بازگشت به خانه

 

مکتوبات فدوی

طنزنوشته های هفتگی حميد رضا رحيمی

 دوشنبه 22 آبان ماه 1391 ـ 12 نوامبر 2012

 

حواشی

گفتگوی اخیر برادر علی(ع) لاریجانی با دانشجویان دانشگاه علم و صنعت، بقول همکاران مکتبی، با حواشی بسیاری همراه بوده است که فدوی به برخی از آنها، بنقل از بازتاب، اشاره می کند:

«بنده از همان زمان داشتن مسئولیت در رادیو و تلویزیون برای سفر به خارج از کشور از مقام معظم رهبری کسب نظر می‌کردم،.. البته من همواره برای انجام سفرهای خارجی از رهبری کسب نظر می‌کنم و به این رویکرد خود نیز افتخار می‌نمایم»... «وی تاکید کرد که باید هر مسئولی در سطوح بالا برای سفر به کشورهای خارجی از مقام معظم رهبری کسب نظر کند...»

ملاحظه کردید؟ آنوقت وقتی فدوی ناگزیر می شود که برای خامنه ای لقب "اعلیحضرت العظما" را  بسازد، می گویند چرا؟!

اين فرمایشات را با فرمايشات ديگرشان پیرامون دیدار حضرت شان با، بقول مؤمنین، حسنی نامبارک، پی می گیریم:

«البته حسنی مبارک قبول نکرد که گذرگاه رفح را باز کند؛ حتی به او گفتم که حاضرم خود به غزه بروم، که او گفت اگر بروی آنجا را بمباران می‌کنند و شهید می‌شوی. البته حسنی مبارک شوخی می‌کرد!»

داشتیم برادر علی (ع)لاریجانی؟ نخیر چنین نبوده است! یک مقام شدیداً آگاه که نخواست نامش تا انقلاب مهدی (عج)فاش شود به فدوی گفت که حسنی مبارک اصلاً شوخی نکرده، بلکه می خواسته است که شما به آرزوی دیرینه تان، که همانا شهادت است، برسید؛ حالا چرا  شما جا خالی دادید، الله الاعلم!

و سرانجام اینکه می فرمايد:

«در مورد ملاقات با مسئولان کشورهای اروپایی چنین موضوعی صدق می‌کند،‌ بنده قرار بود با یکی از وزرای خارجه اروپایی که هم‌جنس‌باز هم بود ملاقات کنم، شما بگویید که باید چکار می‌کردم..؟»

فدوی الساعه عرض می کند برادر علی (ع)لاریجانی:

اولاً شما از کجا می دانستید که طرف همجنس باز است!؟ ثانیاً، فدوی که حرفی ندارد، بقول نقیضهء آن زبانزد معروف: خواهی نشوی رسوا "هم جنس" جماعت شو! چرا که بقول آن شاعر ضد انقلاب:

بیت

آنچه نه در راه "شریعت" بود

بار گرانی ست کشیدن به خويش!

 

تیشه بر ریشه

فدوی نمی داند که درخت برادران چند شاخه دارد؟! و آن سخن حکیمانه ء استاد بزرگوار سخن، که مصرع نخست آن یعنی: " یکی بر سر شاخ و ُبن می ُبرید" ـ که دیگر به زبانزدی مشهور تبدیل شده و هر ذیشعوری، حتا فدوی با عقل زیر متوسط خود، آنرا درک کرده ـ کی قرار است در مورد ایشان اجرا شود؟!:

یکی بر سر شاخ و ُبن می برید

خداوند بســـــتان نظر کرد و دید

بگفتا که این مرد، بد مـــــی کند

نه بر دیگری، بل بخود مـی کند!

فدوی دارد روی این پدیده شدیداً کار می کند که برادران این همه شاخه برای بریدن را از کجا آورده اند! و این درخت بینوا کی قرار است، علیرغم میل برادران، بکلی برهنه!، یعنی کلا ً بی بار و بر شود؟

باری - این مختصر را فدوی، به انگیزهء تیتر خبری زیر نوشت:

«اخراج بیش از ۵٠ دانشجوی دختر دانشگاه شهرکرد از خوابگاه دانشجویی» (دانشجو نیوز)

فدوی تردید ندارد که اگر او پاسخ علت اخراج را به مسابقه بگذارد، خوانندگان محترم ضد انقلاب، تا انقلاب مهدی(عج) موفق به یافتن پاسخ درست نخواهند شد؛ فلذا سنگین تر است که پاسخ را آشکار و جایزهء نفیس را خود به تنهائی در رگ بزند!.. بفرمائید این هم پاسخ، بنقل از همان منبع:

«به گزارش دانشجو نیوز، این دختران پس از مراجعه به حراست دانشگاه شهرکرد برای پیگیری وضعیت خود، با برخورد نامناسب مسئولین حراست مواجه شدند. مسئولین حراست با بکار بردن الفاظ نامناسب اتهام بدحجابی را به این دختران نسبت داده اند».

خب، این هم راهی ست برای تـُند و  تـُند بریدن شاخه هائی که برادران بروی آن جا خوش کرده اند!...

آمین یا رب العالمین...

---------------------------------------------------

بعدالتحریر: فدوی در مرور ادامهئ خبر دریافت که انجام فریضهء فوق میراث گرانقدر حضرت امام(ل) است که ملت را در همان آغاز، به جاسوسی یکدیگر گماشت؛ بنقل از همان منبع، بعرض فدوی برسید: «با توجه به شروع ترم جدید دانشگاه شهرکرد، حراست دانشگاه با استخدام افرادی اقدام به اجرای "طرح حجاب" در دانشگاه شهرکرد نموده اند. این افراد به صورت ناشناس در دانشگاه تردد و اسامی دانشجویان دختر را به حراست گزارش می کنند!..» زیاده عرضی نیست..

