بازگشت به خانه

 

مکتوبات فدوی

طنزنوشته های هفتگی حميد رضا رحيمی

دوشنبه 27 خرداد ماه 1392 ـ 17 ماه ژوئن 2013

بعضی کرامات شیخ ما...

جامعهء شکوهمند اسلامی ما، به صبغهء غیبی، جامعهء معجزات است. در همین راستاست که در جريان انتخابات چهارمین دوره شورای اسلامی، «برادر دادالله داداله»، کاندیدای سراوان، لیست خدماتی را تعهد کرده بود که فدوی حتا از نقل لغوی آن عاجز است؛ به یکی دو نمونه از آن میان نگاه کنید:

- آوردن چند دستگاه کمپرسی و غلطک و غیره از ابوظبی یا پاکستان به قیمت ارزان دست دوم!

- باز کردن مرز برای تجارت برای همه (کسب حلال)

- چهار زن برای شهروندان و غیره و 40 فرزند برای یارانه.

- شورا باید مالیات و هزینه ساخت ساز بدهد به شهرداری و شورا با بقیهء مردم فرقی ندارد بلکه نوکر و غلام ملت است و همیشه باید با دوچرخه و موتور بگردد که خدا نکرده قیافه نگیرد، و ماشین آخرین سیستم سوار نشود که احساس غرور کند، شب به شب در کوچه و خیابان با لباس مبدل بگردد تا اگر کسی ناحقی کرد و حق مظلومی ضایع شد رسیدگی کند! (شوهر بیوه زنان – م)

- همکاری با دکه داران و میوه فروشان دوره گردها که اذیت نشوند.

- موتور گیری نشود، هر کی مرد آزاد است.

- همکاری با ورزشکاران و هنرمندان و شاعران و سنت طناب بافی و بلوچی سند و پات.

- اعلام و گرمسیری کردن سراوان برای برق که پول کمتری بدهند.

- ایجاد دوستی بین مردم و صلح و صفا.

 - ایجاد فرهنگ تولیدی بطوری که هر کسی فوت کرد ثروت او برای شهرداری شود و ورثه حقی نداشته باشد.

- رشته کارها را بداند و در سال 6 ماه به جماعت تبلیغی برود و به زنان اصلاً نگاه نکنند.

انا لله و انا اله راجعون.

اگر طاقت همراهی خضر نداری همراه مشو.

 

نظر يکی از خوانندگان اين مطلب:

چهار زن برای شهروندان و غیره و 40 فرزند برای یارانه: این غیره!!! چیه؟! 40 فرزند و چه جوری می خواد ایجاد کنه برای همه... این د....انست! 40 در 45 میشه ماهی 1و 800.... حالا این !dadollah

عمامه را گذاشته است که خشک شود؟!

 

یاد آوری

نظر به اینکه جگر، برخلاف جامعهء شکوهمند اسلامی ما، در ممالک محروسهء خاج پرستان، لعنة الله علیهم اجمعین، که عجالتاً دو سه دهه است که فدوی در آن متوطن است، قیمتی ندارد، فلذا جگر او همینطور روی دست وی (شکم - م) مانده است؛ لکن دستکم این خاصیت را دارد که می تواند عندالزوم دندان اش را (که گوش برادران کر، هنوز دارد!) روی آن بگذارد!..

باری- امروز آنچه که سبب شد که فدوی یاد «جگر واقعاً موجود!» یبفتد، بخشی از فرمایشات مقام معظم رهبری، ادامه الله ایامه و نصراعلامه و اجری بالخیر اقلامه، پیرامون انتخابات زائد 92 بود که بنقل از برادر بی بی سی در پی می آورد:

«آیت الله خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی "حضور حداکثری در پای صندوق‌های رأی" را "از هر چیز دیگر برای کشور مهم‌تر" دانست و گفت: "ممكن است كسی به دلیلی نخواهد از نظام اسلامی حمایت كند، اما از كشورش كه می خواهد حمایت كند؟! همه باید بیایند!»

