بازگشت به خانه        پيوند به نظر خوانندگان

جمعه 28 مهر ماه 1391 ـ  19 اکتبر 2011

 

از مخالفت با منشور شورای ملی در خارج، تا دستگیری فائزۀ هاشمی در داخل

امیر حسین مهدی ایرانی

 روزهای حساس و سرنوشت سازی را پشت سر می گذاریم. از یک سو پرندۀ جنگ در آسمان کشورمان پرواز می کند و از سمت دیگر جانیان حاکم سرگرم دانه پاشیدن برای این پرنده اند.فکر کرده اند در شرایط جنگ سرکوب  و خفقان را شدت می بخشند و بالاخره از این ستون به آن ستون فرج است. مسئلۀ دیگر سقوط اسد و عواقب ناشی از آن است که خامنه ای را سخت وحشتزده کرده؛ اما در این مجال موضوعات فوق الذکر مورد بحث نیستند.

از مدت ها قبل «کمیتۀ موقت هماهنگی» سرگرم تدوین منشور  فراخوان شورایملی بود که سرانجام انتشار یافت. از همان زمان اطلاعاتی از طریق دوستان «سفارت سبز» می رسید که سران حکومت از این امر به هراس افتاده و جهت مقابله با این حرکت بودجۀ سفارتخانه ها و نمایندگی هایشان را حدود یک میلیارد دلار افزایش داده اند. همگام با این اتفا قات؛ از داخل خبر می رسید که اتاق فکری با مدیریت روباه پیر جمهوری اسلامی رفسنجانی و دستور صریح خامنه ای تشکیل شده است. در این اتاق نمایندگان طیف های مختلف سیاسی حضور دارند که بسیاری با هم دشمن اند اما چون خطر حتمی و جدی ست؛ فعلاً اختلافات را کنار گذاشته و دست دوستی و همکاری به هم داد ه اند. در این راستا سناریو های متعددی جهت اجرا در داخل و خارج تهیه شده است. بودجۀ میلیاردی باید بالاخره جایی خرج شود. مصاحبه ها؛ مقالات و اظهار نظرهای تعدادی از مقامات محترم و البته معروف اپوزیسیون در خارج از کشور همگام و هم سو با برادر حسین در داخل شروع شد.

من نمی خواهم بگویم کسی از این میلیارد دلار سودی برده است. حاشا و کلا. اما به هر صورت حرکات و گفته ها کاملاً در جهت و سمت و سوی رفسنجانی و شرکاست. نگاه کنید به گفته ها و مصاحبه های آقایان نوری علا، انقطاع، پاشایی، مشیری، پیروزنیا و... با وجود این دوستان دیگر چه نیازی ست به دشمن؟ مگر خامنه ای چه می خواهد و چه می گوید؟ خوب  ایشان خواسته یا نا خواسته همان کار را می کنند.

این منشور بسیار مبارک است؛ زیرا در اولین قدم دست کسانی را رو کرد که کسی باور نمی کرد. بر من خرده مگیرید که مگر کسی نمی تواند از منشور عیب جویی کند. سخن من این نیست. هستند بزرگانی که ایراداتی هم دارند؛ ولی هرکس امروز با اصل تشکیل شورای ملی و نشست آن و گرد آمدن نیروهای ملی به دور هم ؛ فارغ از هر اندیشۀ سیاسی و به قصد آزادی ایران؛ مخالفت ورزد خائن است.هر کس و در هر جا و با هر پیشینه ای که می خواهد باشد. یا پول گرفته و یا نادانسته در دام افتاده است.

به هر روی در بعد داخلی نیز حرکات دیگری روزانه شکل می گیرند، مانند گرانی ارز و مایحتاج عمومی که بخشی در اثر تحریم هاست ولی قسمتی نیز به خواست خود حکومت و ایجاد جو روانی صورت می گیرد.

از بازی های مسخرۀ انتخاباتی و دعواهای گروه های سیاسی و افشاگری های آنان علیه یکدیگر و یا شکایت رحیمی و پورمحمدی از هم بگیرید تا اظهارات فرماندۀ سپاه مبنی بر حتمی بودن جنگ با اسرائیل؛ همه و همه در اتاق فکر رژیم طراحی می شوند.

جدیدترین خیمه شب بازی آنان شب گذشته با اعلام خبر مثلاً دستگیری! فائزۀ هاشمی کلید خورد و با زمزمۀ بازگشت و دستگیری مهدی هاشمی ادامه خواهد یافت. اینها همه بازی است. هر چقدر آقای نوری علا و دوستان خواهان سرنگونی ولایت فقیه هستند؛ فائزه هم زندان است و مهدی هاشمی هم از لندن باز می گردد و... به قولی تفنگ گلوله ندارد و آقای مشیری هم خواب است و...

دوم مهر ماه نودو یک

http://iranglobal.info/node/10411

 

نظر خوانندگان

 

محل ارسال نظر در مورد اين مطلب:

توجه: اگر عنوان اين مقاله را در جدول زير وارد نکنيد، ما نخوهيم دانست که راجع به کدام مطلب اظهار نظر کرده ايد.

کافی است تيتر را کپی کرده و در محل مربوطه وارد کنيد.

 

بازگشت به خانه