 

نمونه های تلخ

فدوی با آنکه خود شدیداً اهل طنز است و می پندارد که طنز، البته از نوع سیاسی، غیر مکتبی و بدون دخالت دست (روشنفکر دینی!)*، عجالتاً تنها نوع ادبی ست که برادرانی که روی کرگدن و نیز انواع سنگ پا، اعم از سنگ پای قزوین یا سنگ پای چینی، را اصلاً قبول ندارند، اندکی غلغلک می دهد. معذالک، اگر نگوید همیشه، دستکم گاه، در برابر رفتار ایشان، که طنز مجسم است (در این حالت از نوع تلخ البته)، براستی کم می آورد!.. به تیتر این خبر نگاه کنید:

«پلیس هم به مؤثر نبودن "گشت ارشاد" رسیده است!»

و در متن خبر:

«موید حسین (ع)ی صدر، عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی اعتدال، با اشاره به سخنان اخیر فرمانده نیروی انتظامی، مبنی بر اینکه "گشت ارشاد مطلوب ما نیست"، گفت: "مبارزه با بی حجابی و هنجار شکنی ها، کاری فرهنگی است و باید حساب شده و با مطالعه جلو رفت و برخورد تفتیشی در این زمینه درست نیست". وی افزود: "در مباحث فرهنگی شعار زیاد داده شده، باید عمل گرا باشیم!؛ اما آنچه که مشخص است این است  که برخوردهای پلیس در این زمینه با شیوهء گشت ارشاد جواب نداده است و این شیوهء کنترل موثر نبوده است و الان وضعیت حجاب در کشور و رعایت هنجارهای کشور نسبت به 7 سال پیش بدتر است و نتیجه ای از این اقدامات ندیده ایم؛ وضعیت فرهنگی جامعه نیز در این باب مطلقاً بهتر نشده است!حسین(ع)ی صدر در خاتمه گفت: "پلیس نیز گویا به این نتیجه رسیده است که این اقدامات بی ثمراست و اظهار نظرات این روزهای پلیس دربارهء گشت ارشاد شاید به همین دلیل و در همین راستا بوده است!" وی در خاتمه تاکید کرد: "تنها با روش فرهنگی می توان معضلات فرهنگی را در کشور حل کرد!»

اولاً فدوی شدیداً دعا می کند که حضرات، از صدر تا ذیل، یعنی از مقام معظم رهبری ایدالله جیشه و ابد عیشه تا عمله ی ظلم تحت ام، به آرزوی دیرینه شان که، بنا بر اظهار خودشان، همانا شهادت است، برسند؛ آمین یا رب العالمین! (برادران مربوطه عتراضی که ندارند؟!)

ثانیاً، حالا چه عجله ای داشتی، برادر ارشاد؟

ثالثاً، تکلیف مردم عمدتاً جوان، و از جمله پزشک جوان 27 ساله زهرا بنی یعقوب را که بهمین منظور، در راه خدا ارشاد (مقتول- م) فرموده اید، چه می شود؟.

پاسخ این پرسش فدوی را که دادید، بعد به اتفاق می رویم سر انتخاب راه های مؤثرتر سرکوب!، که از سوی شما کار "فرهنگی" لقب گرفته، و هم از این رو ست که فدوی از مصرف آن ـ با آنکه،از دیر باز، از واژگان بسیار مورد علاقه اش بوده است ـ برای رعایت سلامتی اش، جداً احتراز می کند!

خوانندگان محترم ضد انقلاب، فدوی را، که اندکی از مؤلفه های طنز سیاسی مألوف، فاصله گرفت، می بخشند؛ وی نیز گاه دل اش می گیرد و لبخندش، سدّ سدید رود خونی می شود که خیال دارد از سرش بگذرد؛ فلذا:

شرح اين هجران و اين خون جگر

ايـن زمــان بگــذار تا وقــت دگــر

بازخوانی قتل زهرا کاظمی ِ خبرنگار را، که قتل او در عهدهء معاونت محترم مقام معظم رهبری در قتل های سال 88، يعنی برادر مرتضوی، ست با آنکه آن را بهنگام بر رسیده است می  گذارد برای بعد!....

--------------------------------------------

* فدوی از حتا شنیدن این ترکیب، بعلت آلرژی شدید، دور از جان شما خوانندگان محترم ضد انقلاب، کارش بارها به بیمارستان کشیده است!.. لطفا ً نگران درخواست کمک مالی هم نشوید! فدوی همه جایش بیمه است!

 

دوران نقره ای!

فدوی نمی داند که اگر روزی به خوانندگان محترم ضد انقلاب ابلاغ شود که از فردا باید ساندویچ کالباس اسلامی را از، مثلاً، مغازهء آهنگری تهیه فرمایند، چه می کنند؟! اما فدوی، پس از ملاحظهء خبر زیر، به قیافهء تماشائی خوانندگان گرامی ضد انقلاب، در خرید ساندویچ از آهنگری، دچار شد!:

«تيتر: اخبار ادبي و هنري» و در ادامهء خبر میمنت اثر: سخنان اخير رهبر انقلاب و دستور العمل شوراي پروانهء ساخت و نمايش!

