خانه  |   آرشيو

ماه اگوست 2012

 

«کوتاه و گويا»

********************

جمعه 10 شهريور 1391 ـ 31 اگوست 2012

سرنوشت دنیا به اسلام گره خورده و ایران قطب دوم ایدئولوژیک جهان است

حسن رحیمپور ‌ازغدی

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حسن رحیم پور‌ ازغدی، استاد دانشگاه، در جلسهء شورای اداری استان، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر همچنین هفته دولت اظهار داشت: «یادآوری اصولی که باعث تشخّص چنین مردانی در تاریخ انقلاب میشود چراغ راه آینده خواهد بود...  تقریباً تمام جامعه شناسان پیشگویی مطلق میکردند در سالهایی که در آن قرار داریم عصر زوال دین است و هیچ کسی تردیدی در آن ندارد و حتی دین در عرصه خصوصی نیز دوامی نخواهد داشت... امروز صحت بنیادگرایی و شعار تشکیل حکومت اسلامی با رویکرد دینی و انقلابی بر همگان مشهود شده و در آغاز عصر جدیدی قرار داریم و همان سبکی که شهیدان رجایی و باهنر شروع کردهاند در دنیا به وجود آمده است... دولت کریمه دست و پنجه نرم کردن با سختیها است؛ دولتی که خلاف این باشد دیگر دولت کریمه نیست بلکه دولت رذیله است لذا حکومت اسلامی از نوع حکومتهای سخت، واقعی و علوی است. اکنون جامعه شناسان آمریکای لاتین اعلام میکنند اگر ایران موفق شود الگویی بر اساس مردمی بودن، دموکراتیک، احترام به حقوق بشر و اخلاق را با مضامین دینی و نه سوسیالیستی ارائه دهد سرنوشت جهان تحت تاثیر اسلام تغییر پیدا خواهد کرد... حکومت ولایت مطلقه فقیه یک حکومت عقلانی و نه ولایت طالبانی است. انقلاب اسلامی دو قطب لیبرالیستی و مارکسیستی را شکست میدهد و الگوی سوم جهان میشود لذا اگر هر کسی در کار خود درست عمل کند و قضاوت را بر عهده مردم نهد آن حکومت از نوع دینی و عاقلانه خواهد بود. حکومتهای مصر و تونس به زودی مشکلاتی که ایران در 30 سال گذشته با آن دست و پنجه نرم میکردند مواجه خواهد شد و آنها باید بین الگوی غرب و اسلامی یکی را انتخاب کنند و تسلیم آنها در برابر مشکلات نشوند که اگر چنین شود این انقلابها به آغوش غرب بازمیگردد... قبل از برگزاری اجلاس سران غیرمتعهدها در تهران، آمریکا و اسرائیل تلاش میکردند تا کسی در آن حضور پیدا نکند و به عقیده آنها ایران منزوی بماند اما طبق آمارهایی که دیده میشود شاهد ورود بیشتر سران، وزرای خارجه و رئیس سازمان بینالملل هستیم... در نشریات غربیها عنوان شده "جنگ و نبرد بین اعتبار بینالمللی از دو ماه پیش در جریان است". آمریکا و متعهدان اش به صورت پشت پرده اعلام کردند باید بین ایران و آمریکا یکی را انتخاب کنید و انتخاب هر یک از این دو کشور در روابط آینده تاثیرگذار خواهد بود اما دیدیم که دولتها به حرفهای آنان گوش نداده و در این اجلاس حضور یافتند. زمانی گفته میشد جنگ شرق و غرب، ولی اکنون دعوای ایران اسلامی با کل گفتمان استکبار، صهیونیسم و نظام سرمایهداری است.

********************

چهارشنبه 8 شهريور 1391 ـ 29 اگوست 2012

تهران یک روز بعد از کنفرانس سران عدم تعهد

مطلب وارده

یک روز بعد از پایان اجلاس سران جنبش عدم تعهد در تهران، مشکلات ناشی از ادامهء اصرار ایران به پیگیری برنامه های مشکوک هسته ای و هزینه های شکست دیپلماسی اتمی جمهوری اسلامی ادامه خواهد یافت. زنگ تفریح میزبانی سران و نمایندگان کشورهای جنبش عدم تعهد سریعتر از انتظار رهبران تهران پایان خواهد یافت و درِ تحریم ها بر همان پاشنه ای خواهد گشت که پیش از اجلاس پر هزینه سران می گشت. گرانی بزرگ رهبران جمهوری اسلامی حضور نام ها در اجلاس تهران و گرفتن عکس یادگاری در کنار رهبران کشورهای همسایه، و چند چهرهء فرامنطقه ای است. نگرانی های مردم ایران پرهیز از جنگ، تهدید امنیت شهرها، مشکلات خریدن دارو و تأمین غذا و افزایش فشارهای زندگی است. مردم عادی تهران در روزهای برگزاری اجلاس سران کشورهای عضو جنبش عدم تعهد، برای دیدن چاوز و کرزای و رویت کاروان همراهان زرداری و طالبانی و موگابه راهی خیابان ها نمی شوند. شانزدهمین اجلاس سران عدم تعهد در تهران یک روز بعد از برگزاری، ارزش خبری خود را در رسانه های جهانی از دست خواهد داد، حال آنکه پرونده اتمی ایران همچنان گشوده می ماند، صادرات نفت خام ایران به اروپا تجدید نمی شود و روند سقوط ارزش پول ملی تغییر نمی کند.

