بازگشت به خانه

 

مکتوبات فدوی

طنزنوشته های هفتگی حميد رضا رحيمی

دوشنبه 31 تير ماه 1392 ـ  22 ماه جولای 2013

 

انقلاب کودکان

چنین بنظر می رسد که کودکان هم دیگر حوصله شان از دست بزرگترها، و دست به آب های متعددی که در این سال ها، بویژه در وطن سابق رفته اند، کلی سر رفته و بر آن شده اند که بقول آن بزرگوار:

بیت

بر سر آنم که گر زدست برآید

دست به کاری زنم، که غصه سر آید

چنین است که ملاله یوسف زای، دخترک 16 ساله اما نابغه و دلیر پاکستانی که از تیر سربازان نه چندان گمنام امام زمان(عج) و به اهتمام علمای خاج پرست انگلیس، لعنة الله علیهم اجمعین، جان سالم بدر برده،اخیراً در بخشی از سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل چنین گفته است:

 «… صدها فعالان حقوق بشر در جهان وجود دارند که تلاش و گفتگوی آنها برای خودشان نیست، بلکه برای کسانی مانند من است تا به آموزش، صلح و آرامش، برابری حقوق و تساوی خود دست یابیم. هزاران نفر به وسیله تروریست ها کشته شدند و میلیون ها زخمی و مجروح گردیدند و من یکی از آنها هستم. من در این جا برای آنها ایستاده ام نه برای خودم، بلکه برای آنهایی که صدایشان شنیده نمی شود. بنابراین، من در این جا ایستاده ام یک دختر در میان بسیاری. من صحبت می کنم برای آنهایی که صدا و فریادشان شنیده نمی شود. آنهایی که حقوق شان از آنان گرفته شده. حق زندگی کردن آنان در صلح و آرامش، حق این که با آنان با احترام رفتار شود. داشتن حقوق مساوی (با مردان)، و موقعیت های خوب اجتماعی، حق آموزش و تحصیل. دوستان محترم، در تاریخ 9 اکتبر 2012، طالبان به من و همچنین دوستم تیر اندازی کردند. آنها تصور نمودند که تیر و فشنگ مرا ساکت می کند، ولی شکست خوردند….»

این هم نوجوان اندیشمند دیگری از مصر که پیرامون آنچه در وطن اش می گذرد چنین می گوید:

«نام من علی احمد است و ۱۲ سال دارم. من امروز اینجا آمدم تا از این که کشورم به صورت کالای شخصی در اختیار یک فرد قرار گیرد، مانع شوم و از این که قانون اساسی کشورم به وسیله یک گروه و یک حزب مصادره شده، مبارزه کنم. ما یک دیکتاتوری نظامی را کنار نگذاشتیم تا گرفتار یک حکومت فاشیست مذهبی شویم. حکومت فاشیستی مذهبی آن است که قوانین سخت و فاشیستی را که حتی در دین و مذهب دستوری در مورد آن ها داده نشده، به نام دین (و دستورات اللهی)، به اجراء در می آورد».*

بر این پایه، فدوی ناگزیر است که آن زبانزد مشهور "ادب را از که آموختی، گفت از بی ادبان" را بشرح زیر بقول عوام up to date  کند:

گفت سیاست را از که آموختی؟ گفت از کودکان!

و یا به سفارش آن بزرگوار :

جای مردان سیاست بنشانید درخت

تا هوا تازه شود ! ..

------------------------------

* مشروح گفتگوی عالمانه ی کودک! به فارسی، بنقل از خبر نت:

گزارش گر- اینها را کی به تو یاد داده؟!.

علی- من به مردم گوش می دهم و از مغز خودم نیز استفاده می کنم. علاوه بر آن، من به رادیو گوش می دهم، روزنامه می خوانم، و در اینترنت هم به کندو کاش می پردازم. پس می بینید که کشور خوب اداره نمی شود و راه درستی را در پیش نگرفته است. از این روی، نیاز بر آنست که تغییراتی صورت گیرد.

گزارش گر- آیا این تغییرات باید سیاسی و یا اجتماعی باشد؟

علی- هدف های اجتماعی چیزهایی است که باید (در آینده) بدانها رسید. هدف هایی چون اشتغال به کار، آزادی، و عدالت اجتماعی. هنوز می بینیم که کار و شغل برای همگان فراهم نیست. پلیس به دلخواه مردم را زندانی می کند. از نقطه نظر عدالت اجتماعی، در شرایطی که شماری از مردم هنوز از زباله دانها خوراک خود را جمع آوری می کنند، چگونه (و برای چه) به یک خبرگزاری ۳۰ میلیون پوند انگلیسی (دستمزد) پرداخت می شود؟!.

از جنبه سیاسی گفتگو کنیم، آنان قانون اساسی که در برگیرنده خواسته های ما باشد و ما را معرفی کند کجاست؟ مثال دیگر، زنان نیمی از جامعه ما را تشکیل می دهند. چرا و به چه دلیل تنها ۷ زن در تدوین و کاربرد قانون اساسی شرکت دارند که از این ۷ زن، ۶ نفر آنان اسلامی اند؟!.

گزارش گر- پس تو فکر می کنی که آنها قانون اساسی را دستکاری می کنند؟

علی- آنچه را که (در قانون اساسی) بر اساس دروغ و اشتباه پایه گذاری شده، خود به خود اشتباه است. حتی اگر قانون اساسی درست نوشته شده، ولی کارگزاران و گروهی که از آن نسخه ای با برداشت و هدف های خود تهیه می کنند، بد و نادرست است، ما در پایان به نتیجه و سرانجام بد خواهیم رسید.