درست است که فدوی کم تا قسمتی  شادمان است که عمر ناقابل اش به دنیا بود، و در ممالک محروسهء ولایت مطلقه فقیه در قرن 21 نماند که بقول عوام "بار-ب-کیو" شود، اما به تذکار این نکته نیز ناگزیر است که باور ندارد که مقام معظم رهبری، اعلی اللّه مقامه الشّریف، تا این حد دچار آلزایمر آخوندی شده باشد که وقایع فراموش نشدنی کشتارهای فله ای سال های 60 و 67، که خود از آمرین و عاملین آن بوده است را، از یاد مبارک برده باشد؛ آنچه  که معظم له به آن شدیداً متکی ست، همانا فقدان یا دستکم ضعف حافظهء تاریخی ملت است که حتا همین چند دههء پیش را  هم از یاد برده است؛

و دقیقاً همین جا بود که فدوی، یاد جگری افتاد که هنوز نفروخته، و می تواند دندان روی آن  بگذارد، تا نیروهای کمکی از راه برسند!

 

سهم لس آنجلس در انتخابات!

فدوی در مکتوبات هفتهء پیش، مطلبی داشت بنام "یک نکتهء تکنیکی" که در آن برخی هموطنان گرامی، بی آنکه منظوری داشته باشند، طنزهائی از نوع سیاسی تولید کرده بودند*. فدوی اما امشب، در مرور خبرهای جراید شریفه دارالخرافه، دریافت که هموطنان محبوس در جغرافیای سیاسی گرم و خفقان آور ولایت مطلقهء فقیه در قرن 21 در باب تأتر روحوضی انتخابات 92 بزرگواری کرده و سهمی نیز برای برخی از هموطنان خود در لس آنجلس  منظور فرموده اند...

باری- طنزهای امروز کاربران سایت بهار نیوز، پیرامون خبر زیر است:

«به گزارش ایسنا، کامران نجف‌زاده در پایان گزارشی درباره‌ی انتخابات که شامگاه گذشته - ۱۸ خرداد ماه - از بخش‌های خبری پخش شد، اظهار امیدواری کرد، صحبت‌های نامزدها به گونه‌ای نشود که بگوییم "چه شد آن همه پیمان / که از آن لب خندان / بشنیدم و هرگز / خبری نشد از آن؟" در ادامه‌ء بیان این شعر از سوی مجری، بخش‌های از این ترانه‌ی قدیمی با صدای «ويگن» خواننده‌ء قدیمی درگذشته پخش شد. نجف‌زاده در گزارش‌هایش، به ویژه آنهایی که با موضوع انتخابات تهیه کرده، تلاش می‌کند شیوه‌های متفاوتی را برای ساخت داشته باشد. / بهار نیوز

در زير اين خبر کاربران چنين نوشته اند:

«1- تا انتخابات شروع نشده تلویزیون ترانه درخواستی هم پخش می کنه؟!

 

«2- ترانه های آزادی منصور طاقت بیار رفیق سیاوش و رویای مای ابی و شادمهر هم تنور انتخابات رو گرمتر می کنه....

«3- آغاسی و جواد یساری هم پخش بشه ما مخالفتی نداریم.

«4- واسه اینکه تنور گر بگیره شماعی زاده بذارن بهتره!

«5- بزودی قرار تو فیلم مستند

«2 – پراید سواری رو نشون بده که پخش ماشین اش آهنگای درخواستی جوون پسند پخش می کنه و لباسای ساده بتن داره...

«6- حالا که همه چی آزاده یه دو-سه تا فیلم زبان اصلی هم بزارید.م

فدوی فکر می کند که نقل همین مختصر، بمنظور اینکه گزارشی داده باشد از «سـِرّ ضمیر" مردم  نسبت به برادران، عجالتاً کفایت می کند!..

---------------------------------

* نگاه کنید به:

http://newsecularism.com/2013/06/03.Monday/060313.Hamid-Reza-Rahimi-Maktubat.htm

 

پای درد دل مردم دارالخُرافه

اشاره: پیام ها همگی واقعی و برگرفته از جراید ِ شریفهء دارالخُرافه است، پاسخ ها اما از فدوی ست

* 4096---0935: مردم عزيز و سربلند ايران اسلامي بار ديگر با حضور گرم خويش و با خلق حماسه‌اي ديگر قلب امام ‌زمان (عج) و رهبر معظم انقلاب را شاد کردند و همين امر موجبات فضل و رحمت خداوند را فراهم ساخت.

