بازگشت به خانه

 

مکتوبات فدوی

طنزنوشته های هفتگی حميد رضا رحيمی

 دوشنبه 24 مهر ماه 1391 ـ 15 اکتبر 2012

 

سفر میمنت اثر

آنچه عرض می کنم البته تذکرِ شدیداً بی ربطی ست لکن، بقول بزرگتران، اجازه فرمائید که  فدوی گردن شکسته از آنجا که، بقول آن زبانزد معروف، "کار از محکم کاری عیب نمی کند!" عرض کند که کاربرد دو وسیله ی سودمند  "کفگیر و دیگ"، که به ضرس قاطع  از ابداعات خودمان در صدر اسلام عزیز است، منحصر به آشپزخانه نبوده و ترکش آن به مسائل سیاسی هم می رسد.

بله!... به این فرمایش مقام معظم رهبری، ادامه الله ایامه و نصر اعلامه و اجری بالخیر اقلامه، در سفر معظم له به خراسان، بنقل از بازتاب، توجه کنید تا بعرض فدوی بی مقدار، برسید:

«سخنان رهبر انقلاب در مورد برخورد با زنان و دختران بدحجاب، عملکرد سال های گذشته جریان افراطی که به اسم حزب الله سال ها مشغول برخورد تند با دختران و زنان بود را زیر سوال برده است. به گزارش خبرنگار "بازتاب"، رهبر انقلاب در سخنان خود در دیدار با طلاب و روحانیون استان خراسان شمالی تصریح کردند: بعضى از همین‌ هائى که در استقبالِ امروز بودند، (و هم شما جناب آقاى مهمان ‌نواز، هم بقیه‌ء آقایانی که الان در این تریبون از آنها تعریف کردید بچشم خود ديديد)، خانم هائى بودند که در عرف معمولى به آنها می گویند "خانم بدحجاب"؛ اشک هم از چشم اش دارد می ریزد. حالا چه کار کنیم؟ ردش کنید؟ مصلحت است؟ حق است؟ نه! دل، متعلق به این جبهه است؛ جان، دلباخته‌ء به این اهداف و آرمان هاست. او یک نقصى دارد. مگر من نقص ندارم؟ نقص او ظاهر است، نقص هاى این حقیر باطن است؛ نمى‌بینند. "گفتا شیخا هر آنچه گوئى هستم / آیا تو چنان که می نمائى هستى؟"  ما هم یک نقص داریم، او هم یک نقص دارد. با این نگاه و با این روحیه برخورد کنید. با این نگاه و با این روحیه برخورد کنید. البته انسان نهى از منکر هم می کند؛ نهى از منکر با زبان خوش، نه با ایجاد نفرت. بنابراین با قشر دانشجو ارتباط پیدا کنید».

بقول عوام   Can you believe that? ـ براستی چه شده که يکباره از رهبر تا پليس همه به فکر نجات بد حجابان افتاده اند؟ اجازه بفرمائيد قسمت پليس را هم نقل کنم تا پرسشم معنادارتر شود:

«تیتر خبر: پلیس هم به مؤثر نبودن "گشت ارشاد" رسیده است! (و در متن خبر): موید حسین (ع)ی، صدر عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی اعتدال،  با اشاره به سخنان اخیر فرمانده نیروی انتظامی، مبنی بر اینکه "گشت ارشاد مطلوب ما نیست"، گفت: مبارزه با بی حجابی و هنجار شکنی ها، کاری فرهنگی است و باید حساب شده و با مطالعه جلو رفت و برخورد تفتیشی در این زمینه درست نیست... در مباحث فرهنگی شعار زیاد داده شده، باید عملگرا باشیم!؛ اما آنچه که مشخص است این است  که برخوردهای پلیس در این زمینه با شیوهء گشت ارشاد جواب نداده است و این شیوه کنترل موثر نبوده است و الان وضعیت حجاب در کشور و رعایت هنجارهای کشور نسبت به 7 سال پیش بدتر است و نتیجه ای از این اقدامات ندیده ایم؛ وضعیت فرهنگی جامعه نیز در این باب مطلقا بهتر نشده است... پلیس نیز گویا به این نتیجه رسیده است که این اقدامات بی ثمراست و اظهار نظرات این روزهای پلیس درباره گشت ارشاد شاید به همین دلیل و در همین راستا بوده است.!

