ترین جلسهء درس اخلاق خودمطالبی را در باب رحلت امام (اعلی اللّه مقامه الشّریف) به شرح زير نقل کردند: «حاج احمد آقای خمينی (اعلی اللّه مقامه الشّریف) چند روزی بعد از رحلت امام (اعلی اللّه مقامه الشّریف)، آن امام‌العارفین، از قول مادر گرامی ‌شان نقل فرمودند که امام حدود یک ماه و نیم قبل از عمل جرّاحی - که دیگر از آن جرّاحی به بعد بهبودی پیدا نکردند و همان‌طور که خودشان فرمودند: با قلبی آرام به عرش رفتند - خوابی را دیدند و برای همسرشان (مادر گرامی حاج احمد آقا) تعریف کردند و بعد هم فرموده بودند: تا زمانی که من در حیات هستم، راضی نیستم برای کسی تعریف کنید. امام (اعلی اللّه مقامه الشّریف) فرموده بودند: خواب دیدم فوت کردم و مولی‌الموالی، امیر‌المؤمنین، اسد‌الله الغالب، علی بن ابی‌طالب (صلوات اللّه و سلامه علیه) آمده‌اند تا مرا غسل و کفن کنند. امیرالمؤمنین (علیه الصّلوة و السّلام) برای من نماز خواندند و من را در قبر گذاشتند و بعد از من پرسیدند: حالا راحت شدید؟ من به مولی‌الموالی (علیه الصّلوة و السّلام) گفتم: در سمت راستم خشتی است که ناراحتم می‌کند، حضرت دستی به ناحیه راست بدن کشیدند و ناراحتی مرتفع شد. مطلب دیگری را هم عرض کنم تا ببینید وقتی انسان به مقام یقین می‌رسد، چه حالاتی پیدا می‌کند. آیت‌الله العظمی گلپایگانی، آن مرجع عظیم‌الشّأن، معمولاً شب‌ها زود استراحت می‌کردند تا برای عبادت و نماز شب بلند ‌شوند. در همان شب وفات امام (اعلی اللّه مقامه الشّریف) (شنبه شب، سیزدهم خرداد)، مقارن با ساعت رحلت امام بود که ایشان مشغول استراحت بودند امّا ناگهان دیدند آقا (آیت‌الله العظمی گلپایگانی، اعلی اللّه مقامه الشّریف) با حال مضطرّ از خواب بلند شدند -  ناقل این قضیه هم خود دفتر آیت‌الله العظمی گلپایگانی است؛ یعنی آقازاده‌شان بیان کردند و آقای انصاری کرمانی این مطلب را از ایشان نقل کردند - آیت‌الله العظمی گلپایگانی از خواب بیدار می‌شوند و خادم آقا اضطراب ایشان را می‌بیند و ناراحت می‌شود؛ چون خود ایشان هم حال مناسبی نداشت. ایشان سریعاً می‌فرماید: با تهران تماس بگیرید، و خیلی جالب است که اسم کوچک رهبر را می‌برند، و می‌گویند: با آقای خامنه‌ای تماس بگیرید و از حال امام جویا شوید. می‌گویند: آقا! چه شده؟! چرا نگرانید؟! می‌فرمایند: آخر من همین الآن که خواب بودم، خوابی به این مضمون دیدم که جلسه‌ای هست و در آن جلسه پیغمبر اکرم محمّد مصطفی (صلّی اللّه علیه و آله و سلّم) و همهء معصومین (علیهم صلوات المصلّین) حضور دارند، من هم در آن مجلس هستم. بعد از مدّتی در باز شد و دیدم که امام وارد شدند. با کمال تعجّب دیدم پیامبر و همهء معصومین (علیهم صلوات المصلّین) به احترام ایشان بلند شدند. پیامبر (صلّی اللّه علیه و آله و سلّم) آغوش خودشان را باز کردند و ایشان را در آغوش گرفتند و غرق در بوسه کردند. حالا من احساس می‌کنم یک خبری هست. ببینید چه شده؟ تماس می‌گیرند و می‌گویند: بله، ایشان رحلت کردند! لذا امام (اعلی اللّه مقامه الشّریف) خودشان می‌فرمایند: امیرالمؤمنین (علیه الصّلوة و السّلام) من را غسل می‌دهند و آیت‌الله العظمی گلپایگانی (اعلی اللّه مقامه الشّریف) هم در همان ساعت رحلت ایشان، چنین خوابی می‌بینند. عزیزم! آن‌ها که به مقام یقین می‌رسند، نهایت شان همین است. می‌بینند که وضعیّت آن‌ها چیست؛ چون خدا قلب آن‌ها را می‌گشاید و یقین و صدق در آن قرار می‌دهد!

