بازگشت به خانه

 

مکتوبات فدوی

طنزنوشته های هفتگی حميد رضا رحيمی

 دوشنبه 13 آذر ماه 1391 ـ 3 دسامبر 2012

 

نماز فضائی

فدوی اگر نگوید اغلب، دستکم گاه، از مواضع اگر نگوید منافقانه، دستکم خصمانهء معاندین ضد انقلاب در قبال حضرات آیات و حجج اسلام و توابع سببی و نسبی آنانT کثرالله امثالهم، حقیقتاً حیرت می کند. لطفاً بین خودمان باشد، آخر این که نمی شود که ضد انقلابیون گرامی، فقط در لفظ دمکرات باشند و در عمل نه!..استاد سخن نیز بلاتشبیه، همین را فرمود که:

بیت

سعدیا، گر چه سخندان و مصالح گوئی

به عمل کار برآید، به سخندانی نیست..

و نیز صـِرف تنفری که خوانندگان محترم ضد انقلاب از حضرات متولیان امور از صدر تا ذیل دارند، گرچه دلیل لازم هست، لکن کافی نیست که چشم بر برخی حقایق بسته، و فی المثل آنگاه که مؤمنی در کسوت مسؤل، پیشنهاد کارساز و سازنده ای می کند، آن را بقول عوام بایکوت کنند؛ این، براستی از اخلاق دمکراتیک، که ظاهراً بدان پای بندند، فرسنگ ها فاصله دارد.

باری- اشارهء فدوی در این راستا، به فرمایش عالمانهء دانشمند محترم برادر رضا(ع)روستا آزاد، جسارت است، رئیس دانشگاه شریف است که شیهه کشان چنين فرمود:

«روستا آزاد با اشاره به سوالی که از وی در خصوص بزرگترین آرزوهایش در هفته هوافضا پرسیده شد، خاطر نشان کرد: در پاسخ به این پرسش پاسخ دادم که از بزرگترین آرزوهای من برگزاری نماز جماعت در یکی از کرات آسمانی است. در این آرزو هم توسعه فناوری هست و هم توسعه معنویات».(مهر)

فدوی نمی داند که معاندین در فرمایش هوشمندانهء بالا، چه اشکالی دیده اند که چنین بر آشفته اند؟ آيا ضد انقلابیون عزیز آیا در جملهء داهیانهء فوق، اصلاً باریک شده اند تا بقول آن بزرگوار دریابند  که "هزار نکتهء باریک تر ز مو اینجاست"؟

خوانندگان ارجمند اگر به خشم ضد انقلابی خود فائق آمده اند، لطفاً قدری به عرایض تحلیلی فدوی که در پی می آید، توجه فرمایند:

همانطور که ملاحظه می کنید، فرمایش داهیانهء حضرت استادی، دو رکن رکین دارد:

1- توسعهء معنویات: در اثبات اين باب، نخست عرض می کند که برگزاری نماز جماعت درکرات آسمانی، از نظر جغرافیائی به خداوند، عزّاسمه، نزدیکتر و طبیعتاً ثوابش نیز بمراتب بیشتر است!؛ از اینها  گذشته، فدوی می خواهد بداند که معاندین ِ گرامی آیا مشکلی دارند اگر برادران که بحمدالله همين اندکی پیش از مدیریت جهان فارغ شده اند، موجودات بی آزار فضائی را نیز، که سرشان بکار خودشان گرم است، لکن از مزایای نفس گیر دین حنیف محروم اند، محض  رضای خدا، "ارشاد " فرمایند؟

2- توسعهء فناوری: پیرامون اثبات توسعهء فناوری لطفاً به این نکتهء باریک تر از مو، بشرطی که زیر چادر باشد، توجه کنید  که موجودات فضائی، هرقدر هم که  پیشرفته باشند، قادر به درک و دریافت اسلام عزیز نیستند و حضرات آیات اگر خودشان را هم بکشند، قادر نخواهند بود که آن موجودات نابکار را فی المجلس آدم کنند؛ فلذا احوط آن است که نماز دشمن شکن جمعه را، به امامت دانشمند محترم مخبط الاسلام والمسلمین برادر رضا(ع)روستا آزاد، با حضور مؤمنین  ساکن در ایران سابق در کرات دیگر، اقامه فرمایند؛ در این صورت واجب عینی ست که برادران هوا فضا فوراً دست بکار شده و سیستم های ترانسپورت اسلامی را طراحی، و موجبات حمل و تخلیهء مؤمنین ساکن در ایران سابق را در کرات مذکور، در اسرع وقت فراهم نمایند. گفتن ندارد که بین علما، که هنوز مع الاسف روی  زمین هستند!، در باب  اینکه روز جمعهء ما با چه روزی از تقویم آن موجودات مرموز مطابقت دارد،از هم اکنون شدیداً اختلاف افتاده است که البته مقام معظم رهبری، ادامه الله ایامه و نصراعلامه و اجری بالخیر اقلامه، بعنوان فصل الخطاب، آن انرا عنداللزوم روی منابر خود خواهد نشاند...

خب حالا چشمان شهلایتان را ببندید و یک لحظه به این فکر کنید که برادران بعون الله موفق به انتقال جمیع مؤمنین و مؤمنات ساکن در ایران سابق، بمنظور اقامهء هفتگی نماز دشمن شکن جمعه در کرات دیگر شده باشند!.. 

