بازگشت به خانه                    پيوند به نظر خوانندگان                     آرشيو  مقالات                  آرشيو صفحات اول                جستجو

جمعه 2 فروردين ماه 1392 ـ  22 مارس 2013

نوروزتان خجسته باد؛

به نام انسانیت، آزادی، استقلال، عدالت و حقوقمداری

"همبستگی ملی جمهوریخواهان ایران"

نوروز باستانی جشن توازن، تعادل در طبیعت  یعنی عدم تبعیض و بیانگر فرهنگ مشترکی می‌باشد که از گوشه های چین و روسیه تا جزایر خلیج‌ فارس و دریای عمان، از هند وافغانستان و تاجیکستان تا ترکیه و سوریه وعراق، ایرانیان را به هم پیوند داده است.

نوروز یادگاری است ماندگار، ناب، ماورای همه ادیان، مذاهب، عقاید و مکتب ها اما، در گوهر خود براستی مردمی وعلیه استبداد و آغازگر روزی نو که در آن شادى و خرمى هـمگانى ميشود  و ارزش‌های انسان آزاد و مستقل از هر قید و بند مورد ارجگذاری  قرار می گیرد.

نوروز یکی از ناب کارهای تمدن و فرهنگ جهانی به شمارمی‌رود که توانایی مشارکت و همدلی همه اقوام ایرانی را فراهم کرده است. هر ایرانی اعم از ترک و لر و کرد و گیلک و مازندرانی و فارس و ترکمن و بلوچ و عرب در هر کجای این کره خاکی که باشد نوروز را جشن می گیرد و روزهای بهتری را برای همنوعان خود آرزو می‌کند.

در فرهنگ کهن ما، نوروز بر اساس دو اصل بنیادی و جهانشمول جوامع بشری آفریده شد، یکی وحدت قومی و دیگری قیام طبیعت و مردم علیه تاریکی و سرما و اهریمن ستم و استبداد.

این دو اصل در طول تاریخ همواره راهنمای اقوام ایرانی بوده است. امروز که میهن ما ایران و مردم ستمدیده ی آن زیر سيطرهء استبداد مذهبى و احکام ستمگرانهء ولایت فقیه، و سوء استفاده  قدرت های بزرگ از شرائط نا بسامان موجود، یکی از بدترین دوران زندگی خود را می‌گذراند بکارگیری این دو اصل، یعنی کوشش در فراهم آوردن وحدت ملی و مبارزه بی‌امان علیه استبداد و تبعیض بیش از پیش در سرلوحهء فعالیت‌های "همبستگی ملی جمهوریخواهان ایران" قرار می گیرد.

ما اطمینان داریم که مردم ایران خشم به حق خود را نسبت به رژیم حاکم ابراز خواهد داشت و هویت و حق حاکمیت خود را به دست خواهد آورد و این مانع مردم سالاری و اهریمن ضد انسانی را از میان خواهد برد. در این راه  ما هم پیمان های  "همبستگی ملی جمهوریخواهان ایران" در کنار هم میهنان خود از هیچ کوششی برای ایجاد شرایط متعادل اجتماعی و مهر و دوستی و صفا و صمیمیت انسانی فروگذار نخواهیم کرد و درامر کنار گذاردن کینه ها و عداوت ها واز بین بردن هر نوع تبعیض در سرزمین خود و فراهم آوردن شرائط  رشد، صلح، آزادی، دموکراسی، عدالت اجتماعی برای ملت ایران کوشا و فعال هستیم.

هم میهنان گرامی در این روزها که  پرنده، شکوفه، سبزه و زمین و آسمان شادان است، نوروزتان زیر درفش انسانیت، آزادی، استقلال، عدالت و حقوقمداری خجسته باد.

نوروز 1392

همبستگی ملی جمهوریخواهان برای استقرار و استمرار دموکراسی و آزادی در ایران

 

نظر خوانندگان

 

 

محل ارسال نظر در مورد اين مطلب:

توجه: اگر عنوان اين مقاله را در جدول زير وارد نکنيد، ما نخوهيم دانست که راجع به کدام مطلب اظهار نظر کرده ايد.

کافی است تيتر را کپی کرده و در محل مربوطه وارد کنيد.

 

بازگشت به خانه