فدوی: بقول نمایندگان محترم حکومت در بین المجالس!، صحیح است، صحیح است،!.. لکن پنداری مردم نرسیدند که دل خودشان را شاد کنند، برادر 4096---0935!

 

* 2148---0937: يکي از نامزدهاي رياست‌ جمهوري در يکي از نشست‌هاي خبري اعلام کرد در صورت رئيس‌جمهور شدن دستور خواهد داد 70 درصد از مردم که از هواپيما براي سفر استفاده نمي‌کنند از اين امکانات بهره‌مند شوند! تکيه زدن چند روزه به کرسي رياست‌جمهوري آدم را به چه سخن‌هايي وا مي‌دارد!

فدوی: آخر چرا سیاهترنمائی می کنید؟ وقتی که در رژیم پیشین، قرار بوده که هر ایرانی یک پیکان داشته باشد، آیا آن بزرگوار مهمل فرموده است که در جامعهء شکوهمند اسلامی ما، هر مؤمن باید یک هواپیما داشته باشد،  برادر2148---0937؟

 

*8761---0912: آنچه در شرايط فعلي مي‌تواند مشت محکمي بر دهان دشمنان بزند حضور پرشور مردم پاي صندوقهاي راي در 24 خرداد است. الان دشمنان منتظرند تا بهانه‌اي به دست آورند. پس وعده ما با هم 24 خرداد پاي صندوقهاي راي.

فدوی: راست فرمودی!، برادر 8761---0912. فدوی که  فکر می کند دشمنان هم شرکت کنند!.. خبر خوش دیگر اینکه که استکبار جهانی و صهیونیزم بین الملل، لعنة الله علیهم اجمعین، از سی و چند سال پیش تاکنون، در اثر مشت های محکم مؤمنین و مؤمنات کثرالله امثالهم، نتوانسته اند که از مطب های دندانپزشکی خارج شوند؛ بقول عوام  good job برادر 8761---0912!

 

*5349---0912: قلب ما از تفرق نامردهاي(1) اصولگرا در فشار است و اگر به جماع (2) نرسند و ائتلاف نکنند مديون امت حزب ‌ا... هستند.

فدوی: کیفیت کار این تاپیست سر به هوای هزل داتکام،روز به روز بد تر شده و دم به ساعت همه جای فدوی فقیر کمتر از قطمیر را با شاخ گاو مُدّه ظله العالی، در می اندازد؛ طـُرفه اینکه از جیب سوراخ فدوی، توقع اضافه حقوق هم دارد! باری- خواهشمند غلط های تایپی (1) و (2) را، به ترتیب، به "نامزد" و "اجماع"، اصلاح فرمایید، اجرتان با گربهء مرتضاعلی(ع)

 

* 3884---0912: افزايش جمعيت كشور وقتي تحقق پيدا خواهد كرد كه تشويقاتي براي ازدياد نسل در جامعه وجود داشته باشد.

فدوی: ملت بعلت شدت جراحات وارده، چندان از حال رفته است که به تشخیص دکتر فدوی، که رد خور ندارد!، هیچ تشویقی آن صاحب مرده را از خواب گران سی و چند ساله بیدار نمی کند، برادر 3884---0912!

 

* 6662---0918 و 7250---0919: یكي از عاقلانه ترين روش ها براي افزايش زاد و ولد، كاهش سن ازدواج است كه هزاران مزايا دارد، قواي سه گانه بايد با تدبير و رسانه ملي با فرهنگ سازي و ترويج زندگي اسلامي و قناعت به اين مهم كمك نمايند.

فدوی: مراتب با قید چندین فوریت به شرف عرض خاک نعلین عنبر آسایشان رسید. ضمن ابلاغ تحیات فرمودند دارند رویش کار می کنند بلکه آنرا به زیر 9 سال برسانند، و در  پایان نیز افزودند که برای اجرای فرمایش شما، به قوای سه گانه، لشکر 2 زرهی مسلم بن عقیل را هم اضافه می فرمایند، برادر مؤمن!