برای من ۸۰ ماده خوب که به کشور کمک می کند و ۲۰ ماده بد که کشور را ویران می سازد نیاورید و به نام قانون اساسی معرفی کنید.

گزارش گر- تو خودت قانون اساسی را خواندی، کجاخواندی، در اینترنت؟.

علی- آری. به عنوان نمونه آنها می گویند (در قانون اساسی نوشته شده) که زنان در هر زمینه و در همه شرایط به جز در مواردی که با قانون اسلام مغایرت دارد، با مردان برابرند. اما، قانون اسلامی به مردان اجازه می دهد که زنان خود را تنبیه و مجازات کنند. اینگونه قانون ها در جامعه کاربرد ندارد.

گزارش گر- چرانه؟، مشکل از کجاست؟.

علی- مسأله اینجاست که این (روش) ظالمانه و وحشتناک است. من نمی توانم ( و نباید) زنم را تا حد مرگ بزنم و به گویم این تنبیه و دیسیپلینی است که به او می دهم. این نظم و دیسیپلین نیست که به کسی داده می شود، بلکه تجاوز به حقوق دیگری، جنون و دیوانگی است. همه این روش ها (و عملکرد) سیاسی بی ارزش ( و غیر قانونی) است. زیرا در درجه اول خود مجلس غیر قانونی است. از حیث قانون گذاری و اشتهار آن (میان مردم)، هردو نادرست و غیر قانونی است.

فعالیت انتخاباتی بعضی احزاب سیاسی بر اساس ترکیبی از سیاست و مذهب گذاشته شده است.مسجدها وظیفه داشتند تا مردم را به رأی دادن وادار کنند (منظور رأی دادن برای گروهها و افراد مذهبی بود). آنها میان مردم (برای رأی دادن) شکر و روغن خوراکی پخش می کردند، و بسیاری کارهای نظیر آن.

 

خدا قوّت پهلوون! ..

فدوی پیش از اینها، یعنی وقتی که هنوز اخلاق و معنویات بر جامعه ی شکوهمند او حاکم نبود، عبارت " از دیوار مردم بالا رفتن " را ، فقط در گفته ها و شنیده های مردم عادی،و یا نهایتا در امثال و ِحکم می دید و می شنید و هرگز آنرا به تجربه ،آنهم توسط نمایندگان قانون، ،و در مناطق فقیرنشین ،و باز آنهم  پس از تصرف عدوانی  اخلاق و معنویات بر جامعه ی شکوهمند اسلامی !ونخستین حکومت الله  بر زمین، تجربه و ملاحظه نکرده بود که چگونه نیروی محترم انتظامی گاه و بیگاه،مشغول بالا رفتن از  دیوار مردم است !.  و کک اسلامی شان هم البته نمی گزد...

باری- علت حیرت فدوی را، در عکس های زیر جستجو کنید که وی از توضیح بیشتر در این باب براستی  عاجز است جز اینکه بگوید دست مریزاد! ، خسته نباشی مقام معظم رهبری !

 

اشتباه در محاسبه

فدوی تا این لحظه ی نگارش این مختصر، قاطعانه بر این باور بود که کسی تاکنون، روی دست مخبط الاسلام والمسلمین سعیدی امام جمعه و تولیت محترم قم بلند نشده و نخواهد شد. شاهکار و معجزه ی ایشان راکه گزارش زنده ی  یاعلی(ع) گفتن مقام معظم رهبری بهنگام  تولد،که البته در آن زمان مقام مختصر رهبری بودند را اگر دیده یا ندیده اید، باز هم دندان (اگر هنوز دارید) روی جگر (اگر هنوز نفروخته اید) گذاشته و ببینید،که از هر رسانه که بشنوی نا مکرر است وبه  زحمت اش می ارزد!:

لکن فدوی امشب، در مرور جراید شریفه ی دارالخرافه، دریافت که مع الاسف، دست روی دست بسیار است و همتایان گرامی ایشان درحزب الله لبنان، روی دست وی بلند شده و روی او را به شرحی که در پی می آید، شدیداً کم کرده اند!.

پیش از آن اما، مقدمتاً لازم است که  فدوی، با خود برخورد کرده و اعتراف کند که ضعف تعلیمات دینی اوکه ریشه در ایام کودکی وی دارد ، گاه سبب می شود که بعنوان اعرابی،گاه سر از ترکستان در آورد !،مانند امشب که نخست پنداشت که " خوله" نستجیربالله ،معرب همان خاله ی خودمان است! لکن اندکی که باریکتر شد، دید که خیر، " خوله" (س) بنت سه ساله و گرامی سیدالشهدا (ع) است!..

خب،  بقول حضرت امام(ل) لکن اینطور نباشد که مقدمه از مؤخره بیشتر باشد؛ بس است دیگر،حالا روح منی!.. یعنی برگردیم به اصل خبر بنقل از آخرین نیوز، که مخبط الاسلام والمسلمین سعیدی ِ ما را، برای همیشه، سوسک کرده است!:

«روزنامه لبناني "الأخبار" که از رسانه‌هاي نزديک به حزب‌الله لبنان به شمار مي‌آيد، نوشت: در پي جوشش خون از در و ديوار و ضريح حرم حضرت خوله(س) در بعلبک، سه گروه تحقيقاتي از سوي چند تن از مراجع عظام تقليد و حوزه‌هاي علميه براي بررسي معجزه اخير در حرم حضرت خوله(س) دختر سيدالشهداء(ع)، به شهر بعلبک در لبنان اعزام شدند تا ماهيت مايع سرخ‌رنگ ترشح‌ شده از در و ديوار و ضريح اين آستان را بررسي کنند که نتايج اين تحقيقات پس از دستيابي نيز به‌زودي اعلام خواهد شد».