********************

دوشنبه 30 مرداد 1391 ـ 20 اگوست 2012

ماجرای حاج آقا واعظ طبسی و خانم سحر ریحانی

سايت تلويزيون «من و تو»>>>

خانم سحر ریحانی، بازیگر سینمای ایران، گفته است که حاج مصطفی واعظ طبسی بیش از یک و نیم میلیارد تومان پول از دارایی های آستان قدس رضوی را برای تهیه یک فیلم در اختیار وی نهاده و قرار است آستان قدس رضوی سفارش سنگین تری برای ساختن فیلم "پرستاران" به او بدهد و به همین منظور دفتر او را به پیشرفته ترین تجهیزات فنی نیز مجهز ساخته است. خانم سحر ریحانی گفته است که ایشان موفقیت خود را مرهون آشنایی با حاج آقا مصطفی واعظ طبسی فرزند رییس آستان قدس رضوی در کره است. سحر ریحانی در سفر به کره به دلیل موفقیت اش در المپیاد ریاضی به حاج آقا مصطفی واعظ طبسی که با ایشان همسفر بوده گفته است که آرزو دارد پولدار بشود و زود هم پولدار بشود تا بتواند فیلم بسازد. در پاسخ حاج آقا واعظ طبسی به خانم سحر ریحانی گفته است : چون جایزۀ ریاضی تان را به امام رضا اهدا کردید تلاش لازم برای تحقق آرزوی شما انجام می شود. خانم سحر ریحانی افزوده است که نود درصد موفقیت خود را مدیون پشتیبانی حاج آقا مصطفی واعظ طبسی است.

********************

چهارشنبه 25 مرداد 1391 ـ 15 اگوست 2012

«خنده بازار» سیما در میانه مصیبت زلزله‌زدگان!

عصرایران

در حالی که مردم ایران عزادار زلزله مرگبار شمال غرب کشور هستند و در اکثر شهرها، مردم در تکاپوی کمک به هموطنان زلزله زده اند و از جمله در سراسر کشور مقابل مراکز انتقال خون صف کشیده اند تا با اهدای خون خود ، جان مجروحان فاجعه را نجات دهند ، صدا و سیما ، در اقدامی عجیب، همانند روزهای عادی، اقدام به پخش برنامه طنز "خنده بازار" کرد! تأخیر در اطلاع رسانی  خبرهای ناقص و عدم پوشش لحظه به لحظه رویدادهای مربوط به زلزله آذربایجان شرقی، از روز گذشته انتقادات بسیاری را از سوی مردم و برخی نمایندگان مجلس ، متوجه صدا و سیما کرده بود. با این حال، سیما به جای اصلاح رویکرد خود در این قبیل موارد، بدوت توجه اخلاقی و عرفی به این که مردم شمال غرب کشور داغدار و آواره شده اند و مردم سایر نقاط کشور نیز عزادار و شریک درد هومطنانشان هستند، اقدام به پخش خنده بازار کرد تا نشان دهد که گویا خبرها ، خیلی دیر به جام جم می رسند و الا مگر می شود، مرگ دلخراش صدها هموطن و عزای میلیون ها ایرانی را دید و به جای همدردی و کمک ، خود را به بی خیالی زد و خنده بازار پخش کرد؟! راستی کسانی عزیزانشان را در زلزله از دست داده اند، وقتی در تلویزیون کشورشان، به جای آن که صدای کمک خواهی و تصویر مشکلاتشان را ببینند ، آواز و موسیقی و خنده بازار می بینند، چه حالی به ایشان دست می دهد؟ آیا تلویزیونی که همیشه غم از سر و رویش می بارد، نمی توانست این دو روز را به احترام زلزله زدگان ، دندان روی جگر بگذارد و بی خیال شاد کردن ملت(!) و نمک پاشیدن بر زخم مصیبت دیدگان شود؟!

********************

جمعه 20 مرداد 1391 ـ 10 اگوست 2012

ولی فقیه حق دارد در تمام امور جهان دخالت کند

محمدعلی رامین

محمدعلی رامین٬ دبیر کل بنیاد جهانی هلوکاست و معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد می‌گوید: «ولایت مطلقه یعنی اینکه ولی در همه اموری که به جامعه بشری مربوط می‌شود، علاوه بر اینکه حق دخالت دارد، وظیفه دخالت در این امور نیز به عهده او می‌باشد.» رامین افزوده است: «اگر تمام رهبران جهان با ویژگی‌هایی شبیه به ویژگی‌های ولی فقیه انتخاب شوند، به طور حتم حرکت به سوی سعادت بشریت با سرعت بیشتری پیموده خواهد شد.» وی گفت: «امامت معصوم الگوسازی برای نجات جامعه بشری است؛ اما ولایت فقیه الگوبرداری از امامت معصوم است». معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد با اشاره به اینکه ولی فقیه ایران دلسوز نیازمندان دنیا و هوشیارکننده گمراهان است، اظهار داشت: ولی فقیه مدیرانی که عده ای خواستند در راس باشند را پذیرفت و مشقت مدیر کردن آنها را به جان خرید تا جامعه را از فتنه و آشوب نجات دهد. رامين به تشریح موقعیت سیاسی ایران در عرصه جهانی پرداخت و گفت: «ایران تنها جامعه ای است که می تواند ادعا کند که هویت جمعی اسلامی دارد و تنها حاکم جمهوری اسلامی ایران است که عامل و عالم به دستورات خدا مي باشد».>>>