خوانندگان محترم ضد انقلاب آیا،اختلافی در این میان، می بینند، جز اینکه، ممکن است که کفگیر مربوطه، به کف ديگ خورده باشد؟

 

احمدی کباب

فدوی با آنکه شامّه ی چندان تیزی ندارد، اما بوی کباب را، از چند مایلی هم به دلائلی!، تشخیص می دهد (ودکای خوب هم البته نمی تواند بی تأثير باشد!). شما خوانندگان محترم ضد انقلاب چطور؟.. فدوی البته، «احمدی کباب» را چندان دوست نمی دارد اما منقل های زیر، مانند جگرکی های کنار خیابان وطن سابق، دارند همچنان دود کرده و اشتهای عابران را تحریک می کنند:

«بنا بر این گزارش، روز جمعه گذشتهء طباطبائی نژاد، امام جمعه اصفهان، با اشاره به سخنان محمود احمدی ‌نژاد، گفت: “متاسفانه رئیس جمهور در مصاحبه خود با رسانه‌های گروهی در مورد گرانی‌ها حرف‌هایی نامرتبط بیان کردند و این مسئله باعث اعتصاب بازاریان شد. به نظر من دلیل اصلی اعتصاب بازاریان در تهران جواب های نامرتبط رئیس جمهور در خصوص گرانی های افسار گیسخته در کشور بوده است. چرا که رئیس جمهور در جواب خبرنگاران گرانی ها را از دولت ندانسته  و ظاهرًا خیال می کند که مردم مشتی نادان و هالو هستند”».

و نیز این منقل، از احمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد، نيز در همین ارتباط است:

«شما به عنوان مسئول در برابر زندگی و معیشت این مردم مسئولیت دارید. روزی که رأی گرفتید و ادعا کردید می‌توانید، آیا می‌دانستید این کشور و مردم انقلابی هستند یا نه؟ اگر می‌دانستید که این کشور و این ملت انقلابی هستند و در برابر استکبار در حال مقابله و ایستادگی هستند پس باید آمادهء مقابله با هرگونه مشکل و بحرانی که استکبار برای این ملت ایجاد می‌کند، باشید. اگر می‌دانستید که نمی‌توانید در مقابل این مشکلات و بحران‌ها ایستادگی کنید اما، به مردم گفتید که می‌توانید، بی‌شک در حق مردم خیانت کرده‌اید و در این ارتباط نیز اگر می‌توانید کاری انجام دهید و آن را انجام نمی‌دهید و وارد عرصه نمی‌شوید، حکم منافق دارید. مردم فرافکنی هیچ یک از مسئولان را قبول نمی‌کنند، چرا که این ملت خاطره‌ای تلخ از فرافکنی مسئولان دارد».

و این هم چند ذغال اضافه در برنامهء باربکیوی برادر احمدی نژاد، از برادر میرعمادی، امام جمعه خرم آباد:

«اینکه برخی عنوان می کنند این گرانی ها ناشی از تحریم ها و عدم رابطه با آمریکا است تصوری غلط بوده و موجب می شود که سایر علل و عوامل نادیده گرفته شود. متأسفانه در این زمینه مدیریت و هماهنگی مناسبی صورت نگرفته است. باید هماهنگی لازم صورت می گرفت تا یک شبه قیمت کالاها این قدر بالا نرود».

و تتمه ی سازمان یافته ی حضرات در همین رابطه:

«رضا استادی، امام جمعه قم و از اعضای جامعه مدرسین، هم دولت را “بى تقوا” دانست و گفت: “فشارهایی غیر از فشار تحریم‌ها به خاطر مدیریت بد و بی تدبیری باعث گرفتاری مردم شد و تقوای مدیران ایجاب می‌کند که این مشکلات را بر طرف کنند. تقوای مدیران ایجاب می کند که مسئولان استبداد به رأی نداشته باشند و نگویند هر چه من و گروه من می‌گوید درست است. مسئولان ما اگر متقی هستند باید دور هم بنشینند و این مشکلات را برطرف کنند».

امام جمعه زنجان نیز دولت را به «فرافکنی» متهم کرد و گفت: «برخی هنرشان این است که به دنبال مقصر می گردند و به جای اصلاح وضعیت سعی می کنند همدیگر را در بوجود آمدن وضعیت موجود مقصر معرفی می کنند. نباید ریشه و علت اصلی همهء مشکلات اقتصادی کشور را آمریکا و کشورهای غربی و تحریم ها دانست و باید دلیل آن را در تنبلی ها و کوتاهی های موجود در کشور جستجو کرد. الان دیگر جای دنبال مقصر گشتن و فرافکنی کردن نیست بلکه باید هوشیارانه در مقابل مشکلات برنامه ریزی جامعه و کامل داشته باشیم».

بنا بر گزارش ها، خطبه هاى نماز جمعه دیگر نقاط کشور نیز کم و بیش با همین محتوا ایراد شده است و در پایان، «در تکمیل خبر» آنکه پناهنده  شدن فیلمبردار رئيس جمهور به شیطان بزرگ، آتش منقل کباب احمدی  را تیز تر کرده است:

«بیژن نوباوه در گفت‌وگو با خبرنگار قانون، خبر منتشره دربارهء اینکه فرد پناهنده شده به آمریکا از فیلمبرداران صدا و سیما بوده است را تکذیب کرد و افزود: با توجه به تحقیقاتی که انجام داده‌ام فرد پناهنده شده به آمریکا، از اعضای هیات همراه احمدی نژاد و نهاد ریاست جمهوری بوده است و هیچ ارتباطی به سازمان صدا و سیما نداشته است! نمایندهء مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در خانه ملت، با بیان اینکه مسئول مستقیم این اتفاق شخص رئیس جمهور است، یادآور شد: احمدی‌نژاد باید پاسخگوی عملکرد نیروهای خود باشد». (مردم ریپورت)

خوانندگان محترم ضد انقلاب نیز بوی کباب را می شنوند؟!