و در ادامه ی همین خبر میمنت اثر :

«حجت الاسلام ‌والمسلمين سيد "نصرات قشاقش"(1) از علماي حزب‌الله لبنان نيز درباره وقوع اين معجزه گفت: "مجلس عزايي از سوي شيخ هشام يزبک، از روحانيون بعلبک در حرم حضرت خوله(س) برپا شده بود و شيخ مشغول روضه‌خواني بود که ناگهان خون از در و ديوار حرم جوشيدن گرفت.»!

و نیز برای جوری جنس :

«اين عالم ديني گفت: من پيش از زيارت حرم نيز تماسي با شيخ "فؤاد دیوس(2)" داشتم و ايشان نيز اين موضوع را تأکيد کرد که تا کنون هيچ کس نتوانسته با هيچ وسيله‌اي اين مايع را پاک کند زيرا اين مايع از داخل سنگ و فلز جوشيده و از داخل آن فرو ريخته است و خدام حرم نيز تأکيد دارند که تا پيش از وقوع اين معجزه، هيچ کس مايعي روي اين بخش‌ها نريخته است.»

وي شدیداً ادامه داد:

«بنده پس از حضور در حرم، پيگير جزئيات ماجرا شدم تا اينکه متوجه شدم شخصي که در حرم مشغول روضه‌خواني بوده به ضريح رو مي‌کند و خطاب به اين بانوي سه‌ساله مي‌گويد "حرم عمه بزرگوار شما و خواهرتان در دمشق در معرض تهديد است؛ اگر شما دختر سيدالشهداء(ع) و خواهر حضرت رقيه(س) هستيد عنايتي فرماييد" که در اين لحظه خون از در و ديوار و ضريح مي‌جوشد.» !

و البته برای محکم کاری :

«شيخ "فؤاد دیوس"(2)! گفت: «برخي رسانه‌ها ادعا کرده‌اند که زائران هندي و پاکستاني به زيارت حرم آمده بودند و به ديوارها عطر پاشيده‌اند که با پيگيري‌هاي دقيقي که بنده به عمل آورده‌ام و پرس ‌و جوهايي هم که از خادمان حرم داشته‌ام اين ادعا عاري از صحت است و هيچ زائري از هند و پاکستان به زيارت حرم نيامده است.»

خوانندگان محترم ضد انقلاب، یکوقت تصور نفرمایند که چون سوریه شلوغ است می توانند در اصالت گزارش مؤمنین حزب الله لبنان تردید کنند، زیرا تشکیک هم در این باب، بموجب فتوای زیر، شدیداً موجب پشیمانی ست :

«حجت‌الاسلام "شفيق جرادي" از روحانيون حزب‌الله لبنان در منطقه نيز گفت: "بنده اين معجزه را از نزديک با چشم خودم ديدم و جوشش خون از در و ديوار و ضريح را مشاهده کردم؛ متأسفانه شنيده مي‌شود برخي از به‌ظاهر مؤمنين نيز در اين معجزه تشکيک کرده‌اند ولي اميدوارم اشتباه کرده باشم و اين افراد وهابي‌هايي بوده باشند که در قالب شيعه در قلوب مؤمنين تشکيک و ترديد ايجاد مي‌کنند. از همه مي‌خواهم اين قبيل مسائل را انکار نکنند و دست‌کم تا پيش از اثبات آن از سوي مراجع ديني و علمي، رد نکنند زيرا اگر از روي عقيده چنين سخني را به زبان بياورند براي‌شان فاجعه به بار خواهد آورد و آخرت‌شان را تباه خواهد کرد".»!

خلاصه اینکه، بقول جدّ اعلای فدوی :

ارباب عمایم این خبر را

از مخبر صادقی شنیدند

ایمان و امان به سرعت برق

می رفت که مؤمنین رسیدند:

«رامح حميه خبرنگار روزنامهء "الأخبار" که براي اطمينان از صحت اين خبر در حرم حضور يافته بود گزارش داد: «از لحظه اعلام وقوع اين معجزه در حرم حضرت خوله(س)، هزاران تن از مؤمنين فوج ‌فوج از شهرهاي مختلف براي رؤيت اين معجزه از نزديک به بعلبک آمده‌اند و برخي از آنان نيز شب را در آنجا بيتوته کردند که ورود دسته‌هاي زوار به اين شهر همچنان تا لحظه تنظيم اين گزارش ادامه دارد!»

باری فدوی به اینجا که رسید، تعصب پاچه اش را بد جوری گرفت و چیزی نمانده بود که برای حفظ آبرو هم شده، و اینکه گفته باشد که "ما را هم از این نمد کلاهی ست"با ارائه ی "آس " زیر "هل من مبارز " طلبیده، انتقام حجت الاسلام سعیدی را از مؤمنین حزب الله لبنان بگیرد که واهمه کرد که نکند یکوقت " آس" وی در آن حد نباشد، و او هم مثل سعیدی، سنگ روی یخ شود...