********************

چهارشنبه 6 دی 1391 ـ 26 دسامبر 2012

خامنه‌ای بیشتر وقت‌ها مقروض است و از محافظان خود پول قرض می‌کند

رسولی محلاتی، مسئول "وجوهات و مسائل شرعی" دفتر آیت الله علی خامنه ای

می خواهيد باور کنيد يا نکنيد، اما حجي الاسلام رسولی محلاتی، مسئول "وجوهات و مسائل شرعی" دفتر آیت الله علی خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران، در گفت و گو با تازه ترین شمارهء ماهنامهء "پاسدار اسلام"، وابسته به دفتر تبلیغات حوزهء علمیه قم، دربارهء معاش آیت الله خامنه ای اظهار داشته است که: «ايشان خانه ای از قدیم در خیابان ایران داشتند که آن را اجاره داده اند و همچنین از محل بخشی از هدایا و نذوراتی که برای شخص ایشان می آورند امرار معاش می کند. غالباً هم ایشان مقروض است. حتی گاهی از پاسدارهای شخصی خودشان قرض می کنند. گاهی که نذورات را برایشان می برم، می بینم که مثلاً صدا می زنند: آقا رضا ! بیا قرضت را پس بگیر. نذورات برای ایشان زیاد می آید. فرزندان ایشان هم طلبه هستند و ایشان شهریه ای که به بقیه می دهند، به آنها هم می دهند. یک بار احساس کردم یکی از این بچه ها گرفتار است. برای آقا پیغام دادم که احساس می کنم بعضی از آقازاده های شما گاهی در سختی زندگی می کنند. گاهی پول هایی پیش من می آورند که وجوهات نیست و می شود به یک طلبه داد تا درس بخواند. اجازه بدهید گاهی از این پول ها به آنها بدهم. فرموده بودند: چنین کاری نکنید. لازم باشد خودم این کار را می کنم.»

سکولاريسم نو: اين انگليس ها را ببينيد که اعلام می کنند حساب چند ميليارد دلاری آقا مجتبی در لندن را بسته اند! لعنت الله عليهم اجمعين!

********************

دوشنبه 4 دی 1391 ـ 24 دسامبر 2012

نام نقی زيبندهء امام دهم نيست

حجت الاسلام و المسلمین آشتیانی نماينده مردم قم

خبرگزاری فارس: نماينده قم در مجلس شورای اسلامي خواستار تغيير نام امام دهم شد. به گزارش خبرگزاری فارس، حجت الاسلام و المسلمین آشتیانی نماينده مردم قم در مجلس ضمن اشاره به نامانوس بودن نام نقی در ميان قشر جوان گفت: «شايد در برهه ای از زمان، نام نقی زيبا بوده باشد اما در وضعيت كنونی، قطعن چنين نيست زيرا اين نام آنقدر ضايع است كه مستمسكي شده در دست دشمنان تشيع كه آن امام گرانقدر را دست بيندازند». ايشان در پايان افزودند: «بنده عاجزانه از نمايندگان مجلس و هيئت رئيسه محترم تقاضا ميكنم ترتيبی اتخاذ كنند تا به جای نام نقی كه اين روزها در فرهنگ لغت دشمنان نظام و اسلام و تشيع مترادف با خل وضع است، نامي نيكو كه برازنده ی شخصيت امام دهم باشد، انتخاب شود.»