حالا بفرمائید که آيا برادر مذکور آرزو یا پیشنهاد بدی کرده است؟! 

 

بريده ای از کتاب مستطاب «تذکرة الاشقیا»

«باب هشتم – احمدی نژاد: برای نخستین بار در تاریخ اسلام عزیز، یک نفرکه خودش را از مسؤلین حکومت اسلامی می پنداشت، پیدا شد و می خواست داوطالبانه و به شرطی که شکنجه نشود، به زندان اوین برود!، سایر مسؤلان دلسوز و دلرحم، اعلی الله مقامهم اجمعین، نگذاشنند، لکن!...

 

پارتی بازی

فدوی با رؤیت این مطلب در جراید شریفهء دارالخُرافه، به شدت خشمگین شد:

«(تيتر خبر):«عرضهء میوه‌های قرآنی با 10درصد تخفیف.» (و خود خبر): «به گزارش افکارنیوز به نقل از فارس، این جشنواره که از 4 تا 14 آبان‌ماه برگزار می‌شود امروز با حضور مسئولان وزارت جهاد کشاورزی، بانک کشاورزی و میادین میوه و تره‌بار تهران افتتاح شد. در این جشنواره انواع میوه‌هایی که در قرآن به آنها اشاره شده است نظیر انار، انجیر، زیتون، خرما، انگور و فرآورده‌های با 10 درصد تخفیف عرضه می‌شود».

فدوی از برادران گرامی شدیداً حیرت و عرض می کند: شما که بحمدالله در گذشته های بسیار دور زندگی می  کنید خب نمی شد که، خبر مرگتان، این خبر میمنت اثر را، دستکم در قرن هشتم آگهی می کردید که آن نازنین فدوی، که حافظ  باشد، پس از حفظ 14 روایت از آن صحیفهء گرامی، به نوائی برسد؟! *

--------------------------------------------------

* عشق ات رسد به فریاد گر خود بسان حافظ

قرآن ز بر بخوانی در چارده روایت

 

کاربرد برادرانهء زبانزدها

این روزها، جراید شریفهء دارالخرافه، نزول اجلال وجه رایج ممالک محروسهء ولایت، عالیجناب دلار به زیر 3000 تومان را، بعنوان خبر خوش منتشر می کنند!؛ دلاری که شهروندان پیش از این، به 800 تومان  شدن اش هم اعتراض داشتند!.. این هم یک مستوره:

«به گزارش فارس ديروز در بازار تهران قيمت انواع ارز نسبت به روز گذشته تغيير چنداني نداشت. بر اين اساس قيمت دلار با 60 تومان کاهش 2970 تومان، يورو 3900 تومان و درهم 830 تومان قيمت‌گذاري شد». (آخرین نیوز)

باری- گرفتن ملت به مرگ، برای اينکه به تب راضی شوند، از تخصص های برادران است که بعون الله در آن، همیشه نیز موفق بوده اند..

افکار نیوز نیز، زبانزد معروف "بهشت زیر پای مادران است" را تیتر تصویر دلخراش زیر کرده است!

 

ایهام

صنعت ایهام به تیترهای خبری جراید شریفهء دارالخُرافه نیز راه یافته است! بعنوان مستوره، و بنقل ازقدس آنلاین، بخوانید:

«شیر همچنان غرش می کند! /انتظار کاهش قیمت محصولات لبنی بیهوده است!»

باری- منظور از شیر در تیتر بالا، سلطان سابق جنگل نیست، بلکه سلطان سفره است!

 

تفاهم

فدوی گمان نمی کند که با خوانندگان محترم ضد انقلاب در این باب اختلاف نظری داشته باشد که ایران، مملکت امام زمان(عج) و تتمهء آن، ملک طلق ائمهء اطهار، سلام الله علیهم اجمعین است، و غنائم دیگری اگر ماند، تحت الحفظ و با سلام و صلوات، به عتبات عالیات (ع- س- ص-عج) ارسال می شود و ملت یک لاقبا نیز، مستأجر بی حق و حقوق، و جزیه پرداز(1) بینوائی بیش نیست. از سوئی، بررسی های فدوی حاکی ست که درست است که آقا امام زمان(عج) غایب است، لکن اوضاع را از ته چاه کذائی، با دوربین های پایه  بلندی که خاج پرستان، لعنة الله علیهم اجمعین، ابداع  و از آنها در زیردریائی های غول پیکر استفاده می کنند، دقیقاً زیر نظر دارند. براین پایه، فدوی تردید ندارد  که معظم له خبر زیر را نیز ملاحظه فرموده اند که:

«(تيتر خبر): «دلار از 2600 تا 3000 تومان در نوسان است».

فدوی البته اين احتمال را نيز می دهد که حضرت، با انفجار قیمت دلار در ممالک محروسهء خویش چندان هم بیعلاقه نیست چرا که در غیر اینصورت، دو تا توی سر که خير اما توی عمامهء نایب برحق اش می زد!

بعدالتحریر: فدوی مصیبت وارده را به حضرت بقیة الله الاعظم آقا امام زمان ارواحنا روحی فداه(عج) تبریک و تسلیت عرض کرده و همنوا با سایر مؤمنین، تا قیمت ها از این بالا تر نرفته ضمن سینه زنی، شیهه کشان عرض می کند که:

آقاترين، سكوت مرا غرق نور كن

ما را قرين منت و لطف حضور كن

مي ترسم از شبي كه به دجال رو كنيم

آقا تو را به شهيدان ظهور كن!

