خانه  |   آرشيو

ماه نوامبر 2011

 

آرشيو «کوتاه و گويا»

 

********************

چهارشنبه 9 آذر 1390 ـ  30 نوامبر 2011

وقتی تو احمق باشی...

مطلب وارده

خطاب این نوشته به همهء کسانی است که با اینکه به این قانون اساسی و آن دوران طلایی امام اعتقاد ندارند سنگ میر حسین موسوی را به سینه می زنند؛ دیده اند اسلام سیاسی چیست و باز شیخ شیخ می کنند؛ نمی دانند دموکراسی چیست ولی روزی شانزده بار حرف اش می زنند؛ تنها به منافع حقیر و کوتاه مدت خود می اندیشند؛ نسبت به سرنوشت همهء آنهایی که برای ما در زندان هستند بی تفاوتند؛ فرزاد کمانگر و نسرین ستوده و مجید توکلی و احمد زید آبادی و... و… را از یاد برده اند؛ از دستگیر شدن رمال احمدی نژاد در عجبند اما نذر امام رضا می کنند و سفرهء ابولفضل می اندازند و یا فال قهوه می گیرند.

 

وقتی تو احمق باشی، یکی از راه می رسد و با لهجهء دهاتی مزخرف می بافد و تو اتقلاب می کنی بدون اینکه بدونی که دقیقاً داری چه کار می کنی.

وقتی تو احمق باشی، به جمهوری اسلامی رأی می دهی بدون اینکه بدونی اسلام دقیقاً چه جور دینی است و جمهوری دقیقاً چه تعریفی دارد.

وقتی تو احمق باشی، وقتی می گویند اقتصاد مال خر است می خندی ولی بعد ها از دیدن قبض گاز و برق و تورم دو رقمی و قیمت نان بربری گریه می کنی.

وقتی تو احمق باشی،  روسری سر خواهر و مادرت می کنند و تو با خودت فکر می کنی که یک روسری سر کردن یا نکردن آنقدر ها هم مهم نیست.

وقتی تو احمق باشی، در برابر تمام حقوق ضایع شده ات کوتاه می آیی و نمی فهمی به مخاطره افتادن بخشی از آزادی از بین رفتن همهء آن است.

وقتی تو احمق باشی،  برات مهم نیست که روزنامه ها را می بندند، سرمایه های ملی را چپاول می کنند، مخالفین را اعدام می کنند، و مغزهای کشورت یکی بعد از دیگری فرار می کنند.

وقتی تو احمق باشی،  برات مهم این است که کسی به تو کاری ندارد و نمی بینی که وقتی کل کشتی در حال غرق شدن باشد به زودی نوبت تو هم خواهد رسيد.

وقتی تو احمق باشی،  باور می کنی که آن بالا خدایی نشسته که همه ی این جنایت ها را توجیه می کند، باور می کنی که منجی تو در ته چاه است، باور می کنی که نجات تو در دستان کسی به جز خود توست.

وقتی تو احمق باشی،  از اعتقادات تو سوء استفاده می کنند و سر سفره برای آقا امام زمان بشقاب می گذارند و در قرن بيست و يکم از رمال و جن گیر و نیروهای شیطانی برایت، در نهایت ِ پر رویی، دری وری می بافند.

وقتی تو احمق باشی،  همیشه کاسه کوزه ها را سر این و آن و دزدان و بیگانگان می شکنی و نمی بینی همهء آنچه بر تو می گذرد از حماقت خودت بوده است.

وقتی تو احمق باشی،  اشتباهاتت را تا بی نهایت تکرار می کنی.

 

لطفاً برای ظهور آقا امام زمان جمیعاٌ صلوات..!