 

********************

دوشنبه 27 آذر 1391 ـ 17 دسامبر 2012

خبرهای سيارهء هپروت

در ايميلی از درون ايران

«در پی تصادف دو دستگاه مینی‌بوس حامل معلمان در جاده‌ی لردگان- شهرکرد، دفتر ریاست زورکی جمهوری طی نامه‌ای به وزیر آموزش و پرورش با تشکر از افتخارات روزافزون آن وزارت‌خانه در منقرض نمودن نسل دانش‌آموزان و معلمان از طریق تصادف و چپ کردن و آتش گرفتن بخاری، اقدامات بجا و شایسته‌ی آن وزیر وزین را در سازماندهی تورهای راهیان نور، بروز سوختگی داخلی از طریق گرم شدن زیادی توسط بخاری، و اصولاً افزایش بی‌سابقه‌ی تلفات «فرهنگی» که در دولت‌های گذشته بی‌سابقه بود را ستود. به همین مناسبت سخنگوی قوه‌ی قضائیه از احتمال دست داشتن تعدادی از زندانیان بند سيصد و پنجاه اوین در این حادثه پرده برداشت. وی در جریان یک نشست خبری که خوشبختانه بدون گاز گرفتن هیچکسی خاتمه یافت افزود هم‌اکنون مدارکی در دست داریم که چهل و هشت تن از دستگیر شدگان فتنه‌ی هشتاد و هشت، با تف کردن غلیظ باعث لغزندگی در سطح جاده‌ها و برخورد مینی‌بوس‌های حامل معلمان شده‌اند که در دست بررسی است. همچنین چهار هزار و هشتصد و بيست و يک نماینده‌ی مجلس در خانه‌ی ملت طی ده دقیقه، اول با امضاء طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش موافقت نموده و بلافاصله پس از دیدار رهبر معظم انقلاب با جمعی از سالخوردگان حوادث عاشورای سال شصت و يک هجری امضاهای خود را پس گرفته و بر لزوم پایبندی تاکید کردند. در همین راستا رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور با بیان اینکه در بدن هیچکدام از مصدومین و متوفیان این حادثه آثار خفگی و سم مشاهده نگردیده است، آسیب دیدگی در چنین سوانحی را «طبیعی» توصیف نمود و معلمی را شغل دوم انبیاء برشمرد. وی با بیان اینکه در زمان انبیاء چون هنوز مینی‌بوس و بخاری نفتی اختراع نشده بود مرگ‌های طبیعی کمتر اتفاق می‌افتاد از آمادگی آن سازمان برای جمع‌آوری کمک‌های خداپسندانه جهت بازسازی و نصب حرم و ضریح و گنبد در کربلا خبر داد که بلافاصله حاضرین با ادای صلوات بر آن تاکید نمودند».

********************

جمعه 24 آذر 1391 ـ 14 دسامبر 2012

استخراج قوانین و تخلفات رانندگی از قرآن

خبرگزاری حوزه

به گزارش خبرگزاری حوزه٬ حجة الاسلام آل‌کاظمی، از پژوهشگران حوزوی، نوشته است که عمل به آیهء شمارهء سی و شش  سورهء «اسراء» موجب سلامت وسیلهء نقلیه و راننده و سر نشینان و نیز تسهیل در امر ترافیک خواهد شد. آیهء سی و شش سورهء «اسراء» می‌گوید «از کاری که علم نداری پیروی نکن!» و این پژوهشگر در اقدامی کم‌سابقه از این آیه قوانین راهنمایی و رانندگی را استخراج کرده است. وی نوشته است «سبقت‌های غیر مجاز»٬ «سرعت بیش از حد مجاز»٬ «رانندگی در حال مستی و خواب آلودگی»٬ «عبور از چراغ قرمز» و «عدم استفاده از کمر بند ایمنی» از جمله تخلفات رانندگی هستند که آیه مذکور آن‌ها را نهی کرده است. «صحبت با موبایل در حال رانندگی»٬ «عدم اعتماد به سلامت ترمز و امکانات خودرو»٬ «نداشتن زنجیر چرخ در زمستان» و «دنده عقب رفتن در بزرگ راه‌ها» از دیگر تخلفات رانندگی اشاره شده در تفسیر این آیه است. آل‌کاظمی در بخش دیگری از تفسیر خود از «توقف در حاشیهء بزرگ راه‌ها»٬ «حرکت‌های نمایشی»٬ «عدم رعایت حق تقدم عابر پیاده» و «تردد با لاستیک‌های فرسوده» به عنوان دیگر تخلفات رانندگی نهی شده در این آیه نام برده است. «نشاندن کودکان در صندلی جلو»٬ «بوق زدن‌های غیر ضروری و غیر مجاز» و «سبقت از دست راست خودرو‌ها» از دیگر تخلفات رانندگی است که در تفسیر این پژوهشگر از آیهء سی و شش سورهء «اسراء» ارائه شده است! (پرسش يک خواننده: «حاج آقا، قرآن چرا در مورد بلند کردن صدای راديو ـ ضبط اتومبيل سکوت کرده است؟» نظر خواننده ای ديگر: « من از شدت شوق در حال گریه کردن ام اکنون.»)