در پی صدور دستورالعمل سانسور خردمندانه به شوراي پروانهء ساخت و نمايش، جواد شمقدري رئيس سازمان سينمايي، چندین بادمجان تنوری، دور قاب مذکور چید (بنقل از همان منبع) نالیده است که:

«روز بيست و چهارم مهر ماه در تاريخ انقلاب اسلامي روز ماندگاري خواهد شد و شايد بتوان گفت سنگ بناي تمدن نوين اسلامي در اين روز گذاشته شد! بر اين اساس انتظار مي رود سخنان حكيمانهء رهبر معظم انقلاب اسلامي در خصوص پيش نيازهاي رسيدن به تمدن نوين اسلامي و همچنين مراقبت از عناصر مخرب فرهنگ مهاجم غرب و مراقبت از دام تحجرگرايي و سكولاريسم پنهان به عنوان دستورالعمل شوراهاي صدور پروانهء ساخت و نمايش مد نظر قرار گيرد. لازم است نسبت به استخراج محورهاي مباحث فوق جهت اطمينان و اتقان در تصميم سازي و اقدام هاي عملي بعدي كار ويژه اي صورت پذيرد. بديهي است در اين راستا از مشاورت و نظر دلسوزانهء همهء نخبگان و كارشناسان دلسوز عرصهء فرهنگ و هنر و به خصوص سينما استفاده شود». (کیهان سه شنبه 25 مهر 1391 - شماره 20333)

فدوی نمی داند که در اینگونه موارد، که کم هم نیستند،چرا بیدرنگ دوران طلائی حضرت امام(ل) را بخاطر می آورد، بویژه آنگاه که فرمود: «جنگ چیز خوبی ست/ جنگ نعمت است!» و با آنکه جنبنده ای در جهان یافت نمی شد که به سخافت این فرمایشات اذعان نکند، معذالک از فردای آن روز جراید شریفهء دارالخرافه، در تبیین این بلاهت آشکار، که «جنگ نعمت است!» صفحات بیشماری سیاه، و قلم های بی مقداری را فرسودند...

حالا حکایت اعلیحضرت العظما سید علی(ع) خامنه ای،خلدالله ملکه و سلطنة است و، دوران نقره ای اش..

 

طعم تلخ خبر

فدوی با آنکه بقدر کفایت به مقام معظم رهبری، ادامه الله ایامه و نصراعلامه و اجری بالخیر اقلامه، نزدیک و نیز بمنظور تقدیم عریضه های مؤمنین و مؤمنات، ناگزیر به رفت و آمد به بیت مطهر رهبری ست، معذالک بین خودمان باشد،گاه احساس می کند که بیضهء لازم برای عرضهء برخی خبرها را نداشته و بر جان ناقابل خود شدیداًبیمناک  می شود؛ مگر زمان هائی که معظم له، کم تا قسمتی شنگول باشند و قضیه، با مرحمت یکی دوتا «ای شیطان» کوچک و «پدرسوخته« به فدوی، ختم به خیر شود!.. باری در این پیوند، ارائه خبر دردناک زیر، از آن جمله است:

«اسد در صدد فرار به روسیه است... یکی از همکاران رسانه‌ای پیشین دولت اسد به شبکهء تلویزیونی الجزیره در ترکیه گفت که رییس جمهور سوریه می‌داند رفتنی است.» ( تلویزیون الجزیره – DW-  بنقل از مردم ریپورت).

فدوی تا خواست عرض کند: «به کجا چنین شتابان، برادر اسد؟» (1) معظم له سه تار مبارک را برداشت و با آهنگی سوزناک در دستگاه خیار شور، چنین ترُنم فرمود:

ای شاخ گل که در پی گلچین دوانیم

این نیست مزد رنــج م««ن و باغبانیم

پروردمت به ناز که بنشینم ات به پای

ای گل، چرا بخاک سیه می نشانیم؟(2)

 

از شما خوانندگان محترم ضد انقلاب چه پنهان، فدوی دیگر به صلاح اش نبود که بیش از این در رکاب باشد؛ فلذا بقیه اش را دیگر نمی داند، لکن در مجال مقتضی از عملهئ بیت جویا خواهد شد...

-------------------------------------------------------------

1.  «به کجا چنین شتابان؟ / گون از نسیم پرسید....» از شفیعی کدکنی(م. سرشک)

2. شهریار

 

تحریم بروایت فیروزآبادی

مثال های بکار گرفته شده از جانب مقامات حکومت شکوهمند اسلامی، اعلی الله مقامهم اجمعین، همواره مثال زدنی ست! از آن جمله اند:

برادر احمدی نژاد: «ممه!»

 برادر علی(ع) لاریجانی: «با شکلات راضی نمی شویم» و «لبخند سیاسی.

و تکه ی تازه از برادر فیروز آبادی: «تحریم مثل ارّه ی دو سر است!»(اعتدال)

خوانندگان محترم ضد انقلاب، تاکنون بارها  ملاحظه کرده اند که فدوی بلاتکلیفی محض منجر به سر در گمی را، به "ارّه به ماتحت بودن" تعبیر کرده است؛ لکن نمی داند که ارهء سردار برادر فیروزآبادی از همان نوع است، یا نوع دیگری!

