آرشيو  |  خانه  |   فهرست همهء مطالب به ترتيب نام نويسنده يا موضوع   |   پيوند به تقويم 1387  |   تماس    جستجو در سايت   |   English Section

 

=======================================================

شماره 242 ـ  چهار شنبه 16 مرداد 1387 ـ  6 اوت 2008

سی سال پس از وعده های امام کوخ نشينان در بهشت زهرا...

 =======================================================

به کدامين گناه يعقوب مهرنهاد به دارآويخته شد؟

واحيد قاراباغلی

از مقدمهء وبلاگ يعقوب مهرنهاد: «خداوند وضع وحال هیچ ملتی را تغییر نمی دهد مگر آنکه خود به تغییر وضع خویش اقدام نمایند». این کلام نورانی و الهی موجب ایجاد انگیزه برای تمام فعالیت هائی است که انجام می دهم و معتقدم در صورت عمل به این کلام الهی همهء مردم می توانند اوضاع خود وجامعه خویش را از ظلمت به سوی روشنائی تغییر دهند: از بی عدالتی و نابرابری ها و فقر و ستم به آنچه که آرمان بشری است و خواسته های مشروع انسانی. و اما من، یعقوب مهرنهاد، متولد سال 58 شمسی و ساکن دیار مردان و زنان خونگرم و صبور و نوع دوست بلوچستان می باشم...»

مدیران ناموفق ونالایق سيستان و بلوچستان: یا استعفا یا برکناری و یا قهر ملت!

آخرين نوشتهء يعقوب مهرنهاد در وبلاگی که ديگر به روز نخواهد شد...

=======================================================

قتل عام تابستان 1367 درمشهد

رضا فانی یزدی

 چند روزی پس از بردن سومین گروه از بچه‌های سازمان نگذشته بود که 23 نفر از ما را نیز صدا زدند و از بند 2۲ به یک اتاق قرنطینه منتقل کردند و سایر بچه‌ها را به بند یک بردند. دادیار ناظر زندان در دیداری که بطور اتفاقی با یکی از بچه‌ها در راهرو پشت بند داشت به او گفته بود که شما ساکنین قرنطینه گروه بعدی هستید. «این بار که هیات به مشهد بیاید،‌ شما را هم به درک واصل خواهد کرد». این عین جمله‌ای است که حاجی ولی پور که طلبه جوانی بود و در سمت دادیار ناظر زندان مسئول بند سیاسی بود، به یکی از دوستان ما گفته بود.

=======================================================

فضولات انساني ِ اين فرهنگ عارف منشِ کا سبکار!

عبدی کلانتری

استفاده از عبارات کليشه ای و دستمالی شده نشان از فکر کليشه ای دارد که در حقيقت همان فقدان فکر است. «عرق ريزان روح» از همان سی سال پيش يکی از اين کليشه های مبتذل بود. قلم بدستان بی کار و کم استعداد، به جای کارتوليدی مفيد به حال جامعه، مدام عرق ريزان «روح» شان را به ما يادآور می شدند. بسياری از کليشه ها در زبان ژورناليسم عاميانهء ما نشان از روحيه و خصلتی دارد که بايد آنرا «شهيدنمايی خود محور» نام گذاشت...

=======================================================

بهره ‌بردای اسلام‌گرایان از نقاط ضعف دموکراسی

گفتگو با برنارد لوئیس

مبارزه با اسلام‌گرایان نه به پیروزی رسیده و نه ما از آنها شکست خورده‌ایم بلکه چون دشمنان ما اشتباهات بزرگتری از ما مرتکب شده‌اند ما جان به در برده‌ایم. لیکن باید بدانیم که با تروریست‌ها نباید به هیچ‌وجه وارد معامله شد، زیرا آنها هرگز از طریق گفتگو تغییر نخواهند کرد. این تجربه‌ی نسل من است که به زانو درآمدن در برابر تروریسم را با سیاست مماشات نخست وزیر سابق بریتانیا، چمبرلن و معاهده‌ی [بدنام] مونیخ [با هیتلر] در رابطه قرار می‌دهد.

=======================================================

 

© 2008 ـ New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fxa: 509-352-9630