********************

چهارشنبه 22 آذر 1391 ـ 12 دسامبر 2012

هاشمی ها می دانند که با سقوط نظام دامن آنها گرفته خواهد شد

صادق زيبا کلام، استاد علوم سياسی دانشگاه تهران

صادق زيباکلام، استاد علوم سياسی دانشگاه تهران، در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص انتشار فايل صوتی گفتگوی نيک آهنگ کوثر با مهدی هاشمی گفت: «قطعاً خانواده هاشمی دنبال سرنگونی نظام نيستند... تا آنجايی که بنده می دانم خانواده آقای هاشمی به شدت به نظام وفادار هستند و هيچ وقت عمل، گفته و اعتقادی که مبنی بر سرنگونی نظام باشد ندارند. هم مهدی، هم محسن، هم ياسر، هم فائزه و هم فاطمهء هاشمی رفسنجانی می دانند که اگر اين نظام خدای ناکرده روزی دچار دگرگونی يا ساقط شود، مملکت دچار چه بی ثباتی، هرج و مرج و فروپاشی خواهد شد و اين موضوع اول از همه دامن آنها را خواهد گرفت... از مجموع اين دلايل بر می آيد که فرزندان آيت الله هاشمی هيچگاه سخنی در اين باره نخواهند زد و به دنبال سرنگونی نظام نخواهند بود».

********************

جمعه 17 آذر 1391 ـ 7 دسامبر 2012

مریم رجوی در پارلمان فرانسه خواهان به رسمیت شناختن شورای ملی مقاومت شد

در سايت فارسی زبان راديو فرانسه

شهلا رستمی: چهارشنبه 05 دسامبر 2012 - مریم رجوی، رئیس شورای ملی مقاومت ایران، امروز در برابر پارلمان فرانسه در پاریس، خواستار این شد که اتحادیهء اروپا همانگونه که اپوزیسیون سوریه را به رسمیت شناخت، این شورا را نیز برای انجام تغییرات در ایران، برسمیت بشناسد. مریم رجوی گفت: «تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران گرچه نتیجهء مثبتی داشته اما این تحریم‌ها زمانی مؤثر خواهند بود که رژیم در ایران توسط مردم این کشور و مقاومت اش تغییر کند». او افزود: «بزرگترین اشتباه سیاسی غرب، نادیده گرفتن جنبش کلیدی برای تغییر در ایران بوده است چرا که جنبش ملی مقاومت همراه با ائتلافی از گروههای دمکرات و اپوزیسیون که بیش از پنجاه درصد آن را زنان تشکیل می‌دهند، ریشه‌هائی عمیق در جامعه ایران دارد». مریم رجوی در جائی دیگر می‌گوید: «دولت فرانسه که نقشی اساسی در برسمیت شناختن اپوزیسیون سوریه ایفا کرد، می‌بایست ابتکار یک سیاست جدید را، با برسمیت شناختن شورای ملی مقاومت برای تغییر رژیم ایران، در اتحادیه اروپا بدست گیرد». مریم رجوی، در سخنان خود سیاست‌های تهران را مورد انتقاد قرار داد و گفت تهران آتش جنگ را در همه خاورمیانه با حمایتش از رژیم بشار اسد در سوریه، دادن اسلحه به حماس در غزه و به حزب‌الله لبنان، دامن می‌زند. او افزود: «اما وحشتناک‌ترین جنگ ملاها جنگی است که علیه مردم ایران به راه انداخته‌اند. به عنوان مثال در ماه نوامبر بیش از 100 نفر در ایران اعدام شده‌اند». رئیس شورای ملی مقاومت، مورد حمایت ده تن از نمایندگان پارلمان فرانسه قرار گرفت که توماری زیر عنوان «برسمیت شناختن نهضت مقاومت ایران برای برقراری دمکراسی در ایران» پخش کردند. گفتنی است که پس از انگلستان در سال 2008 و اتحادیه اروپا در سال 2009، آمریکا نیز در ماه سپتامبر گذشته، سازمان مجاهدین خلق را از فهرست سیاه سازمان‌های تروریستی بیرون آورد.        

