بازگشت به خانه

 

مکتوبات فدوی

طنزنوشته های هفتگی حميد رضا رحيمی

 دوشنبه 1 آبان ماه 1391 ـ 22 اکتبر 2012

 

جشن

فدوی در مرور جراید شریفه ی دارالخُرافه دید که: «پوستر تولد احمدی نژاد منتشر شد!»(/فردا) و در ادامهء خبر: «مشرق: در بخشی از مطالب این رسانه ها که در روز جمعه منتشر شد آمده است: فردا ششم آبان، سالروز تولد محمود احمدی نژاد، رییس جمهوری اسلامی ایران، است؛ مردی که با تاکید بر شعارهای انقلابی و دفاع از آرمان های بلند اسلامی به ستیز با دنیای سلطه برخاسته و فریادهای حق طلبانه اش، دل های مردمان بسیاری را در اقصی نقاط جهان به سوی خود کشانده است!»

 در این فاصله، سرویس سیاسی «انتخاب» نیز زنجیر پاره کرده* و افزوده است: «در پوستر طراحی شده به مناسبت تولد رییس جمهور که در شبکهء ایران به نمایش گذاشته شده است، بخشی از ترانهء یک خوانندهء لس آنجلسی گنجانده شده!»

واویلا، و اسلاما!.. حالا فدوی از این نیز عجالتاً می گذرد که در این هیر و ویر، براستی کی باید از کی پوزش بطلبد؟ ترانه ء لس آنجلسی از احمدی نژاد، یا احمدی نژاد از ترانهء لس آنجلسی!؟

...با ری، خوانندگان محترم ضد انقلاب، تردید نکنند که اگر آنان نیز نیایند، فدوی به تنهائی در جشن  تولد معجزهء هزاره سوم، شدیداً شرکت می کند.

لطفا ً به اتفاق فدوی و به آهنگ معروف "تولدت مبارک" بخوانید:

تولد، تولد، تولدت مبارک/ تولد، تولد، تولدت مبارک !

بیا" ُبمبارو" فوت کن

که صد سال زنده باشی!

بیا موشکارو شوت کن

که تا رزمنده باشی!

..(پخش آهنگ متن با ریتم آرام  )

به سانتریفوژها نگاه کن، و به ارانیوم های مستضعفی که، بخاطر تو غنی شده اند،... تولدت مبارک!.

تولد، تولد، تولدت مبارک/ تولد، تولد، تولدت مبارک !.....

--------------------------------------------

* آیا تذکر این نکته ضروری ست که نقل این تعارضات، بمعنای دفاع از احمدی نژاد، بمثابه ی نمود و نماد مجسم ارتجاع  و استبداد، نیست!؟

 

تشابه

"خروس گرفتار!" عنوانی ست که سایت آفتاب برای عکس زیر برگزیده است :

فدوی نمی داند چرا با ملاحظه ء این عکس،بیدرنگ یاد وضعیت این روزهای برادر مهندس الاسلام والمسلمین، معجزهء هزارهء سوم، احمدی نژاد افتاد؟!

 

دیپلماسی مکتبی

 فدوی و نیز سایر ناظران اوضاع شتر گاو پلنگ ایران سابق، همینطور دستجمعی، در ارتباط با نوع انتساب تحریم های بقول برادران بکلی بی اثر، و بقول فدوی ویرانگر، ارّه به ماتحت مانده اند که "مردم" و "ایران"، که در یک مجموعه قابل تعریف اند، از نظر برادران در این معادلهء هولناک، کی و چگونه، به حساب می آیند؟ خوانندگان محترم ضد انقلاب، بارها از طریق فدوی، در جریان نوع نگاه خداپسندانهء برادران به ایران قرار گرفته اند که دیگر مکرر نمی کند مگر  بطور مختصر، مبنی بر اينکه ایران، که ظاهراً خاستگاه ایشان نیز هست، وسیلهء بسیار ناچیزی برای هزینه شدن در راه اسلام عزیز است و ملت نیز در این مسیر، البته جز بعنوان گوشت دم توپ، مصرف دیگری ندارد.

این مفاهیم را برادران هرگز پنهان نکرده و تا کنون بارها، و  به چندین زبان مرده و زندهء دنیا  یادآور شده اند و اگر ملت یک لاقبا هنوز توفیق درک این معنا را نداشته، دیگر مشکل خودش است! و به حضرات آیات عظام و حجج اسلام، کثرالله امثالهم، شرافتاً مربوط نمی شود!