باری- " آس " فدوی که می خواست رو کند، عکس هائی ست که هجوم مؤمنین و مؤمنات ساکن در ایران سابق، کثرالله امثالهم، را بمنظور طلب حاجت از نقش یا اثر آب ناودان بر دیوار، که می پندارند  حضرت عباس(ع) است،نشان می دهد!..

زیاده جسارت است...

 

-----------------------------------

(1) و (2) - قاصم الجبارین شاهد است، و اگر باور نمی کنید، فدوی جان مقام معظم رهبری ضاعف الله اشراقه را نیز ضمیمه می کند که این اسامی را فدوی برای این بزرگواران نساخته و نام بقول عوام "اوریجینال" خودشا ن است!

 

گویاست، «دگر حاجت مشاطه ندارد»

اشاره: فدوی در این ستون ، نکات یا خبرهائی را نقل می کند که خودِ جنس اند !، و جز گزینش تیتری مناسب  و همسو با محتوا، و احیاناً یکی دو انگولک جزئی، نیاز چندانی  به دخالت او ندارند!

* رهبر معظم انقلاب، سه تن از فقهای شورای نگهبان را در این سمت ابقا و حجت‌الاسلام‌ حاج‌شیخ «مهدی شب‌زنده‌دار» را به عنوان عضو جدید فقهای این شورا منصوب کردند./ کیهان دارالخرافه

تحشیه ی فدوی: پّشه با شب زنده داری خون مردم می خورد / زینهار از زاهد شب زنده دار اندیشه کن! فدوی که بیضه اش را نداشت؛ فلذا مسؤلیت بیت انتحاری فوق را صائب نبریزی بعهده گرفت.

 

* شبکه تلویزیونی پرس تی وی در خبری فوری اعلام کرد امروز گلوله های خمپاره به زیارتگاه حضرت زینب (س) در حومه دمشق، پایتخت سوریه، اصابت کرد. / آخرین نیوز

تحشیه ی فدوی: فدوی حیرت می کند که چرا معظم له(س) حداقل جاخالی نداده است ؟!

 

* در چين روزه گرفتن جرم محسوب مي‌شود!

 

تحشیه ی فدوی:  بقول حضرت امام(ل) کاش ما هم چینی بودیم!

 

* خانه سینما در اختيار نیروی‌انتظامی قرار گرفت / بهار نیوز- تیتر

تحشیه ی فدوی: پس انتظار داشتید در اختیار وزارت فرهنگ و هنر قرار بگیرد؟!

 

* مهدی نصیری مدير مسئول سابق كيهان و هفته‌نامه صبح (در دهه هفتاد): نیمی از مردم با نظام زاویه دارند / بهار نیوز- تیتر

تحشیه ی فدوی: زاویه اگر تا 120 درجه است، طوری نیست ، برادر مهدی(عج) نصیری، هنوز جا دارد!

 

* نتانیاهودر پاسخ به این سوال که از نظر او انتخاب حسن روحانی به ریاست جمهوری ایران تا چه میزان می تواند تغییراتی را در سیاست های هسته ای ایران حاصل کند، گفت:" او [...] در لباس میش است! که استراتژی اش ساخت بمب هسته ای با خنده است." قدس آنلاین- عصر ایران به نقل از نیویورک تایمز

تحشیه ی فدوی: فدوی فکر می کند که منظور حجت الاسلام خاتمی ست که علامت اختصاریش خنده بود!

 

* تولد بره ای با سر انسان!: در گزارش یكی از روزنامه‌های «تركیه» آمده است كه یك بره از یك گوسفند در یكی از روستاهای «ایزمیر» به دنیا آمد، اما زنده نماند. نكته جالب در تولد این بره مرده آن است كه این حیوان صورت انسان دارد و باعث شد تا دامپزشكی كه مسوولیت به دنیا آوردن آن را داشته باشد به شدت شوكه شود. / آخرین نیوز تیتر

تحشیه ی فدوی: شوکه شدن ندارد این باید، کار یکی از مؤمنین باشد!   

 

* کشف وسایل شنود و فیلمبرداری در دفتر علی مطهری ـ  وی نهادهای اطلاعاتی جمهوری اسلامی ایران را متهم کرد  / العربیه

تحشیه ی فدوی: فدوی هم حیرت می کند؛ زیرا برادران این کارها را معمولاً با نخودی ها می کنند!

 

* هوشیار زیباری وزیر خارجه عراق روز شنبه 13-7-2013  در مصاحبه با روزنامه فرا منطقه ای  شرق الاوسط  اظهار داشته که کشور متبوعش قادر نیست از ارسال اسلحه ایران به سوریه  جلوگیری کند. / العربیه

تحشیه ی فدوی: بیخود گفته است، ایران اسلامی، جز یک لوله ی ارز فشار قوی، منافع دیگری در سوریه ندارد!

 

* در ایام ماه مبارک رمضان صورت می‌گیرد: اقامه نماز ظهر و عصر توسط رهبر معظم انقلاب در حسینیه امام خمینی / کیهان دارالخرافه

تحشیه ی فدوی: راستی دستمز معظم له پس از انقلاب چقدرشده است ؟!

 

*قالیباف : در کشور ما اگر کار نکنیم کسی سئوال نمی کند اما وقتی کاری انجام دهیم هزاران نفر انتقاد می کنند/خبر داغ

تحشیه ی فدوی: شما کار نکرده هم عزیزی، برادر قالیباف!