********************

جشن پايگاه تحليلی ـ خبری حکومت اسلامی با اين شادمانی که

« تحلیل وزارت اطلاعات یکی پس از دیگری به وقوع می پیوندد»>>>

گزارش پايگاه خبری ـ تحليلی 598: چند ماه پیش جمعیت انگشت شمار از عناصر ضدانقلاب تصمیم به راه اندازی شورایی به اصطلاح ملی نمودند. این تصمیم که از همان ابتدا با شکست در جمع آوری امضا و عضو گیری مواجه شد، پس از مدتی کوتاه همان تعداد محدود نیز سرناسازگاری برداشتند و از این شورای جعلی خارج شدند. اقدامات این شورا، که فراتر از فراخوان های مجازی نبود، روز گذشته در جلسه ای که نماینده ربع پهلوی حضور داشت اعلام کردند به دلیل غیر شفاف بودن اهداف شورا و غیر دموکراتیک بودن فضای حاکم بر کمیته موقت!! و همچنین معضلات و ابهامات جدی و غیر قابل حل همراهی با ربع پهلوی را امکان پذیر ندانستند. در بین گروهک های خارج شده نام حزب پان ایرانیست و جبهه ملی خارج از کشور به چشم میخورد. ربع پهلوی قصد داشت با ایجاد این شورا حضور خود را در بین ضدانقلاب تقویت کند که از همان ابتدا مورد هجمه دیگر گروه ها قرار گرفت. این در حالی ست که اسماعیل نوری علا از اعضای این شورا پس از تحلیل وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران در مورد عدم اجماع گروه های ضدانقلاب در مصاحبه ای با دویچه وله اعلام کرده بود: تحلیل وزارت اطلاعات به واقعیت نخواهد پیوست.

توضيح اسماعيل نوری علا: من هيچگاه عضو آنچه در اين مطلب «شورا» خوانده شده نبوده ام، با دويچه وله هم مصاحبه نداشته ام، و يقين دارم که اپوزيسيون انحلال طلب حکومت اسلامی، در پی همهء فراز و نشيب ها، عاقبت حسرت تحقق پيش بينی وزرت اطلاعاتچی های رژيم را بر دل شان خواهد گذاشت.