 

اشتهای کاذب

برادر مخبط الاسلام و المسلمین احمدی نژاد دامت تحریکاته، دفعهء اول اش نیست که حیرت فدوی را برانگیخته است؛ این هم یک فقرهء تازه:

«سايت انتخاب: حبیب الله عسگراولادی فاش کرد که برخی دوستان آقای احمدی نژاد نظر دارند که دولت وی 8 سال نیست بلکه بیست سال ایشان می‌ماند و مردم در خصوص این اظهار نظرها سوال دارند. به گزارش سرویس سیاسی انتخاب؛ وی این اظهارات را در واکنش به سخنان اخیر احمدی نژاد مطرح کرده است. محمود احمدی‌نژاد هفته گذشته با یک جمله در یک مصاحبه تلویزیونی واکنش‌هایی شدیداللحن از مقامات منتقد خود گرفت. وی در مصاحبه‌اش با تلویزیون در پاسخ به اين سوال که در سال پايانی دولت است، آيا نمی‌خواهد اسامی [مفسدان] را اعلام کند، گفت: از کجا می‌دانيد سال پايانی دولت است؟

باری- فدوی که دیگر حوصله ندارد؛ فلذا در تبیین موضوع، دست استعانت بحضور ِ پر زور استاد همیشهء سخن درازنموده و تکرار می کند که:

تازه بهارا ورق ات زرد شد

دیگ منه، کاتش ما سرد شد!

پیش کسی رو که طلبکار توست

ناز بر آن کن که خریدار توست

چند خرامی و تکبر کنی

دولت پارینه تصور کنی؟!..*

-------------------

*باب پنجم در عشق و جوانی ص 131 نسخه ی فروغی

 

کلمات حمار 

اشاره: "کلمات حمار" مستخرج از فرهنگستان فدوی و ضدِ کلمات قصار است!

* «منشاء همه بدبختي هاي بشر دوري از حقيقت ولايت و نپذيرفتن آن است.» محمد(ص) رضا(ع) نقدي رييس سازمان بسيج مستضعفين آفتاب بنقل از ایسنا

* «فقر در کشور واقعیت ندارد و ما تحریم را از الطاف خفیه خدا می‌دانیم». کاظم صدیقی، خطیب نمازجمعه تهران، بنقل ار مردم ریپورت.

* «شرط مذاکره ایران با آمریکا، برقراری دموکراسی در آن کشور و پایان محرومیت مردم آمریکا از حقوق دموکراتیک خود است! و تا زمانی که دموکراسی واقعی و حق رأی مردم آمریکا به رسمیت شناخته نشود و مردم آمریکا از حقوق دموکراتیک خود محروم باشند، در حاکمیت آمریکا نمی‌توان کسانی را پیدا کرد که با آنها بر سر حق و آزادی و اصلاح ساختار جهان و جلوگیری از ظلم و ستم استکبار جهانی مذاکره کرد». فیروزآبادی، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، بنقل از خبرگزاری فارس

* «ایران جزو معدود کشورهایی است که کسی در آن به نان شب خود محتاج نیست و گرسنه نمی‌خوابد.» احمدی‌نژاد در اسفندماه سال ۸۹

* «آيت الله خامنه‌ای از دولت نهم محمود احمدی‌نژاد به عنوان بهترین دولت بعد از مشروطه یاد کرده است.» اسماعیل کوثری٬ نماینده مجلس، به نقل از دیگربان

* «متاسفانه دولت برای مسائل فرهنگی دل نمی سوزاند و شما باید دل بسوزانید از جار و جنجال و هو نترسید که با جنجال و هو کردن می خواهند جلوی امر به معروف را بگیرند». آیت الله العظمی ناصر مکارم شیرازی، بنقل از آخرین نیوز

* «ازدواج لزوماً به معناي زناشويي نيست. ممكن است عقدي صورت گيرد و زناشويي به معناي خاص صورت نگيرد». محسنی اژه ای، سخنگوي قوه قضاييه در پاسخ به پرسشي در مورد آمار سازمان ثبت احوال مبني بر ازدواج دختران زير 10 سال، بنفل از  پارسینه

* «در این دنیایی که همه جای آن ناآرامی وجود دارد، خدا را شکر در کشوری آرام زندگی می‌کنیم!» آیت الله مکارم

* «کانادا سفارت اش را به دلیل دست آوردهای جنبش عدم‌ تعهد در تهران بست». لاریجانی، بنقل از البرز نیوز

* «یک مدیر می‌گوید من فوق لیسانس دارم و خجالت می‌کشم که اذان بگویم. این فرد چگونه می‌خواهد تحول ایجاد کند؟!» حجت‌الاسلام و المسلمین محسن قرائتی، بنقل از خبرآنلاین     