 

* حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: وضعیت از 20 سال پیش زمین تا آسمان تفاوت کرده است /قدس آنلاین

تحشیه ی فدوی: فدوی دو بیضه داشته و دو بیضه ی دیگر قرض کرده و عرض می کند که اگر می فرمودید از زمین تا پشت بام، فدوی ممکن بود که باورش شود، برادر رهبر!

 

* غلامحسین کرباسچی: فعلاً آقای شریعتمداری پیروز انتخابات شده‌اند و مدام بر این تاکید می‌کنند که پیروزی آقای روحانی پیروزی ایشان و جریان اصولگرایی است! / بهار نیوز

تحشیه ی فدوی: زیرا ز هر طرف شود کشته، سود ایشان است !

 

* رقص مار در كابينه دكتر روحانی / کیهان دارالخرافه بنقل از بهار نیوز

تحشیه ی فدوی: فدوی نگرفت؛ منظور خود روحانی ست، یا مؤمنین دیگر؟!

 

* کامران دانشجو، وزیر علوم احمدی نژاد: تفکیک جنسیتی یک بحث حاشیه‌ای است و فکر اجرای اصلی آن با من نبوده است / آخرین نیوز

تحشیه ی فدوی: خب بجای این همه تقلا بگو :

مست بودم اگر ُگهی خوردم

که فراوان خورند مستانا !

 

* مدیرعامل خیریه دیابت استان اصفهان گفت: اصفهان با بیش از 310 هزار بیمار دیابتی رتبه نخست دیابت کشور را از آن خود کرده است و کشور ایران با هفت میلیون بیمار دیابتی رتبه نخست خاورمیانه را دارد. / آخرین نیوز

تحشیه ی فدوی: این دیگر به حضرات مسؤلین ربطی ندارد؛ فی الواقع، خود کرده را تدبیر نیست؛ چقدر فدوی سفارش کرد، که در مصرف آن بیت معروف اسراف نکنید، آنجا که فرمود: بگشای لب، که قند فراوانم آرزوست!

 

* حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور منتخب: شادی حق مردم است و نباید بر مردم و خصوصا جوانان سخت گرفت / آخرین نیوز

تحشیه ی فدوی: فدوی آب و روغن قاطی کرده و نمی داند که کی از روی دست کی نوشته است؟! شما خوانندگان محترم ضد انقلاب می دانید؟

 

* حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور منتخب: حکومتی که ریشه در رای مردم دارد و از رای مردم مشروعیت دارد نه تنها از آزادی رسانه ها نمی هراسد بلکه از آزادی قانونمند بهره می برد. / آخرین نیوز

تحشیه ی فدوی: خدا کند که این دروغ شما راست باشد، برادر روحانی !

 

* «"مرکل" آینده جوانان اروپایی را نابود می کند» / الف

تحشیه ی فدوی: ما هم تلافی کرده و حال جوانان خودمان را، نابود می کنیم !

 

* رییس‌جمهور اظهار کرد: خدا را شاکرم که فرهنگ خادمی و نوکری ملت در کشور نهادینه شده و به فضل خدا این فرهنگ ادامه خواهد یافت و بنده نیز هر کجا که باشم خالصانه در خدمت ملت ایران، کشور و انقلاب خواهم بود.

تحشیه ی فدوی: والله برادررئیس جمهور بقول سید قاسم(مش قاسم سابق- م) دروغ چرا؟ تا اعدام آ آ آ آ .... عجالتاً که ملت، به ذلت افتاده است!..

 

پای درد دل مردم دارالخُرافه

اشاره: پیام ها همگی واقعی و برگرفته از جراید ِ شریفه ی دارالخُرافه است، پاسخ ها اما از فدوی ست

* 2181----0912: از مسئولین اماکن عمومی به ویژه ترمینال‌ها و مترو درخواست می‌شود نسبت به جمع‌آوری آبسردکن‌ها در ایام ماه مبارک رمضان اقدام نمایند تا شاهد تظاهر به روزی‌خواری عده‌ای از افراد بی‌تفاوت نباشیم.

فدوی:قیافه تان که آشناست؛ اسم کوچک شما شمر نیست، برادر 2181----0912 ؟!

 

* يک شهروند: با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان باید سلاح طاعت و تقوی را بر دوش گذاشته، خشاب را از رکعات نماز پر و کوله ‌پشتی‌ها را از دعا و مناجات پر کنیم. در ضمن قمقمه‌ها را از عطش سیراب و کمربند همت را محکم ببندیم. از طرفی بند توکل را حمایل قرار داده و سرنیزهء خشوع را برای جنگ تن به تن با شیطان به کمر دل بیاویزیم و همچنین ضامن نارنجک عبودیت را بکشیم و از همه مهم‌تر از روی نقشه حرکت بکنیم تا نتیجه بگیریم.

فدوی: والله برادر شهروند، بقول سید قاسم (مش قاسم سابق- م) دروغ چرا؟ تا اعدام آ آ آ آ.... فدوی که پس از تحمل سی روز گرسنگی و تشنگی زیر سایه ی چماق، دیگر جانش را ندارد که این همه چیز هم به حودش آویزان کند؛ دیگر مؤمنین را نمی داند!

 

* 8853---0912: هیئت محترم دولت در ماه مبارک رمضان ساعت کاری کارمندان دولت را کاهش می‌دهد ولی چرا فقط دولتی‌ها؟! چرا وزارت کار کاهش ساعت کاری در بخش‌های غیردولتی را اعلام نمی‌کند؟!

