آرشيو  |  خانه  |   فهرست همهء مطالب به ترتيب نام نويسنده يا موضوع   |   پيوند به تقويم 1387  |   تماس    جستجو در سايت   |   English Section

 

=======================================================

سال دوم ـ شماره 359 ـ  يک شنبه 10 آذر 1387 ـ  30 نوامبر 2008

=======================================================

برادر، «قبله» در کدام سو است؟

=====================================================

YES WE CAN!

شهباز نخعی

آقای احمدی نژاد راست می گوید: در سال 1365 ـ دو سال پیش از پذیرش قطعنامه 598 و "سر کشیدن جام زهر" توسط آیت الله خمینی ـ درآمد نفتی کشور  6 میلیارد و دویست میلیون دلار و تا پایان جنگ نیز کمتر از ده میلیارد دلار در سال بود. در دومین سال ریاست جمهوری سید محمد خاتمی نیز درآمد نفتی کشور به کمتر از ده میلیارد دلار کاهش یافت، اما آنچه که آقای احمدی نژاد به عمد یا سهو پنهان می کند این است که اولاً همان کاهش درآمد نفت موجب پذیرش پایان دادن به جنگ شد و دوماً در آن زمان هزینه های بازوی سرکوب و امنیتی نظام این چنین تصاعدی بالا نرفته بود. تنها در بودجۀ سال گذشته، هزینه های امنیتی نظام نسبت به سال قبل از آن چندین برابر افزایش یافت و همین چند ماه پیش بود که آقای احمدی نژاد برای آنکه دل افراد نیروی انتظامی مأمور "طرح ارتقاء امنیت اجتماعی" را به دست آورد، به آنان وعده داد  که تا یکسال و نیم دیگر همۀ افراد نیروی انتظامی صاحب خانه خواهند شد!

=======================================================

باور به معاد: ایمان به شکنجه

رضا فانی یزدی

اعتقاد به دوزخ یعنی مقدس کردن شکنجه و انتقام و آزار. اگر خداوند رحمان و رحیم قرار است کسانی را که به دنیای پس از مرگ باور ندارند و یا در آن شبهه و شک می‌کنند و یا مرتکب خطایی می‌شوند در غل و زنجیر کرده، مایع سوزان و جوشان بر سرشان بریزد و به میان آتش پرتابشان کند، چگونه می‌توان از یک باورمند دینی مسلمان انتظار داشت که شکنجه را عملی زشت و غیر انسانی و شیطانی قلمداد نموده و مخالف آن باشد و در حوزه تحت کنترل خویش در صدد برپایی جهنم هایی در ابعاد کوچکتر برنیاید. یا به کوره های آدم سوزی و اطاق های گاز در اردوگاههای هیتلری ایراد گرفت و نگران تکرار آنها نبود.

=======================================================

از اسلامی کردن دانشگاه تا اسلامی کردن علوم طبیعی

نیما طاهری

رژیم اسلامی، پس از کسب قدرت، بارها از ضرورت اسلامی کردن دانش و دانشگاه و دانش پژوه و دانش‌جو سخن گفته است. با هجوم فرهنگی (انقلاب فرهنگی) دانشگاه ها را بستند، دانش‌جویان را سرکوب و زندانی و اعدام کردند، استادان غیر اسلامی را اخراج کردند، کتاب های معارف اسلامی و اخلاق اسلامی و تاریخ اسلام و وصیت نامۀ خمینی را جز واحدهای اجباری و عمومی دانشگاه قرار دادند. ستاد مطالعه و تدوین کتاب های دانشگاهی بر پا کردند. آپارتاید جنسی را در دانشگاه ها نهادینه کردند و... و حالا، پس از گذشت سی سال، آیت الله جوادی آملی بر این باور است که آن‌چه تا به حال انجام داده اند، سبب اسلامی شدن دانشگاه نشده است و نمی‌شود.

=======================================================

چپ خاویار

حسن داعی

ابراهامیان، در این نقل قول، 150 سال مبارزات مردم ایران را یک جا در دامن احمدی نژاد و خامنه ای می ریزد و جاه طلبی های هسته ای پاسداران جنایتکار حاکم بر کشورمان را با مبارزات ملی دکتر مصدق یکسان جلوه می دهد: «...هم اکنون نیز در ایران، بحران کنونی با آمریکا و غرب بر سر مسئلۀ هسته ای بهمان صورتی نگاه می شود که ملی شدن نفت و مبارزات مصدق بود. در آن زمان ایران می خواست خودکفا شده و بر سرنوشت خویش مسلط باشد ولی آمریکا و انگلستان به ایران اولتیماتوم دادند. مصدق نیز تسلیم نشد و به قهرمانی برای ملت تبدیل گشت. هم اکنون نیز ایرانیان همین احساس را دارند...»

===================== کوتاه و گويا  ====================

ردپای شیطان در کتب درسی

علیرضا علی احمدی وزیر آموزش و پرورش در ديدار با آيت الله مصباح یزدی در مورد ناکامی پرورشی ‏جمهوری اسلامی، ادعا کرد که رد پای شیطان را در کتب درسی پیدا کرده و گفت: ” کتاب های درسی حجیم و بی ‏روح و خسته کننده است و رد پای شیطانی در آن ها وجود دارد.”‏ وزیر آموزش و پرورش در عین حال تاکید کرد: “کتاب های درسی باید مبتنی بر تامین نیازهای روحی و روانی ‏تدوین شود، و بر همین اساس برنامۀ درس ملی در تمامی رشته های درسی کشور در حال تدوین است.”‏ >>>>                     (آرشيو)

================== می تر سند که می ترسا نند  =================

گشت های عملیاتی دائمی و ماندگار خواهند بود

ایسنا - فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ عصر روز پنجشنبه گذشته با اعلام رمز یا زهرا (س) به تمام یگان ها دستور داد رزمایش اقتدار و پایداری بسیج را آغاز کنند. سردار عراقی با تاکید بر اینکه «به بسیجیان توصیه کرده ایم به هیچ وجه برخورد فیزیکی نکنند و با ادای احترام فعالیت داشته باشند و اگر موارد مشکوکی را دیدند با هماهنگی نیروی انتظامی این موارد را به پایگاه های انتظامی ارجاع دهند»، گفت: «گشت های عملیاتی دائمی و ماندگار خواهد بود و در محله ها گشت زنی می کنند و با جرایم آشکار برخورد می کنند و آن را به نیروهای انتظامی ارجاع می دهند و خودشان کار اجرایی انجام نخواهند داد.»           (آرشيو)

=======================================================

 

© 2008 ـ New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fxa: 509-352-9630