* «هیچ مسئلهء تربیتی وجود ندارد که در نماز به آن اشاره نشده باشد. اگر فردی توانست موردی پیدا کند به او جایزه می‌دهم». حجت‌الاسلام و المسلمین محسن قرائتی، بنقل از خبرآنلاین     

* «تنها راه برون رفت از جهالت و تاريکي در عصر حاضر گرايش به قرآن است». سيد عباس موسوی، مسئول نهاد نمايندگي رهبري در دانشگاه جامع علمي كاربردي، بنقل از  ایسنا

* «فقها، مراجع تقلید و مجتهدان جامع الشرایط نواب امام زمان (عج) محسوب می شوند و ایشان از طریق آن ها امور جامعه اسلامی را انجام می دهد و در زمانی که لازم باشد از طریق آنان در امور جامعه دخالت می کند... ما به خوبی شاهد حمایت امام زمان(عج) از ولی فقیه زمان بودیم که به خوبی رهایی جامعه از فتنه را هدایت کرد.» آیت الله یزدی، بنقل از بازتاب

* «غفلت از میراث امام صادق(ع) ما را محتاج غرب کرد!» آیت االله العظمی صافی گلپایگانی، بنقل از قدس

* «دانشجويان نبايد بگذارند در دانشگاه‌هاي کشور سرفصل‌هاي دمکراسي تدريس شود، چرا که اين موضوع دروغي بيش نيست». حجت الاسلام و المسلمين عليرضا پناهيان

 

گویاست، "دگر حاجت مشاطه ندارد"

اشاره: فدوی در این ستون تازه، نکات یا خبرهائی را نقل می کند که خودِ جنس اند، و جز گزینش تیتری مناسب  و همسو با محتوا، و احیاناً یکی دو انگولک جزئی، نیازچندانی  به دخالت او ندارند!

 

* ضرغامی گفت؛ مسئولین برخی اوقات در جلسات اینقدر میگن و می خندن و شیرینی و بستنی بین هم پخش می کنن. ضرغامی افزود ایکاش می شد تو این جلسات دوربین مخفی ببریم و شوخی ها و جوک هایی که مسئولین میگن پخش کنیم تا مردم ببینن این مطالبی که در برخی رسانه ها از اختلاف و خط کشی بین مسئولین پخش میکنن اصلاً اینطوری نیست. / اعتدال

 

* به گزارش افکارنیوز، علی دایی یکی از مربیانی است که همواره برای کسب موفقیت به ائمه اطهار متوسل شده و عکس های زیادی از وی در حال خواندن قرآن و نماز با لباس ورزشی منتشر شده است. عکس زیر وی را در حال خواندن قران در اتوبوس تیم راه آهن مشاهده می کنید:

تحشیهء فدوی: والله برادر افکار بقول سید قاسم (مش قاسم سابق- م) دروغ چرا؟ تا اعدام آ آ آ آ.... باتوجه به نوع مراجعهء مؤمنین به ائمهء اطهارصلوات الله علیهم اجمعین، فدوی می پنداشت که آن بزرگواران فقط متخصص امراض داخلی اند، از سوابق فوتبال شان دیگر خبر نداشت!..

 

* به گزارش فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی امام جمعه موقت امروز تهران در خطبه دوم نماز عبادی، سیاسی جمعه فرمود: تا کنون 70 نوع تحریم را تجربه کرده ایم!

تحشیهء فدوی: خدا بیشترشان کند، کلکسیون خوبی می شود، برادر صدیقی!

 

* خاتمی: باور کنید ما برانداز نیستیم!/ اعتدال

تحشیهء فدوی: بقول عوام  !Relax برادر خاتمی!  فدوی که خیلی وقت است که باور کرده، دیگر چرا قسم می خورید؟! اصلا ً این وصله ها کی بشما چسبیده که حالا بچسبد!؟

 

* اسد در صدد فرار به روسیه است. /تلویزیون الجزیره

یکی از همکاران رسانه‌ای پیشین دولت اسد به شبکه تلویزیونی الجزیره در ترکیه گفت که رییس جمهور سوریه می‌داند رفتنی است. / DW بنقل از مردم ریپورت

تحشیهء فدوی: بقول مقام معظم رهبری، ایدالله جیشه و ابد عیشه:

پروردمت به ناز که بنشینم ات به پای

ای گل، چرا به خاک سیه می نشانیم؟

بکجا چنین شتابان، برادر اسد؟

 

* معاون اول رئیس جمهور در شورای اداری این استان عنوان کرد: دستور احمدی نژاد برای رفع محرومیت در ایلام / گروه میهن

تحشیهء فدوی: اسم این را دستور نمی شود گذاشت؛ نسخه، مناسب تر است؛ خب، روزی چند تا، بعد از غذائی که وجود ندارد بخورند، تا محرومیت شان رفع شود، برادر محمد(ص)رضا(ع) رحیمی؟

 

* جلیل فخرایی: در پاسخ «هتک حرمت به ساحت نبی اکرم (ص)» راهپیمایی باشکوه و اعتراض ‌آمیز مردم مشهد با حضور اقشار مختلف مشهد برگزار شد./ قدس

تحشیهء فدویی: اگر زحمت نیست،یک تظاهرات هم در پاسخ به هتک حرمت ملت،برگزارفرمائید!

