آرشيو  |  خانه  |   فهرست همهء مطالب به ترتيب نام نويسنده يا موضوع   |   پيوند به تقويم 1387  |   تماس    جستجو در سايت   |   English Section

 

=======================================================

شماره 301 ـ  جمعه 12 مهر 1387 ـ  3 اکتبر 2008

=====================  جمعه گردی ها  =====================

«ملت مسلمان ايران» وجود خارجی ندارد!

اسماعيل نوری علا

حکومتی که خود اعلام می دارد نماينده و برگزيدهء «ملت مسلمان ايران» است، خود بخود نمی تواند در صحنهء بين المللی «ملت ايران» را نمايندگی کند و فقط نمايندهء بخشی از ملت ايران است که مسلمان معتقد به جمهوری اسلامی اند و روزگاری اکثريت عددی داشته اند اما اکنون ـ در پی سی سال تجربهء حکومت اسلامی ـ يا از آن بريده اند، يا در تشکيل شدن آن شراکت نداشته اند. بخصوص که بخش عمده ای از آن «اکثريت» اکنون چهره در نقاب خاک کشيده و از صحنهء حيات اجتماعی رخت بر بسته اند.

=======================================================

همه چيز پوسيده است. بايد تغييرشان داد!

اطلاعاتی تلگرافی از دوران زمامداری گورباچف و کودتای اوت

فرهاد جعفری

شباهت‌های بسيار ِ مقطعی از تاريخ سياسی کشورمان (دوران موسوم به دوم خرداد) به آنچه در دوران زمامداری ميخائيل گورباچف در اتحادجماهيرشوروی رخ داد؛ برخی گمانه‌زنان را به اين نتيجه رساند که چه بسا «سيدمحمد خاتمی» همان گورباچف ايران باشد. اما دو دوره صدارت او نيز پايان يافت و آنچه گمانه ‌زنان در انتظار آن بودند، رخ نداد. اکنون نيز در نتيجه‌ی برخی شباهت‌های ديگر؛ بعضی از تحليلگران بر اين باورند که روند تحولات در ايران، سمت و سوئی «شوروی‌وار» به خود گرفته است. برای رسيدن به درکی در اين زمينه؛ لازم ديدم تا با جستجو در ميان مقالاتی که در مورد دوران زمامداری گورباچف نوشته شده است، اطلاعات خود در اين‌باره را تازه و تکميل کنم. نتيجه چيزی‌ست که با شما هم به اشتراک می‌گذارم.

=======================================================

بازخوانی اصول هفتگانۀ جبهه ملی ایران

حمید رضا خادم

از جمله تبعات حضور حکومت اسلامی در ایران، با توجه به رفتارهایش، ترویج بی اخلاقی در میان جریان های حکومت ساخته می باشد. این جریان ها در سال های اخیر روش هایی را پیش گرفته اند که حاصلی نداشته جز دروغ پردازی، ورود در بازی های خطرناک، دورنگی و پنهان نمودن چهرهء حکومتی در پس یک جریان «تحول خواه!»، رفتارهای کودکانه و پوپولیستی در مواضع سیاسی، رفتارهای حذفی درون تشکیلاتی و ده ها مورد بی اخلاقی دیگر. امروز همین افرادی که شاید سن آنان کمتر از نصف تشکیلاتی مانند جبهه ملی ایران باشد، به دلایلی که هنوز بر هیچکس مگر خودشان، پدر خواندگان شان و رؤسا شان روشن نیست، با دروغ پردازی و براه انداختن بازی های کودکانه سیاسی برآنند تا چهره ای غیر واقعی از سایر احزاب و سازمان ها نمایش دهند...

=======================================================

فردى كه درآمد و هزينۀ زندگي اش يكى نيست فقيرنيست!

عبدالرضا مصرى، وزير رفاه

وزير رفاه دلايل خود براى اعلام نكردن خط فقر را اين  گونه بيان كرد: «اگر در جامعه عدد اعلام كنيم و به بچه  محصلى بگوييم که اگر پدرت X ريال درآمد نداشته باشد، زير خط فقر است،  از همان بچگى او را با يك عدد خودساخته روبه رو كرده ايم. چرا بايد با معناى فقر و غنا، آن گونه كه ما معنايش مى كنيم، ذهن آن كودك را آلوده كنم؟ اين موضوع در روابط اجتماعى  اثر مى گذارد، به طورى كه اگر من فقير باشم، چگونه با كسى كه وضعش بهتر است، ارتباط برقرار كنم و همين باعث مى شود تا آن فرد كم كم از ارتباطات اجتماعى بترسد».

=======================================================

 

© 2008 ـ New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fxa: 509-352-9630