هم از اینروست که برادران، نوع استفاده از "مردم" و "ایران" را در معادلات سیاسی، و البته در غیاب ملت، خودشان تعیین می فرمایند. ایران در این راستا، عمدتاً مملکت امام زمان(عج) و تیول ائمهء اطهار سلام الله علیهم اجمعین است، و مصلحت کشور و مردم نیز، زیر ُسم ستوران گرامی تشخیص مصلحت نظام، در ُشرُف امحاء. و هر گاه هم که لازم شود، ایران البته، ناگهان  مرز پر گهر و کنام دلیران می شود و دختران و زنانی که بابت حجاب تحمیلی، بارها به اسارت و حتا به مسلخ رفته اند(1)، دوباره موقتاً عازم زنگ تفریح می شوند و تحریم ها را هم خاج پرستان البته، فقط و فقط بمنظور شکنجهء ملت یک لا قبا و ناسپاس ایران سابق وضع کرده اند، و به عملکرد ویرانگرانهء برادران، ابدا ارتباطی ندارد! و معادلهء جدید  سر انجام به این صورت نوشته می شود که:

ایران= آخوند!..

بعنوان شاهد از امدادهای غیبی، به این تیر از کیهان اسلامی نگاه کنید:

«تحريم هاي ضد ايراني ِ اتحاديهء اروپا در لوكزامبورگ تصويب شد»(2)

جمع این همه اضداد، براستی در کجای جهان، میسر است؟!

------------------------------------------

 ( 1) زهرا بنی یعقوب

(2) سه شنبه 25 مهر 1391 - شماره 20333

 

شهادت اقتصادی

فدوی در مرور خبرهای جراید شریفهء دارالخُرافه طی این سال ها، دریافت که در جامعهء شکوهمند اسلامی، بسیارمتنوع، و همه چیز انواعی دارد از جمله شهادت و شهدا از انواع آن، شهید در راه مبارزه حق علیه باطل، نور علیه ظلمت، شهید هسته ای و... که در این معادلات، حق و  نور، بدون تردید از آن برادران است که البته اضافهء نور در هالهء دور سر معجزهء هزارهء سوم، احمدی نژاد در گردش است. باری فدوی در پرسهء خبری خود به نوع تازه ای از شهید برخورد که؛ تا برادران تصمیم می گیرند، عنوان «شهید سکه ای» را برای آن پیشنهاد می کند. این نامگزاری، بر پایهء خبر زیر، انجام شده است :

«طي روز هاي گذشته يکي از دلالاني که به طمع سودهاي ميلياردي در چند روز گذشته اقدام به خريد يک ميليون و ۵۰۰ هزار قطعه سکه کرده بودند پس از کاهش قيمت سکه در اثر فشار رواني ناشي از ويران شدن کاخ آروزهايش در تهران اقدام به خودکشي کرد. (پارسینه)

 

پدیدهء تازه

از محاسن بی چون و چرای جامعهء شکوهمند اسلامی ما، به باور فدوی، همانا ایجاد، تحکیم و گسترش سیستم های پیشرفتهء تأمین اجتماعی ست؛ ملاحظه کنید:

«تا به حال بعضی از ما تصور می‌کردیم که واژهء سر راهی را تنها برای بعضی از کودکان و نوزادان استفاده می‌کنند اما متأسفانه در دههء گذشته با والدین سر راهی مواجه شده‌ایم؛ پدر و مادرانی که به علت کهولت، بیماری و نداشتن حمایت مالی و اقتصادی توسط فرزندان خود در بیمارستان‌ها، خیابان‌ها، و بعضی از مراکز اجتماعی رها می‌شوند. (قدس)

همان منبع در ادامه افزوده است: «تعداد والدین سر راهی 20 درصد افزایش پیدا کرده است!»

و نیز در همین پیوند گفتنی ست که چشم اسفندیار حکومت شکوهمند، که دشمن برای امحاء اینگونه خدمات و طرح های برادران از آن استفادهء ابزاری می کند، همانا مهمان نوازی کریمانه، سخاوتمندانه و البته دراز مدت حضرات آیات و حجج اسلام اعلی الله مقامهم اجمعین، و در رأس آنان مقام معظم رهبری، متع الله المسلمین بطول بقائه دولته، به مستضعفانی مانند خالد مشعل و نیز سید حسن نصرالله است که همهء استخوان هایش، قدرت خدا، گوشت شده، و گردنش را تبر هم نمی زند! که البته، اشکال از تبر است، نه گردن معظم له!...

