آرشيو  |  خانه  |   فهرست همهء مطالب به ترتيب نام نويسنده يا موضوع   |   پيوند به تقويم 1387  |   تماس    جستجو در سايت   |   English Section

 

=======================================================

شماره 355 ـ  چهار شنبه 6 آذر 1387 ـ  26 نوامبر 2008

=======================================================

خطایی کودکانه ولی چهل ساله 

رامین کامران

در این وضع رفتن به سوی راه حل نظامی مقدور ما نیست چون آناً بازنده خواهیم شد. ولی باید تعادل قدرت را بر هم بزنیم و این ممكن است استفاده از خشونت را (به معنای واكنش مشروع در برابر حریف زورگو) لازم بیاورد. اگر از این كار مطلقاً صرف نظر كنیم یعنی خود را خلع سلاح كرده ایم. اگر ادعای مسالمت صرف بكنیم یعنی اعتراف کرده ایم  تا آخر راه را خیال نداریم برویم و به دست خود نقطهٌ پیروزی را از استراتژی خود حذف كرده ایم. این نقطهٌ پیروزی آن نقطهٌ نهایی و فرضی نیست كه در آن حریف طی مقابلهٌ نظامی نابود می گردد. نابودی كامل تصویری است كه باید حریف در پیش چشم داشته باشد تا در نقطهٌ واقعی پیروزی كه بسیار قبل از آن قرار دارد و بر اساس این ارزیابی كه دیگر مقاومتش بیفایده است، تسلیم شود و حق مردم را بدانان بازگرداند.

=======================================================

فقط یک شباهت وجود دارد

الاهه بقراط

مقایسه هیچ چیز جمهوری اسلامی با هیچ چیز ایالات متحده آمریکا مبنای عقلی ندارد. حتی کسانی که بر مقایسه بوش و احمدی‌نژاد اصرار می‌ورزند، این نکته را فراموش می‌کنند که رییس جمهوری‌ آمریکا چه مثل توماس جفرسون به آته‌ئیست‌ها پهلو بزند و چه مانند جرج دبلیو بوش یک مسیحی مؤمن باشد، بنا بر نخستین قانون اساسی دمکراتیک جهان که بیش از دو قرن از عمر آن می‌گذرد، سکولار و معتقد به جدایی دین و دولت است حتی اگر هر روز برای عیسی مسیح شمع روشن کرده و برای بازگشت‌اش روزشماری کند!

=======================================================

مأموریت «یک اسکادران هموسکسوئل منحرف آمریکایی»

ايرج مصداقی

به نظر شما اين گفته‌های را ممکن است چه کسی به زبان آورده باشد؟ «آیا شما به عنوان یک روزنامه نگار که پیدا است نظر مساعدی هم نسبت به نظام سرمایه داری دارید، خبر دارید که این واردکنندگان دموکراسی و حقوق بشر به عراق، اسکادرانی از هموسکسوئل های منحرف امریکایی سازماندهی کرده و آن را با ماموریت تجاوز به کودکان ۱۰ تا ۱۶ ساله عراقی به عراق فرستاده اند؟ آیا خبر دارید دو اسکادران از مزدوران جنگی را به همراه سگ های تربیت شده یی که به آلت تناسلی زندانیان دست بسته حمله می‌کنند، برای جوانان بالغ عراقی که بازداشت می شوند به این کشور فرستاده اند؟»..

=======================================================

مراحل سه ‌گانۀ فرهنگ دینی

آرامش دوستدار

فرهنگ دینی، چون از تعارض نیروهای گوناگون و متکی به‌خود پدید نیامده تا در چنین جنبشی خودزا و خودخیز همواره از نو بزاید و حتا شاید به‌ویژه بر ضد و در نفی دوره‌های گذشته و نمایندگان آن ببالد، فرهنگی‌ست یکدست و یکنواخت که از افاضه‌ی وحدانی و قاعدتاً در اصل توسط یک تن برای استفاضه‌ی همگانی و همسانان ابتنا گشته است. «افاضه‌ی وحدانی» به‌معنای یگانه ‌خواهی و یگانه ‌سازی نامی‌ست برای کالایی که خود را با ایثار یا با زور ـ نمونه‌ی اولش مسیحیت و نمونه‌ی دومش اسلام ـ در اختیار همگان می‌گذارد.

===================== کوتاه و گويا  ====================

تکذيب شايعه سخن گفتن يک نوزاد

رييس بيمارستان آريا در شهرستان رشت شايعات مربوط به سخن گفتن يک نوزاد در اين بيمارستان را بشدت تکذيب کرد. در روزهاي اخير شايعه اي در سطح شهر رشت بر سرزبانهاست که نوزادي در بيمارستان آريا پس از تولد سخن گفته و به دنبال آن از دست پرستار افتاده و فوت کرده است. بر اساس اين شايعه، نوزاد قبل از فوتش گفته است که در اواخر آذر ماه قرار است اتفاقات عجيبي از جمله بارش برف سنگين در استان گيلان رخ دهد. دکتر علي رضا کريم زاده حق، روز يکشنبه در گفت و گو با ايرنا، افزود: «فهرست بيماران بستري در بيمارستان آريا دليل رد اين شايعه است و نشان مي دهد که هيچ اتفاق خاصي در اين بيمارستان رخ نداده است». وي گفت: «با افرادي که به اين شايعات بي اساس دامن مي زنند و موجب ناامني رواني و اجتماعي در سطح شهر مي شوند، از طريق مقامات قضايي برخورد قانوني خواهد شد». به گزارش خبرنگار ايرنا، حدود ده روز است که در سطح شهر رشت در بين اقشار مختلف از جمله در مدارس ، ادارات ، صف نانوايي و ... شايعاتي در ارتباط با سخن گفتن و مرگ اين نوزاد شايع شده است. (ايرنا)          (آرشيو)

================== می تر سند که می ترسا نند  =================

تجهيز بسيج در سيصد حوزه کشور

فرمانده نيروي مقاومت بسيج از آغاز طرح امنيت پايدار توسط نيروهاي بسيج مجهز به ابزارهاي دفاعي در سيصد حوزه سراسر کشور از هفتم آذرماه خبر داد. حسين طائب فرمانده نيروي مقاومت بسيج که به مناسبت هفته بسيج سخن مي گفت، در گفت وگو با ايسنا تصريح کرد؛ اجراي امنيت پايدار توسط نيروي مقاومت بسيج از هفتم آذرماه امسال آغاز مي شود. او با اشاره به اينکه اين طرح از سوم خردادماه امسال به صورت آزمايشي در يک حوزه از هر ناحيه آغاز شد، افزود؛ ما بيش از سيصد ناحيه در سطح شهرستان هاي کشور داريم که هر ناحيه نيز تعدادي حوزه دارد و اين طرح از سوم خرداد تاکنون در سطح سيصد حوزه در سراسر کشور اجرا شده است.    (آرشيو)

=======================================================

 

© 2008 ـ New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fxa: 509-352-9630