 

بی احتیاطی

فدوی نمی داند که عاقبت ِ برادران، نه با خواهران، که با بانوان ایرانی، که تفاوت شان با خواهران ـ دستکم ـ از زمین تا پشت بام است!، سرانجام چه می شود؟ هرچه هست، فدوی عاقبت خوشی را، در این پیوند برای ایشان پیش بینی نمی کند؛ به یک مستوره در همین راستا، توجه کنید:

«به گزارش افکارنیوز از به نقل از فارس، در حالی که بانوان در فصول گذشته بدون هیچ مشکلی وارد سالن مسابقهء والیبال مردان در رده‌های باشگاهی و ملی می‌شدند و مسابقات را تماشا می‌کردند، در جریان هفتهء دوم لیگ برتر والیبال باشگاه‌های کشور، مسئولان برگزاری مسابقات اعلام کردند که با اعلام حراست وزارت ورزش و تا اطلاع ثانوی بانوان حق ورود با سالن مسابقه والیبال مردان را ندارند. این موضوع و اعلام این خبر موجب ناراحتی بانوانی شد که در سالن مسابقه حضور داشتند؛ آنها پس از شنیدن این اطلاعیه به شدت نسبت به مسئولان والیبال واکنش منفی نشان دادند».

باری- به باور فدوی، برانگیختن خشم بانوان ایرانی، هیچ جور به سود برادران نیست،حالا خود دانند، از فدوی گفتن!...

 

گویاست، «دگر حاجت مشاطه ندارد»

اشاره: فدوی در این ستون، نکات یا خبرهائی را نقل می کند که خودِ جنس اند!، و جز گزینش تیتری مناسب  و همسو با محتوا، و احیانا ً یکی دو انگولک جزئی، نیاز چندانی  به دخالت او ندارند!

 

* آیت الله ابوالقاسم خزعلی گفت: «اگر چه فرزندم گفته که در زندان اعتصاب غذا می کند، ولی اگر بمیرد جسدش را هم تحویل نمی گیرم.» (اعتدال)

تحشیه ی فدوی: خوانندگان محترم ضد انقلاب، برای این مطلب، تیتری بهتر از "مهر پدری "! سراغ دارند؟

 

* «جواد اسماعیلی، کسی که سال‌های سال نبض اقتصاد دولتی ایران را در ستاد بسیج اقتصادی در دست داشته است، حالا می‌گوید که مخالف بازگشت کوپن است. اما از سخنان اش پیداست که هنوز دل در گرو کوپن دارد!» (آفتاب)

تحشیه ی فدوی: کوپن با برادران اندرون شده با جان بدر شود؛ از این ها گذشته، کوپن حق مسلم ماست، برادر اسماعیلی!

 

* مدودف: «عشق به دیکتاتورها یک اشتباه عمومی است». (آفتاب)

تحشیه ی فدوی: با اینهمه، هیچکس در دنیا بپای ُامّت همیشه در صحنه ی ما نمی رسد، ما در اینمورد هم حرف اول را می زنیم، برادر مدودف!

 

* ناصر تقوائی: «امروز سینمایی وجود ندارد که حوزهء هنری بخواهد با سیاست هایش به آن آسیبی بزند» (پارسینه)

تحشیه ی فدوی: از قدیم هم فرموده اند که کار آن کرد که تمام کرد!

 

* عضو فراکسیون روحانیون مجلس: «دو چرخه سواری برای دختران منع قانونی ندارد». (بازتاب)

 تحشیه ی فدوی: خدا از آقائی کم تان نکند، برادر فراکسیون!

 

* «بيست کلید طلایی ارتباط موفق زن با شوهرش». (آخرین نیوز)

تحشیه ی فدوی: فدوی که بعلت انفجار بهای طلا، از خیرش می گذرد!

 

* «دعا کنید زلزله بیش از ۶ ریشتر در تهران نیاید!» (الف)

تحشیه ی فدوی: دکتر غلامرضا معصومی (از پدافند غیر عامل) هر چقدر که دلش می خواهد نگران باشد، لکن فدوی از زمانی که از امضاء تفاهم نامه ای بین رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با حوزه ی علمیه، برای کاهش بلايای طبيعی با خبر شد، دیگر هیچ نگرانی ندارد!

 

* «کمک 135 میلیون دلاری سازمان ملل برای احیای دریاچه ارومیه». (الف)

تحشیه ی فدوی: فدوی نمی داند که دعایش چقدر کارساز است، لکن دعا می کند که این وجه ناقابل که جلوی یک بچهء مکتبی بگذاری قهر می کند، جز به دریاچهء مشرف به موت رضائیه، به دریاچهء دیگری نریزد! آمین یا رب العالمین.

 

* فرمانده نیروی انتظامی گفت: «اینکه دشمن می‌گوید گزینهء نظامی روی میز است، یک واقعیت است». (قدس- ایسنا)

تحشیه ی فدوی: ممنون که فدوی گیج را از اشتباه در آوردید، برادر سردار اسماعیل احمدی‌ مقدم! فدوی تاکنون می پنداشت که روی میز دشمن، که قاصم الجبارین آن را از برادران نگیرد، جز قهوه چیز دیگری نیست!

 

* ولایتی: «مذاکرهء بنده با آمریکایی‌ها دروغ است». (قدس)

تحشیه ی فدوی: لکن مذاکرهء آمریکائی ها با بنده دروغ نیست!

 

* دنیای اقتصاد نوشت: «آن طور که برخی مشتریان می‌گویند، در حال حاضر قطعات یدکی در بازار کمیاب و برخی قطعات حتی نایاب هم شده‌اند. این وسط ظاهراً بازار با بحران بوق مواجه شده و برخی مشتریان که برای تعویض بوق خودروهای خود به نمایندگی‌ها مراجعه کرده‌اند، موفق به تأمین این قطعه یدکی نشده‌اند.» (اعتدال)

تحشیه ی فدوی: اینکه کاری ندارد! خب بروند سر وقت ماشین های عهد بوق، که بوق سرخود اند، برادر اعتدال!

