بازگشت به خانه

 

مکتوبات فدوی

طنزنوشته های هفتگی حميد رضا رحيمی

 دوشنبه 29 آبان ماه 1391 ـ 19 نوامبر 2012

 

مرحوم آقای اقتدار(ره)!

فدوی نمی داند چرا با ملاحظهء این خبر در دانشجو نیوز بی اختیار به یاد يک رباعی از جد اعلای خود افتاد:

«محمد حاجی بابایی، عضو انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم و فنون بابل، به پنج ماه حبس تعزیری و پرداخت جریمه نقدی محکوم شده است... دادگاه انقلاب شهرستان بابل، به ریاست قاضی باقریان، در حالی این فعال دانشجویی را با اتهام اقدام علیه امنیت کشور به پنج ماه زندان محکوم کرده که وی به دلیل عکس و محتوای یک سی دی آموزش زبان انگلیسی به اتهام "نگهداری فیلم مبتذل" به پرداخت جریمه نقدی نیز محکوم شده است».

و اما آن رباعی که عرض شد:

طبعم به نماز و روزه چون مایل شد

گفتم که نجات ُکلیّ ام حاصل شد

افسوس که آن وضو به تیزی بشکست

و آن روزه به نیم جرعه می، باطل شد! (1)

تعيين اینکه بین آن خبر حیرت انگیز و این رباعی عبرت آمیز چه رابطه ای می تواند بر قرار باشد، بر عهدهء خوانندگان گرامی ِضد انقلاب است؛ لکن فدوی نیز، همینطور که دارد، در حاشیه، نان و ماست اش را می خورد، عرض می کند که نظام ِ بقول برادران مقتدری که امنیت اش را سی دی زیر به خطر اندازد، بقول آن بزرگوار   بهتر است که "بر او نمرده به فتوای من نماز کنید"!(2)

========

(1) کلیات عبید زاکانی با مقدمه و تصحیح عباس اقبال آشتیانی ص 264

(2) این مصرع در نسخه های دکتر خطیب رهبر و محمد قزوینی- دکتر غنی، به ترتیب در صفحات 330 و 189 بهمین صورت، و در نسخه های انجوی شیرازی و قدسی، به ترتیب در صفحات 113 و 276 به این صورت آمده است :  «بر او چو مرده به فتوای من نماز کنید»، فدوی بی تقصیر است!

 

ادبیات        

فدوی فکر می کند که با برادران اختلاف عمده ای جز ادبیات ندارد؛ فی المثل برادران گرامی کثرالله امثالهم، به قتل عمد سعیدی سیرجانی- زهرا کاظمی- زهرا بنی یعقوب –هالهء سحابی و این روزها قتل عمد ستار بهشتی، می گویند درگذشت!.. ملاحظه می کنید که اختلاف مان چقدرجزئی ست!.. بیخودی نبود که جد اعلای فدوی فرمود:

انقلاب ادبي محکم شد

فارسي با عربي توأم شد

در تجديد و تجدد وا شد

ادبيات شلم شوربا  شد!

باری – ُطرفه اینکه، برادران متخصص و البته متعهد، برای کلیهء امراض ارضی * و سماوی، که بر ملت ناسپاس نازل می کنند، یک نسخه بیشتر نمی نویسند و آن چیزی نیست جز "ایست قلبی"! که البته قاصم الجبارین ازشان نگیرد..

--------------

* ارزی هم بنویسید و بخوانید،در ست در می آید!

 

جور

به گزارش جراید شریفهء دارالخرافه، ابوالحسن فقیه، رییس سازمان هلال احمر ایران، در گفتگو با خبرگزاری مهر گفته است که «این سازمان دربارهء کم‌کاری نهادهای حکومتی در مواجهه با زلزلهء آذربایجان شرقی در مرداد گذشته به محمود احمدی‌نژاد، رییس ‌جمهور گزارش داده است».

که پنداری گزارش به جائی از آن عالی جناب اصابت، و سپس کمانه کرده است!

به ادامهء گزارش به نقل از بی.بی.سی نگاه کنید:

«آقای فقیه گفته است که برخی از از دستگاه‌های مسئول پس از وقوع زلزله با سرعت لازم وارد عمل نشده‌اند».

به موجب گزارش سايت الف اما، قصور برادران را قرار است ژاپنی ها جبران کنند!:

«مدیر عامل جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی از تصمیم دولت ژاپن برای بازسازی دو روستای زلزله زده استان خبر داد!»