خوانندگان محترم ضد انقلاب در این راستا، صدور دشنام به برادر حسن نصرالله را اگر می شود، موقتأ متوقف فرموده و به تلاش های بی وقفهء مؤمنین، در به باد دادن صمیمانهء توان مالی خودشان، بدون دخالت سید حسن مذکور، توجه کنند تا برخی دلائل، پیرامون  اینکه چرا شلوار ملت یک لا قبا هرگز دو تا نمی شود را، دریابند:

«رييس ستاد عتبات عاليات خراسان رضوي گفت: طرح توسعه حرم مطهر حضرت علي(ع)، 700 ميليارد تومان هزينه در بر دارد. به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در منطقهء خراسان، جعفر دهنوي در نشست خبري اين ستاد كه يكشنبه شب در هفتمين نمايشگاه بين‌المللي قرآن و عترت مشهد برگزار شد، ضمن معرفي پروژه‌هاي اين ستاد در نجف اشرف، اظهاركرد: برآورد هزينه ساخت كل مجموعه طرح توسعه حرم مطهر حضرت علي(ع) 700 ميليارد تومان و هزينه انجام شده تا اتمام فاز صفر طراحي، يك ميليارد و 500 ميليون تومان بوده است. وي افزود: از ديگر اقدامات در طرح توسعهء حرم مطهر اميرالمومنين(ع)، پروژه مرمت و احياء ايوان طلاي حرم مطهر علوي به روش ملقمه درجا است كه اين پروژه در شهريور ماه 89 آغاز شده است. دهنوي با بيان ديگر اقدامات انجام شده در طرح توسعه حرم مطهر حضرت علي(ع) تصريح كرد: پروژهء ساخت ضريح مطهر حضرت مسلم، پروژهء ساخت مخزن بتني ذخيره سازي آب شرب مورد نياز حرم مطهر علوي و پروژهء ساخت و نصب 8 در طلا و دو پنجره طلا براي حرم مطهر علوي از ديگر اقدامات ما براي توسعه حرم مطهر اميرالمومنين(ع) است. رييس ستاد بازسازي عتبات عاليات خراسان رضوي با اشاره به مهمترين پروژه‌ها و اقدامات انجام شده در نجف اشراف گفت: استراحتگاه مسقف زائران به مساحت دو 1400 متر مربع، مقاوم سازي و مرمت ديوار حرم مطهر، تعويض سنگ‌ و نماي بيروني حرم مطهر، ساخت دو مجموعه سرويس بهداشتي در اطراف حرم مطهر و ساخت 4 سقاخانه، تعمير اساسي بام حرم و رواقهاي متصل به آن از جمله اقدامات انجام شده در نجف اشرف بوده است. وي نصب كتيبه گريو گنبد قبه مقدسه علوي با 820 قطعه به روش ملقمه كاري، ساخت حسينيه حيدري در شمال شرقي حرم علوي به مساحت 1200 متر مربع در 3 طبقه، تعويض سنگ ايوان نجف، زيرسازي، مقاوم سازي و سنگ‌كاري ديوار و كف ‌اطراف ضريح مقدس و كتيبه معرق داخل حرم مطهر مسلم - كوفه و... را از ديگر اقدامات اين ستاد عنوان كرد. دهنوي در ادامه به معرفي پروژه‌هاي كربلاي معلي پرداخت و گفت: احداث مجتمع خدماتي سيد الشهدا به مساحت 2520 متر مربع در6 طبقه از جمله اين پروژه‌ها است كه در سوم شعبان سال جاري تحويل داده شده و هزينه احداث بنا بالغ بر 38 ميليارد تومان بوده است. رييس ستاد بازسازي عتبات عاليات خراسان رضوي با اشاره به ايجاد بيمارستان 120 تختخوابي امام زين العابدين(ع) اظهار كرد: اين بيمارستان كه در ضلع شمالي حرم حضرت قمر بني هاشم واقع شده است، به مساحت 2397 مترمربع و با زيربناي 11هزار و 961 متر مربع، داراي 6 طبقه، 24 بخش و 4 اتاق عمل است كه 17 بخش آن تخصصي است و از لحاظ پيشرفت پروژه تاكنون 98 درصد پيشرفت داشته است».