 

* خانم نادري: به زنان مسلمان كشورمان عرض مي كنم با توجه به اينكه وجب به وجب خاك كشورمان به خون سيصد هزار شهيد اعم از روحاني، بسيجي، ارتشي، سپاهي، جهادي، انتظامي، دانشمندان هسته اي و... از زن و مرد و پير و جوان آغشته است، همچون زنان دوره قاجار كه به دستور مرجع تقليدشان در كاخ ها قليان ها را شكستند شما نيز ماهواره ها را بشكنيد و با اين بت كه هويت ديني ما و بچه هايمان را به مخاطره انداخته مبارزه كنيد. چرا آنها شبكه هاي ماهواره اي ديني ما را مي بندند آن وقت من مسلمان ماهواره هاي پر از كثافت و آلودگي آنها را ملاحظه مي كنم؟ آيا با اين ماهواره ها مي شود تعلق به دين و قرآن و پيامبر و اهل بيت را حفظ كرد و در مسير آنها گام برداشت؟ وجدان خود را كلاه قرار دهيد تا دير نشده اقدام كنيد.

فدوی: بقول عوام Relax!.. خونتان راکثیف تر نکنید!، نخست اینکه فدوی از شما خواهر محجبه اصلاً انتظار نداشت که "ماهواره هاي پر از كثافت و آلودگي" را نگاه کرده باشد! دو دیگر اینکه مگر شما روشندل اید و به جراید شریفهء دارالخُرافه دسترسی ندارید، خواهر نادری! مگر ندیده  و نمی بینید که برادران  به اذن حضرات آیات عظام و حجج اسلام  کثرالله امثالهم، چگونه و با چه جدیتی از دیوار مردم بالا می روند و ماهواره های آنان را به غنیمت می برند، چند مستوره را فدوی، برای آرامش خیال شما پیش از این آورد، تا لذت اش را ببرید!

 

* نادري: ما به مسئولين رأي مي دهيم تا مشكلات و گرفتاري هاي مردم را، معيشت مردم را، برخورد با مفسدين اقتصادي، اجتماعي و سياسي را... در دستور كار خود قرار دهند نه بر اساس اميال و آرزوها و خواسته هاي نفس گام بردارند. ما با ولايت زنده ايم و تا زنده ايم رزمنده ايم و با هيچ كس عقد اخوت نبسته ايم.

فدوی، به اتفاق نمایندگان حکومت در مجلس، با صدای بلند: صحیح است، صحیح است؛!

 

* 4329-0937: اگر قرار باشد هر روز عده اي زالو صفت و مفت خور ميلياردها تومان بالا بكشند آيا مسئولين امر زير سؤال نيستند؟

فدوی: مراتب در سعی بین صفا و مروه بعرض خاک نعلین عنبرآسای همایون شان رسید.در بازدم فرمودند بسمه تعالی: نع!

 

* 8847-0919: خدايا كمك مان كن هميشه در ركاب ولايت باشيم نه آن گونه كه از غيرت مان آن پير سفر كرده جام زهر نوشيد. خدايا خود حافظ رهبر عزيزتر از جان مان باش.

فدوی: مراتب در شرایطی که قدری هم شنگول بودند به شرف عرض خاک پای عنبر همایون عنبر آسایشان رسید؛ ضمن سلام و تحیات،موافقت فرمودند که نوبت سرکشیدن جام زهر ایشان که شد، شما بجای ایشان میل کنید، برادر ِ روانشاد 8847-0919!

 

* عليمرداني: گراني افسار گسيخته اجناس در بازار و فشار چند برابري بر مستضعفين عرصه را بر بسياري از افراد تنگ نموده است. شما را به خدا اقدام مؤثري انجام دهيد. يك عده بي وطن و بي دين و نفوذي تحت عنوان تاجر و وارد كننده و صادركننده به آرمان هاي امام راحل (ره) و رهبر معظم انقلاب و خون مقدس شهدا و ملت خيانت مي كنند ولي ظاهراً مسئولين اجرائي و دستگاه هاي امنيتي و اطلاعاتي فقط نظاره گرند.

فدوی: در انتقال عریضهء شما به پیشگاه مسؤلین، اعلی الله مقامهم اجمعین، هیچ مشکلی نيست، برادر  علی(ع) مردانی! لکن، بقول عوام don’t you think که چرا، در ممالک متجددهء خاج پرستان، لعنةالله علیهم اجمعین، که نه مملکت امام زمان(عج) است و نه آرمان های امام راحل(ل) را دارند، نه خون مقدس شهدا و از این قبیل، هیچیک از این اتفاقات هم نمی افتد؟ دلیلی اگر یافتید، فدوی هم خبر کنید که ثواب دارد!... اجرتان با گربهء مرتضا علی(ع)!