بقول آن شاعر ضد انقلاب :

بیت

ژاپن ای همای رأفت تو چه کشوری خدا را

که بداده ای خجالت، تو برادران ما را!

 

اقتصاد مقاومتی فدوی

گر چه، به گزارش البرز نیوز، وزارت خارجه آمریکا اعلام کرده که سقوط تاریخی ارزش پول ایران نشانهء "موفقیت" تحریم های بین المللی علیه این کشور است، فدوی، بعنوان یک مسلمان باورمند، مانند سایر مؤمنین بر این باور است که به تأسی از برادر رئیس جمهور، جیمی ِ مقام معظم رهبری، ضاعف الله اشراقه، بر این باور است که قطعنامه های پی در پی سازمان ملل متحد، کاغذ پاره هائی بیش نبوده و تحریم ها نیز البته بکلی بی اثر بوده و افزایش شگفت انگیز بهای دلار، بعنوان وجه رایج ممالک محروسهء ولایت مطلقهء فقیه، از 7 تومان به 3600 تومان، توهّمی بیش نیست و واقعیت نداشته و گزارش ملت در این باب، طبق معمول بی اعتبار و فاقد هرگونه وجاهت قانونی و مدنی ست؛ فلذا استکبار جهانی و صهیونیزم بین الملل، لعنة الله علیهم اجمعین، خود دانند که چگونه خود را از سقوط محتوم نجات دهند!... (اظهار نظر جمعی و کوبندهء نمایندگان محترم حکومت در مجلس: صحیح است، صحیح است!..) در این صورت، فدوی نيز، مانند دولت خدمتگزار، البته که ارزی ندارد!...

 

در شمال ایتالیا اتفاق افتاد

امروز این تیتر هم چشم فدوی را گرفت: «زرافهء فراری با دیدن پلیس سکته کرد و مرد!» (پارسینه، بنقل از جام جم آنلاین)

بنظر می رسد که نیروی انتظامی خوب و بد ندارد و، بهرحال، مخلّ حیات ست!

 

واعظ غیر متعظ!

فدوی، دور از جان خوانندگان محترم ضد انقلاب، همینطور ارّه به ماتحت مانده است که برادران اگر لالائی که چه عرض کند، اگر این همه قرص خواب آور در اختیار دارند،چرا خواب شان نمی برد!؟ ملاحظه کنید :

«پاي درس علي (ع) ـ تندخويي و خشونت و جنون: تندخويي بي مورد، نوعي ديوانگي است. زيرا تندخو پشيمان مي شود و اگر پشيمان نشود، بنابراين ديوانگي او پايدار است.!» (نهج البلاغه، حكمت شمارهء 255» (کیهان آقا، سه شنبه 25 مهر 1391 - شماره 20333)

 

نابرده رنج....

چه شما خوانندگان محترم ضد انقلاب خوشتان بیاید یا نه، فدوی از یک چیز برادران شدیداً لذت می برد (1) و آن همانا، تلاش شبانه روزی ایشان درارتقاء کیفیت کارشان است؛ نکته ای که شما خوانندگان گرامی ضد انقلاب با آن، مع الاسف، بیگانه اید!(2) فی المثل، شما نگاه کنید که برادران نخست از آفتابه دزدی آغاز و، در اثر مجاهدت های پیگیر آنان، بحمدا لله به اختلاس سه هزار میلیاردی  رسیدند. شما خوانندگان عقب ماندهء ضد انقلاب لابد خیال می کنید که برادران بی استعداد به همین مختصر بسنده کرده فلذا درجا زده اند؛ خیر! چنین نیست و شما، حسب معمول، اشتباه فرمودید، اين تيتر و خبر ذيل اش را ملاحظه فرمائيد:

«یک‌ ماه پس از پایان پروندهء فساد 3 هزار میلیاردی، اختلاس ۴۴۰میلیاردی در پتروشیمی: کمتر از یک ماه پس از صدور حکم سومین پروندهء بزرگ اقتصادی جمهوری اسلامی، موسوم به اختلاس سه هزار میلیاردی، یک نمایندهء مجلس از اختلاس 440 میلیارد تومانی خبر داد. احمد شوهانی، نمایندهء ایلام با اعلام خبر اختلاس 440 میلیارد تومانی در پتروشیمی ِ حوزه انتخابیه اش، گفت که “دست هایی در کار است که میزان این اختلاس را کاهش دهند و اختلاس گران واقعی را از دست قانون برهانند.” به گزارش قدس آنلاین، وی با اشاره به اینکه بر اساس مدارک و مستندات موجود، علی رغم اعلام قبلی، مبلغ واقعی اختلاس در پتروشیمی ایلام 440 میلیارد تومان است، از قوه قضائیه  خواست تا “با قاطعیت به این پرونده ورود پیدا کند”.» (راه دیگر 15 مهر 91 )

 باری، فدوی رکورد جدید اختلاس را هم اکنون در سطح 440 میلیارد تومان ثبت کرده است، لطفاً مبتدیان کمتر از این مزاحم نشوند!...