بنظر شما خوانندگان محترم ضد انقلاب، لازمست فدوی چیزی به گزارش بالا، بیافزاید؟ باشد!، اصرار بیش از این نمی شود!؛ این هم چند جلوهء دیگر، تا دنده تان نرم شود!:

«جعفر دهنوی، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان رضوی در این جلسه با اشاره به فعالیت های این ستاد در مرمت، بازسازی و توسعهء حرمین شریفین در عراق گفت: سنگفرش و آیینه کاری سه ایوان حرم کاظمین، تأمین هزینه و تعویض روکش طلای چهار مناره و گلدسته سامرا و نصب دوربینهای مدار بسته حرم سامرا از جمله فعالیت های این ستاد است. وی افزود: همچنین در دو کارگاه امامزاده گنبد خشتی و اطراف مشهد، صندوق های مراقد مطهر امامین جوادین(ع) و 7 جفت در مطلا و یک جفت در تمام نقره در حال اجراست که چهار جفت آن تا پایان سال به اتمام می‌رسد. وی مشارکت در توسعه صحن فاطمه الزهرا(س) در نجف اشرف، بیمارستان زین العابدین (ع) کربلای معلا، تکمیل مسجد جوادین و همچنین توسعه دو صحن در کاظمین را از جمله فعالیتهای این ستاد عنوان کرد.در این جلسه اخوان رئیس سازمان نظام مهندسی خراسان رضوی از آمادگی این سازمان با 20 هزار مهندس عضو برای ایفای نقش راهبری فنی و اجرایی خبر داد».

اگر میل داشته باشید، باز هم هست!:

«رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات از اتمام عملیات ساخت ضریح جدید امام حسین(ع) خبر داد و گفت: هفته جاری این ضریح رونمایی می‌شود. به گزارش خبرنگار مهر، حسن پلارک در نشست خبری که روز دوشنبه برگزار شد افزود: ساخت ضریح امام حسین(ع) یک کار سنگین و بی‌نظیری است که چهار سال به طول انجامید و طراحی آن نیز توسط استاد فرشچیان انجام شد. به گفته وی، اساتید برجسته عملیات ساخت را بر عهده گرفتند و چوب آن نیز از کشور برمه انتخاب شد. وی با اشاره به اینکه سازه مجموعه 12 تن وزن دارد گفت: در این سازه 20 پنجره طراحی شده است و طول آن نیز 22 متر و 86 سانت است. همچنین 4.5 نقره و 120 کیلو طلای 18 عیار، 2 تن مس، 700 کیلوگرم برنج و 650 کیلوگرم فلزات دیگر در آن به کار رفته است. رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات تاکید کرد: هزینه‌ای برآورد شده برای ساخت ضریح امام حسین(ع) 4 میلیارد تومان است که امیدواریم تا روز پنجشنبه از آن پرده برداری کنیم و پس از آن نیز به مدت 15 روز برای بازدید اقشار مختلف به نمایش در می‌آید به طوری که خانواده شهدا، مراجع عظام، برخی از میهمانان خارجی و عناصر و دست اندرکاران ساخت ضریح در اولویت بازدید از آن هستند. پلارک گفت: تا پایان ماه جاری این ضریح برای زیارت مستقر خواهد بود و در ماه محرم نیز برای انتقال به کشور عراق آماده شده و در اول ذیحجه ضریح باز خواهد شد به طوری که بیش از 50 درصد از قطعات آن را بسته بندی شده و از طریق هوایی به عراق منتقل می‌کنیم و 50 درصد دیگر را به اشکال خاص از طریق زمینی منتقل خواهیم کرد تا مردم بتوانند آن را زیارت و بدرقه کنند... رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات در خصوص تعویض سنگ حرم امام حسین(ع) نیز گفت: این پروژه با عنوان یا حسین نامگذاری شده که 5 مرحله دارد به طوری که تعویض دیوارها، ستون، نصب ضریح و... از جمله اقداماتی است که در این پروژه انجام خواهد شد. برای تعویض سنگ حرم امام حسین(ع) 5 هزار متر سنگ در نظر گرفته شده که این نوع سنگ در هیچ جای دنیا مشاهده نمی‌شود! پلارک در مورد توسعه حرم اماکن مقدسه در کربلا نیز گفت: این کار آغاز شده به طوری که در نجف اشرف توسعه صحن حضرت زهرا(س) در زمان بندی 4 ساله در نظر گرفته شده است که با این اقدام صحن بیش از 10 برابر افزایش پیدا می‌کند. همچنین برای توسعه صحن حرم امام حسین(ع) طرح جامعی تدوین شده که با اجرای آن بین‌الحرمین حذف و به زیر زمین منتقل می‌شود. به گفته وی، این کار بیش از 10 سال زمان نیاز دارد و از هم اکنون نیز بخشی از آن آغاز شده است. همچنین دو طبقه کردن بین‌الحرمین و توسعه صحن امامین جوادین در کاظمین و امامین عسکرین نیز در دستور کار قرار دارد و بخش‌هایی از آن نیز آغاز شده است. رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات به ساخت بیمارستان 120 تخته در کربلا اشاره کرد و گفت: بیمارستان سید‌ الشهداء در ماه شعبان افتتاح شد و همچنین دی کلینیکی را نیز در صحن ایجاد کردیم تا تمامی زائران بتوانند خدمات سرپایی و درمانی خود را از آن دریافت کنند» (بولتن نیوز)