(سرودهء «كم شنوا» از تبريز)

نيز:

دل بي قرار نيست، ادا درمي آوريم

چشم انتظار نيست ادا درمي آوريم

اصلاً دلي كه مست ريا و هوي شود

گوشش به كار نيست، ادا درمي آوريم

بر لب دعاي ندبه و دل غرق شهوت است

اين رسم انتظار نيست، ادا درمي آوريم

اللهم عجل لوليك الفرج

(سرودهء شاعری به شمارهء 9671 -0912)

          نيز:

يوسف گم شده دست پريشاني ها

عاقبت با تو چه كردند بياباني ها

ما پشيمان شده از كرده خويشيم بيا

نظري كن ز سر لطف به كنعاني ها

اللهم عجل لوليك الفرج

(سرودهء شاعری به شمارهء 6008---0912)

فلذا فدوی هم بنقل از مؤمنین، همان را عرض می کند که بابا: اللهم عجل لوليك الفرج!..

العهدة علی الرّاوی!..

--------------

(1) نخیر! منظور فدوی نظریه پرداز نیست!

 

پای درد دل مردم دارالخـُرافه

اشاره: پیام ها همگی واقعی و برگرفته از جرایدِ شریفهء دارالخـُرافه است، پاسخ ها اما از فدوی ست.

 

* «يک شهروند: از دولت خدمتگزار تقاضا مي شود فكري براي جانبازان زير 25% نمايد».

پاسخ فدوی: بعرض رسید، فرمودند 25% خیلی کم است. اندکی دندان (اگر هنوز دارید!) روی جگر (اگر هنوز نفروخته اید) بگذارید. حضرات آیات عظام و حجج اسلام در تدارک جنگ 8 سالهء دیگری هستند که پس از آن میزان جانبازی شما بعون الله به حدود 100% خواهد رسید و مشمول مزایای مربوطه خواهید شد. انشاءالله

 

* «حسين يدالهي: مسئله بدحجابي، يك مسئله سياسي، اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي است! و از اتاق هاي فكر دشمنان هدايت مي شود. با توجه به اين پيچيدگي بايد تدابير بسيار هوشيارانه اي درباره آن انديشيده شود. لازم است انديشمندان و به خصوص سران سه قوه گردهم آمده و براي حل اين مسئله تصميم گيري كنند!»

پاسخ فدوی: آفرین برادر حسین(ع)، آفرین!.. مگر شما فکری بحال این مشکل ملی و مملکتی ما بکنید. فدوی در کنار سران سه قوه که شما بمنظور حل مسأله حجاب در نظر گرفته اید، برای محکم کاری، تیپ 2 زرهی را هم اضافه می کند، بلکه افاقه کند، برادر یدال....ی!

 

* « يك شهروند: چند روز پيش فرزندمان از سوي مهدكودك، يك بسته مداد رنگي جايزه گرفت كه روي مدادها تصاوير باربي نقش بسته بود. متاسفانه اين مسئله در بسياري از وسايل و اسباب بازي بچه ها وجود دارد كه نتيجه اش گسترش فرهنگ اباحه گري است. از مسئولان فرهنگي تقاضاي رسيدگي به اين مسئله مي شود».

پاسخ فدوی: مراتب در فرصتی که شوربختانه اوقات شان بابت صدور قطعنامه های پی در پی و البته بی اثر، شدیداً تلخ بود، به شرف عرض رسید. دستور فرمودند طراح، نقاش، چاپچی و حروفچینی را که در نقش مداد دست داشتند، به ترتیب قد، اعدام نمایند. راستی روی دفترچهء فرزندان چی؟ عکسی، تصویری، چیزی از خاج پرستان نبود، برادر شهروند؟!

* «يك شهروند: از نيروي انتظامي به خاطر تداوم اجراي طرح امنيت اخلاقي و اجتماعي تشكر مي كنم. زيرا فضاي مسموم اخلاقي، باعث عذاب مردم است و بايد تا سالم شدن كامل جامعه اجراي آن را تداوم بخشيد».

پاسخ فدوی: مع الاسف، مطابق سایر گزارشات جراید شریفهء دارالخُرافه، فضای غیر اخلاقی (هوا – م) نیز بشدت مسموم و ُامّت همیشه در صحنه، افزون بر گریه که موهبتی ست الهی، به سرفه هم افتاده اند!

---------------------------------------------------

* «يك شهروند: خطاب به دولتمردان بنويسيد فقط به فكر مسائل سياسي نباشند. نرخ اجاره منزل بطور افسار گسيخته بالا رفته است. دولت حداقل با گرفتن ماليات جلوي آن را بگيرد و تحت كنترل دربياورد».

پاسخ فدوی: مراتب بلحاظ اهمیت، با قید 45 فوریت بعرض رسید. قدری ناراحت شده و دستور سریع صادر فرمودند که بمنظور مهار کردن قیمت ها، مقادیر معتنابهی افسار در اسرع وقت، از قبرس وارد نمایند برادر شهروند.

 

* «يك شهروند: چرا روزنامه كيهان هيچ مطلبي درباره راي ممتنع دولت لبنان به قطعنامه نمي نويسد؟ مگر ملت ايران حامي لبنان نيست؟ همچنين درباره عمل دولت چين كه يكي از اصلي ترين بازارهايش در ايران است جاي شگفتي است كه چرا به ضرر ايران راي داده است؟»

پاسخ فدوی: شما سرتان نمی شود برادر شهروند، به این می گویند دیپلماسی موفق خارجی!