----------------------------------------------

(1) لطفا ً فحش ندهید برادر/ خواهر خواننده، خوبیت ندارد!

(2) قرار شد که فحش ندهید برادر /خواهر خواننده،! فدوی هم جواب می دهد ها!

 

رمز گشائی       

برخی از حضرات آیات عظام و حجج اسلام، اعلی الله مقامهم اجمعین، حقیقتاً کار آجیل را می کنند، یعنی مشکل گشا هستند! فی المثل برای فدوی و سایر ضدانقلابیون، لعنة الله علیهم اجمعین، این پرسش همواره مطرح بوده و هست که چگونه است که بد ججابی، بی حجابی و سایر بی ناموسی های خاج پرستان، موجب نشده و نمی شود که سرزمین های آباد آنان مشمول غضب قاصم الجبارین گردیده و مانند بلاد مسلمین بکلی ویران شود؟ این پرسش، تا آنجا که فدوی می داند، تاکنون از سوی علما! بی پاسخ مانده بوده است، و تنها کسی که سرانجام همت کرده و پس از سه دهه این راز سر به ُمهر را گشود، همانا نخستین استند آپ کمدین حکومت اسلامی، حجت الاسلام قرائتی، ست که در این باب از سوی الله، عز اسمه، خاج پرستان را به سیلی نقد و مؤمنین، کثرالله امثالهم، را به حلوای نسیه وعده فرموده است؛ ملاحظه کنید:

«او طی سخنانی در شانزدهمین همایش کوثر ولایت، که در دانشگاه آزاد واحد کرج برگزار شد، گفت: اگر مومنی خلاف کند خدا زود او را گوش‌مالی می‌دهد ولی اگر در کانادا فساد می‌شود و باران هم می‌آید، خدا می‌خواهد آنها را روز قیامت به سزای عملشان برساند.» (خبرآنلاین)

زیاده عرضی نیست..

 

پای درد دل مردم دارالخُرافه

اشاره: پیام ها همگی واقعی و برگرفته از جراید ِ شریفهء دارالخُرافه است، پاسخ ها اما از فدوی ست.

* كي خواهي: با واريز پول به حساب شركت پورتن، يك دستگاه فشار سنج از آن خريداري كردم. اما پس از گذشت حدود يك سال و نيم، هنوز آن را ارسال نكرده اند. لطفا رسيدگي شود».

پاسخ فدوی: فدوی اشکال را دقیقاً نمی داند کجاست؛ لکن هیچ بعید نیست که خواسته اند از این طریق فشار خون تان را از راه دور اندازه گرفته باشند، برادر کی خواهی!

 

* «موسوي: پزشك شركت نفت هستم كه ماهيانه يك ميليون و چهار صد هزار تومان حقوق مي گيرم در حالي كه در همين شركت افرادي با مدرك سيكل و ديپلم و با سابقه كاري برابر حقوق شان 4 ميليون تومان است جالب اينكه ناشكري هم مي كنند».

پاسخ فدوی: مراتب در مجال بین دو قیلوله بعرض رسید.پس از استخاره که خوب آمد فرمودند خیرالامور اوسطها، یعنی بیماران خود را با آنها تقسیم کنید که مابه التفاوت حقوق شان،حلال شود برادر پزشک!

---------------------

* «يک شهروند: به اعتقاد بنده علت عقب ماندگي ورزش در استان خوزستان ورزشي نبودن مسئولين ورزش استان مي باشد».