اما مرور ادامهء اين خبر میمنت اثر، حاکی از آن است که دود کردن سرمایهء ملی به این سادگی ها هم نبوده، و اگر پا در میانی آیت الله سیستانی، روحانی متوطن در عراق در بین نبود، انتقال این بخش از دارائی های ملت پاپتی، به عتبات عالیات، میسر نمی شد، و آنوقت معلم نبود که چه خاکی باید به سر کنیم؟!:

«پلارک در خصوص ضریح قدیمی امام حسین(ع) نیز گفت: این ضریح 76 سال عمر داشت و دیگر برای زیارت پاسخگو نبود به همین دلیل احساس خطر می‌شد و در نهایت با عنایت آیت‌الله سیستانی! به ما پیشنهاد ساخت ضریح جدید داده شد که توافق‌نامه این کار نیز به امضای دو طرف رسید! حجت الاسلام والمسلمین تکیه ای یادآور شد: آیت الله العظمی سیستانی نیز خطاب به هیات امنای ساخت ضریح گفتند "خیلی ها قبل از شما تقدم و اصرار داشتند!، اما دوست داشتیم که این افتخار نصیب شیعه اثنی عشری شود"! (پارسینه)

بنظر شما خوانندگان محترم ضد انقلاب، فدوی لازمست باز هم چیزی به گزارش بالا، بیافزاید؟ بقول عوام، I don’t think so. فلذا فدوی، خوانندگان گرامی ضد انقلاب را تنها می گذارد، تا سر صبر، به التیام جراحات وارده مشغول شوند!

و من الله التوفیق!

 

حواشی خبر

برادران گاه چیزهائی می گویند که، لامحاله، سرِ همه جای فدوی اسفناج سبز می شود!؛ به یکی دو مستوره از مقامات، اعلی الله مقامهم اجمعین، و ابراز احساسات متقابل فدوی در این راستا، نگاه کنید:

«مردم باید طعم شیرین خدمات نظام را لمس کنند!»  (سید دادوش هاشمی، استاندار کرمانشاه /ایلنا)

والله برادر سید دادوش هاشمی، بقول سید قاسم(مش قاسم سابق- م) دروغ چرا؟ تا اعدام آ آ آ آ... اگر اساساً شیرینی ای در کار باشد، که بشدت محل تردید است!، بقول استاد سخن:

بیت

اگر حنظل خوری از دست خوشخوی

به از شیرینی از دست ُترُشروی!

و یا :

«خود تحریمی نکنیم، دو برابر یارانه را با تورم از جیب مردم در آوردیم!» (محسن رضائی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام / انتخاب)

پیش از دخول به مطلب!، در هامش خبر عرض می کند که چشمان صاحب مردهء فدوی، آستیگمات است و "با تورم" را در عبارت بالا، نخست، بدون " ر" خواند، ببخشید!؛ و اما عطف به فرمایش آن بزرگوار عرض می کند که «خب بفرمائید این کجایش اشکال دارد؟ اينکه عیناً مطابق مصلحت نظام است، برادر دبیر تشخیص مصلحت نظام!»

 

پای درد دل مردم دارالخُرافه

اشاره: پیام ها همگی واقعی و برگرفته از جراید ِ شریفهء دارالخُرافه است، پاسخ ها اما از فدوی ست.

«يک شهروند: براي وجود نعمت ولايت فقيه در عصر حاضر كه رهبر معظم انقلاب باشند روزي هزار مرتبه بايد خدا را شكر كرد و براي بنيانگذار جمهوري اسلامي نيز روزي هزار مرتبه از خداوند طلب رحمت مي كنيم. از اين دو مورد مهمتر بايد هر روز به دستورات و فرامين نايب امام زمان(عج) توجه بكنيم و نصب العين خود قرار بدهيم تا كشور امام زمان (عج) را به پيشرفت و عدالتي كه شايستگي آن را دارد برسانيم

فدوی: والله برادر شهروند،بقول سید قاسم (مش قاسم سابق - م) دروغ چرا؟ تا اعدام آ آ آ آ...فدوی کوشید نسخهء شما را بپیچد. لکن روزی هزار دفعه برای حضرت امام(ل) و روزی هزار دفعه برای مقام معظم رهبری دام الذله می شود روزی دو هزار دفعه که در ماه می کند به عبارت شصت هزار! فدوی شدیداً از نفس افتاد و دیگر وقت و جانی برای امام  زمان(عج) نماند، شرمنده!...