********************

جمعه 13 مرداد 1391 ـ 3 اگوست 2012

انتخابات آزاد؛ راه نجات کشور از بحران!

محمد خاتمی

پیک نت  11  مرداد: حسین کروبی، فرزند ارشد شیخ مهدی کروبی که هفته گذشته با محمد خاتمی دیدار کرد، گزارش مختصری از این دیدار را در فیسبوک خویش منتشر کرد. در این گزارش آمده است: من در دفتر آقای خاتمی با ایشان دیدار کردم. و درباره ی اوضاع کشور، انتخابات ریاست جمهوری سال آینده و پیشنهاد آقای عبد الله نوری برای تاسیس اتاق فکر اصلاح طلبان، صحبت کردیم. اول از همه آقای خاتمی سلام گرمی به آقای کروبی رساند و گفت که آرزوی اصلی اش آزادی همه زندانیان سیاسی به خصوص آقایان کروبی و موسوی و خانم رهنورد است. آقای خاتمی گفت که نشانه هایی از تحقق این آرزو را می بیند که امیدوار است درست باشد. درباره انتخابات ریاست جمهوری سال آینده ایشان گفتند که با توجه به فشارهای اقتصادی و سیاسی که به کشور و ملت، در جریان تحریم ها و گرانی ها وارد شده ، فکر می کند که فقط با برگزاری یک انتخابات آزاد است که می توان ایران را از بحران خارج کرد. آقای خاتمی در باره اتاق فکر اصلاح طلبان گفت که با اصل این کار و پیشنهاد آقای نوری موافق هستم اما چگونگی آن را باید صاحب نظران اصلاح طلب تعیین کنند. همچنین درباره اتاق فکر و نیز مساله انتخابات که آیا صحیح است وارد صحنه انتخابات شد، یا نه، و در صورت شرکت چطور وارد شد، باید نطرات آقایان کروبی و موسوی را حتما دریافت و آنها را لحاط کرد.

********************

چهارشنبه 11 مرداد 1391 ـ 1 اگوست 2012

زن برهنه در دانشگاه ایران!

برگرفته از سایت تخصصی و جامع بانوان ایرانی (بانو۱)

در چند وقت اخیر خبرهایی از عرصه به اصطلاح هنر به گوش می رسد که به ناکجا آباد رو به حرکت است ناکجایی که به مقصد بیراهه های غربی ختم می شود.با وجود فرهنگ و ادب و هنر غنی اسلامی ایرانی کشور خویش مجذوب هنر بی اصل و نسب غربی گشته ایم. چند وقت پیش خبری در سایت ها منتشر شد که حاکی از وضع نابهنجار دانشکده های هنر می باشد، خبری مبنی بر الگو های نامتعارف جهت طراحی دانشجویان. در این خبر عکس مردی منتشر شد که با یک حالت غیر عادی، الگوی طراحی دانشجویان شده بود. این عکس مثبت ترین حالت یک مدل یا الگو، جهت طراحی بود. در حالی که معمولن بهترین الگوی طراحی ، یک دختر با یک ژست بدنی خاص است (به دلیل وجود نقاط ظریف در فیزیولوژی بدن زنان) که باز کردن بیشتر این موضوع (حالت قرار گیری دختران جهت الگوی طراحی) صلاح نیست. خبر جدید انتشار عکسی هایی از یکی از دانشگاه های شهرستان نور به نام دانشگاه مازیار است که وضع اسف بار دانشگاه های هنر را به روشنی نشان می دهد. عکس زیر که به صورت اختصاصی از مجموعه سایت های ارزشی منتشر شده یکی از الگو های طراحی در این کلاس ها میباشد. مجسمه ای از هیکل یک زن نیمه برهنه* است که در وسط کلاس قرار دارد و به نوعی مروج بی حیایی و فساد در این کلاس ها می باشد. به گفتهء برخی از دانشجویان الگوهای مبتذل مطلوب ترین طرح های استاد های رشته هنر می باشد. سوالی که مطرح می شود این است که آیا مسئولان دانشگاه چشم بینا ندارند؟ یا خود را به نابینایی زده اند! روی حرف نویسنده این مطلب با مدیریت و مسئول حراست این دانشگاه مبتذل است. مسئولین امر چرا پی گیر این مطلب نیستند که در دانشگاه ها فاجعه ای در حال روی دادن است.

* منظور البته «ونوس» لعنة الله عليه است!

********************

000000000000000