پاسخ فدوی: رسیدگی شد برادر شهروند هیچ خلافی ملاحظه نشد؛ اگر ایراد شما این است که چرا مسؤلین ورزش با ورزش بیگانه هستند، اینکه یکی از اصول برجستهء حکومت شکوهمند اسلامی ما است که هیچیک از مسؤلین محترم، اعلی الله مقامهم اجمعین، هیچ اطلاعی از مسؤلیت و مشاغلی که اشغال کرده اند، نداشته باشند؛ فرمایش دیگری ندارید؟

 

* «يک شهروند: مسير ازنا تا دورود را با ماشين ون كه تبديل به آمبولانس شده بود طي كرديم. بنده كه سالم بودم مشكل پيدا كردم چه برسد به مادر بيمارم. خلاصه اين ماشين وقتي به درد مسافر كشي نمي خورد چرا بعنوان آمبولانس از آن استفاده مي كنند؟»

پاسخ فدوی: والله برادر شهروند، بقول سید قاسم (مش قاسم سابق -م) دروغ چرا، تا اعدام آ آ آ آ  آن وسیله را برای مرده کشی درست کرده بودیم  شما و مادر گرامی در آن چه می کردید؟!

 

* «يک شهر يا ده وند: روستائيان روستاي ده علي از توابع كوهبنان از كمبود آب آشاميدني رنج مي برند. خطاب به مسئولين مربوطه بنويسيد رسيدگي بكنند».

پاسخ فدوی: مراتب توسط فدوی، در سعی بین صفا و مروه، به عرض مبارک رسید؛ قدری نفس تازه فرموده  و افزودند که دستکم، از اسم مبارک شهرتان، که ده علی (ع) ست، حیا کنید برادر روستائی! بویژه این روزها که مصادف با ماه مبارک محرم است و اهل بیت علیهم السلام و الصلوة، در صحرای محترم عربستان همینقدر آب را هم که شما دارید، ندارند و انشاء الله اندکی بعد هم، شهید می شوند.

 

* «يک شهروند: نبايد به بهانهء گرايش برخي سست عنصر به ماهواره، صدا و سيما برنامه هاي خلاف شرع پخش نمايد. بلكه همچنانكه خود واقفند اگر برنامه هاي غني ديني ساخته شود حتي فيلم هاي هاليوودي نيز جايگاهي نخواهند داشت. به استقبال مردم از فيلم هاي حضرت يوسف و مختارنامه و ملك سليمان و... بنگريد و خود قضاوت كنيد».

پاسخ فدوی: قیاس مع الفارق می فرمائید، برادر شهروند! هالیوود در این رابطه قوچک (سگ غیر نجس محصول حکومت اسلامی - م) کی باشد؟!

 

* « سروش: براي حل گرفتاري به وجود آمده ام براي رياست محترم جمهوري نامه نگاري كردم؛ با دستور ايشان و طي مراحل قانوني قرار شد از بانك مبلغ 7 ميليون تومان وام بگيرم ولي مسئولين بانك پرداخت وام را مشروط به دو ضامن كارمند دولت كرده اند و هيچ سندي و ضمانت ديگري را نمي پذيرند».

پاسخ فدوی: مراتب در مراجعت رئیس جمهور محترم از کشور "شینگالو "! بعرض رسید. قدری متغیر شدند و فرمودند که مسؤلین بانک بگوئید که این دستور رئیس جمهور بود، نه دست پنجم خر!، مگر بر نگردم!

 

* «يک شهروند: در يكي از آزمايشگاه هاي سطح شهر شاهد بودم كه بعضي از مراجعين با شنيدن نرخ هاي جديد آزمايش هاي مختلف چون قادر به پرداخت آن نبودند صرف نظر كرده و آزمايشگاه را ترك مي كردند. چرا هيچ كس به فكر اقشار ضعيف جامعه و مشكلات اين قشر نيست؟

پاسخ فدوی: فرمایش شما به فرمایشات ضد نقلاب ییشتر شبیه است برادر شهروند! شما می خواهید بگوئید که پس از سی و چند سال از درگذشت انقلاب، هنوز در بر همان پاشنه می چرخد؟ همینطور است؟ پس خونتان پای خودتان است، فدوی بی  تقصیر است!

 

* « رضا- ك: به راي دادگاه حادثه سعادت آباد اعتراض داشتم. مي خواهم آن را به گوش مسئولين قضايي برسانيد. آيا در حادثه اي كه يك زن با روش هاي غيراخلاقي دو مرد را به بدترين شكل به جان يكديگر مي اندازد و در نهايت هر دو نفرشان را به زير خاك مي فرستد بايد به اين راحتي براي او حكم تبرئه و آزادي صادر كرد؟ آيا واقعاً مجازات چنين كاري فقط  100 ضربه شلاق است؟

پاسخ فدوی: فدوی یکی از برادران را با تخته شلاق خدمتتان فرستاد تا علی الحساب ده ضربه شلاق نوش جان کنید اگر خوب بود، فدوی را خبر کنید تا سهمیهء شلاق آن ضعیفه را نیز افزایش دهیم!