********************

چهارشنبه 15 آذر 1391 ـ 5 دسامبر 2012

جنگ بالا می گيرد: رئیس جمهور، تنها مقامی که نمایندهء ارادهء کل ملت است

محمود احمدی‌نژاد

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمود احمدی نژاد در اولین همایش ملی قوه مجریه در حقوق اساسی جمهوری اسلامی ایران، که در تالار ابوریحان دانشگاه شهید بهشتی برگزار می‌شد، مهم‌ترین و مستحکمترین سند تنظیم ضوابط و حد و مرزهای اجتماعی را قانون اساسی دانسته و چنين ادامه داد: «کسانی که به دنبال حکومت نبوی و علوی در این کشور هستند بدانند که سند اصلی قانون اساسی است. البته این به معنای کامل بودن قانون نیست چرا که ما نیز معتقدیم قانون براساس گذشت زمان نیاز به اصلاحاتی دارد و وحی منزل نیست... تنها مقامی که نماینده اراده کل ملت است، رئیس جمهور است... حتی در ایران مقام معظم رهبری نیز با واسطه انتخاب می‌شود اما رئیس جمهور به شکل مستقیم توسط مردم انتخاب می‌شود، بنابراین تبلور مردم سالاری در کشور است... نمی‌توان به نام مصلحت و از طریق ارسال قانون به مجمع تشخیص مصلحت نظام آن را تغییر داد... اگر معتقدیم که قانون را می‌توان به نام مصلحت تغییر داد آن وقت نیازی به قانون اساسی نیز نداریم چرا که فقط عده قلیلی نمی‌توانند ادعا کنند که ما مصلحت ملت را تشخیص می‌دهیم و مردم قادر به تشخیص مصلحت خود نیستند، چرا که در این صورت این سوال پیش می‌آیدکه چطور ملتی که تشخیص داد شما راحاکم کند مصلحت خود را به درستی تشخیص نمی‌دهد... تقسیم بندی‌های گذشته مبنی بر اینکه قوا کاری به یکدیگر ندارند مربوط به گذشته بود و معتقدم هم اکنون اداره نظام نیازمند مناسبت جدیدتری است... هر قوه‌ای به قدر اختیارات خود باید مسئول باشد. نمی‌توان به نهادی گفت مسئولیت تو صد و اختیارات تو دو است. من معتقدم وقتی تفسیرهای قانون اساسی زیاد شود اشکالاتی را به اصل آن وارد می‌کند... در قانون اساسی تا ما تذکری نسبت به قانون اساسی می‌دهیم می‌گویند اختلاف‌ها را شروع کردید در حالی که مشکل از جایی آغاز می‌شود که بخواهیم با اقلیتی کل ملت راکنترل کنیم. بنابراین تذکرات ما اختلاف نیست بلکه صیانت از حقوق مردم است... نمایندگان مجلس اقلیت مردم را تشکیل می‌دهند و نه اکثریت. برعکس نمایندگان مجلس، در انتخابات ریاست جمهوری کاندیدا برای رسیدن به این پست باید بیش از پنجاه درصدآرای مردم را کسب کنند. بنابراین در این انتخابات مشارکت مردم نسبت به سایر انتخاب‌ها بالا‌تر است. بنابراین رای و اراده مردم از اهمیت برخوردار است و این گونه نیست که رای مردم کاغذی باشد که تنها اعداد را بالا و پایین می‌کند. اگر دستگاه‌ها خارج از رای مردم و در داخل خود هزار بار پدر خود را در بیاورند هم در بیرون بدون رای مردم اتفاقی نمی‌‌افتد... صرف نظر از هر چیز، نفس بحث تغيير قانون انتخابات الان خلاف قانون اساسی است؛ بنابراین درحالی که همه ما سوگند خورده‌ایم که خلاف قانون عمل نکنیم باید بیشتر به این مساله توجه کرد... اینکه عده‌ای بخواهند صلاحیت‌های رئیس جمهور درقانون انتخابات را به نظر عده‌ای محدود کنند که قانون هیچ حقی به آن‌ها نداده است خلاف روح قانون اساسی است چراکه در این صورت کسی که می‌خواهد رئیس جمهور شود باید کاغذ دست بگیرد و به دنبال گرفتن صلاحت خود ازآدم‌ها باشد... چگونه عده‌ای می‌خواهند با تغییر قانون انتخابات اجرای آن را از وزارت کشور گرفته و به دادستان کل کشور بدهند؟ به نظر من این دخالت صریح قوا در مسئولیت‌های اجرایی است.  درست یا اشتباه این قانونی است که برای همه بوده و شما هم با همین قانون نماینده ملت شده‌اید... در این مورد حتی برخی به شوخی می‌گفتند خوب است اگر نام فرد مورد نظر را هم در قانون بیاورند و خیال مردم را از این طریق راحت کنند. متاسفانه برخی فکر می‌کنند زمان قاجار است و استبداد در کشورحاکم است... دستاورد ملت، تنها مجلس نیست، و نباید به گونه‌ای باشد که این تصور ایجاد شود که تنها پناهگاه مردم مجلس است.

