بازگشت به خانه        پيوند به نظر خوانندگان

چهارشنبه 4 بهمن ماه 1391 ـ  23 ژانويه 2012

 

درگیری اوباما با ملاها، یعنی زمان خریدن آنان

رضا خلیلی در واشینگتن تایمز

ترجمهء فائقه اشکوری

تقریباً چهار سال پس از تلاش اوباما برای تعامل با رهبران رادیکال ایران، دیگر برای جلوگیری از دستیابی نظام اسلامی به جنگ افزار اتمی خیلی دیر شده است. اکنون بحران زودهنگام دیگری در معرض وقوع است که باید نگرانش بود: ایران برای حملهء بیولوژیکی به ایالات متحده آماده می شود.

یک منبع معتبر از دورن دفتر رهبری گفته است که حکومت از سه سایت مخفی، در کنار نیروگاه های شناخته شده از سوی آژانس بین المللی انرژی اتمی، بر برنامهء بمب اتمی خود فعالانه کار می کند و به کمک کرهء شمالی به اندازهء کافی اورانیوم غنی شده و پلوتونیوم برای ساخت سه بمب هسته ای در اختیار گرفته است.

حکومت ایران دست به تولید چندین بمب باکتریایی و ویروسی بسیار خطرناک زده است و از چندین ماه پیش نیز بر تسلیح کلاهک های هسته ای موشک های خود کار می کند. تاکنون 37 موشک بالستیک و چندین بمب خوشه ای و میروبیولوژیکی آماده شده است. دولت ایران فکر می کند که تلاش های دولت اوباما برای رسیدن به راه حلی بر پایه گفتگو با ایران و عادی سازی روابط، فرصتی در اختیار رژیم ایران نهاده تا به سطحی چون قابلیت های هسته ای امروز برسد. روزنامه کویتی الرای هفته گذشته گزارش داد که آقای اوباما تمایل خود را برای سفر و دیدار با رهبر ایران، آیت الله علی خامنه ای اعلام کرده است و اگر ایران با راه حل بر پایهء گفتگو بر سر برنامه هسته ای موافقت کند، درهای ایالات متحده و غرب بر روی ایران گشوده می شود و نقش ایران در منطقه به رسمیت شناخته خواهد شد.

در حالی که آقای اوباما بر روی چنین دستور کاری اصرار می کرد، روسیه و کرهء شمالی با برنامهء جنگ افزارهای اتمی و بیولوژیکی به کمک ایران شتافته اند. نیروهای تندرو حاکم بر ایران با بیش از هزار موشک قاره پیمایی که در اختیار دارند نه تنها اسراییل که تمام پایگاه های آمریکا در خاور میانه و پایتخت های اروپا را نیز می توانند مورد هدف قرار دهند. ایران به زودی به کمک کرهء شمالی به این توانایی دست می یابد که هر نقطه ای بر روی کره زمین را به وسیلهء موشک های قاره پیمایش هدف بگیرد. آزمایش موفقیت آمیز کرهء شمالی برای ساخت موشک های دوربرد سه مرحله ای گواهی بر این مدعاست.

افسون و طمع مذاکرات، دقیقاً همان چیزی را به جمهوری اسلامی داد که در پی آن می گشت: زمان؛ سود احتمالی که هنوز غرب را برای گفتگوی بیشتر به آمد و شد وا می دارد، با وجود آن که می داند ایران در واقع از خط قرمز عبور کرده است. با این حال غرب ِ خسته از جنگ، اجازه داده است که شرایط بسیار خطرناک تری به وجود بیاید؛ شرایطی که در آن هرگونه رویارویی در حال حاضر بسیار ویران کننده تر از پیش خواهد بود.

    سلاح های شیمیایی و میکروبی در دست سازمان های نایب حکومت ایران در منطقه جای گرفته اند. به همین ترتیب دانشمندان ایران با کمک روسیه، بر روی 18 عامل بیولوژیکی کار می کنند و اکنون به شیوه های گسترش بیماری هایی چون سیاه زخم، آنسفالیت، سارس، ابولا، وبا، آبله و طاعون دست یافته اند. هرچند نگران کننده تر این است که ایران توانسته است با کمک کرهء شمالی، آبله را به گونه ای تغییر ژنتیکی دهد که واکسن غربی در برابر آن بی ارزش باشد. ایران در چندین آزمایشگاه بر روی پروژه هایی کار می کند که حشرات را ناقل بیماری هایی چون طاعون قرار دهد. طاعون سیاه یک سوم از جمعیت اروپا را در قرون وسطی به کام مرگ فرستاد.

