آرشيو  |  خانه  |   فهرست همهء مطالب به ترتيب نام نويسنده يا موضوع   |   پيوند به تقويم 1387  |   تماس    جستجو در سايت   |   English Section

 

=======================================================

شماره 319 ـ  سه شنبه 30 مهر 1387 ـ  21 اکتبر 2008

=======================================================

هدف را فعلاً لو ندهيد!

   =============  سه شنه ها: زندگی کمال آتاتورک  ==============  

به قلم لرد کين راس

فصل چهل و دوم ـ  پايان سلطنت عثمانی (1)

کمال رو به مردان کرده و گفت: «اگر از اين پس زنان در زندگی اجتماعی کشور ما شرکت نداشته باشند ما هرگز به توسعهء کامل نخواهيم رسيد. ما همچنان عقب مانده باقی خواهيم ماند و هرگز نخواهيم توانست در برابر تمدن غرب به عنوان يک حريف مساوی بايستيم». و، سخنانش را اين گونه به پايان برد: «بالاتر از همه، شما اگر از ورود به زندگی مدرن خودداری کنيد و يا شرايطی را که اين زندگی از ما توقع دارد برآورده نسازيد حاصل آنچه انجام داده ايم هيچ خواهد بود. و شما، همچنان گرفتار عادات اعصار کهنه، به صورت حيوانات جنگلی، به زندگی ادامه خواهيد داد.

=======================================================

آقای خاتمی! چرا شفاف سخن نمی گوئید؟

حمید حمیدی

شما چگونه می خواهید از خواست مردم اطلاع پیدا نمائید تا با آنها تفاهم کنید؟ آیا شما خواست مردم را فقط نفی سیاست های آقای احمدی نژاد و همفکران او می دانید ؟مگر شما از نقش خود در زمان ریاست جمهوری به مثابه "تدارکاتچی" نام نبردید؟ با فرض این موضوع که بپذیریم شما و همفکرانتان دارای برنامه مشخص و مدونی بودید، چرا از عواملی که مانع تحقق برنامه های شما شده اند، به روشنی و صراحت نام نمی برید؟

=======================================================

روشنفكران چپ و حمایت از هاشمی

گفت‌وگو با دكتر علی میرسپاسی

مردم كلافه می‌شوند، روشنفكران خسته می‌شوند و در این وضعیت است كه شرایط برای حكومت‌های قدرتمند مهیا می‌شود. من هم البته همراه با بخشی از روشنفكران ایران نگران فراگیر شدن یأس هستم. اما معتقدم كه منابع اجتماعی - فكری امید بی‌نهایت هستند. اگر از منظر جامعه‌شناسی بنگرید، میزان امیدواری در جامعه ما بسیار بالا است... دقت كنید كه خود روشنفكران می‌توانند ریشه امید باشند. بحث من این است كه مبتنی ‌بر شرایط اجتماعی وضعیت می‌تواند به سمت بسته شدن یا باز شدن فضا برود. درك من این است كه در این ده- پانزده سال به طرف بدتر نرفته‌ایم، چون انتظارات ما بالاتر رفته ما سرخورده شده‌ایم.

=======================================================

هشدار کردان خطاب به مردم است یا مجلس؟

گفتگو با ایرج جمشیدی

در شرایطی که به انتخابات نزدیک می‌شویم، ایشان خواسته است اهمیت مسئله را برای نظام جمهوری اسلامی تشریح کند. آقای کردان در مظان اتهام است، شاید بحث‌های زیادی که در مورد اصالت مدرک تحصیلی‌اش مطرح شده فشار زیادی را بر وزیر کشور وارد کرده است. در نتیجه احتمالا ایشان ناچار شده برای این که تا حدی اذهان را به سمت دیگری منحرف کند، این موضوع را به میان بکشد. این موضوع تازه نیست. پیش از این، وزارت اطلاعات هم هشدارهایی داده بود که خطر شورش‌های اجتماعی وجود دارد. بعضی از رسانه‌های نزدیک به جناح اصولگرا هم، از زمینه‌سازی برای «انقلاب رنگین» یاد کرده بودند.

=======================================================

 

© 2008 ـ New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fxa: 509-352-9630