********************

وطن ارزش اهدای جان را ندارد

مصباح یزدی

محمدتقی مصباح یزدی٬ رئیس موسسه آموزشی «امام خمینی» می‌گوید: «آب و خاک ارزش آن را ندارد که انسان برای آن جان خود را از دست بدهد و طرح مباحث وطن دوستی نیز شعار دوران جاهلیت است.» به گزارش روز یکشنبهء خبرگزاری مهر٬ مصباح یزدی این مطلب را در جمع گروهی از طلبه‌های موسسه‌ای که در قم اداره آن را بر عهده دارد بیان کرده است. وی گفته است: «اگر ملاک وطن باشد پس همه کسانی که در دنیا و بر اثر جنگ‌ها کشته می‌شوند شهید هستند در صورتی که اینگونه نیست و شهدای ما برای دفاع از ارزش‌های الهی در این مسیر جان خود را اهدا کردند.» مصباح یزدی افزوده که «اگر اهداف شهدا را زیر و رو کنیم و به جای ارزش‌های اسلامی، ملیت و آب و خاک را مطرح کنیم شهدا ما را نفرین خواهند کرد و در واقع این افکار، شهدا را مسخ می‌کند». به گفته وی «نباید گذاشت کسانی از روی جهل، شعار‌ها و ارزش‌های اسلامی را به ارزش‌های جاهلی، انسانی و الحادی تبدیل کنند.» مصباح یزدی همچنین اضافه کرده «تلاش در راه حفظ وطن چیز کوچکی است که در بین حیوانات نیز مشاهده می‌شود». روحانیون حاکم بر ایران در سال‌های اخیر به شدت نگران طرح مسائل ملی از سوی دولت محمود احمدی‌نژاد شده‌اند. آن‌ها می‌گویند احمدی‌نژاد با مطرح کردن مسائل ملی و وطن‌پرستانه تلاش می‌کند مذهب و روحانیت در ایران را کنار بزند. روحانیون شیعه در ایران رابطه خوبی با مسائل ملی ندارند٬ انتقاد‌ها و حملات تندی متوجه ملی‌گرایان کرده و از اسلام به عنوان مهم‌ترین شاخصه هویتی مردم ایران نام می‌برند.

 

********************

دوشنبه 13 آذر 1391 ـ 3 دسامبر 2012

سر خط خبر های یک سال دیگر

مطلب وارده

- نانوایی های پایتخت با ارائه سند ملکی، نان تمام قسطی ارائه می دهند.

- مراجع عظام تقلید خوردن گوشت گربه را حلال دانسته و با ارائه احادیث معتبری بر فوائد خاص گوشت گربه تاکید کردند. البته این مراجع همچنان درباره خوردن گوشت انسان سکوت کرده اند.

- چمن های ورزشگاه آزادی دیروز در قابلمه قورمه سبزی تهرانی ها بود.

- آیت الله حائری که سال قبل طریقه وضو گرفتن با یک لیوان آب را آموزش داده بود، امروز در تلویزیون طریقه طهارت گرفتن با یک تف را به طور عملی آموزش خواهد داد.

- دو کامیون حامل مهاجران غیر قانونی ایرانی، در کشور افغانستان شناسایی شد و به کشور عودت داده شد.

- احمدی نژاد در مراسم کلنگ زنی صدمین سایت غنی سازی اورانیوم : آنقدر اورانیوم غنی می کنیم که ...مان پاره شود.

- گفتگوی اختصاصی با آیت الله جنتی: اگر قرار بود از گرسنگی بمیرم در عصر یخبندان مرده بودم.

- عصر دیروز حدود یک ملیون میکروب که با همکاری برخی ویروس های خارج نشین و چند باسیل ورشکسته سیاسی و با همدستی باکتری های بهایی و تعدادی آمیب همجنـس باز قصد شیوع بیماری در تهران را داشتند ، امشی شدند.

- نرخ جدید کرایه تاکسی اعلام شد: یک ملیون پول پیش و هر کورس صد هزار تومان

- به دلیل سختی شمارش، واحد ِ واحد پول کشور به کیلو تغییر می کند. مثلا از این به بعد برای خریدن یک پفک نمکی باید یک کیلو هزارتومانی پرداخت کنید.

- در هزار و هشتصدمین سفر استانی هیئت دولت، همه ی دولت با حضور در توالت یک منزل، یک حلقه چاه فاضلاب خانگی را که تماماً ساخته متخصصان داخلی بود، افتتاح کرده و بهره برداری رسمی از آن را آغاز کردند. همچنین کاشتن یک نهال خرزهره دیگر دستاورد این سفر ایشان بود.

- در اقدامی نمادین و به منظور همدلی با مردم، جلسه هیئت دولت زیر کرسی برگزار شد. در این میان خانم دستجردی، وزیر بهداشت بیشتر از بقیه هیجان زده بود.

- احمدرضا رادان گفت موجودات وحشت انگیز سطح خیابان ها زامبی نیستند. وی افزود: اینها همان در و داف هایی هستند که سابق بر این برایشان سر و دست شکسته می شد اما به دلیل عدم توانایی در خرید لوازم آرایش به « هیولای اولیه » بازگشته اند.

********************

000000000000000