 

* آفتاب: «محمد قسیم عثمانی، عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با خبرنگار مجلس نیوز: «دو سوم ارزش پول ملی از بین رفته / وزرا به سیاست های نادرست احمدی نژاد نه بگویند!»

تحشیه ی فدوی: اولاً مأموریت  احمدی نژاد هنوز به پایان نرسیده و هنوز  یک سوم ارزش پول باقی ست! ثانیاً تمام کردیت این شیرین کاری متعلق به نامبرده نیست، بلکه مقام معظم رهبری را هم که کاشف پدیدهء احمدی نژاد است، از این نمد کلاهی ست! ثالثاً، حالا چه عجله ای داشتید، برادر محمد(ص) قسیم؟!

 

* «حکم 99 ضربه شلاق برای یک متهم به رابطهء نامشروع در ملاء عام در قائمشهر اجرایی شد.» (آفتاب)  

تحشیه ی فدوی: نگفتند 100 ضربه، که مشتری شیم!

 

کلمات حمار

اشاره: کلمات حمار مستخرج ازفرهنگستان فدوی، و ضدِ کلمات قصار است!

* محمد(ص) یزدی٬ رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه!قم «زندگی "همهء مردم" در ایران "بهتر" شده است و او امروز کسی را سراغ ندارد که زندگی‌اش از گذشته بد‌تر شده باشد». (دیگربان- بنقل از مردم ریپورت)

 

* مهدی (عج)بخشی -   دادستان عمومی و انقلاب سیرجان: «انتشار عکس بدون حجاب در اینترنت جرم است». (بازتاب بنقل از فارس)

 

* «محمد(ص) رضا(ع) نقدی، فرمانده سازمان بسیج جمهوری اسلامی ایران، پیش شرط هایی برای از سرگیری روابط این کشور با آمریکا مطرح کرد که انحلال سازمان مرکزی اطلاعات آمریکا (سیا) از آن جمله است». (العربیه)

 

* مهمان ‌پرست: «آمادهء همکاری وسیع با رسانه‌های مستقل جهان هستیم!» (آفتاب9

 

* «پیشنهاد ایران برای تفکیک جنسی طواف کعبه!» (بازتاب، بنقل از مهر)

 

* حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسکر، نمایندهء ولی فقیه در امور حج و زیارت، با ارائهء پیشنهادی به مسئولان عربستان سعودی خواستار اعمال تفکیک جنسیتی طواف خانه کعبه در مناسک حج تمتع شد و اعلام کرد: «با تفکیک جنسیتی معنویت طواف خانه خدا برای زائران افزایش می‌یابد».

 

* سردار محمدرضا نقدی - رییس سازمان بسیج مستضعفین: «نیروهای سوری به دولت سوریه فشار آوردند که به سبک و سیاق ایران، نیروهای مردمی را مسلح کنند و طبیعتاً واکنش و حضور نیروهای مردمی سوریه در صحنه شباهت زیادی به رفتارهای بسیجیان ایرانی دارد؛ از این رو تصور می‌کنند که این نیروها ایرانی هستند».

 

* آیت‌الله صادق آملی لاریجانی رییس قوه قضاییه: «زندان‌های جمهوری اسلامی ایران از زندان‌های بسیاری کشورهای دیگر، حتی کشورهای مدعی رعایت حقوق بشر، به مراتب بهتر است!» (اعتدال)          

 

* «...همان طور که گفته می شد مطبوعات رکن چهارم دموکراسی هستند و این امر نشان می دهد که دموکراسی در ایران در حد قابل قبول است!» (مهر)

 

* حجت‌الاسلام و المسلمین محسن قرائتی: «افراد دخیل در کنترل جمعیت، توبه کنند». (قدس)

 

* کاظم صدیقی٬ امام جمعه موقت تهران: «مردم از نق زدن دربارهء گرانی‌ها پرهیز کنند!»

 

* امامی کاشانی: «به خاطر خدا مشکلات مردم را حل کنیم!» (فردا)

 

* حاج منصور ارضی- مداح: «مردم به خاطر رهبري گراني‌ها را تحمل كنند!» (دیگربان، بنقل از مردم ریپورت)

 

* حجت‌الاسلام‌علی سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران: «در سویس مردم از حکومت ‌شان راضی هستند. اما آیا آن حکومت مشروع است و خداوند آن را امضا کرده است؟» (بازتاب)

 

* حجت الاسلام پناهیان: «هر کشوری از نظر علمی در آمریکا و در اروپا رشد کرده باشد، همه جهان آمارها گفتند 13 برابر الی 16 برابر رشدش کمتر از ماست. من میخواهم به شما بگویم، شما یقین داشته باشید ما 20 برابر آنها جلوتر هستیم». (بازتاب)

 

* احمد خاتمی: «در کشور مشکل هست، بحران نیست!» (فرا رو)

 

* احمدی‌نژاد: «از برجسته‌ترین نمونه‌های حق‌طلبی ملت ایران، پذیرش آزادانه اسلام است». (قدس)

 

* قرائتی، رییس ستاد اقامه نماز کشور، به بانوان بدحجاب توصیه کرد: «همان طور که دوست ندارید زنان دیگر ولو یک درصد هم دل شوهران تان را بربایند، شما هم با حجاب مناسب خود، مانع از دلربایی از شوهران زنان دیگر شوید.» (قدس)

 

* آملی لاریجانی: «در ايران مطلقاً اعدامی سياسی نداريم». (آخرین نیوز)  

 

* محمدرضا نقدی در گفتگو با خبرنگار مهر: «اقتصاد کشور رو به شکوفایی، به سمت قله در حرکتیم، اروپا زیر بهمن گیر کرده!» (بازتاب)

 

* مهمان پرست: «تحريم ها تبادلات تجاري ايران با ديگر كشورها را افزايش داده است». (کیهان)

 

* مهدي(عج) دواتگري، رئيس كميته حقوق بشر مجلس: «اعطاي جايزهء صلح نوبل به اتحاديهء اروپا براي توجيه اقدامات ضد حقوق بشري آنها است!:

 

پای درد دل مردم دارالخـُرافه

اشاره: پیام ها همگی واقعی و برگرفته از جرایدِ شریفه ی دارالخـُرافه است، پاسخ ها اما از فدوی ست.