 

* 6271-0914: اگر ايران همان ابتداي بحران سوريه به اين كشور نيرو ارسال مي كرد كار به اينجا كشيده نمي شد. مطمئن باشيد اگر سوريه سقوط بكند سراغ لبنان مي روند بعد هم نوبت به ايران مي رسد.

فدوی: آمین، یا رب العالمین، برادر 6271-0914!

 

* 2812---0912: از دولتمردان تقاضا داريم هر چه سريعتر جلوي اين گراني هاي افسار گسيخته را، كه توطئه اي از سوي دشمنان داخلي و خارجي است، بگيرند.

فدوی هم شدیداً با شما موافق است که دولتمردان محترم و در رأس شان اعلیحضرت العظما سید علی(ع) خامنه ای، خلدالله ملکه و سلطنة، هیچ تقصیری در بروز این فاجعهء مقدس ندارند، برادر 2812---0912!

 

* پيري، حامد و طاهري: چرا مسئولين دولتي خود به افزايش قيمت ها دامن مي زنند؟ چه حادثه اي طي 15- 10 روز اخير رخ داد كه به يكباره قيمت سفر زميني به عتبات از 600 هزار تومان به حدود 000/200/1 تومان رسيد؟ با توجه به اينكه اكثر زوار عتبات از قشر متوسط به پايين جامعه هستند و با اين افزايش توان سفر به عتبات را نخواهند داشت از مسئولين امر انتظار تجديد نظر فوري در قيمت هاي اعلام شده را داريم.

فدوی شدیداً با شما هم عقیده شده و عریضهء شما را، با نظر موافق منعکس می کند. مؤمنین و مؤمنات ساکن در ایران، بعلت آنکه اهمّ هزینه های طلا کاری، مرمّت، توسعه و آبادانی، به انضمام امکانات پزشکی و رفاهی و... عتبات عالیات را مستمراً متقبل می شوند، اصلاً نباید چیزی بپردازند، برادر زائر!

 

*يک شهروند: از مسئولان اتحاديه صنف ميني بوسراني و تاكسيراني بين شهري دماوند و حراست آنها تقاضا داريم بر وضعيت اخلاقي و رفتاري رانندگان نظارت بيشتري داشته باشند، چون برخي از آنها در ساعت پر رفت وآمد دانشجويان اقدام به پخش موسيقي هاي مبتذل و شوخي هاي زننده كرده و با كساني كه بنابر وظيفه ديني خود نهي از منكر مي كنند، بسيار بي ادبانه برخورد و يا حتي آنها را تهديد به پياده كردن در بين راه مي نمايند.

فدوی حرفی ندارد، لکن هر کار می کنید، مراقب باشید که به  سرنوشت ناهیان از منکر پیشین دچار نشوید، گیر آوردن چشم و چار پیوندی این روزها کار ساده ای نیست، برادر مؤمن!

 

* حسين شفيعي: در تاريخ 27/7/91 براي انجام آزمايش خون و به درمانگاه محله خود رفتم گفتند از كل هزينه 600/26 توماني آن سه چهارم هزينه بايد توسط بنده و تنها يك چهارم آن توسط بيمه خدمات (ايرانيان) پرداخت شود! از مسئولين امر مي پرسم اين چه نوع تسهيلاتي است؟

فدوی: بسمه تعالی؛ تسهیلات مکتبی، برادر حسین (ع) شفیعی!

 

* 8894---0914: بالاخره ما نفهميديم كه اعزامي هاي سال 91 به خدمت سربازي بايد 18 ماه خدمت نمايند يا 21 ماه. از مسئولين امر درخواست مي كنم اطلاع رساني نمايند.

فدوی: این چه پرسشی ست، هرچه خدمت کنید، بسود اسلامست برادر 8894---0914!