* قدس: کار به جایی رسیده که مراجع عظام تقلید و فقها نیز از وضعیت گرانی‌ها گلایه‌مندند!

تحشیهء فدوی: خدا حفظ شان کند، اقدام از این قاطع تر نمی شود!

 

* قدس: محمد پورابراهیمی نمایندهء مردم کرمان و نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه ملت ایران بحران‌ های زیادی را پشت سر گذاشته که نوسانات ارز در مقابل آن ناچیز است، گفت: فضای روانی و هیجانی بازار ارز تمام شود، دلار به 1600 تومان که قیمت واقعی آن است، خواهد رسید.

تحشیهء فدوی: در این بحران بیکاری، برخی زبانزدها هنوز هم کار می کنند!؛ از آن میان این دو تا که مصداق فرمایش بیضوی بالاست!

- ملت یک لاقبا را به مرگ گرفته که به تب راضی شود

- میان دعوای برادران طرّار، نرخ تعیین می کند(1)

-----------

(1) تثبیت دلار 800 تومانی سابق، که تازه آن موقع هم گران بود، به دلار 1600 تومان!

 

*شغل روحانی یعنی موجودی که با خود نشسته فکر کرده گرسنه نمی‌ماند! / احمد علم‌الهدی٬ امام جمعه مشهد / مردم ریپورت بنقل از دیگربان

تحشیهء فدوی: راست می فرماید! حجت الاسلام والمسلمین زالو!

 

* جمهوری اسلامی ایران از بریتانیا درخواست کرده است اجازه دهد سفارتخانهء ایران در لندن برای انجام امور کنسولی بازگشائی شود. حسن قشقاوی، معاون وزیر امورخارجه ایران، دراین باره به روزنامه فایننشال تایمز چاپ لندن گفته است این بازگشائی ربطی به سیاست ندارد و تنها برای خدمت رسانی به 350 هزار ایرانی مقیم بریتانیاست.

تحشیهء فدوی: این جام زهر کذائی هم پنداری، قبح یا مزه اش را از دست داده، و برادران گوناگون، عنداللزوم آن را لاجرعه سر می کشند و نگران خماری بعدش هم نیستند!

 

* محمد(ص) رضا(ع) رحیمی در اظهاراتی شگفت انگیز یکی از وزیران دولت نخست احمدی نژاد را به خارج کردن 21 میلیارد تومان از دولت متهم کرد و در عین حال گفت این مبلغ و سودش را بعد از 4 سال هنوز برنگرداندند!/ بازتاب

تحشیهء فدوی: هرچه بگندد نمک اش می زنند / وای از آن روز که گندد نمک! مسؤل این اختلاس هم، لابد طبق معمول مردم اند!

 

* برخورد پلیس با مزون‌های زیرزمینی!/ الف

تحشیهء فدوی: تا آنجا که فدوی بیاد دارد، فقط فعلیت سیاسی بود که نیاز به زیر زمین داشت.

* معاون امور اسناد هویتی سازمان ثبت احوال، آخرین آمار مربوط به ایرانیان خارج از کشور را اعلام کرد. محسن کرمی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: بیشترین تعداد مهاجرین ایرانی با یک میلیون و 400 هزار نفر جمعیت مربوط به کشور آمریکاست و بعد از آن امارات متحده عربی قرار دارد که 800 هزار ایرانی را دارد. وی گفت: انگلیس و کانادا با 410 هزار، آلمان با 210 هزار، فرانسه با 155 هزار و سوئد با 110 هزار ایرانی بیشترین کشورهایی هستند که ایرانیان در آنجا حضور دارند.

 تحشیهء فدوی: با فرض اینکه این آمار درست باشد، مقامات حکومت شکوهمند، تبریکات فدوی را بپذیرند.

 

* مردم باید بدانند این تحریم‌ها و سختی‌ها و فشارهای اقتصادی که تحمل می‌کنند به خاطر اعتقاد به امام زمان (عج) است./ خبرگزاری فارس - آبیک سردار سالار آبنوش

تحشیهء فدوی: تا نظر حضرت(عج) چه باشد!

 

پای درد دل مردم دارالخـُرافه

اشاره: پیام ها همگی واقعی و برگرفته از جرایدِ شریفهء دارالخـُرافه است، پاسخ ها اما از فدوی ست.

* «احمدي: همراه با خانواده ام هفتهء گذشته با استفاده از اتوبوس بين شهري سفري به تبريز داشتيم. تأسف انگيز اين كه هيچ كدام از اين اتوبوس ها چه در رفت و چه در برگشت براي نماز توقف نكردند. خواهشمندم مسئولان ذيربط نسبت به اين موضوع رسيدگي فرمايند».

