بازگشت به خانه        پيوند به نظر خوانندگان

چهارشنبه 11 بهمن ماه 1391 ـ  30 ژانويه 2012

 

روضهء شب جمعهء این هفتهء نوری علا

فیروز ـ برگرفته از گويانيوز

روضه خوان شب جمعه گویا نیوز در این هفته برای اینکه خوانندگان را در مقدمه گیج و مات و مبهوت کند از دستور زبان کمک گرفته و در پیچ و خم فعل و اسم و مصدر و فعل لازم و متعدی حواس خوانند گان را پرت می کند تا با کمک این گیجی بتواند نظر مغرضانهء خود را با تذویر [ديکنه از نويسنده است] بخوردش بدهد.

اولا با تمام این صغرا و کبراها ایشان پای جلال آل احمد و علی شریعتی را به میان کشیده و روضهء قبلی خود را تکرار ميکند: که این دو نفر بودند که باعث شدند ما در این دام یعنی حکو مت اسلامی گرفتار آئیم. گویا مقاله قبل را بی اثر و نا کافی دانسته و این بار با کمک گرفتن از دستور زبان می خواهد همان هدف را جا بیاندازد.

به این نویسنده و نوشته هایش نباید با ساده نگری برخورد نمود. ایشان در هر مقاله اش چندین هدف را دنبال ميکند. من منکر این نیستم که نوشته جلال آل احمد و علی شریعتی بر افکار و سمت گیری بعضی از گرو هک های سیاسی و انحراف آنها از اهداف انقلاب شکو همند 57  موثر بوده است ولی ایشان می خواهد به ما آدرس غلط بدهد و خواننده را به کوچه علی چپ بفرستد.

مردم ایران داغ کودتای بیست هشت مرداد را بر گرده خود دارند و دخالت امپریالیسم در ایجاد این فاجعه ملی را فرامو ش نمی کنند و کوشش شما برای پرده پوشی آن تلاشی بیهوده است. در کد ام مقاله شما این دخالت ناهنجار امپریالیسم را محکوم کرده اید؟ برگرداندن شا ه و ایجاد یک حکومت صد در صد دیکتاتوری یکی از عوامل پایه ریزی انفلاب سا ل 57 است نه جلال آل احمد.

نویسنده محترم، شما رشته های احزابی را می خواهید پنبه کنید که در راه آزادی و دمکراسی و عدالت اجتما عی هزاران سال زندانی کشیده اند و هزاران قربانی داده اند و ریشه در تاریخ معاصر کشور ما دارند. نه شما و نه هزاران نویسنده مثل شما قادر نخواهند بود نقش آنها را در تاریخ ما بی اثر کند.

تا کنو ن کوشیده اید این حقیقت را ریشهیابی کنید که (چه شد که انقلاب مردمی سال 57 به کام روحانیون انجامید) کاری که بسیاری از مفسران واقع بین وطن پرست انجام داده و به این نتیجه رسیده اند که محمد رضا شاه تمام احزاب و گروه های سیاسی را سرکوب و منهدم کرد و تنها روحانیون را آزاد گذاشت. آیا شما در این مورد مقاله و تحقیقی دارید؟ این نوشته آل احمد و شریعتی و دستور زبا ن بود که ما را به این روز انداخت؟!!

من به مقاله قبلی شما جوابی نوشتم و سئوال کر دم آیا جریان مصر و تونس و سوریه هم که مذهبیو ن را بر انقلابشا ن مسلط کرده اند تقصیر نوشته جلا ل آ ل احمد و علی شریعتی است؟ یا به دستور زبان مصری و تونسی مربوط است؟

راجع به دخالت بشر دوستانه توسط امپریالیسم نظر مبارک چیست؟ در کدام مقاله شما به خوانندگان خود نشان دادید که دلیبی و تونس و مصر و سو ریه چه گذشت و می گذرد؟ عراق و افغانستان پیش کش شما.

در کدام مقاله (جمعه گردی) خواستار آزادی زندانیان سیاسی و رفع حصر غیر قانونی افراد در کشور شده اید؟ غیر از اینکه در تمام نوشته های خود نه علیه بانیان شکنجه و اعدام بلکه علیه اصلاح طلبان و نهضت سبز و رهبران آن و تمام گروه های سیاسی همراه نهضت سبز قلم فرسائی میفرمائید؟

بگذار با دو بیت از یک غزل حافط به این نوشته را پایان دهم.

نقد صوفی به همه صا فی بی غش باشد [نويسنده عيناً اينگونه نوشته]

ای بسا خرقه که مستو جب آتش باشد

خوش بود گر محک تجربه آید به میان

تا سیه روی شو د هر که در او غش باشد

http://news.gooya.com/politics/archives/2013/01/154366.php

 

نظر خوانندگان سايت گويا نيوز

manmia2: آقای نوری علاء با همه غم غربتی که چشیده و نگرانی هایی که بابت کشورش دارد، در بسیاری از موقعیت ها نمی داند که عامل اصلی این مشکلات چیست. متاسفانه اقای نوری علاء به جای تمرکز بر اصل قضیه، خاک کهنه را به باد می دهد و در نوشته های شریعتی و جلال آل احمد به دنبال مقصر می گردد. من با نوشته آقای فیروز کاملاً موافقم. آقای نوری علاء دارد بیراهه می رود، اما به صداقت ایشان ایمان دارم و معتقدم دلش برای کشورش می سوزد، ولی بر خلاف سن و سالش پختگی لازم را برای تحلیل سیاسی ندارد. ضمن اینکه جمعه گردی هایش بسیار خسته کننده، کشدار، تکراری و بی محتواست.

 

قاسم نکوکار: آقا فیروز، اگر آقای نوری‌علا روضه خان باشند شما هم حکم مداح پای منبر را خواهید داشت! شما خود پر از غل و غشی، چراکه اصل مقاله را ول کرده‌ائی چسبیدی به شخص نویسنده. شما اگر ناقد هستی نوشته ایشان را نقد کن به خودش چکار داری؟ ضمناً خانم مادلین آلبرایت وزیر امور خارجه ایالات متحد آمریکا در زمان رییس جمهوری آقای کلیتون از ملت ایران بخاطر کودتای بیست و هشت امرداد هزار و سیصد سی و دو رسماً عذر‌خواهی نمودند، بعد از آن عذرخواهی رسمی آیا شما شخص شاخصی را سراغ داری که کودتای آمریکایی را محکوم کرده باشد که از آقای نوری‌علا چنین انتقادی میکنید! اصلاً خود شما چنین کاری کرده‌اید؟

 

حسنعلی خامنه ئيان: بعضی از آقایان اپوزیسیون قافیه استدلال شان تنگ میشود به سراغ فوت شده ها مانند شریتی  و آل احمد می روند جون آنان قادر به پاسخگوئی نیستند.

 

نظر خوانندگان

 

 

محل ارسال نظر در مورد اين مطلب:

توجه: اگر عنوان اين مقاله را در جدول زير وارد نکنيد، ما نخوهيم دانست که راجع به کدام مطلب اظهار نظر کرده ايد.

کافی است تيتر را کپی کرده و در محل مربوطه وارد کنيد.

 

بازگشت به خانه