آرشيو  |  خانه  |   فهرست همهء مطالب به ترتيب نام نويسنده يا موضوع   |   پيوند به تقويم 1387  |   تماس    جستجو در سايت   |   English Section

 

=======================================================

شماره 353 ـ  دو شنبه 4 آذر 1387 ـ  24 نوامبر 2008

=======================================================

خط و نقاشی از منصور خداوردی        

===============  دوشنبه ها: از نگاه يک آينده نگر ===============

در آستانۀ 16 آذری ديگر

سام قندچی

هرچند که بخواهيم اگر روزي را بعنوان سمبل آغاز شکل گيري تشکلات جديد سکولار در ايران انتخاب کنيم، بنظر من 18 تير آن روز است، اما واقعيت آن است که دانشجويان ايران بيش از نيم قرن است که براي دموکراسي مبارزه کرده اند و گراميداشت هر سالهء دو روز 18 تير و 16 آذر نشان دهنده چالش آنان با دو رژيم ديکتاتوري است. اين امر نبايستي شگفت آور باشد چرا که آنها مي خواهند با برگزاری هر دو روز بر اين تأکيد کنند که قصد ندارند با سرنگونی رژيم کنونی به رژيم گذشته برگردند.

=======================================================

خودمان (تان) را گول نزنیم (نزنید)!

فرهاد جعفری

يعنی اين «فرمول طلائی» که آقای محصولی را ظرف ده سال به «يکی از ثروتمندترين افراد جامعۀ اسلامی و حکومت عدل علی» مبدل ساخته است، بی آنکه حليت و حلاليت اين ثروت را مخدوش کند، فرمولی نيست که بشود در اختيار همگان قرار داد تا همۀ آحاد ايرانيان، با اطلاع از اين فرمول طلائی، عم ثروت مشروعی برای خود و فرزندان شان تحيل کنند و هم از اين طريق، مشکل بيکاری هزاران نفر از شهروندان جويای کار مرتفع شود و هم «شکاف طبقاتی وحشتناک و بی نظير يک به چهل و سه»، که حتی در کاپيتاليست ترين کشورهای جهان نمونه ندار، کاهش يابد؟

=======================================================

مي خواهند، با توطئه عليه دولت، آرمان ظهور تامين نشود

محمدعلی رامين

تلاش هايي که احمدي نژاد در موضوع فناوري هسته يي انجام مي داد همزمان با گران شدن صيفي جات و گوجه فرنگي بود که در مجلس قبل يک نفر بلند شد و شعاري داد که آقاي احمدي نژاد ما از فناوري هسته يي صرف نظر مي کنيم، شما گوجه فرنگي مردم را تامين کن؛ که اينها همه مسائل جزيي ولي پيچيده يي است که نشان مي دهد اين مجموعه از توطئه ها مي خواهد آن آرمان، که زمينه ساز ظهور امام زمان است، تامين نشود.

=======================================================

پاسخی به گلایه آقای محمد امینی

کورش زعيم

سخنان من سیاسی است نه آکادمیک، و هدف این سیاست جلوگیری از پاشیدگی کشور در طول حکومت جمهوری اسلامی و نیز کاهش زمینه های پاشیدگی هنگام رفتن آن است. من نباید به شما بگویم که جهان سیاست با جهان آکادمی تفاوت دارد. برخی خود را فعال سیاسی می خوانند، ولی در مورد برخی مباحث مربوط به منافع ملی بجای مراجعه به خرد سیاسی خود به کتابخانه مراجعه می کنند، آنهم نه برای اینکه بهترین پاسخ را در راستای منافع ملی بیایند، بلکه برای اینکه نکته ای جهت انتقاد بیابند.

================== می تر سند که می ترسا نند  =================

ارگان دفتر سیاسی سپاه پاسداران:

اینترنت ابزار براندازی‏ و انقلاب مخملی در ایران است

در پی اعلام راه اندازی ۱۰ هزار وبلاگ برای ۱۰ هزار پایگاه بسیج در کشور، ارگان رسمی سپاه پاسداران در ‏حمله جدیدی به اینترنت آن را وسیله ای برای انقلاب مخملی علیه جمهوری اسلامی توصیف کرد.‏ در تصویر هراس آور ارائه شده از سوی سپاه در مورد اینترنت، هفته نامه صبح صادق با نامگذاری جدید ‏‏”امپریالیسم اینترنتی” بر روی شبکه جهانی وب، ادعا کرد که دولت امریکا قصد دارد با ابزارهای دیپلماسی ‏عمومی که ارگان سپاه “اینترنت” را بخش اصلی آن معرفی کرده، به انقلاب مخملی و براندازی جمهوری اسلامی ‏دست بزند.‏

===================== کوتاه و گويا  ====================

انتقاد مصباح يزدی از سکولارها

سکولارها می گويند دين تنها رابطه با خدا است، ولی ما معتقديم دين فراتر از اينها است و تمام شئون زندگی انسان ها را شامل می شود. >>>>          (آرشيو)

=======================================================

 

© 2008 ـ New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fxa: 509-352-9630