بازگشت به خانه                    پيوند به نظر خوانندگان                     آرشيو  مقالات                  آرشيو صفحات اول                جستجو

چهارشنبه 12 تير ماه 1392 ـ  3 ماه جولای 2013

 برو «آن لاین» باش... که در نظام اپوزیسیون «آف لاین» پایمال است

امین موحدی

برای قوی شدن در عرصه سیاست، کافی ست یک جوری همیشه «آن لاین» باشی‌. فرقی‌ هم نمی کند که با «لب تاپ» آخرین مدل این کار را بکنی‌ یا با یک «دسک تاپ» عهد بوق! فرقی‌ نمی کند  که خط  پر سرعت اینترنت برای خود داشته باشی‌ یا اینکه توی «نت ورک وایر لس» کامپيوتر هی‌ بگردی و از خطوط آزاد در و همسایه استفاده کنی‌ و يا اينکه بروی از خط کافه‌ای، استار باکسی، فروشگاهی و از این قبیل بهره ببري. هیچکدام اینها مهم نیست، مهم این است که «آن لاین» باشی‌.

حقیر قبلاً عرض کرده بود که «آن لاین باش و پادشاهی کن» اما الان که فکر می‌کنم می بینم پادشاهی و سلطنت و این حرف ها دیگر از مد افتاده و جماعت بیشتر به دنبال «اپوزیسیون شدن» هستند و فرقی‌ هم برایشان نمی کند که پادشاهي خواه باشند یا جمهوری خواه؛ راست  باشند و يا چپ؛ وزیر شوند و یا وکیل و حتي رعيت! سکولار کهنه باشند و یا سکولار نو و آخرین مدل. همه مي خواهند فقط اپوزسيون شوند، همين!

«آن لاین» که می شوی کسی‌ جلو دارت نیست. در عرض چند روز می شوی ستارهء فروزان دنیای سیاست. اگر اهل نوشتن هستی‌، همه برای آماده شدن آخرین مقاله ات لحظه شماری می کنند! درست شبیه منتظران آقا امام زمان که روایت است در روز  جمعهء یکی‌ از هفته‌ها ظهور خواهد کرد! و اگر هم اهل نویسندگی نیستی‌ و فقط از امکانات «آنلاین»ی خود برای نوشتن چند خط بیانیه و صدور حکم جهاد... ببخشید حکم تایید و تکذیب و تحریم و از این حرف ها استفاده می کنی‌، همهء رادیو‌ها و تلوزیون ها برای مصاحبه با تو از یمین و یسارت چه بی قرارانند! حتا برای تو  جشن گلریزان می گیرند و پول برای تداوم سخنرانی‌ها  و صدور بیانیه‌هایت جمع می کنند.

وقتی‌ «آن لاین» هستی‌ دیگر نیازی به این نیست که سابقهء روزنامه نگاری داشته باشی‌ و يا اصلاً روز نامه نگار باشی‌ یا نباشی‌ تا همه به تو بگویند «روزنامه نگار برجسته!»

براي مبارز شدن لازم نیست که حتا برای یک ساعت هم در زندان بوده باشی تا همه به تو به چشم یک مبارز بزرگ و سرمایهء تمام ناشدنی‌ نگاه کنند.

وقتی‌ «آن لاینی»، به راحتی‌ می توانی‌ برای خود شبکه و گروه و شورا بزنی‌! شاید از خود بپرسید مگر می شود شبکه و شورا و از این دست را یک نفره ساخت و پرداخت؟چرا که نه؟ همین که 24 ساعته در شبکه هاي اجتماعي اینترنت‌ حاضر باشی‌، این خودش می شود شبکه. شبکه بازی و شبکه سازي که شاخ و دم ندارد، دارد؟ «قدرت آنلايني» خود را دست کم نگیرید که در این زمانه، همه چیز «آن لاین» انجام می پذيرد؛ حتا کارهای پستی و بانکی و همسر یابی‌ و... همه و همه. فقط باید زیاد «آن لاین» باشی‌ و کمی‌ هم باهوش، دتس ایت!

بعله هموطن، برای قوی شدن تنها چیزی که لازم داری یک خط اینترنت هست و یک کامپیوتر و اگر اینها را داشته باشی‌ نه تنها کسی‌ نمی تواند حق ات را ضايع کند بلکه زبانم لال، زبانم لال، تو خود به راحتی‌ آب خوردن می توانی‌ حق دیگران را بالا بکشی.

در زمانه‌ای که «نظام طبیعت» و «قدرت در سیاست» در اینترنت خلاصه شده، برای قوی شدن لازم است که به عنوان اپوزیسیون وارد سیاست شوی و برای ورود در دنياي سیاست و ماندن در این عرصه نیز لازم است که «آن لاین» باشی‌. بنابر این، بدان و آگاه باش که  ضرب المثل «برو قوی شو اگر راحت جهان طلبی / که در نظام طبيعت ضعیف پامال است» سال هاست که به اين شکل تغيير يافته: «برو آن لاین باش... که در نظام اپوزیسیون آف لاین پایمال است!»

https://khodnevis.org/article/51489

 

نظر خوانندگان

 

 

محل ارسال نظر در مورد اين مطلب:

توجه: اگر عنوان اين مقاله را در جدول زير وارد نکنيد، ما نخوهيم دانست که راجع به کدام مطلب اظهار نظر کرده ايد.

کافی است تيتر را کپی کرده و در محل مربوطه وارد کنيد.

 

بازگشت به خانه