فدوی: این معضل را فدوی از زمان اقامت در وطن سابق بیاد می آورد که مملکت در ماه مبارک رمضان، بحال نیمه تعطیل در می آمد. فلذا احوط آنست که به فتوای علمای سلف حشره الله مع موالیة المطهرین صلوات الله علیهم اجمعین ، آن مختصر کار را هم نکنند، که مشکل شما هم حل شود، برادر 8853---0912 !

 

* 5026---0913: فکر کردیم اگر در یکی از روزهای ماه رمضان روزه خود را کنار خانواده در یکی از پارک‌های شهر افطار بکنیم خوش بگذرد ولی متاسفانه بدحجابی و بی‌بند و باری بیداد می‌کرد. باز هم با ناراحتی به خانه بازگشتیم. چرا هنجارشکنان باید فضای فرهنگی اماکن عمومی را اینگونه ناامن کنند؟

فدوی: بعرض رسید، فرمودند تا بد تر نشده اید، بروید دکتر برادر 5026---0913!

 

* طالعی: حاصل دیدار هیئت دولت و رئيس‌جمهور با رهبر معظم انقلاب در حقیقت اخذ کارنامه خوب ایشان با نمره بالا از معظم‌له بود. و تأکید رهبر معظم انقلاب بر عملکرد موفق و خوب دولت حتی در قیاس با دولت‌های قبل نیز این امتیاز را ارتقا بخشید.

فدوی: والله برادر طالعی بقول سید قاسم(مش قاسم سابق- م) دروغ چرا؟ تا اعدام آ آ آ آ...

 همگان غیراز مقام معظم رهبری ادامه الله علوّه،می دانند که معجزه ی هزاره ی سوم، شدیداً رفوزه شده است، لکن فدوی تقیه کرده و از قول استاد سخن عرض می کند :

دو بیتی

خلاف رأی سلطان رأی جستن

ز خون خویش باشد،دست شستن!

اگر خود روز را گوید شب است این

بباید گفت: آنک ماه و پروین!*

---------------------------

* نخیر منظور استاد از پروین، پروین احمدی نژاد نیست، خواهر- برادر خواننده!

 

* 0767-0912: آقای احمدی‌نژاد ریاست محترم جمهوری جا داشت در گفت‌وگوی تلویزیونی چهارشنبه شب خویش به جای توجیه بعضی از کارها از اینکه با ندانم‌کاری‌های خویش و سوءمدیریت موجب شکست نامردهای اصولگرا شد از مردم عذرخواهی می‌کرد و حلالیت می‌طلبید.

فدوی: کیفیت کار این تاپیست سر به هوای هزل داتکام، روز به روز بد تر شده و دم به ساعت همه جای فدوی را با شاخ گاوُمدّه ظله العالی، در می اندازد؛ ُطرفه اینکه توقع اضافه حقوق،  درآمدی که فدوی ندارد را  هم دارد!،. خواهشمند غلط  تایپی نامرد را به نامزد، اصلاح فرمایید، ممنون. اجرتان با گربه ی مرتضاعلی(ع)!

 

* گودرزی- اصفهان: اینکه اعتدال‌گرایی به عنوان یک راه‌حل باید با حماسه اقتصادی قرین و مضاعف گردد بر همگان روشن است. لذا پیشنهاد می‌شود در مورد مطالبات بر حق مردم در مهار گرانی و تورم و به منظور رفع موانع اشتغال‌زایی برای جوانان، طرح راکد مانده حذف چند صفر از واحد پول ریال که در فاز اول قانون هدفمندسازی یارانه‌ها مورد توجه قرار نگرفت و گرانی و تورم 2 برابری را شاهد بودیم، در فاز دوم هدفمندی‌ها اجرایی شود.

فدوی: شمایید برادر گودرزی؟ دل خوانندگان فدوی برای شما یک ذره شده بود!

بیت

دل هر زره را که بشکافی

گودرزی ش در میان بینی!

همینجا به خوانندگان محترم ضد انقلاب یاد آورمی شود که برادر گودرزی، از متخصصین نه پیوند قرنیه و کلیه که بسیار پیش و پا افتاده اند، که از متخصصین برجسته ی پیوند گودرز و شقایق(جمع شقیقه- م) وطن اسلامی هستند؛ باری در باب "حذف چند صفر از واحد پول" احوط آنست که به فتوای علمای سلف، حشره الله مع موالیة المطهرین صلوات الله علیهم اجمعین، بجای حذف چند صفر،خود واحد پول را حذف کرد! زیرا به تشخیص دکتر فدوی که رد خور ندارد، این بچه مردنی ست، برادر گودرزی !

 

* بلوچي: خطر گربه هاي ولگرد در سطح شهر براي سلامت شهروندان اگر از خطر موش ها بيشتر نباشد كمتر نيست.بسياري از بيماري ها را اين حيوان به انسان منتقل مي كند .متأسفانه هيچ دستگاهي مسئوليت جمع آوري اين حيوان را در سطح شهر به عهده نمي گيرد و پيامدهاي آن متوجه شهروندان مي شود.

فدوی: مراتب در مجالی به شرف عرض رسید  .بعدالتحیه و السلام فرمودند که پس از مخبط الاسلام والمسلمین خلخالی که حتا در سالهای پیش از انقلاب شکوهمند ، به جنون گربه کشی اشتهار داشت ،و نسل همه ی گربه ها را به استثنای گربه نره که مصونیت پارلمانی داشت برانداخت،مسؤل دیگری را عجالتا ً سراغ ندارد فلذا دندان(اگر هنوز دارید) روی جگر(اگر هنوز نفروخته اید) بگذارید ، تا جایگزینی برای ایشان پیدا کنند، برادر بلوچی !