 

* «يك شهروند: برق منزل ما در خيابان مسلم بن عقيل شهرري هر شب قطع مي شود. اداره برق هم دليل آورده كه منزل ما در منطقه مشكل دار واقع است. آيا نبايد اين مشكل حل شود؟»

پاسخ فدوی: بهتر است اداره برق را رها کنید. اینها به امامزاده دخترمی مانند، نه کور می کنند و نه شفا می دهند! فدوی توصیه می کند به ریسمان مسلم بن عقیل(ع) چنگ بیندازید، برادر شهروند!

 

* «يك شهروند: در يكي از خيابان هاي تهران شاهد انتقال يك دختر بزهكار با دستبند توسط يك سرباز مرد بودم كه توجه مردم را به خود جلب كرده بود. بنويسيد مگر نيروي انتظامي مامور زن ندارد؟»

پاسخ فدوی: چرا دارد؛ لکن اشکال این است که مأمور زن نمی تواند به آن دختر بزهکار تجاوز کند، برادر مؤمن!

 

* «يك شهروند: خانواده هايي هستند كه با تمام تلاش شبانه روزي باز هشتشان گرو نه است. ولي از آن طرف در ورزش فوتبال فوتباليست هايي وجود دارند كه هر ماه بيش از هشت يا نه ميليون درآمد دارند».

 

پاسخ فدوی: خب شما هم بجای این حرفها بروید فوتبال بازی کنید تا کامروا شوید، برادر شهروند!

 

* «يك شهروند: آيا درگير شدن با زنان بدحجاب راحت تر است يا جلوي توليد و فروش لباس هاي مانكني را گرفتن؟ مادري با 45 سال سن قادر به خريد يك لباس راحت و مناسب نيست؟!»

پاسخ فدوی: بروید تراشکاری، درست می شود، خواهر!

 

* «يك شهروند: مشاور آقاي رئيس جمهور در بحث حجاب و عفاف همه مسئوليت ها را برعهده ديگران گذاشته. پس دولت با اين همه امكانات و دستگاه هاي عريض و طويل در اين رابطه چه وظيفه اي دارد؟»

پاسخ فدوی: فدوی چه عرض کند، آخر دولت خدمتگزار جز سرکوب چه می تواند بکند؟.. که تا آنجا که فدوی می داند، در آن نیز شرافتاً چیزی فروگذار نکرده است!

 

* «يك شهروند: چرا در مجلس شوراي اسلامي براي بستن كمربند ايمني قانون تصويب مي شود ولي قوانين محكمي در ارتباط با الزامي بودن رعايت حجاب در جامعه وضع نمي گردد؟»

پاسخ فدوی: آخ که مدینه(ع- س- ص- عج) گفتی و کردی کبابم برادر شهروند!.. چاره ای نیست جز اینکه همان کمربند را به گردن خواهران بد حجاب انداخته  و برای همیشه به این معضل خانمانسوز خاتمه داده شود! فاتحه مع الصلوات!

 

* « رحماني: در سال گذشته مبلغ دو ميليون تومان وجه بنده توسط سارقان در بانك... به سرقت رفت پس از شكايت و پيگيري پرونده درخواست فيلم سرقت از بانك شد كه متاسفانه بانك دوربين نداشت با توجه به وقوع چنين حوادثي ضرورت دوربين بر همه روشن است ولي متاسفانه از سال گذشته تا به حال هيچ اقدامي براي نصب دوربين صورت نگرفته است كه مجددا نيز شاهد به سرقت رفتن سرمايه يكي ديگر از افراد محل بوديم».

پاسخ فدوی: والله برادر رحمانی، بقول سید قاسم (مش قاسم سابق –م) دروغ چرا، تا اعدام آ آ آ آ..  دوربین گذاشتند لکن برای ثبت حرکات ملت یک لا قباست نه بزهکاران لطفاً بین خودمان باشد!... فدوی گیس و دست و پای  اضافه ندارد که دست برادران بدهد.

 

* «يك شهروند: جنب درمانگاه اميرالمؤمنين(ع) در شهرستان آمل محل جمع آوري زباله ها شده و ضمن آلوده ساختن محيط زندگي مردم چهره زشت هم به شهر داده است. تقاضاي رسيدگي عاجل داريم».

پاسخ فدوی: حالا شما که هیچ، حق مسلم تان ست. فدوی لکن از آن حضرت(ع) حیرت کرد، برادر شهروند!

 

* «يك شهروند: از اينكه دولت و مسئولين به امر ساختن ورزشگاه و فرهنگ سرا مشغول هستند قدردان زحمت هاي آنان هستيم اما عرض مي كنيم. مشكل امروز جوانان ما مشكل ازدواج و شغل است. تقاضا داريم دولت هرچه توان دارد بودجه ها را به سمت اشتغال زايي و ازدواج سوق بدهد».

پاسخ فدوی: بعرض رسید. ضمن صدور لبخندی خدنگ، فرمودند که ساختن در و دیوار بسیار آسان تر از ساختن جوانان ست برادر شهروند!