********************

چهارشنبه 2 آذر 1390 ـ  23 نوامبر 2011

ما از نمد جنگ کلاهی داریم

سايت فرهنگ ایران

ذوق زده نشوید، از هول حلیم توی دیگ نیفتید، آمریکا از نمد جنگ ، کلاهی بر سر طرفداران حمله به ایران نخواهد گذاشت، بلکه در نظر دارد، کلاه مندرس جمهوری اسلامی را با کلاه نو نوار، اسلام به اصطلاح کم خطر تر! عوض کند، مانند آنچه که در تونس یا لیبی رخ داد و تا چندی دیگردر مصر، یمن و سوریه به اجرا گذاشته خواهد شد. دستاورد مردم  ایران هم در پایان، یک کلاه گشاد و بیقواره تر از کلاه اولی و یک مشت مُعَمَّم و مکلّای کج و کوله دیگر، چند تا خاله خانباجی لچک بسر و حجابدار سابق خواهد بود. چه بخواهید و چه نخواهید، آش کشک عمو سام و شرکاء  است بخوری پاته، نخوری هم پات حساب خواهد شد، همانطوری که جمهوری اسلامی پول فشنگ تیرباران شدگان را از خانواده هایشان طلبکار می شود و گرنه پیکر تکه پاره شده را تحویل نمی دهد، آمریکا و شرکای حقوق بشر دوست او هم پس از سرنگونی قذافی، صورتحساب  بمب ها و موشک هایی که نیمی از کشور لیبی را ویران کرد برای  دولت تازه فرستاند، البته چند لا پهنا هم حساب کردند، حالا جانشینان سرهنگ بخت برگشته ، می گویند که باز ساخت کشور لیبی بیش از پنجاه میلیارد دلار هزینه دارد. شما هم در پای منقل ودر بلاد عافیت، گرز جنگ را داغ کنید  و در فواید آن سخن پراکنی کنید و انشاء بنویسید و با آن دسته ای که ادای روشنفکران را در می آورند و در مضرات جنگ مسئله می نویسند، زد و خورد مجازی و اینترنتی راه بیاندازید و هر دو دسته هم ، در خواب و خیال، خود را وجیه المله بپندارید،یادتان نرود که این سروده را شعار دهید.

در مـنـقـل اگـر آتـش و آهـی داریـم

در مـلک کـیان نـه جـایـگاهـی داریم

با ما سخنی ز بمب و موشک بر گوی

مــــا از نــمـد جنگ کــلاهی داريم

********************

جمعه 27 آبان 1390 ـ  18 نوامبر 2011

طنز داخل و خارج کشور، در مسابقهء بی مزه گی

«جووني!» از سايت کيهان چاپ حکومت

گفت: «نشريه ضد انقلابي "سكولاريسم نو" ضمن تشكر از كمك هاي آمريكا به اپوزيسيون و تقدير از مصاحبه اخير هيلاري كلينتون نوشته است: "خانم كلينتون حق دارد كه از بي عرضگي ما عصباني باشد"». گفتم: «چطور مگر؟!» گفت: «اين نشريه نوشته است که بايد قبول كنيم كه ما به عنوان اپوزيسيون خارج كشور عرضه و توان استفاده از كمك هاي آمريكا را نداشتيم». گفتم: «خب! ديگه چي؟» گفت: «نوشته است: در داخل كشور هم كه بوديم كاري از دستمان ساخته نبود». گفتم: «حيوونكي راست ميگه! يارو مي خواست شيرين كاري كنه، از چند قدمي خيز برداشت كه روي زين اسب بپره ولي محكم به زمين خورد و براي اين كه ضايع نشه، بلند گفت: جووني كجايي كه يادت به خير! و بعد نگاهي به اطراف كرد و يواشكي گفت: خودمونيم! جوون هم كه بوديم از اين كارها بلد نبوديم!»

 

«اطلاعيه!» از سايت ايران ليبرال

بدینوسیله باطلاع عموم می رساند که  در راستای چلبیزه کردن جنبش ایران، تعدادی از  گلابی های کرموی جبههء ملی برای شرکت در «کنگرهء ملی ایرانیان» اعلام آمادگی کرده اند. در ضمن شهریار واهی، که مدت هاست دنبال این کار است، با کشیدن آهی سوزناک گفته که: «با شازده پهلوی بهیچوجه رابطه ی  مستقیم  ندارد و تنها از طریق تلفنخانهء واشنگتن با او در ارتباط است». امضاء: هیات انجمن سراسری کمیتهء سکولارهای شورای ملی جنبش دموکراتیک جبههء همبستگی مغز پسته ای فرد اعلا.

 