 

«پيكر: در سريال سراب سيماي جمهوري اسلامي ايران آموزش داده مي شود دانشجويان دانشگاه مي توانند با جنس مخالف خود تا حدي ارتباط داشته باشند كه يكديگر را به اسم كوچك صدا بزنند. وا اسلاما! جاي تاسف است كه صدا و سيما سريال ها و فيلم هايي پخش مي كند كه در همهء آن ها يا دعواي زن و شوهري است و يا جنجال ميان پدر و فرزند. در حالي كه قرار بود صدا و سيما دانشگاه باشد و تربيت كننده جامعه نه مخرب جامعه.

 

فدوی: نخیر چنین نیست برادر پیکر، آدرس تان درست نیست؛ سراغ دانشگاه را باید از زندان بگیرید، نه از صدا و سیمای زبان بسته!

 

«عبدالله عبدي – ميانه: شهر ميانه يكي از شهرهاي سردسير كشور است و طبعاً در محاسبهء هزينه گاز مصرفي اين منطقه بايد ملاحظاتي صورت بگيرد. فيش گاز مصرفي ما در زمستان قبل از هدفمند كردن يارانه ها كه حدود 25 هزار تومان بود ولي اكنون اين مبلغ به 600 هزار تومان رسيده است. از آقاي رئيس جمهور مي خواهم كه نسبت به اين موضوع رسيدگي فرمايند.

فدوی: آخر درب دیزی اسلامی باز است، حیای گربهء اسلامی کجا می رود، برادر عبدالله (ص)؟ برادر مخبط الاسلام والمسلمین احمدی نژاد،  مگر مأمور خواندن کنتور گاز است؟ ایشان جسارت است، رویمان بدیوار، رئیس جمهور است!

 

«گودرزي- اصفهان: در ارتباط با طرح حذف چند صفر از واحد پول ملي ريال برخي معتقد به طرح حذف دو صفر، برخي معتقد به حذف سه صفر و برخي به حذف 4 صفر هستند. پيشنهاد مي شود اين طرح همانند قانون هدفمند كردن يارانه ها با بررسي كارشناسي در مجلس شوراي اسلامي و كميسيون هاي مربوطه به صورت قانون درآيد تا در عمل با حداقل مشكلات عديده فرسايشي رو به رو شده و به ميزان حداكثري در دهه پيشرفت و عدالت اجتماعي موجب رشد و شكوفايي و سربلندي جمهوري اسلامي ايران بشود».

فدوی: همانطور که می بینید، بین علما در باب صفر اختلاف افتاده و حتا برخی بر این باورند که: آيا بهتر نيست در اين شرايط حساس كه هنوز از تورم هدفمند كردن يارانه ها رها نشده ايم حذف چند صفر از پول را به تاخير بيندازيم؟ باری فدوی ضمن اینکه بی تقصیر است،خوف آن دارد که تا علما در این باب به جماع* برسند، خود ِ پول ملی به صفر رسیده باشد!

--------------------------------------

* خدا بگویم این تایپیست سر به هوای هزل داتکام را چه کند؛ لطفاً پیش از آنکه بی فدوی شوید، غلط تایپی جماع را به اجماع اصلاح بفرمائید، اجرتان با گربهء مرتضا علی(ع)

 

«يک شهروند: خطاب به آقاي احمدي نژاد رياست محترم جمهوري بنويسيد آيا درست است با صدور دستور به ادغام دانشگاه پزشكي ايران تعدادي از افراد بيكار شوند و شغل خود را از دست بدهند ولي برخي آقايان در دولت با حفظ سمت اصلي خود چندين شغل داشته باشند».

فدوی: بسمه تعالی. بله!

 

«يک شهروند: شب جمعه... در شهرستان قزوين كنار بارگاه امام زاده حسين بن علي بن موسي الرضا و گلزار شهدا كاروان يك عروسي با پخش موسيقي از بلندگو زيارت زائرين امام زاده را تحت الشعاع قرار داده بود جالب اينكه در كنار امام زاده نيروي انتظامي مستقر است ولي با بي تفاوتي از كنار اين حرمت شكني گذشت».