 

* «يك شهروند: ‌يكي از اين خوانندگان خيلي فهيم و مذهبي شما در پيام 1757 خواهش كردند كه اصلاح طلبان در نماز جمعه شركت كنند. نماز جمعه يك فريضه واجب است طبق نص صريح قرآن (سوره جمعه)، وقتي هم كه مقام معظم رهبري باشد آنها كه اهل نماز جمعه هستند مي‌آيند، احتياج به خواهش و عدم خواهش و گفته آقاي فلاني و نخواستن فلاني نيست. اگر خواستند تشريف بياورند تا اين فيض شامل حال آنها هم بشود».

پاسخ فدوی: و الله برادر مؤمن بقول سید قاسم (مش قاسم سابق – م)) دروغ چرا؟ تا اعدام  آ.آ.آ.آ.... فدوی با آنکه با اصلاح طلبان هیچ نسبتی ندارد، بدلائل دمکراتیک، پیغامتان را رساند. با ترس و لرز گفتند اگر منظورتان از فیض، حملهء برادران بسیجی و لباس شخصی، بازداشت، شکنجهء روحی  و روانی و اخذ اقاریر لازم نباشند، می آیند! که البته توصیه نمی شود چرا که در غیر اینصورت، فدوی مسؤل آن نخواهد بود!

 

‌* «يك شهروند: قيمت لبنيات 45 درصد افزايش پيدا كرده، آن وقت مي‌گويند 6 درصد حقوق كارمندان اضافه شود. آيا اين انصاف و عدالت است؟»

پاسخ فدوی: بسمه تعالی؛ بله!

 

* «يك شهروند: چرا در شهرستان ها هيچكس براي كارت طلايي بيمه درماني ارزش قائل نيست».

پاسخ فدوی: والله برادر شهروند بقول سید قاسم (مش قاسم سابق- م)  دروغ چرا، تا اعدام آ آ آ آ... لابد طلایش مثل چیزهای دیگر، تقلبی است!

 

* «يك شهروند: مدتي است بازي قمار با تخته نرد در بعضي پارك ها و مغازه ها به صورت علني رواج يافته چرا مسئولين محترم نيروي انتظامي با اين منكر قطعي برخورد نمي كنند».

پاسخ فدوی: ممنون از اطلاع رسانی (جاسوسی- م) مراتب در شرایطی که چندان هم شنگول نبودند، به شرف عرض رسید. موافقت و دستور فرمودند که تخته نرد به تخته شلاق تبدیل شود، برادر مؤمن!

 

* « شهناز خلف خاني: خرداد ماه به همراه يك خانم مسن به مسكو سفر كرديم. اما متأسفانه در هتل محل اقامت ما نسبت به زبان انگليسي آشنايي نداشتند و تلفن همراه مان نيز قطع شده بود. به همين دليل هيچ راهي براي برقراري ارتباط با خانواده مان در تهران نداشتيم. مشكل را با سفارت ايران در مسكو در ميان گذاشتيم، ولي پاسخ دادند كه به ما مربوط نيست و هيچ كمكي نكردند. آيا سفارت خانه كشورمان، موظف به ياري رساني به دو خانم در يك كشور بيگانه نيست؟»

پاسخ فدوی: نخیر!.. برای اینکه روسیه بیگانه نیست، خواهر شهناز!

 

* «يك شهروند: ما مغازه داران فروشندهء تلفن همراه را مجبور كرده اند كه كلمهء موبايل را از داخل تابلو سر در مغازه حذف كنيم و از كلمهء همراه استفاده كنيم؛ ولي در صدا و سيما فيلمي با نام «موبايل» پخش مي شود. آيا اينگونه مي خواهند فرهنگ سازي كنند؟»

پاسخ فدوی: آخر این چه پرسش پرتی ست برادر  شهروند؟ فدوی باید برای همه چیز وقت بگذارد و توضیح بدهد؟ روشن است که موبايل از دو بخش تشکیل شده است: "مو " و "بایل " با بخش دوم عجالتاً کار نداریم لکن بخش نخست که "مو " باشد، دغدغهء سی و چند سالهء دولتمردان خدا جوی ماست!. فلذا باید چنین  دستوری صادر می شد. در باب آن فیلم مبتذل هم فدوی به بقول نیروی محترم انتظامی، مبالغی عملیات نامحسوس کرده و ترتیب ارشاد تهیه کنندگان را می دهد.

 

* «يك شهروند: ما فرزندان شهدا پيرو راه پدرانمان و امام عزيزمان و شادي دل حضرت مهدي(عج) اين جان ناقابلمان را فداي رهبر معظم انقلاب اسلامي و آزادي قدس شريف مي كنيم».

پاسخ فدوی: بعرض رسید. خوشحال شده و فرمودند: بشتابید که فی التأخیر آفات!

 

* « احتشامي: تعدادي از فيلم هايي كه در قطارهاي مسير تهران- مشهد پخش مي شود حاوي صحنه هاي زشت و زننده است كه زيبنده اين سفر زيارتي نيست. چرا نظارت و كنترلي وجود ندارد؟.. در مراكز علمي و كاربردي هم، به خصوص در شمال تهران، بدحجابي بيداد مي كند. لطفا رسيدگي شود».

پاسخ فدوی: معلوم می شود حق با مقام معظم رهبری صدمه الله تعالی بود که تدریس عموم انسانی را در دانشگاه ها با یک قیام و قعود موقوف فرمود. شکایت شما را فدوی در شرفیابی آینده به شرف عرض خواهد رساند تا در باب مراكز علمي و كاربردی نیز دستور مشابه صادر فرمایند. اجرتان بابت این جاسوسی با گربهء مرتضی علی(ع ) برادراحتشامی!