********************

دوشنبه 23 آبان 1390 ـ  14 نوامبر 2011

بخشی از دلایل حذف نام بسیاری از زندانیان سکولار دموکرات، عقیدتی و اتنیکی

از گزارش احمد شهید آشکار شد

یکی از افراد نزدیک به امیرارجمند به «صبح امروز» گفته است که پیش از انتشار گزارش احمد شهید درباره وضعیت حقوق‌بشر در ایران، دیداری بين امیرارجمند و احمد شهید صورت گرفته است. هنوز جزییات بیشتری از این دیدار منتشر نشده است٬ اما گفته می‌شود امیرارجمند توصیه‌هایی به احمد شهید برای نحوه نگارش گزارش خود را داشته است. با این‌که ملاقات این دو در زمان برگزاری نشست ‌های جانبی حقوق‌بشر در ژنو برگزار شده٬ هنوز سایت‌های نزدیک به شورای هماهنگی راه سبز امید٬ این خبر را منتشر نکرده‌اند. امیرارجمند در این‌باره به «صبح امروز» گفت که اخیرا دیداری با احمد شهید نداشته است٬ گرچه پیش از این ملاقات‌هایی با وی داشته است. سخنگوی شورای هماهنگی راه سبز امید اما حاضر به ارائه توضیحات بیشتر درباره زمان این ملاقات و یا مباحث مطروحه نشد٬ و تنها تأککد کرد که «اخیرا» ملاقاتی با احمد شهید نداشته است. برخی از فعالان حقوق بشر – نظیر شیرین عبادی و عبدالکریم لاهیجی – پیش از این در گفت‌وگوهای مختلفی٬ اعلام کرده بودند که در صورت عدم توجه ایران به گزارش احمد شهید٬ پرونده حقوق‌بشر ایران با ارجاع به شورای امنیت می‌تواند منجر به در نظر گرفتن تحریم‌هایی علیه جمهوری‌اسلامی شود. امیرارجمند پس از مصاحبه هیلاری کلینتون٬ به انتقاد از سخنان وی پرداخته و اعلام کرده بود که جنبش سبز به هیچ‌ شکل به حمایت خارجی نیاز ندارد... پیش از این وب‌سایت ویکی‌لیکس نیز دست به انتشار اسنادی درباره امیرارجمند زده بود که نشان می‌داد وی در زمان سکونت در ترکیه ملاقات‌هایی با مقامات سفارت آمریکا در این کشور داشته و از آن‌ها تقاضا کرده است که «با تضمین امنیت وی را به یکی‌ از دو کشور فرانسه یا آمریکا ببرد». ویکی‌لیکس به نقل از مقامات آمریکایی نوشته است: او تقاضا کرد که، اگر دولت آمریکا می‌تواند، یا او مستقیماً ترکیه را بدون گذراندن مراحل قانونی‌ ترک کند و یا اینکه آمریکا با واسطه گری از برگرداندن او جلوگیری نماید. همچنین او گفت که می‌خواهد که به جای  فرانسه در آمریکا اقامت بگزیند. به خاطر اینکه همسر و فرزندانش کمی‌ به زبان انگلیسی‌ آشنایی دارند ولی‌ چیزی از فرانسوی نمی‌دانند. ما وی را تشویق کردیم که برای گرفتن ویزا برای خانواده با سفارت فرانسه در تماس باشد. از او راجع به نقش آمریکا برای کمک سوال کردیم که گفت: «از مبارزه داخلی‌ ما کنار بایستید» و «طرف جنبش را  به صورت واضح نگیرید» چون این بهانه به دست رژیم می‌دهد». امیرارجمند  اطرافیانش٬ هیچ‌گاه واکنشی به این مساله نشان ندادند و اسناد ویکی‌لیکس را نه تایید و نه تکذیب کردند.

********************

چهارشنبه 18 آبان 1390 ـ  9 نوامبر 2011

شکنجه توسط تنهایی

سارا شورد

به گزارش بی بی سی فارسی سارا شورد، یکی از سه شهروند آمریکایی که که همراه با دو آمریکایی دیگر، شین باوئر و جاشوا فتال، در 9 مرداد 1388 در منطقه مرزی ایران و کردستان عراق به اتهام ورود غیر قانونی به خاک ایران و جاسوسی بازداشت شده بود، طی مقاله ای در روزنامه نیویورک تایمز خواستار ممنوعیت حبس انفرادی در جهان شده است. او در این مقاله که "شکنجه توسط تنهایی" نام دارد، به شرح جزئیات فشارهای روانی که در سلول انفرادی بر او رفته پرداخته و نوشته است پس از آزادی متوجه شده که کنوانسیون منع شکنجه سازمان ملل متحد اشاره ای به این نوع حبس نمی کند. سارا شورد نوشته است که از 14 ماه حبس یعنی 9840 ساعتی که در زندان اوین بوده، 9495 ساعت از آن در انفرادی بوده و عدم تماس با انسان دیگر موجب شده بود که او دچار خیالات شود و صدای پای اشباح را بشنود. او افزوده نمی توان تصور کرد که در هنگام زندان چقدر انسان نیاز به تماس با دیگران دارد و از فرط تنهایی گاه آنقدر به دیوار زندان می کوبیده که مشتش خونین و سرانجام بیهوش می شده است. سارا شورد تاکید کرده زندانیان زیادی در سراسر جهان در حبس انفرادی هستند و تعداد آنها تنها در آمریکا به حدود 20 تا 25 هزار نفر می رسد. او نوشته است شکنجه تنها با کتک زدن نیست، بلکه تنهایی های طولانی نیز بدون اثر فیزیکی، تبعات روانی مخرب و بلند مدتی دارد و خود او هنوز دچار کابوس و بدخوابی است. او از سازمان ملل متحد خواسته است حبس انفرادی را رفتاری "غیرانسانی" بداند و در کنوانسیون منع شکنجه قرار دهد و آمریکا نیز رهبری محو این نوع بازداشت را در جهان بر عهده گیرد.