فدوی: این به مسؤلین ذیربط چه ربطی دارد، برادر احمدی؟ خب، می خواستید خودتان را بمنظور اقامهء نماز، از پنجرهء اتوبوس به بیرون پرتاب کنید! شما که از مقام معظم رهبری کمتر نیستید که پیش از انقلاب، بهمین منظور خودشان را پنج بار در روز، از پنجره ی قطار به بیرون پرتاب می فرمودند و قدرت خدا، زنده هم ماندند!

 

* «آقاي هاشمي رفسنجاني لازم نيست اين روزها كاسه داغ تر از آش بشود. ايشان ابتدا مرز خودش را با فتنه گران سال 88 جدا كند تا مصداق اين ضرب المثل معروف نشود كه گفته اند "تو اگر طبيب بودي درد خود دوا نمودي"».

فدوی: فدوی هیچیک از انواع ارادت را به برادر هاشمی رفسنجانی را ندارد، لکن فرمایش شما هم قدری ضعف تألیف دارد. نخست اینکه شما آن زبانزد معروف را نادرست نقل فرمودید. درست آن چنین است که " تو/کل اگر طبیب بودی سر خود دوا نمودی"! با این حال این زبانزد، باز هم به برادر رفسنجانی نمی خورد چرا که ایشان در ناحیه ی سر مشکلی ندارد، و عمدهء مسألهء ایشان در ناحیهئ صورت  است! برادر شهروند!

 

* «فيضي: مردم شهر شلمان از توابع لنگرود با آن همه بارندگي هنگام اذان ظهر و مغرب آب براي وضو ندارند چه رسد براي آشاميدن. از مسئولين دولتي درخواست رسيدگي داريم».

فدوی: کمتر مزاحم برادران شوید و عادت کنید مسائل تان را خودتان حل کنید. مثلاً بجای این غر زدنها، خب زیرباران وضو بگیرید و نماز بخوانید!، آن بزرگوار هم فرمود که: چتر ها را باید بست، زیر باران باید رفت!

 

* «سماواتي: اواخر سال 89 يك دستگاه وانت نيسان ديزلي از شركت زامياد خريداري نمودم و مبلغ 15 ميليون تومان هم هزينهء آن را پرداخت كردم ولي متاسفانه كمتر از 4 ماه كاركرد بوستر ترمز آن خراب شد و الان حدود يك ماه است كه خودرو به علت نبودن قطعات يدكي، متوقف است، حال چه كسي پاسخگوي مشكلات ما خواهد بود كه بايد پاسخگوي مخارج زندگي اهل و عيال باشيم؟!

فدوی: مراتب در شرایطی که اندکی هم شنگول بودند،به شرف عرض رسید.قدری مکدر شدند و دستور فرمودندکه دانشمندان حین هوا کردن موشک،در زنگ تفریح،ضمن کوبیدن چندین مشت محکم به ملاج استکبار جهانی و صهیونیزم بین الملل،قطعات مورد نیاز شما را نیزمحض رضای خدا، تولید کنند برادر سماواتی! ومن الله التوفیق.

 

* «يک شهروند: از سوي شهرداري شهرستان قائم شهر روي ديوارهاي شهر عكس هايي با نماد شيطان پرستي كشيده اند. از پنج ماه قبل تذكر داده ايم و اعتراض مي كنيم هنوز براي پاك كردن و محو ساختن اين نمادها اقدامي نكرده اند. در بازار كيش داخل يكي از مغازه ها از طريق تلويزيون يك زن نيمه برهنه تبليغ لباس مي كرد. مسئولين تا كي مي خواهند اين جلوه هاي فساد را ببينند و اقدامي از خود نشان ندهند؟

فدوی: ممنون از اطلاع رسانی (جاسوسی- م) برادر مؤمن. مراتب اما توسط فدوی، که در اینگونه موارد اصلاً خودی و غریبه سرش نمی شود، از طریق مبادی ذیربط و مورد وثوق، شدیداً  مورد  بررسی و اقدام عاجل قرار گرفت... و اما، علت این که مسؤلین، اعلی الله  مقامهم اجمعین، در این باب اقدامی نکرده بودند، این بود که آنان نیز مثل شما،  شدیداً محو  تماشای آن رشک جنان بودند؛ لکن  لطفاً بین خودمان باشد، برادر شهروند!

 

* «يک شهروند: چرا بايد در فصل ميوه هاي تابستاني در داخل ميادين تره بار شهرداري شاهد عرضه انگور كشور شيلي و سيب فرانسوي باشيم؟»

فدوی: یعنی چه؟ منظورتان چیست، برادر شهروند؟ پس می خواستید زیبا رویان آن ممالک منحط را ببینید؟

 

* «يک شهروند: اگر يارانه شير را بردارند و به توليد اختصاص بدهند همه شهروندان نمي توانند به آن دسترسي داشته باشند. و اين محصول فقط به دست خانواده هاي مرفه جامعه مي رسد. قشر ضعيف كشور را حداقل از اين فرآورده لبني كه ارتباط مستقيم با سلامتي مردم دارد محروم نكنند».