 

* «يك شهروند: در برنامه ديروز، امروز، فردا از اصطلاح فيلم هاي زيرزميني استفاده شد بنويسيد كدام زيرزمين؟ اين فيلم ها بصورت گسترده در خيابان ها و ميادين شهر به فروش مي رسد».

پاسخ فدوی: چرا دعوا می کنید برادر شهروند؟ فدوی مراتب را پیگیری کرد و قرار شد به آن فیلم ها از این پس بگویند فیلم های رو زمینی!.. این هم دیگر مشکلی بود که بابتش اینهمه گرد و خاک راه ییندازید؟

 

* «يك شهروند: از مسئولين آستان مقدس حضرت علي بن موسي الرضا(ع) درخواست مي شود مكاني را براي استراحت زوار امام مهربان و رئوف كه توان تهيه مسكن ندارند و 3-2 روز مهمان آقا هستند تهيه و پيش بيني نمايند».

پاسخ فدوی: مراتب بعرض رسید. اظهار تعجب کرده فرمودند که مدتی است که دستور ایشان مسکن، بقول عوام including صیغه، برای اجرا ابلاغ شده است که یکوقت برادران زوار به معصیت نیفتند برادر زائر!

 

* «يك شهروند: رئيس جمهور اعلام كرد براي نوزادان متولد 89 به بعد يك ميليون تومان از طرف دولت به حساب آنها واريز مي شود اما از نحوه آن و شماره حساب و... هيچ خبري نشد.

پاسخ فدوی: چنانچه نوزاد بحدی رسید که بتواند به ادارات مراجعه کند،خبر بدهید، عرض می کنم!

 

* «يك شهروند: در بلوار جمهوري شهر قم روبروي بيمارستان حضرت ولي عصر(عج) دوربرگردان احداث شده بار ترافيكي را در اين محل كه متأسفانه در حريم بيمارستان نيز هست ايجاد كرده مسئولين امر چاره جويي نمايند».

پاسخ فدوی: شانس آوردید. مورد قبل یکی از دوربرگردان احداث شده بگونه ای بود که رانندگان بی خبر، شاخ به شاخ می شدند! عمرتان بدنیا بوده، برادر شهروند!

 

* « نوروزيان: يكي از راههاي ترويج ارزشهاي انساني مثل حجاب و عفاف در جامعه اين است كه مسئولين فرهنگي كشور مطالب زيبا در خصوص پوشش مناسب آقايان و خانم ها در كنار احاديث و آيات قرآني كه در اين مورد وجود دارد بصورت زيرنويس در برنامه هاي تلويزيون نمايش بدهند.

پاسخ فدوی: ممنون برادر نوروزیان. همین یک فقره جنس را کم داشتیم که قرار شد آنرا هم از چین وارد کنیم!.. و من الله التوفیق

 

سمپاشی مکتبی

همیشه چیزی نمانده بوده است که فدوی با مؤمنین فامیل شود! لکن همواره بروز چیزهائی جزئی، در راه این  وصلت میمون، اخلال ایجاد کرده است. فدوی اگر بخواهد که آن اختلافات جزئی را حتا فهرست کند، بقول آن بزرگوار و با سهمیهء دولتی "مثنوی هفتاد من کاغذ شود "! افزون بر این، بعید می داند که اساساً عمرش هم کفاف بدهد؛ فلذا فقط ممکن است در خلال این مختصر، به یکی دو تا از آنها گذرا، اشاره کند؛ مواردی از جمله اینکه برادران، به رخدادهائی مانند زهرا کاظمی، زهرا بنی یعقوب، سعیدی سیرجانی، ستار بهشتی... و مواردی که هم اکنون در راهند، می گویند "درگذشت" و اگر خیلی بخواهند ولخرجی کنند می فرمایند «ایست قلبی!»، فدوی اما می گوید: «قتل عمد!»..

حساب قتل های چند هزار نفری سال های 60 و 67 که مصداق بارز نسل کشی ست، به این دلیل که دادگاه فدوی، جثهء رسیدگی به آن را ندارد، در این  سیاهه لحاظ نشده است....

دیگر از اختلافات جزئی مُخلّ وصلت، تنفر عمیق مؤمنین، کثرالله امثالهم، از تحسین و تحسین شدگان جوامع  بشری درون و برونمرزی ست. از نظر برادران، اینگونه نخبگان که در جوامع متمدن، بر صدر می نشینند و  قدر می بینند، در حکومت شکوهمند اسلامی، احوط آن است که در زیر ِ زمین باشند!، لکن اگر اصرار دارند که روی زمین باشند، به اجماع آقایان علماء اعلام، دامت افاضاتهم، باید در زندان باشند!، که از آن میان، برادران علائی(در پزشکی)(1) که حضرات آیات تلاش های آنان را در مبارزه با ایدز، بحق مبارزه با خود تلقی فرمودند!، و نیزجعفر پناهی، محمد رسول اف و بهمن قبادی (در سینما)(3) از نمونه های قابل ذکر در این راستا هستند...