********************

دوشنبه 16 آبان 1390 ـ  7 نوامبر 2011

یک سوم خاک ایران در مالکیت روحانیان شیعه است

اخباری از سازمان اوقاف کشور

بنا بر اظهارات علی ربیعی، مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان اوقاف کشور، یک سوم مساحت ایران وقف است و در سراسر کشور بیش از هشتاد و يک هزار بقعه وجود دارد که وظیفۀ اداره‌شان بر عهدۀ سازمان اوقاف کشور است. علی ربیعی همچنین گفته است که هم اکنون شصت هزار مسجد در کشور وجود دارد که قرار است بیست هزار مسجد دیگر نیز بر این شمار افزوده شود. اینکه یک سوم از خاک ایران در اختیار نهادهای مذهبی و در درجۀ اول روحانیان شیعه است خبر از قدرت اقتصادی آنان می دهد که البته تنها منبع قدرت اقتصادی روحانیان نیست. اما، آنچه به توسعۀ این قدرت مرتبط است افزایش پیوستۀ شمار مساجد و تکایا است که در اصل زمینۀ ساز توسعۀ وقف و قدرت اقتصادی روحانیان است. زیرا، به محض اینکه ملک یا دارایی وقف می شود، یعنی به مالکیت نهادهای روحانی در می آید، این مالکیت ابدی است و دیگر هیچکس اجازۀ دخل و تصرف در آن، اعم از خرید فروش  یا انتقال آن را ندارد. در عين حال، به گزارش روابط عمومي و امور بين الملل سازمان اوقاف و امور خيريه، حجت الاسلام والمسلمين علي محمدي، سرپرست سازمان اوقاف و امور خيريه كشور، روز جمعه اعلام داشت: از مهمترين اولويت‌هاي سازمان اوقاف ايجاد بانك اطلاعات موقوفات و بقاع متبركه است و با تلاش‌هايي كه صورت گرفته در بيشتر نقاط كشور اين سامانه راه‌اندازي شده و با اين سامانه مي توان به صورت همزمان در سراسر كشور اطلاعات بقاع، رقبات و موقوفات را ارايه كرد. وي اضافه كرد: برخورد سازمان اوقاف با استيفاي حقوق موقوفات تاكنون انفعالي بوده و لذا مبالغ ناچيزي از حقوق موقوفات را دريافت كرده ايم و علاوه بر بروز رساني مبالغ اجارات موقوفات، مطالبه اين اجاره ها نياز به بيان احكام شرعي وقف دارد به گونه اي كه مردم و مسوولين طمع شيرين وقف را بچشند و خود نسبت به ارايه مطالبات معوقه موقوفات خود اقدام كنند. اين مسوول ايجاد سامانه جامع موقوفات و بقاع متبركه را گامي مثبت در راستاي تحقق منويات مقام معظم رهبري عنوان كرد و افزود: بايد براي رسيدن به اين خواستهء معظم له از هيچ كوششي دريغ نكنيم.

برای آشنائی با چگونگی وقف کردن به اين پيوند مراجعه کنيد>>>

 

********************

چهارشنبه 11 آبان 1390 ـ  2 نوامبر 2011

حوادث آینده ... مثل هم نیستند!

سرلشکر جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، سردار سرلشکر محمد‌علی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اجتماع سی و يک هزار نفری گردان‌های امام علی (ع) سپاه محمد رسول الله تهران بزرگ که در محل دهکده مقاومت برگزار شد، با اشاره به نقش بسیج و بسیجیان در حفظ و حراست از انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن گفت: «هدف اصلی یک گردان مردمی و بسیجی علاوه بر دفاع از امنیت توسعه انقلاب، عمق بخشی به آن و جذب حداکثری مردم است که این امر باید مورد توجه جدی قرار بگیرد... ما با بهره‌گیری از حوادث گذشته و تجربیات خوبی که برای آینده کسب کرده‌ایم، متوجه شده‌ایم که حوادث آینده هر چند که نظر کلان ممکن است با گذشته مشترکاتی داشته باشد اما مثل هم نیستند و کیفیت هر حادثه در عرصه‌های امنیتی دفاعی، سیاسی و اجتماعی با یکدیگر متفاوت است... ماهیت تهدیدات در حال تغییر است و این هنر سپاه و بسیج است که خود را با این تغییر هماهنگ کرده و به شناخت تهدیداتی بپردازند که در آینده انقلاب را مورد تهدید خود قرار می دهد». در پایان این مراسم هزاران نفر از نیروهای گردان‌های امنیتی امام علی سپاه محمد رسول‌الله تهران بزرگ در قالب یگان‌های موتورسوار از مقابل جایگاه رژه رفتند.