 

* «بعضي از خانم هاي بدحجاب داخل اتومبيل خود رفتار و حركات دور از شأن انجام مي دهند. وظيفهء نيروي انتظامي است كه جلوي منكرات را بگيرد و سلامت اخلاقي جامعه را تضمين كند».

فدوی: پس انتظار داشتید اين کارها را در اتومبیل شما بکنند، برادر مؤمن؟

 

* «از تهيه كنندگان موفق مجموعه هاي تلويزيوني مانند سريال حضرت يوسف، مختارنامه و درخواست داريم دربارهء شخصيت هاي اساطيري ايران زمين مانند فردوسي، حافظ و... نيز دست به ساخت برنامه و سريال بزنند و الگوي توسعهء اسلامي- ايراني را در عرصه فيلم و هنر پياده كنند تا جوانان كشور بجاي تقليد كوركورانه از غرب به فرهنگ كشورشان افتخار نمايند».

فدوی: مراتب در فرصتی بین دو قیلوله به شرف عرض رسید. ضمن سلام و تحیات فرمودند که بفرمودهء برادر سید حسن(ع) نصرالله، ملقب به «ضخام الله گردنه!» (خداوند گردن او را کلفت تر کناد- م)، چیزی بنام تمدن و فرهنگ ایرانی وجود ندارد و آن افرادی را هم که نام بردید، به ضرس قاطع، باید اهل نروژ یا فنلاند باشند، برادر شهروند!

 

* «محمدرضا فرج زاده- تهران: آيا بهتر نبود شوراي شهر تهران در نامگذاري پل جواديه به خاطر شهداي زيادي كه اين منطقه در 8 سال دفاع مقدس تقديم نظام جمهوري اسلامي كرده اند نام اين پل را «پل شهداي جواديه» مي گذاشتند؟»

فدوی: مراتب بعرض رسید.در بازدم فرمودند که قرار از ابتدا همین بود لکن به بموجب شعار معروف "شهیدان زنده اند الله اکبر" خوف آن داشتند که نکند  شهدا هی از پل بیفتند و کار دست شان بدهند، برادر محمد(ص) رضا(ع)فرج زاده!

 

* «1177---0935: حلوا شكري 100 گرمي 660 تومان و چاي گلستان صد گرمي 1250تومان شده است. با اين گراني مردم چه بخورند؟»

فدوی: مراتب در فاصلهء دو قیلوله بعرض خاک نعلین عنبر آسایشان رسید. در بازدم و رو به آسمان فرمودند: «یارب مباد کس را، مخدوم بی عنایت!» و در توضیح افزودند که «همه چیز در حکومت شکوهمند اسلامی ما هدفمند است، از جمله گرانی و افزایش قیمت!» و در پایان نیز فرمودند «همین حلوا شکری فی المثل، حتا یک گرم اش هم برای شما سمّ است و موجب افزایش وزن و قند و غیره. اگر کمی دیگر طاقت بیاورید، ماه مبارک رمضان از راه می رسد و شما بیشتر یاد خدا می افتید تا غذا، برادر !1177---0935».

 

* «بنده مجروح شيميايي و جنگي هستم با 30% جانبازي و فرمانده گردان در جنگ تحميلي بودم. در حال حاضر كل درآمدم را صرف بيمارستان مي كنم و مستأجر هم هستم. ولي بدانيد اگر صد جان هم داشته باشم باز هم فداي ولايت خواهم كرد».

فدوی: مراتب به شرف عرض خاک نعلین همایون عنبرآسایشان رسید. سلام رسانده و بی آنکه به مشکل مالی و مستأجر بودن شما اشاره ای داشته باشند، با آهنگی شعارگونه فرمودند: «ما منتظر آن 70% بقیه هستیم،برادر جانباز! (2 بار فرمودند).

 

* «فيضي: تمام شهرهاي شرق گيلان كمربندي دارند به جز شهر شلمان. از وزارت راه و ترابري تقاضا مي شود كمربندي لنگرود را تا انتهاي شهر شلمان ادامه دهد».

فدوی: مراتب به قید چندین فوریت بعرض رسید. فرمودند قدری دندان (اگر هنوز دارید) روی جگر (اگر هنوزنفروخته اید) بگذارید؛ کمربندمان تمام شده، لکن  بقدر کفایت به کشور دوست و برادر چین سفارش شده است و عنقریب می رسد، بقول عوام don’t worry, be happy! برادر فیضی!

 

* «انشعاب هاي فاضلابي كه در منطقهء مشيريه نصب شده هيچكدام دريچهء مخصوص ندارند. بوي بد آن ساكنين را اذيت مي كند. متاسفانه پيگيريها هم نتيجه نداده است».

فدوی: مراتب در مجالی بعرض رسید. در پاسخ فرمودند که عدم تعبیهء مخصوص، بجهت رعایت حال شما بوده است تا اهالی بقول عوام "های" شوند، برادر شهروند!