فدوی: مراتب در فاصلهء دو قیلوله بعرض رسید.دستور و مقرر فرمودند که ترتیبی اتخاذ شود که نه سیخ بسوزد و نه کباب یعنی، کاروان عروسی به بارگاه که رسید، موسیقی را قطع، نظر براست کرده و آغاز به سینه زنی نمایند.

 

«يک شهروند: نوارهاي سخنراني ها و نيز مكتوبات حضرت امام خميني(ره) در اوايل انقلاب موجود است. ايشان هيچ گاه وعده آب و برق مجاني نداده بودند. ولي عده اي معلوم الحال با هدف و غرض خاص اين دروغ بزرگ را به ذهن مردم انداخته اند و قصد سوءاستفاده از آن دارند

فدوی: والله برادر شهروند، بقول سید قاسم(مش قاسم سابق - م) دروغ چرا، تا اعدام آ آ آ آ... فدوی همان زمان و با همین گوش های فعلی شنید که حضرت امام (ل) وعده نداد بلکه قویاً فرمود که "آب و برق را مجانی  می کنیم، اتوبوس را مجانی می کنیم؛ دلخوش نباشید به اینکه..." و بسیاری وعده و وعیدهای دیگر که بعدها معلوم شد که دروغ 13 بوده است!

 

«يک شهروند: از وزير محترم بهداشت درخواست مي شود ظاهر فردي كه به عنوان پرستار نمونه انتخاب مي شود شباهتي به الگوي حجاب و عفاف هم داشته باشد».

فدوی: بگمانم مراسم پرستار نمونه بود، نه حجاب نمونه، برادر مؤمن!

 

«يک شهروند: با 57 سال سن تكنيسين راه و ساختمان هستم. دو سال است كه بيكار شده ام و زندگي ام از هم پاشيده شده است در حال حاضر در مسافرخانه زندگي مي كنم. چند روز ديگر پس اندازم تمام مي شود و بايد آواره خيابان بشوم. اميدوارم مسئولين رسيدگي بكنند».

فدوی: مراتب در فاصلهء بین دو قیلوله به شرف عرض رسید؛ قدری مکدر شده و در بازدم فرمودند که مستحب است که بجای اینکه آوارهء خیابان که طول کمی دارد، بشوید، آوارهء بیابان بشوید، که طول و عرض ندارد، برادر تکنسین!

 

«يک شهروند: با توجه به شروع فصل گرما متاسفانه عده اي از زنان به ترويج و گسترش بدحجابي (روسري بدون گره بر زير گلو و قرار گرفته در پشت سر) در جامعه مبادرت مي ورزند كه شايسته است قوه قضائيه و ناجا با تدبير و نيروهاي آموزش ديده، رسانه ملي با ساخت فيلم ها و گسترش گفتگوهاي سازنده حجاب و عفاف، آموزش و پرورش و آموزش عالي با روش هاي تعليم و تربيتي به مقابله با فرهنگ بد حجابي اقدام كنند».

فدوی: ممنون از اطلاع رسانی (جاسوسی - م) برادر بسیجی. مراتب با قید 45 فوریت، در فاصلهء دو قیلوله به شرف عرض رسید. قدری تأمل و فرمودند که هزینهء خنک کردن هوای شهر از پیشنهاد شما ارزانتر است، برادر شهروند!

 

«يک شهروند: از همهء آزادگان جهان، هنرمندان، ورزشكاران، كارگران، كشاورزان و... همه و همه تقاضا مي شود با راهپيمايي نگاه ها را به سمت خود جلب و از مردم مظلوم ليبي، بحرين و يمن و عربستان كه در دستان صهيونيستي سردمداران كفر و نفاق خود اسير و زنداني اند حمايت كنند».

فدوی: فدوی، با اجازهء شما، ایران سابق را هم به کشورهای فوق الذکر، اضافه می کند!

 

«يک شهروند: طبق اصول حاكم بر سازمان ملل، حاكمان كشورهاي عربستان، بحرين، ليبي و يمن جنايتكار جنگي هستند و بايد پليس بين الملل نسبت به دستگيري و محاكمه آنان در دادگاه لاهه اقدام كند».

فدوی: یک غلط داشتید 19 می گیرید، برادر شهروند!؛ ایران را در لیست بالا جا انداخته بودید، که فدوی اضافه کرد!