 

* اجلالي: با سه فرزند دوم راهنمايي، پيش دبستاني و 4 ساله يك سال است كه همسرم به علت بدهي فراري است و هيچ اطلاعي از وي ندارم به ناچار با مادرم زندگي مي كنم و توان اداره بچه ها را ندارم از افراد خير تقاضاي مساعدت دارم.

فدوی: این پیام شدیداً مشکوک بنظر می رسد. اصلاً از کجا معلوم که برای فدوی دامی نگسترانیده باشند، خواهر اجلالی ؟ فلذا فدوی بخاطر خودش هم شده، آنرا بقول عوام  ignore می کند؛ آخر مگر می شود که پس از درگذشت 35 سال از انقلاب، کسی در جامعه ی شکوهمند اسلای ما، ین وضعیتی داشته باشد ؟

 

* يك شهروند اصفهاني: يك كارگاه توليدي ماشين لباسشويي بشكه اي در اصفهان دارم. نمونه برداري براي استاندارد قبلا 20 هزار تومان بود، و الان به 320 هزار تومان افزايش يافته است. چرا وقتي در شرايط تحريم هستيم تعرفه را چندين برابر مي كنند و ما را تحت فشار مي گذارند. بنده هر ماه بايد 500 هزار تومان براي كارهاي اداري هزينه كنم و الان به جايي رسيده ام كه پس از 20 سال بايد در كارگاه خود را ببندم.

فدوی: مراتب در مجالی به شرف عرض رسید. بعدالتحیه والسلام فرمودند که از فرمایش شما دائر برا فزایش سیصد در صدی خدمات در شرایط تحریم، چیزی دستگیرشان نشد زیرا به باور معظم له که چیزی بیش از وحی ُمنزل است، تحریم ها تأثیری نداشته و به تبع آن ،افزایش بهائی نیز در کار نبوده است، فلذا معظم له نمی داند که بقول عوام : what are you talking about، برادر اصفهانی؟!

 

* 9589-0912: از مسئولين امر درخواست مي شود فكري براي سيستم شماره گيري بيمارستان ميلاد تهران نمايند سه روز است كه تلاش مي كنم تا شماره بيمارستان را براي نوبت دهي بگيرم ولي موفق نمي شوم. حال بفرماييد چكار بايد كنم؟

فدوی: مراتب در مجالی که بعلت تشدید تحریم های کاملاً بی اثر خاج پرستان  کلافه بودند ، به شرف عرض رسید . در بازدم فرمودند که سنگین ترید که در منزل بستری شده  و به امدادهای خفیه الهی متوسل شوید، برادر 9589-0912 !

 

* 8858-0919: در پخش نمازهاي جماعت از سيماي جمهوري اسلامي تصاويري از افرادي كه در نماز جماعت حضور ندارند و گوشه اي از مسجد نشسته اند يا نماز را به صورت فرادي مي خوانند نشان داده مي شود. اين كار به سبك شمردن نماز جماعت كمك خواهد كرد، ضرورت دارد در پخش مراسم مذهبي به ويژه نماز جماعت به اين ظرافت ها توجه شود.

فدوی: مراتب توسط فدوی از طریق مبادی ذیربط، پیگیری شد .دستور فرمودند که آن نابکاران را با پس گردنی به جایگاهائی که به منظره ی نماز جماعت،صدمه ای نزند، هدایت کنند،برادر 8858-0919 !

 

* 1195-0911: از تمامي كساني كه به تلاوت قرآن مي پردازند درخواست مي كنم به معاني و مفاهيم آيه نيز توجه كنند همان طوري كه علي (عليه السلام) مي فرمايند: عبرت ها زياد و عبرت گيرنده كم؛ با فهميدن معاني و مفاهيم است كه بر ايمان ما افزوده و در برابر زياده خواهي دشمنان مان و هواي نفس خود مي ايستيم.

فدوی: مراتب را فدوی، به آگاهی طو طی های گرامی رساند ؛ جوری نگاه کردند که انگار فدوی را بجا نمی آورند !-

* 9504-0912: شيشه كيوسك هاي تلفن عمومي گويا كه به دلايل مختلف توسط افراد و يا گروههايي با اهداف اقتصادي! شكسته مي شود تا شركت متولي تأمين شيشه بيكار نماند ! پيشنهاد مي شود با تدبير شايسته توسط شركت مخابرات به جاي شيشه از ورق هاي آلومينيومي و يا ورق هاي نشكن بي رنگ استفاده شود. براي نمونه مي توانيد به خيابان خاوران روبروي ترمينال خاوران روبروي پليس +10 مراجعه و از مسئولين پليس +10 و ديگران سؤال كنيد.

فدوی: یکوقت خیال نکنید که فدوی بقول سرکاراستوار، ملتفت پلتیک شما نشد که بمنظور ایز گم کردن انگیزه ی شکستن شيشه كيوسك هاي تلفن عمومي را توسط مردم خشمگین و ناراضی، "اقتصادی" ! توصیف کردید، برادر  9504-0912 ! لکن نگران نباشید فدوی مراتب را استثنائاً به مقامات گزارش نکرده لکن پیشنهاد شما را بدین ترتیب تکمیل می کند که برادران بجای استفاده از ورق هاي آلومينيومي و يا ورق هاي نشكن، در برابر هر کیوسک تلفن، بک فقره تانک روسی مستقر فرمایند ، برادر  9504-0912 !