فدوی: بمراتب توسط فدوی در فاصله ی بین دو قیلوله به شرف عرض رسید. ضمن سلام و تحیات، قدری هم اوقات شان تلخ شد و فرمودند که 32 سال از تأسیس جامعهء بی طبقهئ توحیدی توسط حضرت امام(ل) می گذرد و شما از "قشر ضعیف" که در جامعهء اسلامی شکوهمند ما وجود خارجی ندارد، صحبت می کنید، برادر شهروند؟ قدری خجالت کشیده و کمتر شیر یارانه ای به آسیاب دشمن صهیونیستی بریزید!

 

* «يعقوبي: ما ساكن حمزه آباد شهرري هستيم؛ هر شب به علت سوزاندن زباله، هوا چنان آلوده مي شود كه به سختي مي توان نفس كشيد. مجبوريم كولرها را در اين هواي گرم خاموش كنيم و پنجره ها را هم ببنديم. با اين وضع سلامتي عدهء زيادي از شهروندان با خطر مواجه مي شود از شهرداري منطقه 20 شهرري تقاضاي رسيدگي عاجل را داريم».

فدوی: مراتب در شرایطی که قدری هم شنگول بودند، بخاکپای همایونشان معروض شد. تبسم و فرمودند خود کرده را تدبیر نیست و در پاسخ تحیّر فدوی نیز افزودند که زباله تولید نکنند، تا ما هم نسوزانیم!

 

* «اسدا.... عشقي: از شهرداري تهران و شركت مترو درخواست مي شود در ايستگاه هايي كه به نام شهيدان بزرگي چون شهيد مفتح، شهيد بهشتي، شهيد مدني، شهيد همت، شهيد كلاهدوز و نامگذاري شده مختصري از شرح حال شهيد در كنار تصوير و يا مجسمهء او نصب شود تا افراد منتظر در ايستگاه ظرف چند دقيقه با آرمان و شرح حال مختصر شهيد نيز آشنا شوند».

فدوی: مراتب با قید 16 فوریت به شرف عرض رسید.قدری به نقطه ی نا معلومی خیره شده، پیشنهاد سازندهء شما را تکمیل و مقررفرمودند که از زندگی آن بزرگواران کپسول تولید تا مؤمنین روزی سه تا قبل از غذا میل نمایند و و رستگار شوند. و من الله التوفیق، برادر عشقی!

 

* «عباس شمس اصفهان: هواپيمايي ايران اير تور از صدور بليط نيم بها به جانبازان خودداري مي كند. لطفا رسيدگي شود».

فدوی: بعرض رسید. موافقت و دستور فرمودند که هر چند تا بلیط نیم بهای "هواپیمای توپولوف" که می خواهید بجهت شما صادر و تحویل شود. شیرینی فدوی فراموش نشود، برادر جانباز!

 

* «يک شهروند: آب منطقهء گلستان اهواز به طور مرتب قطع مي شود از مسئولين سازمان آب منطقه اي اهواز درخواست رسيدگي داريم».

 

فدوی: بعرض رسید؛ فرمودند فرمایش شما را در نمی یابند زیرا تلاش ما همواره آن بوده که دستگاه های اسلامی مرتب کار کنند که ادارهء آب مذکور هم همین کار را کرده است!

 

* «يک شهروند: يكي از هموطنان با هدف فرهنگ سازي براي رانندگي خوب در كشور دست به ابتكار جالبي زده است. وي با در اختيار گذاشتن شمارهء تلفن همراه خود در پشت اتومبيل شخصي خويش از ديگران خواسته كه نظر بدهند رانندگي او چطور است. خواستم بابت اين ابتكار به ايشان تبريك بگويم

فدوی: ممنون از اطلاع رسانی، برادر شهروند؛ لکن این مطلب ساده که حیرت شما را شدیداً برانگیخته از امور روزمرهئ خاج پرستان است. نکند که آن هموطن، خدای نخواسته با عوامل استکبار جهانی و صهیونیزم بین الملل، لعنة الله علیهم اجمعین، سر و سرّی دارد؟!

* «برغاني: دو روز و دو شب بود كه تلويزيون در مشهد برفكي نشان مي داد با هر جا هم كه تماس مي گرفتيم كسي پاسخگو نبود. آنچه باعث شگفتي بنده است اينكه اگر به جاي برفكي شدن تلويزيون خداي نكرده اتفاق و بحران خاصي پيش مي آمد مردم براي كمك گرفتن با كجا تماس بگيرند كه كسي جوابگو باشد».

فدوی: موضوع توسط مبادی ذیربط پیگیری و در پاسخ اعلام فرمودند که اشکال از فرستنده نبوده بلکه آن دو روز در مشهد(ع)، شدیداً برف می باریده است. مراتب البته توسط مقامات آستان قدس نیز عیناً تأیید شد،برادر مشهدی. لطفاً مزاحم نشوید!..

