آرشيو  |  خانه  |   فهرست همهء مطالب به ترتيب نام نويسنده يا موضوع   |   پيوند به تقويم 1387  |   تماس    جستجو در سايت   |   English Section

 

=======================================================

شماره 352 ـ  يک شنبه 3 آذر 1387 ـ  23 نوامبر 2008

=======================================================

می ترسند که می ترسا نند

=====================================================

دو بازوی بلند و کوتاه

شهباز نخعی

از آنجا که ابزار فريب روز به روز بیشتر کارآمدی خود را از دست می داد و عده کمتری را می فریفت، در کنار آن ابزار سرکوب نیز رشدی بدون تناسب یافت و نظام ولایت مطلقه فقیه را، اگر نه در رأس، که دست کم در شمار سرکوبگرترین نظام های حکومتی دنیا قرار داد! رودررویی دار و دسته های موسوم به "اصلاح طلب" و "اصولگرا" ناشی از همین سرگشتگی و دست و پا زدن است. این دو گروه، در عین حال که در مورد حفظ به هر قیمت نظام اتفاق نظر دارند، هر یک اولویت را به یکی از دو ابزار به عنوان تکیه گاه نظام می دهند. "اصلاح طلبان" هوادار کاربرد ابزار فریب اند در حالی که "اصولگرایان" بر این باورند که رمز بقای نظام کاربرد بی ملاحظه ابزار سرکوب و ایجاد آرامش گورستانی در جامعه است!

=======================================================

بیماری تسلیم پذیری

جهانشاه رشيديان

حيوانات، بنا بر میزان ترشحات هرمون نوع خود، تا حدودی رام می شوند ولی در هنگام مخاطره واكنش‌هاي فيزيولوژيكی و تغييرات هورمونی خاصي به صورت خودكار اتفاق مي‌افتند که یا از خود دفاع می کنند و یا از حوزۀ خطر دور می شوند و راه سومی بنام تسلیم پذیری مطلق وجود ندارد. انسان تنها موجود زنده ایست که ممکن است تن به تسلیم پذیری مطلق دهد. اخلاق عرف مقاومت در برابر زور را تحسین می کند و آنرا در هیچ فرهنگی عملی زشت و غیر اخلاقی نمی داند مگر اینکه "اخلاق" را پدیده ای رقم زند که خود بر فرهنگ رایج و منطق عقلانی مردم مقدم باشد و چنین پدیده ای در جامعۀ ما مذهب است که موجب می شود وقتی كه قاطعانه در برابر زور مقاومت می كنیم، احساس گناه کنیم و این احساس "خوب" پر دوام ترین نوع تسلیم پذیریست که نیاکان ما را بیش از هزار و سیصد سال پیش به تسلیم پذیری مطلق در برابر مذهب و استیلای مهاجمان مسلمان عرب وا داشت.

=======================================================

اعلام رضايت مادر خاتمی نسبت به کانديداتوری فرزندش

شهرام فریدونی

امروز بر ایرانیانی که حرکات آقای خاتمی و شرکای ایشان را در چند دهۀ اخیر دنبال کرده اند، مانند روز روشن است که ایشان  هم اکنون سخت سرگرم اجرای  نمایش خنک و تکراری خودشان برای انتصابات پیش رو می باشند. یعنی، بقول عوام، عشوۀ انتخاباتی می آیند. آری، با سوابقی که ایرانیان از این عالیجناب دارند، برای ملت ایران تقریباً محرز است که این جناب در نهایت پا به میدان خواهند گذاشت. حال یا به جهت گرم کردن تنور انتخاباتی و آدم جمع کردن بدور صندوق های این نظام تبهکار باشد و خواه به منظور به عقب انداختن مرگ این عجوزه فرتوت از طریق حرف تراپی.

=======================================================

آيا کمونیست‌ها تالی آخوندها هستند؟

پیمان (فرزندی از ایران زمین)

خانم ماجدی گفته‌اند که «ما دنبال حکومت به سبک شوروی نیستیم و در حکومت ما همه آزادند». راستش آقای خمینی هم از این حرف ها در پاریس زیاد زد ولی وقتی به قدرت رسید با وقاحت تمام زیر حرف هایش زد؛ چرا که در تفکرها و حکومت های ایدئولوژیک «هدف وسیله را توجیه می‌کند»، قدرت را باید با دروغ، جنایت و کشتار به چنگ آورد و حفظ نمود چون در این حکومت ها انسان کوچکترین حقی ندارد. اما باید به خانم ماجدی عرض کنم که هدف بخش مهمی از جوانان این سرزمین یک حکومت جمهوری پارلمانی سکولار به سبک کشورهای پیشرفته است، نه یک استبداد دیگر به شکل دیگر. خانم ماجدی! استبداد استبداد است، دینی و کمونیستی و شاهنشاهی هم ندارد. و درست همین استبداد است که باید برود و به‌ طور حتم هم خواهد رفت.

=======================================================

دو پيام به دو همايش حزبی

اسماعيل نوری علا

بيست و دوم نوامبر 2008

قتل فروهرها و نکته ای دربارۀ قتل های زنجيره ای

(برای گردهمآئی حزب «مرز پر گهر» در لوس انجلس)

مشروطيت، تحزب و گريز از ايدئولوژی

(برای کنگرۀ هفتم حزب مشروطه ايران ـ واشنگتن. دی.سی)

===================== کوتاه و گويا  ====================

ردپای شیطان در کتب درسی

علیرضا علی احمدی وزیر آموزش و پرورش در ديدار با آيت الله مصباح یزدی در مورد ناکامی پرورشی ‏جمهوری اسلامی، ادعا کرد که رد پای شیطان را در کتب درسی پیدا کرده و گفت: ” کتاب های درسی حجیم و بی ‏روح و خسته کننده است و رد پای شیطانی در آن ها وجود دارد.”‏ وزیر آموزش و پرورش در عین حال تاکید کرد: “کتاب های درسی باید مبتنی بر تامین نیازهای روحی و روانی ‏تدوین شود، و بر همین اساس برنامۀ درس ملی در تمامی رشته های درسی کشور در حال تدوین است.”‏ >>>>                     (آرشيو)

=======================================================

 

© 2008 ـ New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fxa: 509-352-9630