 

* «اردكاني: در خيابان شهيد لواساني روبروي تره بار فرمانيه، برجي در حال ساخت است كه مزاحمت زيادي براي همسايگان و ايجاد ترافيك نموده است. شهرداري هم هيچ محدوديت و يا تذكري در مورد آنها اعمال نمي كند. فقط دودش به چشم مردم منطقه مي رود.

فدوی: مراتب در اندرونی بعرض رسید. قدری تأمل و دستور فرمودند مقادیر متنابهی عینک ضد دود از کشور دوست و برادر روسیه وارد کنند، برادر اردکانی!

 

* «كيفيت نان در اهواز هيچ تغييري نكرده فقط قيمت ها افزايش يافته است. مسئولين رسيدگي كنند».

فدوی: بعرض رسید؛ در بازدم فرمودند که حسب فتاوی علمای سلف،حشره الله مع موالیة المطهرین صلوات الله علیهم اجمعین، اصل بر "تغییر " است؛ چه در کیفیت چه در قیمت!

 

* «از راه اندازي راه آهن بم- زاهدان بجز قطار اكو كه بصورت نمايشي و تشريفاتي انجام شد صداي قطار ديگري تاكنون شنيده نشده است چرا؟»

فدوی: در فاصلهء بین دو قیلوله به شرف عرض رسید؛ فرمودند به ضرس قاطع اشکال از گوش شماست فلذا مقرر فرمودند که گوش شما تنقیه شود، فدوی بی تقصیر است!.     

 

* «برخي فيلم هايي كه در اتوبوس هاي بين شهري به نمايش درمي آيد واقعا خجالت آور و تاسف بار است و تعجب از اينكه چطور مجوز پخش را از وزارت ارشاد گرفته اند، به نظر مي رسد مجوزهاي داده شده بويژه در دولت اصلاحات و وزير لندن نشين بايد مورد تجديدنظر قرار گيرند. جنگ نرم به شدت كار خود را مي كند و غفلت دامن برخي مسئولين را گرفته است».

فدوی: مراتب در مجالی که بعلت تشدید تحریم ها چندان هم سرحال نبودند، به شرف عرض رسید.قدری متغیر شده و فرمودند که برادران محترم اعلی الله مقامهم اجمعین که هزارپا نیستند که در آن ِ واحد، از اطاق خواب مردم گرفته تا شیرخوارگاه ها - مدارس - دانشگاها – ادارات ـ اتوبوس ها و.... حضور داشته و به انجام فرائض دینی مشغول باشند. بقول حضرت امام(ل) هی نگوثید اسلام برای شما چکار کرد؛ بگوئید شما برای اسلام چکار کردید؟ فلذا دیگر این وظائف شرعی جزئی مثل منفجر کردن آن اتوبوس یا دستکم قتل رانندهء نابکار آن را بگردن دولت  خدمتگزار نیانداخته خودتان زحمت اش را بکشید. بقول برادر رفیقدوست در آن قتل مکتبی، قبول باشه، برادر مسافر!

 

*« حضرت آيت الله سيستاني در جواب سؤالي كه از ايشان پيرامون مسائل داخلي كشور ايران شده فرموده اند، بنده در خصوص مسائل ايران به منزلهء پزشك عمومي هستم، به پزشك متخصص مراجعه كنيد. منظور ايشان از پزشك متخصص در ايران رهبر معظم انقلاب مي باشد و چه زيبا در قالب يك پرسش و پاسخ جايگاه رفيع ولايت فقيه را تبيين و تشريح كرده اند».

فدوی: با این همه،فدوی نمی داند که چرا به تخصص مقام معظم رهبری دام مجده، اشاره نفرمودند!

 

* «نزديك به سه سال است كه تعزيرات حكومتي پرونده كاميون هاي هوو را به اجرا گذاشته و قرار است كه بين 7 تا 20 ميليون تومان پول اضافه دريافت شده را به مشتريان برگردانند. حال اگر قضيه بر عكس بود، يعني ما متقاضيان همين مبلغ بدهكار بوديم چه رفتاري با ما مي كردند؟»

فدوی: راستش فدوی نمی داند، لکن در حاشیه قویاً توصیه می کند که قضیه بگوش برادر لاهیجانی رئیس محترم قوه ی باه (قضائیه - م) نرسد که دستور خواهد داد یک در میان اعدام شوید، از فدوی گفتن!

 

* «خانم نوري- كرج: شب ها، بويژه نيمه هاي شب، در محله ما يعني دهقان ويلاي اول، برگ هاي درختان را مي سوزانند و باعث آلودگي شديد محله و زندگي مردم مي شوند. به طوري كه نفس كشيدن براي سالمندان و كودكان با مشكل روبرو شده است. لطفا به اين مسئله رسيدگي فرمائيد».

فدوی: جداً که چشمتان را بگیرد خواهر نوری که هرخدمتی که دولت خدمتگزار می کند، به چشمتان نمی آید؛ فی المثل همین اقدام که منظور "های کردن شما" البته بطور مجانی بوده است!

 

* «فرزندم در مدرسه راهنمايي شاهد پسران آبادان تحصيل مي كند. با گذشت سه ماه از سال تحصيلي هنوز چهرهء سه معلم دروس بهداشت، مشاور و حرفه وفن را نديده است. از مسئولين مربوطه بخواهيد پاسخگو باشند».

فدوی: پس کجایشان را دیده است، برادر شهروند؟!