و اما، کار را آن کرد که تمام کرد.حسن ظلام این مطلب، افاضات مهملانهء برادر موسوی گرمارودی، نویسندهء حکومتی دربارهء نویسندهء برجسته صادق هدایت بشرح زیراست:

«(تيتر خبر) گرمارودی: شرم می‌کنم اگر بر صادق هدایت لعنت نفرستم. (خود خبر: در مراسم رونمایی از رمان "سه کاهن" مجید قیصری، علی موسوی گرمارودی، صادق هدایت نویسندهء "توپ مرواری" را لعنت کرد. به گزارش خبرنگار بخش ادبیات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سید علی موسوی گرمارودی... گفت: "شرم می‌کردم از خودم اگر بر صادق هدایت لعنت نمی‌فرستادم. خداوندا صادق هدایت را لعنت کن". او با بیان اینکه نویسنده‌ی "توپ مرواری" (صادق هدایت) توهین‌های زشتی به امام حسین(ع) کرده است، تصریح کرد: :وظیفه‌ء هر قلم به دستِ اهل قبله می‌دانم که حداقل به جوانان این کشور بفهماند که چه بی‌شرف‌هایی در این کشور قلم زدند که از امویان هم بدتر بودند؛ اسم شان هم صادق بود و هدایت مردم را بر عهده داشتند.» (که، از نظر فدوی، البته بهتر است آن  حشو زائد "قلم به دستِ اهل قبله"، به "قلم به دستِ رو به قبله" اصلاح شود!)

باری، تا آنجا که تاریخ می داند، آنانکه به ملت گرفتار ایران "توهین های زشت" روا فرموده اند، مسلمین گرامی  صدر اسلام عزیز، و از جمله همین بزرگواری ست که گرمارودی دشنه اش را بهر قیمت به سینه می زند که به زبان فصيح عربی فرمود: «ما از تبار قریش هستیم و هواخواهان ما عرب و دشمنان ما ایرانی ها هستند روشن است که هر عربی از هر ایرانی بهترو بالاتر و هر ایرانی از دشمنان ما هم بدتر است. ایرانی ها را باید دستگیر کرد و به مدینه آورد، زنانشان را به فروش رسانید و مردانشان را به بردگی و غلامی اعراب گماشت».(6)

و نیز این تجاوز به عُنف تاریخی که از توهین نیز فرا تر است:

«هر باری اهل بخارا مسلمان شدندی و باز چون عرب بازگشتندی ردت آوردندی و قتیبه سه بار ایشان را مسلمان کرده بود و باز ردّت آورده کافر شده بودند! این بار چهارم قتیبه حرب کرده و شهر بگرفت و از بعدِ رنج بسیار، اسلام آشکار کرد... و ایشان اسلام بپذیرفتند به ظاهر و به باطن بت پرستی می کردند. قتیبه چنان صواب دید که اهل بخارا را فرمود یک نیمه از خانه های خویش به عرب دادند تا عرب با ایشان باشند تا بضرورت مسلمان باشند!»(7)

فدوی از نقل ادامهء متن، که میزان علاقه، گرایش و داوطلبی ایرانیان را در پذیرش اسلام عزیز برخلاف ادعای حضرات آیات، بروشنی به تماشا می گذارد، بمنظور احتراز از اطالهء کلام، عجالتاً صرفنظر می کند. اما ناگفته پیداست که بوی دلکش فکری گرمارودی ها، در زمان حيات  مشام حساس هدایت را شدیداً می آزرده است. و به باور فدوی، او اصلاً از دست همین گرمارودی ها، سرانجام خودش را کشت. اتفاقی نیست که با خشم می گوید:

«در این محیط بوگندوی بی شرم باید پیه همه چیز را به تن مالید.از طرف دیگر حق کاملاً بجانب آنهاست. هرچه بگویند و بکنند کم است. وقتی آدم میان رجاله ها و مادر قحبه ها افتاد و با آنها هماهنگی در دزدی و سالوس و تقلب و چاپلوسی و بیشرمی نداشت گناهکار است، تا چشمش کور شود».(4)

و یا:

«بیخود و بی جهت پاپی من می شوند و توی مجلات و روزنامه ها فحش می نویسند و مادرقحبه بازی در می آورند. با وجود اینکه سال هاست کنار نشسته ام، باز هم دست بردار نیستند. مثل اینکه ارث پدرشان را می خواهند».(5)

و بی سببی نبود که آن پرندهء زخمی، که دست توانائی در طنز، بویژه از نوع تلخ آن،  نیز داشت، مملکت معروف به  " گل و بلبل" را،ب درستی و به یمن وجود انواع گرمارودی، "گل و بول" می نامید. ضمناً پیداست که پیش یبنی جد اعلای فدوی نیز در این پیوند، درست از آب در آمده است؛ بویژه آنجا که فرمود:

بیت

در ایران ست تا ملا و مفتی

به روز بدتر از این هم بیفتی!

زیاده عرضی نیست...