این منبع همچنین با ارائهء اطلاعات ارزشمندی در مورد تیم های تروریستی که به امریکا، فرانسه و آلمان نفوذ کرده اند گفت که در صورت سختگیری بیشتر غرب دربارهء تحریم ها و یا رویارویی بر سر برنامهء هسته ای ایران، این تیم های تروریستی برای حمله ای اگر نه بزرگتر از حمله 11 سپتامبر، که دست کم در همان اندازه آماده اند. اطلاعاتی که به دست مقامات ایالات متحده رسیده جدی گرفته شده اند و روشن است که درک خوبی از تهدید ایران علیه امریکا و ثبات جهانی وجود دارد. چیزی که ماجرا را بدتر می کند این است که حزب الله، جهاد اسلامی و دیگر نایبان دولت ایران به جنگ افزار میکروبی مجهز شده اند.

حکومت ایران همچنین می داند که اگر موشک های برد متوسط ​​و موشک های قاره پیما به کلاهک هسته ای مجهز شوند، عملیاتی چتر دفاعی ایالات متحده در منطقه تضعیف خواهد شد زیرا خود امریکا در آن صورت به یک هدف تبدیل می شود. مهم تر این که خود ایران در زنجیرهء اتفاقات، ثبات تنگهء هرمز را زیر سوال خواهد برد. تنگهء هرمز تنگه ای است که 20 درصد از نفت خام جهان از آن عبور می کند.

خوب است بدانیم که یک جنگ تمام عیار و تبادل هسته ای در منطقهء غنی از نفت می تواند به فروپاشی اقتصاد جهان بیانجامد و جهان با بزرگترین افسردگی که تاکنون به خود دیده، ماتم سرا خواهد شد؛ گروگانی در دست حاکمان تندوری ایران که هم اکنون نیز موجودیت اسراییل را تهدید می کنند و در برابر کشورهای امریکا دوست منطقه دست به تحریک و شورش می زنند.

دولت ایران، علاوه بر این، واحدهای ترور در سطح جهان دارد، با حضور پر رنگی در افریقا و امریکای لاتین که ثبات کشورهای غربی را تهدید می کند.

در روزهای اخیر، رسانه های حکومت اسلامی انتصاب احتمالی جان کری و چاک هیگل از سوی اوباما را جشن می گیرند. انتخاب این دو تن مواضع دوستانه ای در برابر ایران دارند حاکی از سیاست رییس جمهور است که در این دور نیز گفتگو را به رویارویی ترجیح خواهد داد.

واشنگتن باید متوجه باشد که طعمهء مذاکرات دیگر نمی تواند منافع ملی ما را تأمین کند، چرا که اکنون دیگر بحث «امنیت ملی» در میان است. امریکا باید بی درنگ با متحدان اروپایی اش وارد عمل شود و بر فشار سیاسی و اقتصادی بیافزاید و در عین حال به شیوه های مختلف به ایرانیان منزجر از حاکمان تندرو افراطی شان در مبارزه یاری برساند که بتوانند از داخل ایران تغییر را به وجود آورند.

آقای اوباما باید بدانند که مذاکره و تحریم به تغییر مسیر اسلام گرایان منجر نخواهد شد. بحث، اقتصاد نیست، بلکه ایدئولوژی است. اکنون رییس جمهور بیش از هر زمان دیگر باید بپذیرد و قدم بردارد، چرا که مسئله زندگی میلیون ها تن در میان است.

9 ژانويه 2013

برگرفته از سايت «ايران در جهان»

 

نظر خوانندگان

علامه: جناب آقای رضا خلیلی از نیویورک تایمز. لطفا نظر خودتان را از جانب همه ایرانیان در مقاله انتشار ندهید . این شما و امثال شما هستند که به کمک امریکا و متحدان اروپای اش باید بی درنگ وارد عمل شوند نیاز دارید. نه برای تمام ایرانیان داخل ایران . شما می خواهید ایران را به دست دولت های خارجی بسپارید. بیشتر از اين هم انتظار نمی رود از ایرانیانی که با سرسپردگی به جایی رسیده اند. جالب اینجاست که تیتر مقاله اتان از همدستی امریکا با رژیم می گوید و از طرفی همین امریکاست که می تواند مارانجات دهد ؟

 

محل ارسال نظر در مورد اين مطلب:

توجه: اگر عنوان اين مقاله را در جدول زير وارد نکنيد، ما نخوهيم دانست که راجع به کدام مطلب اظهار نظر کرده ايد.

کافی است تيتر را کپی کرده و در محل مربوطه وارد کنيد.

 

بازگشت به خانه