 

* «يك شهروند – تهران: از مسئولان تربيت بدني كه بر عملكرد باشگاه هاي ورزشي خصوصي نظارت دارند تقاضا مي كنم نظارتي هم بر موسيقي هاي غيرمجازي كه از بلندگوهاي برخي از باشگاه ها پخش مي شود داشته باشند».

پاسخ فدوی: ممنون از اطلاع رسانی (جاسوسی - م) برادر شهروند. فدوی ترتیبی داد تا از آن بلندگوهای نابکار بطور شبانه روزی آیاتی چند از کلام الله مجید و نیز  انواع ادعیه پخش شود. لطفاً گوش بخوابانید چنانچه غیر از این کردند دوباره خبر بدهید، تا عاملان را از همان بلندگوها بیاویزیم.

 

* «يك انگورکار: به نمايندگي از طرف انگوركاران منطقهء بكشلوي اروميه عرض مي كنم عده اي دلال از خدا بي خبر محصول انگور ما كشاورزان كه با زحمت هاي طاقت فرسا به بار آمده را به قيمت 140 تومان خريده و با كمپرسي به شهرهاي ديگر منتقل مي كنند. سؤال مي كنم چرا اجازه داده مي شود كه دسترنج مردم كشاورز اينگونه پايمال شود و عده اي بدون هيچ زحمتي به سرمايه كلان برسند؟»

پاسخ فدوی: خود کرده را تدبیر نیست، برادر انگورکار. بیل که به کمرتان نخورده!  خُب خودتان شراب بیاندازید!.. در باب آب کردن آن نیز فدوی را خبر کنید که پس از تست! سفارشتان را به برادران مربوطه  بکند! و من الله التوفیق.

 

* «يک شهروند: مدتي است كه وانت ها و موتور سه چرخ هاي بلندگودار در خيابان محل سكونت ما آسايش را از اهالي سلب كرده است. به هر جا هم كه زنگ مي زنيم توجهي به خواسته ما نمي كنند».

پاسخ فدوی: اگر فقط یکبار دیگر مزاحم شوید، فدوی ترتیبی می دهد که از بام تا شام از همان بلندگوها، آیاتی چند از کلام الله مجید، اصول کافی و دعای جوشن کبیر پخش شود، برادر شهروند!

 

* «يک شهروند: شهرك پرديس شهرستان اميديه از استان خوزستان چندين سال است كه بدون جاده و جدول رها شده و فاقد امكانات رفاهي مي باشد. از مسئولين محلي درخواست رسيدگي داريم».

پاسخ فدوی: مراتب بعرض رسید ضمن سلام و تحیات فرمودند که جدول را گذاشته اند که اهالی خودشان حل کرده و سرشان گرم شود، برادر شهروند!

 

* «آب پيكر از لاهيجان: از مسئولان خواهشمند است كه از اول مهرماه به دانش آموزان و دانشجويان بدحجاب اجازه ورود به مدارس و دانشگاه ها را ندهند».

پاسخ فدوی: فرمایش حضرتعالی با تأیید مقام معظم رهبری اجرا، لکن مدرسه خلوت شد! در این لحظه، مقام معظم رهبری، دام الذمه، دارند در بدر دنبال جنابعالی می گردند. فدوی پیشنهاد می کند که تا دیر نشده، به یکی از کشورهای ترجیحاً غیر همسایه، پناهنده شوید. و من الله التوفیق.

 

* «يک شهروند: در تالار سبز، واقع در فاز يكم شهرك غرب، هر شب مراسم عروسي برگزار مي شود و يكي از برنامه هاي آن ها، تيراندازي است. اين برنامه باعث سلب آسايش همسايگان، به خصوص سالخوردگان و بيماران مي شود».

پاسخ فدوی: عروسی انقلابی همینطور است برادر شهروند. بقول آن شاعر ضد انقلاب: «گر تو نمی پسندی تغییر ده قضا را!

 

* «نظري – ايلام: در خصوص قانون معافيت 3 خواهري مي خواستم بگويم كه 4 ماه است به حوزه هاي شهرستان مراجعه مي كنم ولي مي گويند هنوز به ما ابلاغيه اي در اين خصوص نرسيده است».