 

* «حجاريان- اهواز: كپسول هاي گاز خانگي در اهواز با قيمت چند برابر (5 هزار تومان) به فروش مي رود در حالي كه همين كپسول بايد با قيمت كمتر از 800 تومان به دست خريدار برسد. چرا؟»

فدوی: خیلی ساده است، برای اینکه استان شما نفت خیز نیست، برادر حجاریان!

 

* « محمدعلي معصومي جانباز 60 درصد – شيراز:  8 ماه است كه بنياد شهيد و امور ايثارگران بخشنامه كرده اند كه جانبازان كارمند براي امور درماني خودشان بايد به ادارهء مربوطه شان مراجعه كنند. اين در حالي است كه ادارات مي گويند ما بودجه نداريم از اين طرف هم بنياد از دادن پول ويزيت و هزينهء داروها به خاطر همين بخشنامه خودداري مي كند. لطفا بفرماييد ما جانبازان چه بايد بكنيم؟»

فدوی: مراتب در فاصله ی بین دو قیلوله بعرض خاک نعلین عنبر آسایشان رسید.در بازدم فرمودندکه این نارسائی  از میزان اندک جانبازی شما نشأت می گیرد؛ فلذا اندکی دیگر صبر کنید تا در جنگی که مشغول تدارک آن هستند و بعون الله بزودی در می گیرد، میزان جانبازی شما، به در صد مطلوب برسد، برادر محمد(ص) علی(ع) معصومی(س)... و من الله التوفیق

 

* «براي تفكيك كنتور برق منزل مسكوني خويش به ادارهء برق كرج مراجعه كردم، علاوه بر هزينهء انشعاب و پول كنتور مبلغ 150 هزار تومان براي حساب كنتور از بنده پول خواستند. يك كارگر ساده اين مبلغ گزاف را چگونه بپردازد؟»

فدوی: آن مأمور خواب است و ملتفت نیست که انقلاب شده و بموجب نص صریح حضرت امام(ل) سی سال است که  آب و برق و نیز مسکن مجانی ست. اگر از سی سال پیش تاکنون چیزی برای برق پرداخته اید، مدارک آن را سریعاً به بیت رهبری ارائه، تا ظرف کمتر از 48 ساعت، مبالغ پرداختی به شما مسترد شود، برادر کارگر. و من الله التوفیق

 

* «ايراني: شوخي هاي بيش از حد مجريان آقا و خانم در برنامه هاي راديو هيچ گونه وجه شرعي ندارد. از مسئولين صدا خواهشمند است در اين موضوع تجديدنظر شود».

فدوی: بعرض رسید. قدری متغیر شده و دستور فرمودند که بجای آن مجریان نابکار، ارکستری از مؤمنین شاغل در حسینیه تشکیل و، به رهبری حجت الاسلام والمسلمین سید محمد(ص) مهدی(عج) اشک الدین زارستانی، اشک میسوطی از شنوندگان عزیز بگیرند، برادر ایرانی! التماس دعا.

 

* «ما ساكنان زمين هاي شهرك سازان منطقهء پرديسان قم با داشتن مجوز قانوني ساخت فاقد گاز شهري، تيرگذاري برق و روشنايي معابر، خدمات رساني شهرداري و... هستيم و ادارات مذكور هيچ اقدامي نمي كنند».

فدوی: مراتب در مجالی که قدری هم شنگول بودند، بعرض مبارک رسید. در بازدم فرمودند نقلی نیست، چون اهالی آن شهرک، مجاور هستند، فلذا خدمات یاد شده از عهدهء مسؤلین منطقه اعلی الله مقامهم اجمعین، ساقط  و واجب عینی ست که اهالی، خدمات شهری مذکور را از حضرت رقیه (س) توقع نمایند. و من الله التوفیق

 

* «كيا شمشكي: مي خواهم به منافقين كوردل بگويم كه مگر تجربهء 30 سالهء انقلاب را فراموش كرده اند؟ صدها شهيد از ترور كور شما در كشور به فيض عظما رسيده اند و قطرات خون مقدس شان باعث جوشش و حركت در جامعه شده است. 72 شهيد حزب جمهوري، رئيس جمهور و نخست وزير و... هيچ تزلزلي در ملت كه بوجود نياورد، باعث رشد و بالندگي ما شد؛ حالا با چند ترور بدانيد قطعاً راه به جايي نخواهيد برد و انقلاب صادر شده و جلوي زورگويي هاي شما را خواهد گرفت.

فدوی: مراتب به آگاهی "منافقین کور دل" رسید؛ ضمن سلام و تحیات مقدمتاً عرض می کند که علت اینکه با جارو کردن مقاماتی چون رئیس جمهور و غیره اتفاقی در جامعهء اسلامی شکوهمند ما نمی افتد این است که اینگونه مقامات در جامعهء اسلامی شکوهمند ما کاملاً تزئینی ست و ابداً مصرف داخلی ندارد و جامعهء شکوهمند کماکان جامعه ای تک صدائی ست، برادر کیا شیشکی!

 

بپایان آمد این جوهر،شکایت همچنان باقی!..

 

علی الله التکلان و هوُالمُستعان فی جمع امور

10 نوامبرالمجعد سنه ی 2012 ترسائی

کتبةالفقیر کمتر از قطمیر - فدوی

تا درودی دیگر، بدرود

 

www.hazl.com

https://newsecul.ipower.com/

 

محل ارسال نظر در مورد اين مقاله:

توجه: اگر عنوان اين مقاله را در جدول زير وارد نکنيد، ما نخوهيم دانست که راجع به کدام مطلب اظهار نظر کرده ايد.

کافی است تيتر را کپی کرده و در محل مربوطه وارد کنيد.

 

 

New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fxa: 509-352-9630