 

-----------------

یادداشت ها

(1) آرش و کامیار علایی که در زمینه کنترل و آموزش بیماری ایدز فعالیت می کردند در سال 1387 به اتهام تلاش برای براندازی نظام بازداشت شدند و به ترتیب به شش سال و سه سال زندان شدند. کامیار پس از طی سه سال محکومیت آزاد شد و آرش هم چند ماه بعد از او آزاد شد. /  برندگان  جایزه الیزابت تایلور در نوزدهمین کنفرانس بین المللی ایدز در واشنگتن http://www.iranianuk.com

(2) جعفر پناهی درسال 1995 میلادی، برای ساخت «بادکنک سفید» برندهء دوربین طلایی جشنواره فیلم کن شد. او در سال ۲۰۰۰ میلادی، با فیلم «دایره» برندهء جایزه شیر طلایی جشنواره فیلم ونیز  و در 2006 میلادی، برندهء خرس نقره‌ای جشنواره بین‌المللی فیلم برلین برای فیلم «آفساید» شد. فیلم مستند «این فیلم نیست» ساخته پناهی در دسامبر سال 2011، جایزهء اول بخش آسیا- آفریقای هشتمین دورهء جشنوارهء بین‌المللی فیلم دبی را دریافت کرد. جعفر پناهی، در نهم مارس 2012، برندهء نشان «هنر برای آزادی» از بنیاد فیر پلی در سوئیس شد. و نیز در آبان ماه سال 1391 اعلام شد جایزهء «آزادی افکار ساخاروف» از طرف پارلمان اروپا به جعفر پناهی و نسرین ستوده اهدا شده است (ویکی پدیا)

(3) بهمن قبادی با فیلم نیمه ‌مستند «کسی از گربه‌های ایرانی خبر نداره» با موضوع موسیقی زیرزمینی ایران جایزه ویژهء «نوعی نگاه» و جایزهء منتقدان فرانسوی در جشنواره کن 2009 را دریافت کرد. جایزهء دوربین طلایی فستیوال کن در سال 2000، جایزهء ویژهء هیات ژوری در فستیوال شیکاگو در سال 2000، جایزه در فستیوال‌های مختلف در ادینبورگ، گیخون و سائوپائولو برای فیلم «زمانی برای مستی اسب‌ها»؛ لوح زرین جشنواره ء فیلم شیکاگو (2002)،جایزهء François Chalais در جشنوارهء فیلم کن (2002)، جایزهء هیئت داوران جشنوارهء فیلم سائو پائولو (2002)، بهترین فیلم جشنواره سروینوی ایتالیا (2002)، جایزهء چهارمین جشنوارهء حقوق بشر بوئنوس آیرس برای فیلم «آوازهای سرزمین مادری‌ام». جايزهء خرس شیشه‌ای ویژهء جشنواره برلین. پروانهء زرین بهترین فیلم در جشنوارهء اصفهان، فیلم برگزیدهء تماشاگران و بهترین فیلم جشنوارهء مکزیکوسیتی (2005)، فیلم برگزیدهء تماشاگران جشنوارهء جهانی روتردام (2005)، فیلم برگزیدهء تماشاگران جشنوارهء سائو پائولو (2004) برای فیلم «لاک‌پشت‌ها هم پرواز می‌کنند». (ويکیپديا)

(4) کتاب «هشتاد و دو نامه»، گردآوری دکتر ناصر پاکدامن، به نقل از «طنز و طنزینهء هدایت»، نوشتهء دکتر محمد علی همایون کاتوزیان ص 18

(5) همانجا، ص 19

(6) «سفینه البحار» نوشتهء حاج شیخ عباس قمی صفحه 164 از قول حسین بن علی بنقل از http://www.fetrat.com البته بصورت شبهه!.. این منبع مکتبی برای رفع شبهه، چنان آسمان ریسمانی بهم بافته که نقل همهء آن میسر نبود مگر این دو مستوره:

1- «در فرهنگ عرب به همهء افراد غیر عرب گفته می شده "عجم" مثل خود ما ایرانی ها که به همه افراد غیر ایرانی می گوییم "خارجی" اما منظور ما فقط اعراب نیستند بلکه همهء غیر ایرانی ها هستند به همین گونه در عرب هم کلمه عجم به معنی غیر عرب است در صورتی که اشکال کننده آن را به معنی ”ایرانی” ترجمه کرده است!، که این غرض ورزی او را می رساند!» [فدوی: حالا گیرم درست، یعنی با غیر عربها باید چنین کرد؟]

2- «اشکال کننده آنقدر نسبت به متون حدیثی بی اطلاع بوده است که نمی دانسته در روایات مربوط به اعتقادات وقتی گفته می شود اباعبد الله منظور امام صادق علیه السلام هستند که در این حدیث هم همینطور است و این حدیث از ایشان صادر شده است نه از امام حسین علیه السلام! [فدوی: در اینصورت هم، چه علی(ع) خواجه، چه خواجه علی(ع)]

و نیز نزدیک به همین متن و منسوب به  جلد پنجم تاریح طبری  صفحه  ۲۱۱۶: «ایرانی‌ را بایستی اسیر کرد، زن‌هایشان را به کنیزی برد و مردان شان را کشت و کودکان را به غلامی کشید».

(7) سبک شناسی ملک الشعرا بهار ج 1 ص 230 /  به نقل از یادی از فرخی یزدی- حمیدرضا رحیمی ص 77

 

به پایان آمد این جوهر، شکایت همچنان باقی!..

 

علی الله التکلان و هوُالمُستعان فی جمع امور

اول دسامبر الموجّه سنهء 2012 ترسائی

کتبةالفقیر کمتر از قطمیر - فدوی

تا درودی دیگر، بدرود

 

www.hazl.com

https://newsecul.ipower.com/

 

محل ارسال نظر در مورد اين مقاله:

توجه: اگر عنوان اين مقاله را در جدول زير وارد نکنيد، ما نخوهيم دانست که راجع به کدام مطلب اظهار نظر کرده ايد.

کافی است تيتر را کپی کرده و در محل مربوطه وارد کنيد.

 

 

New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fxa: 509-352-9630