 

«گودرزي از اصفهان: در كنار پيشرفت هاي زيادي كه طي سال هاي بعداز انقلاب در رشته هاي گوناگون ورزش كشور بوجود آمده حاشيه ها و بداخلاقي هايي هم بعضاً داشته ايم. جا دارد در نامگذاري وزارت تازه تأسيس ورزش و جوانان از عنوان و واژه اخلاق نيز استفاده شود و وظيفهء مهم اين وزارتخانه اين باشد كه اخلاق ورزشكاران را در كنار ورزش رشد بدهد».

فدوی: مراتب در شرایطی که قدری هم شنگول بودند توسط فدوی بعرض مبارک رسید. ضمن ابلاغ سلام و تحیات و نیز تبریک به جنابعالی بجهت موفقیت شما در اخذ تخصص پیوند گودرز و شقایق فرمودند که بهتر است این دو از هم جدا باشند؛ البته نه بدین معنا که پیشنهاد شما نادیده گرفته شود، بلکه افزون بر وزارت ورزش، یک وزارتخانه هم بنام اخلاق تأ سیس شود و حجت الاسلام والمسلمین سید شقی الله شمشیری خوانساری نیز در رأس آن قرار گیرد. و من الله التوفیق.

 

«حسين زاده از برازجان: از بين تمام فارغ التحصيلان رشتهء بهداشت محيط يك نفر، آن هم زن، در آذربايجان غربي استخدام شده است. بقيهء كارشناسان اين رشته با تحصيلات دانشگاهي كه هر سال بر تعدادشان افزوده مي شود چه كار بايد بكنند؟ بنده با تمام وجود براي رضاي خدا به عنوان يك ايراني آمادگي خود را براي لحظه به لحظه جان فشاني در راه اسلام براي مردم ليبي اعلام مي دارم».

فدوی: بعرض رسید. اشک شوق در چشمان شهلایشان جمع شد و فرمودند که فوراً عازم شوید و سر راه نیز دم بیت ایشان بقول عوام "استاپ بای" کرده قدری مهمات بردارید، ایشان هم از ته دل مبارک دعا می کنند که شهید شوید برادر حسین(ع) زاده.

 

«يک شهروند: آيا ما به اندازه مردم عراق همت نداريم كه محصولات عربستان را تحريم كردند؟ ما نيز عمره را تحريم كنيم كه اين قدر با پول ما بمب بر سر ملت مظلوم بحرين ريخته نشود».

فدوی: آخ، مدینه(ع - ص- س- عج) گفتی و کردی کبابم برادر مؤمن. آخر همه که مثل ما دلرحم نیستند که بجای بمب به باتوم و چاقو و چماق معمولی اکتفا کنند، برادر شهروند.

 

«فاراب: قرآن كريم در آمريكا توسط يك كشيش تندرو و در بحرين توسط نيروهاي به ظاهر مسلمان آل سعود و آل خليفه به آتش كشيده مي شود اين است اسلام آمريكايي كه حضرت امام (ره) بارها به آن اشاره مي فرمودند».

فدوی: چه کار بدی! فدوی اما حیران مانده بود که عاملین بر اساس باورهای فدوی، چرا بلائی سرشان نیامد آجری، سوسکی، چیزی نشدند.

 

«برادر شهروند: برخي از برنامه هاي كودكان پر از موسيقي هاي غنا شده و مجريان و بازيگران اين برنامه ها از حربه هاي مختلف براي رقصيدن و رقصاندن بچه ها استفاده مي كنند اميدواريم با احساس مسئوليتي كه مي شود تجديدنظر صورت بگيرد

فدوی: ممنون از اطلاع رسانی (جاسوسی - م) برادر بسیجی. در شرایطی که چندان هم شنگول نبودند، بعرض رسید دستور و مقرر فرمودند آن مجریان و بازیگران نا بکار به ترتیب قد و یک در میان، و البته به خاطر شما خارج از نوبت، اعدام شوند؛ مورد دیگری اگر بود مستقیماً بعرض برسانید.

 

بپایان آمد این جوهر،شکایت همچنان باقی!..

 

علی الله التکلان و هوُالمُستعان فی جمع امور

 27 اکتبر المجعد سنهء 2012 ترسائی

کتبةالفقیر کمتر از قطمیر - فدوی

تا درودی دیگر، بدرود

 

www.hazl.com

https://newsecul.ipower.com/

 

محل ارسال نظر در مورد اين مقاله:

توجه: اگر عنوان اين مقاله را در جدول زير وارد نکنيد، ما نخوهيم دانست که راجع به کدام مطلب اظهار نظر کرده ايد.

کافی است تيتر را کپی کرده و در محل مربوطه وارد کنيد.

 

 

New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fxa: 509-352-9630