پاسخ فدوی: فدوی در باب " سه خواهری" از خوانندگان محترم ضد انقلاب، افزون بر استمداد، توضیح می طلبد!

 

* «صيدي از شهريار: در تاريخ 26/6 جمعه عصر به پارك لاله تهران رفتم، وقت نماز مغرب كه شد تنها صداي اذان شنيده شد ولي ديگر نه از برنامه فرهنگي و نه از نماز جماعت خبري نبود. از پايتخت جمهوري اسلامي انتظار ديگري مي رود. چندي قبل وقتي در پارك غدير اصفهان بودم وقت ظهر برنامه فرهنگي، پخش قرآن، اذان- نماز جماعت بيان احكام و... را ديديم و آرزو كرديم اين قبيل امور فرهنگي در پايتخت نيز اجرا مي شد. از مسئولين انتظار چنين برنامه هايي مي رود».

پاسخ فدوی: عین فرمایش شما را فدوی  با قید 45 فوریت، آن هم در شرایطی که چندان هم شنگول نبودند، به شرف عرض خاک نعلین همایون عنبرآسایشان رساند؛ قدری متغیر شده و فرمودند: خفه! می خواهید پارک ها را هم مثل مساجد خلوت کنید،برادر صیدی؟!

 

* «سليمان بلغار: در گذشته بر روي قبوض برق با خطي بسيار درشت فرمايش حضرت امام خميني(ره) با مضمون "زياده روي در مصرف آب و برق حرام است" نوشته مي شد كه يقيناً در جامعه بي تاثير نبود ولي متاسفانه اين جمله با تغييرات ظاهري قبوض حذف شده است. چرا؟»

پاسخ فدوی: لطفاً بین خودمان باشد برادر بلغار که پیش از آن جملهء مورد علاقهء شما، حضرت امام(ل) فرمایش فرموده بودند که "برق و آب را مجانی می کنیم! " که البته فرمایش ایشان سی و چند سال است که همینطور روی هوا معطل مانده است. علی ایحال، تا آنجا که فدوی بیاد می آورد، حضرت امام(ل) همواره، پنیر شما  را به خود شما ترجیح می داد، برادر بلغار!

 

*«دو كشاورز از شهرستان سنقر: ما كشاورزان بيجار يك ماه است كه گندم برداشتي خود را تحويل سيلو داده ايم ولي هنوز پولي به حساب ما ريخته نشده است. مدت 20 روز از تاريخ تحويل گندم بنده به دولت مي گذرد. متاسفانه هنوز پولي دريافت نكرده ام. بنويسيد مسئولين امر كشاورزان منطقه را در اين ايام كه نزديك به زمان كاشت است و دچار مشكلات مالي شده اند دريابند و مورد حمايت قرار بدهند.  از مسئولين امر درخواست رسيدگي داريم».

پاسخ فدوی: مراتب بعرض رسید. فرمودند هر دو  به برادر " یوزارسیف" مراجعه فرمایند، برادرکشاورز!

 

* «يک شهروند: وزير محترم آموزش و پرورش با تعداد زيادي بازرس ويژه كه به مدارس سطح شهر تهران اعزام مي كند چگونه متوجه نمي شود دبيرستان دولتی ِ ... واقع در منطقه 3 آموزش و پرورش از اولياء هر دانش آموز مبلغ 5/2 ميليون تومان پول مي گيرد و دبير مرد هم سر كلاس دختران مي آورد!»

پاسخ فدوی: ممنون از اطلاع رسانی (جاسوسی - م) برادر شهروند. آن چند میلیون که قابلی ندارد، مهم آن قسمت بی ناموسی قضیه است که قابل تحمل نیست. فدوی شدیداً ترتیب آن دبیر مرد را می دهد، برادرشهروند!

 

به پایان آمد این جوهر، شکایت همچنان باقی!..

علی الله التکلان و هوُالمُستعان فی جمع امور

17نوامبرالمششع سنهء 2012 ترسائی

کتبةالفقیر کمتر از قطمیر - فدوی

تا درودی دیگر، بدرود

 

www.hazl.com

https://newsecul.ipower.com/

 

محل ارسال نظر در مورد اين مقاله:

توجه: اگر عنوان اين مقاله را در جدول زير وارد نکنيد، ما نخوهيم دانست که راجع به کدام مطلب اظهار نظر کرده ايد.

کافی است تيتر را کپی کرده و در محل مربوطه وارد کنيد.

 

 

New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fxa: 509-352-9630