 

* «خرم: مدت 3سال است پول به حساب شركت خودروسازي زاگرس خودرو براي دريافت يك خودرو واريز كرده ام ولي تاكنون اين شركت به تعهدات خود عمل نكرده است و براي پس گرفتن مبلغ واريز شده هم مي گويند به علت مشكل مالي، شركت فعلا امكان برگشت پول سپرده را ندارد. لطفاً بفرماييد بنده چه كنم».

فدوی: فدوی در سه دههء گذشته، از بسکه به این پرسش پاسخ داد که پیر شد!.. مجدداً عرض می کند که شهروندان گرامی باید، همه چیز را درجامعهء شکوهمند اسلامی، بشرط چاقو بخرند،حتا  ماشین، برادر خرم!

 

* «يک شهروند: هفته اي حداقل چهار مسابقه فوتبال به صورت مستقيم از شبكه هاي سيما پخش مي شود چرا براي پخش مستقيم خطبه هاي نمازجمعه تهران اقدامي نمي شود. آيا اهميت نمازجمعه از مسابقات ورزشي فوتبال كمتر است؟

فدوی: ممنون از پیشنهاد سازندهء برادر مؤمن.فدوی ترتیبی داد که ازین پس مسابقات فوتبال نیز در محل نماز جمعه (دانشگاه سابق تهران- م) برگزار شود؛ حضرات آیات عظام و حجج اسلام آیت الله پینوکیو(جنتی - م) و سید احمد خاتمی در نقش دروازه بان بازی خواهند فرمود!

 

* «ستار احمدي اصفهان: دو سال قبل يخچال فريزر سامسونگ مدل 699 از فروشگاه لوازم خانگي شهرام خيابان شيخ بهايي اصفهان خريدم. از ابتدا درب آن مشكل داشت آن قدر تحمل كرديم تا بالاخره در شكست و نمايندگي علي الحساب صدهزار تومان از ما گرفت. ده ها بار با تهران تماس گرفته شد تا در از خارج وارد شود ولي پس از دو ماه پيگيري اعلام شد كه لوازم يدكي در يخچال فريزر وجود ندارد..؟» 

فدوی: مراتب در فاصله ی بین دو قیلوله بعرض رسید.موافقت و دستور فرمودند که دانشمندان هسته ای و غیرهسته ای در زنگ تفریح شان، بخاطر گل روی شما هم که شده، یک فقره درب یخچال تولید فرمایند، برادر احمدی!

 

* «يک شهروند: وضعيت خيابان شهيد ناصري واقع در منطقهء 15 شهرداري به گونه اي است كه هرگاه باد شديد مي وزد تمام محله را خاك مي گيرد و ساكنين به رنج و عذاب مي افتند. تقاضا داريم رسيدگي شود».

فدوی: مراتب در مجالی که قدری هم شنگول بودند توسط فدوی بعرض رسید. مقرر فرمودند که جهت وزش باد بعون الله عوض شود، برادر شهروند!

 

* «يک شهروند: بانك ها بدون كسب اجازه اقدام به خالي كردن حساب هاي مخصوص نوزادان كرده اند. متأسفانه خيلي راحت اعتبار دولت و مسئولين زيرسؤال مي رود و كسي هم پاسخگو نيست».

فدوی: مراتب در مجالی که قدر هم شنگول بودند،به شرف عرض رسید.تبسم  کرده و فرمودند نوزادان که نمی توانند حرف بزنند،از اینها گذشته حالا حالا ها هم به پول نیاز ندارند برادر شهروند.

 

* «يک شهروند: هر كدام از دولت ها كه بر سر كار آمده اند گزارش داده اند كه چندين ميليون شغل در كشور ايجاد كرده اند پس چرا در اين مدت يك نفر از فرزندان بنده و قوم و خويش نزديكم كار پيدا نكرده اند؟!»

فدوی: آمار ارائه شده درست بوده است لکن شما در فهم فرمول الاهم و فی الاهم دچار اشکال بوده اید زیرا فرزندان و قوم خویشان مسؤلین، اعلی الله مقامهم اجمعین، و نیز توابع سببی و نسبی آنان، کثرالله امثالهم، در این رابطه حق تقدم دارند، فلذا قدری دندان (اگر هنوز دارید) روی جگر (اگر هنوز نفروخته اید) بگذارید، درست می شود برادر شهروند!

 

بپایان آمد این جوهر،شکایت همچنان باقی!..

علی الله التکلان و هوُالمُستعان فی جمع امور

سیزدهم سپتامبرالمفرح سنه ی 2012 ترسائی

کتبةالفقیر کمتر از قطمیر - فدوی

تا درودی دیگر، بدرود

 

www.hazl.com

https://newsecul.ipower.com/

 

محل ارسال نظر در مورد اين مقاله:

توجه: اگر عنوان اين مقاله را در جدول زير وارد نکنيد، ما نخوهيم دانست که راجع به کدام مطلب اظهار نظر کرده ايد.

کافی است تيتر را کپی کرده و در محل مربوطه وارد کنيد.

 

 

New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fxa: 509-352-9630