 

* 2796-0935: ده سال پيش كه آقاي خرم، وزير دولت آقاي خاتمي، در ايستگاه قطار نيشابور تعداد 400 نفر را به كشتن داد صداي هيچ كس بلند نشد. ولي امروز در حادثهء جانگداز كشته شدن 26 دانش آموز در جاده بروجن و در يك سفر مقدس، عده اي حرف هاي بي ربط مي زنند و عقده گشايي مي كنند. بنويسيد انصاف هم خوب چيزي است ولي افسوس كه بعضي ها با آن بيگانه هستند.

فدوی: خونتان را بیش از این کثیف نکنید، مهم اینست که بکش بکش باشد، برادر 2796-0935!

 

* يک شهروند: وقتي در ايران نمايندگاني به نام اصول گرايي به مجلس راه پيدا مي كنند سپس راه خود را كج كرده و با مدعيان دروغين اصلاحات متحد و دمساز مي شوند از آقاي مرسي رئيس جمهور مصر چه توقعي داريد؟

فدوی: ممنون از ارسال نظر، برادر شهروند. نظر شما در مسابقهء قهرمان کشوری "ایجاد رابطه بین گودرز و شقایق ( جمع شقیقه -م)" شرکت داده شد. هیئت داوران که منتخب مقام معظم رهبری، متع الله المسلمین بطول بقاء دولته، هستند در این باب بعون الله به اتفاق نظر رسیدند و شما را بعنوان قهرمان ایجاد رابطه بین قیمت گودرز و شقایق بهر قیمت انتخاب و شما را برای انتصاب بعنوان نماینده محترم حکومت از هر کجا که دلتان می خواهد، انتخاب فرمودند؛ تبریکات فدوی را نیز بپذیرید..

 

* دبير بازنشسته: آقاي نيكزاد همان طور كه تصميم گرفتيد از مناطق زلزله زده بازديد كنيد بايد متوجه شده باشيد كه آذربايجان شرقي تشنهء مساعدت هاي شماست. بزرگراه بستان آباد- سراب كه به قتلگاه مسافران مشهور است عنايت ويژه اي مي طلبد.

فدوی: مراتب در فاصلهء بین دو قیلوله بعرض خاک نعلین همایون عنبرآسایشان رسید. در بازدم دستور عاجل صادر فرمودند که آن "قتلگاه مشهور مسافران" به " صحرای کرب و بلا" (س- ع- ص- عج) تغییر نام یابد، برادر بازنشین!

 

* عابديني: برابر قانون اساسي، رئيس جمهور پس از مقام معظم رهبري، در مقام دوم قرار دارد. اما او نمي تواند در معاهدات بين المللي بخصوص در مورد انرژي اتمي و غني سازي و تنزل غني سازي به ميل خود دخل و تصرفي به عمل آورد و نظرات خود را به ملت و مردم تحميل كند.

فدوی: درست است، لکن مقام معظم رهبري، ادامه الله شوکته، می تواند، برادر عابديني!

 

* شاهچراغي: مسئولين امر فكري به حال برق فشار قوي كه سال هاست بالاي منازل ما جولان مي دهد و كسي هم مسئوليت عواقب بيماري زاي آن را به عهده نمي گيرد بنمايند. (خيابان هنگام- خ تكاوران- لاله 4).

فدوی: مراتب در فاصلهء بین دو قیلوله به شرف عرض خاک نعلین همایون عنبرآسایشان رسید در بازدم فرمودند که این کار محض خاطر شما که شاهچراغی هستید، صورت گرفته و گر نه صلاح معظم له در این بود که برق مذکور از بالای خانهء شما رد نشود؛ و در پایان نیز آه سوزناکی کشیده و افزودند: یا رب مباد کس را، مخدوم بی عنایت!..

 

به پایان آمد این جوهر،شکایت همچنان باقی!

 علی الله التکلان و هوُالمُستعان فی جمع امور

15 جون ا لمعّطر سنهء 2013 ترسائی

کتبةالفقیر کمتر از قطمیر - فدوی

تا درودی دیگر، بدرود

         

www.hazl.com

https://newsecul.ipower.com/

 

محل ارسال نظر در مورد اين مقاله:

توجه: اگر عنوان اين مقاله را در جدول زير وارد نکنيد، ما نخوهيم دانست که راجع به کدام مطلب اظهار نظر کرده ايد.

کافی است تيتر را کپی کرده و در محل مربوطه وارد کنيد.

 

 

New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fxa: 509-352-9630