 

* اسدي: برخي از عابر بانكها پول پرداخت نمي كنند و معيوب است ولي متأسفانه مي بينم پول پرداخت نشده از حسابهاي ما كم شده است. براي رسيدگي و دريافت پول دوندگي هاي زيادي بايد انجام دهيم. چرا عابر بانكهاي خراب خاموش نمي شوند يا كسي نسبت به تعمير آنها اقدام نمي كند.

فدوی: مراتب توسط فدوی از طریق مبادی ذیربط،پیگیری شد . فرمودند که دستگاه خراب نبوده زیرا هیچ دستگاهی بی اذن مقام معظم رهبری اعزالله انصاره ، خراب نمی شود! و آن مقدار کسور ه ملاحظه، نام اش "حق الاهن" است، برادر اسدی !

 

* 9005-0913: هر وقت در زندگي و از بي مهري هاي دنيا دلتنگ مي شوم و درونم را غم مي گيرد به ياد حالات مشابهي براي ديگران مي افتم و مشكل خود را از اين طريق حل كرده و خدا را شكر مي كنم و آرام مي گيرم.

فدوی سر از فرمول تان در نیاورد، بفرمائید که شما مشکلات تان را به  مشکلات دیگران اضافه می کنید، یا به عکس؟ بهر حال این ایده بیخرج را، پیش از اینکه رندان روی هوا بزنند، بنام خودتان به ثبت برسانید، برادر 9005-0913 !

 

* 6206---0914: براي خريد خودروي ليفان خردادماه با واريز پول ثبت نام كردم قرار شد در شهريور تحويل نمايند. ولي شركت مذكور از تحويل خودروي تعهد شده سرباز مي زند. از مسئولين امر درخواست مي شود نظارت و رسيدگي نمايند.

فدوی: خود کرده را تدبیر نیست؛ فدوی اقدامی ندارد زیرا بارها توصیه کرده که هیچ چیز را در جامعه ی شکوهمند اسلامی مان، بی شرط چاقو نخرید، برادر 6206---0914 !

 

* 4352---0915: آمريكا امروز با مشكلات عديده اي مواجه شده كه هرچه دست و پا بزند بيشتر در اين مشكلات فرو مي رود. آمريكايي ها نمي توانند با گذشته زندگي كنند. واقعيت هاي امروز آمريكا چيز ديگري را نشان مي دهد.

فدوی: فرمایش شما پس از ترجمه از زبان آخوندی به زبان گبری، به آگاهی مقامات خاج پرست آمریکای جنایتکار و البته صهیونیزم بین الملل لعنة الله علیهم اجمین رسید. بعدالتحیه و السلام عرض کردند که حق با شماست زیرا اینان بعلت عدم درک محضر اسلام عزیز، نه در گذشته زندگی می کنند و نه در حال،بلکه در آینده زندگی می کنند ،برادر 4352---0915 !

 

* بلغار: ابلاغيه اجباري شدن رعايت حجاب و عفاف براي پرستاران جاي قدرداني دارد اما اي كاش اين ابلاغيه به تمام شركتهاي خصوصي هم ارسال مي شد.

فدوی: مراتب با قید چندین فوریت به شرف عرض خاک نعلین عنبر آسایشان رسید. خیلی خوششان نیامد و در بازدم فرمودند که اگر شما در وطن سابق، زن و دختری را بی لچک یافتید، یک فقره بلیط یکسره به عتبات عالیات را مهمان معظم له هستید ! ،راستی، شما کیلوئی چندید،برادر بلغار ؟!

 

* 4972---0911: واقعاً جاي تأسف دارد كه در فروشگاه هاي سطح شهر هرچه بسته چاي ديده مي شود روي آن نوشته شده 100درصد خارجي. پس چاي با كيفيت ايراني به كجا مي رود؟

* 5287---0919: در قطار تهران-مشهد از چاي كيسه اي صددرصد خارجي به مسافران مي دادند. در سال توليد ملي و حمايت از كار و سرمايه ايراني توزيع چاي خارجي زيبنده نيست.

فدوی هر دو را بدلیل تشابه مورد، یکجا پاسخ داده و عرض می کند که مقام معظم رهبری ضاعف الله اشراقه،  از عنوان کردن "سال تولید ملی" رعایت قافیه بود و منظور دیگری نداشتند. زیرا معظم له در قیلوله بودند، که تولید ملی به رحمت ایزدی پیوست،فاتحه مع الصلوات، برادر 5287---0919!

 

به پایان آمد این جوهر،شکایت همچنان باقی !

 علی الله التکلان و هوُالمُستعان فی جمع امور

20 جمادی الجولای سنه ی 2013 ترسائی

کتبةالفقیر کمتر از قطمیر - فدوی

تا درودی دیگر، بدرود

 

www.hazl.com

https://newsecul.ipower.com/

 

محل ارسال نظر در مورد اين مقاله:

توجه: اگر عنوان اين مقاله را در جدول زير وارد نکنيد، ما نخوهيم دانست که راجع به کدام مطلب اظهار نظر کرده ايد.

کافی است تيتر را کپی کرده و در محل مربوطه وارد کنيد.

 

 

New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fxa: 509-352-9630