بازگشت به خانه                    پيوند به نظر خوانندگان                     آرشيو  مقالات                  آرشيو صفحات اول                جستجو

چهارشنبه 15 خرداد ماه 1392 ـ  5 ماه ژوئن 2013

تشکر رهبری از زندانیان سیاسی و اعدامیان

گزارشی از امین موحدی

خبردار شدیم که سید علی‌ خامنه‌ای از تمامی  کانديداهای رد صلاحیت شده انتخابات ریاست جمهوری به دلیل تمکین در برابر قانون تشکر نموده است. در همین راستا، و پس از تشکر رهبری از مفسدین رد صلاحیت شده، و تداوم تشکر رهبری از همهء آنها که  در برابر قوانین جمهوری اسلامی تمکین کرده اند، بیانیه‌ای از سوی ایشان صادر و منتشر گردید. در این بیانیهء شدیداً گوهر بار از همهء قانون شکنان غیر مفسدی که با تمکین در برابر حکم محکومیت خود، داوطلبانه، یا به شکل توجيهي (اجباری)، تسلیم شده اند، مراتب سپاس رهبری اعلام شده است.

متن بیانیه ایشان بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

یا ایها المفسدين وغير مفسدين، شکرا کما تشکرا القصاب مع الگوسفندان

بدینوسیله از همهء آنهائی که با پذیرش گناهان خود و تمکین در برابر احکام صادره ، در رفتن به پای چوبه‌های دار،  مطابق آیهء شریفهء «السّابقون و السّابقون اولئک المقرّبون»، خاضعانه از همدیگر سبقت گرفته و می گیرند تشکر ویژه خود را اعلام می دارم .

من یک سپاس ویژه دیگر هم به اعدام شدگان دههء شصت بدهکارم که در برابر احکام صادره هیچ اعتراضی نداشته و اگر هم داشته اند با توجیه افرادی دلسوز و مهربانتر از  پدر و مادرشان، نظیر خلخالی و لاجوردی و گیلانی و امثالهم، قانع شدند که همه چیز بر اساس روال قانونی‌ انجام گرفته و به صلاح شان است که اعدام شوند.

دلسوزان نظام در قوه قضائیهء برای رفاه حال اعدام شوندگان، بسیاری از آنها را بدون حکم و بی خبر و به صورت ناگهانی اعدام کردند تا خدای نکرده قبل از اعدام نترسیده باشند. این همان حقوق بشر اسلامی است که محکوم را بدون آنکه متوجه باشد و ککش هم بگزد، مجازات نمایند و  دنیا باید از ما یاد بگیرد .

و  همچنین برادران سپاهی که مجریان اعدام بودند، تمام تلاش خود را بکار بردند که حقی‌ از اعدام شدگان به هنگام اجرای حکم ضايع نشود، به همهء آنها قبل از اعدام آب کافی‌ داده شد و برایشان طلب مغفرت گردید و در انتها تير خلاص زده شد.

اعدامی ها به هنگام اعدام بسیار خوشحال بودند که ما آنها را به صورت دسته جمعی‌ در خاوران دفن خواهيم کرد تا حوصله‌‌شان در آن دنیا سر نرود و درست به همین دلیل بود که آنها تمکین کردند و ما نیز اسباب رفاه و رضایت آنها را فراهم کردیم، هم در این دنیا که بدون دریافت حتا یک ریال جا و مکان و خورد و خوراک در زندان برایشان فراهم می کردیم، و هم در آن دنیا که حتا تمهیدی اندیشیدیم تا احساس تنهایی‌ و دلتنگی‌ نکنند. من از همهء آن اعدامی ها سپاسگزارم که قدردان ما بودند و تمکین کردند در برابر ما که عین قانون هستیم.

من از همه زندانیان سیاسی که، با تمکین در برابر قانون، سال های جوانی‌ خود را وقف حضور در زندان های ما کرده و به زندان ها  نشاط بخشیده اند سپاسگزارم. بسیاری از این زندانیان حتا به احکام خود هیچ اعتراضی نکردند، نه اینکه ما و قوانین ما را به برسمیت نشناسند بلکه  به دلیل تمکین بیش از حد آنها در برابر قانون؛ و آنها هم که اعتراض کردند، با دیدن معنویت و نشاط زندان ها، بعداً پشیمان شده و تقاضای اشدّ مجازات برای خود کردند که ما نیز بر اساس رأفت اسلامی، میزان حبس آنها را افزایش دادیم. از آنها نیز به دلیل تمکین ِ هر چند دیر شان در برابر قانون تشکر می‌کنم.

من از همهء آنها که با تمکین در برابر نیروهای امنیتی و نظامی و انتظامی ما، خودشان را زیر ماشین ها انداخته، به خودشان شلیک کرده، یا خود را از روي پل به پایین پرتاب کردند سپاسگزارم؛ و از همهء آنهاکه  با تمکین در برابر بازجویان و ماموران کهریزک مورد تجاوز قرار گرفتند سپاسگزارم.

راضیة المرضيه

 سید علی‌ خامنه ای

 

نظر خوانندگان

 

 

محل ارسال نظر در مورد اين مطلب:

توجه: اگر عنوان اين مقاله را در جدول زير وارد نکنيد، ما نخوهيم دانست که راجع به کدام مطلب اظهار نظر کرده ايد.

کافی است تيتر را کپی کرده و در محل مربوطه وارد کنيد.

 

بازگشت به خانه