بازگشت به خانه

 

مکتوبات فدوی

طنزنوشته های هفتگی حميد رضا رحيمی

 دوشنبه 17 مهر ماه 1391 ـ 8 اکتبر 2012

 

قند ُمکرّر!

فدوی در سفر پیشین ِ، جسارت است، رئیس جمهور کشورمان، به نیویورک در پاسخ ایراد شهروندی که چنین مرقوم داشته بود: «تلویزیون را نگاه می کردم اكثر كشورها جايگاه مجمع عمومی را ترك كرده بودند و چند تا كشور آفريقايی مانده بودند و سخنرانی رئيس دولت ما را گوش می‌كردند، آيا بهتر نيست كه اصلا‌ نروند؟..» نوشت که: «والله برادر شهروند، به قول سید قاسم (مش قاسم سابق) دروغ چرا؟ تا اعدام آ آ آ آ..، فدوی از خوف این که به سرنوشت آن دانشجو که از برادر رئیس جمهور انتقاد کرده بود دچار نشود، تا امروز پاسخ شما را نداد لکن این روزها چون "معجزۀ هزاره سوم"، به بیت برادر هوگو چاوز در ونزوئلا تشریف برده اند، فلذا با اغتنام فرصت یواشکی عرض می کند که نه تنها با شما موافق است، بلکه پیشنهاد می کند که در این گونه موارد صرفه در این تست که مسؤلین محترم، اعلی الله مقامهم اجمعین، به جای آنکه برادر رئیس جمهور را با آن همه خدم و حشم به مقر شیطان بزرگ بفرستند، آن چند فقره آفریقائی را، به خرج ملت یک لا قبا به دارالخـُرافه بیاورند و برادر احمدی نژاد، انشایش را همین جا برای آن چند نفر، از رو بخواند!...»

به نظر می رسد که برادران، روی فدوی را زمین انداخته اند! چرا که به گزارش حتا جراید شریفه ی دارالخُرافه، سخنرانی کذائی برادر احمدی نژاد "با حاشیه هائی"! همراه بوده است که فدوی از آن میان، فقط یکی دو تا، که حکایت از طولانی و خسته کننده بودن انشاء "معجزه هزاره ی سوم" بوده است، و فدوی سال گذشته هم بوجهی که شرح اش رفت، بدان پرداخته بود را، نقل می کند :

«شمار زیادی از صندلی ها در جایگاه کشورهای مختلف در هنگام سخنرانی احمدی نژاد خالی بود. / احمدی نژاد در هنگام سخنرانی اش ، با روشن شدن چراغ قرمز تعبیه شده بر روی تریبون خود رو به رو شد که به معنی طولانی شدن زمان سخنرانی بیش از زمان تعیین شده است».(عصر ایران- بنقل از پارسینه)

          خب، بنظر شما خوانندگان محترم ضد انقلاب، حضرات آیات عظام و حجج اسلام، اعلی الله مقامهم اجمعین، و نیز توابع سببی و نسبی آنان، کثرالله امثالهم، دیگر کی می خواهند به راهکارهای رایگان فدوی، بمنظور صرفه جوئی در ارز و آبرو که هر دو را مع الاسف فاقداند، توجه فرمایند ؟!

« بازتاب: هزینهء اقامت و دو وعده غذای هیئت 140 نفری محمود احمدی نژاد در هتل وارویک

 

 به دلار             به تومان (2500)

700 دلار         یک میلیون و 750 هزار تومان

هزینه 5 شب اقامت در 100 اتاق هتل وارویک برای هر نفر

350 هزار دلار    هشتصد و 75 میلیون تومان

هزینه دو وعده غذا برای یک نفر

200 دلار         500 هزار تومان

هزینه دو وعده غذا برای 140 نفر

28 هزار دلار     70 میلیون تومان

هزینه دو وعده غذا برای 140 نفر به مدت 5 روز

140 هزار دلار   350 میلیون تومان

کل هزینه هتل و دو وعده غذا به مدت 5 روز برای 140 نفر

490 هزار دلار   1 میلیارد و 225 میلیون تومان

 

کلاف

...عجیب است، فدوی هرچه می کوشد، باز هم حال و احوال مؤمنین را، آنطور که باید و شاید، در نمی یابد؛ یعنی، از سوئی، مؤمنین کثرالله امثالهم، شدیداً منتظرالظهورند، و از سوی دیگر، وقتی مهدی (عج)، حالا گیرم  هاشمی! که مدتی غایب بوده است بر می گردد، چنین می کنند! اصلا ً انگار نه انگار که وی، فرزندِ آن هم  ذکور رئیس مجمعی ست که با مردم هیچ کار ندارد، و وظیفه اش فقط و فقط،، تشخیص مصلحت ِ نظام است و بس!...

خودمانیم، درکِ بقول خاج پرستان، دیپلماسی، و بقول فدوی، مناسبات آخوندی، چیز چندان ساده ای هم نیست،بقول عوام  right ?!

 

سنجش

فدوی گاه از آرایش خبرها توسط همکاران مکتبی خود در جراید شریفه ی دارالخُرافه حیرت می کند که با توجه به آنچه در جامعه ی شکوهمند اسلامی ما می گذرد، خبرهائی بشرح زیر را نیز، بی توجه به آنچه که به مراتب وخیم تراز اصل خبر دراطراف شان می گذرد، خواسته یا ناخواسته، بسود استبداد حاکم، بازتاب می دهند:

«به گزارش قدس آنلاین به نقل از العالم، کاربران اینترنت و شبکه های اجتماعی در عربستان با انتشار عکس جست و جوی یک زن در زباله ها برای یافتن غذا، جنجال جدیدی را در این کشور ثروتمند و نفت خیز به راه انداختند».

باری، در پاسخ عرض می کند که این تناسب مستقیم عمل معکوس که در اوائل دورهء دبیرستان به فدوی یاد داده اند، عجب چیز مأکولی ست!.. یعنی، با یک قیام و قعود ریاضی، می تواند دریابد که یک من ماست چقدر کره دارد*! آنچه اما بر فدوی همچنان نامعلوم مانده است اینست که آیا میزان درک و دریافت و حساسیت های کاربران اینترنت و شبکه های اجتماعی در ایران سابق، با توجه به برخی عکس های مرتبط درجامعه ی شکوهمند اسلامی که در پی می آید، آیا  پائین تر از همتایان خود در جامعه ی شکوهمند نیمه وحشی عربستان است ؟

 

----------------------------------------

* فدوی را ببخشائید که بر حسب فرهنگ قومی و منطقه ای، مثال هایش هم  بوی طبیعت غرب کشور سابق را می دهد !

 

رفاه طلب

فدوی، در اجرای تکالیف شرعی خود، همچنان روی عریضه های مؤمنین فی سبیل الله و، بقول عوام for free، کار کرده و خلاصه ی آنها را بسته به مورد و بمنظور کسب تکلیف، به سمع و نظر حضرات آیات عظام و حجج اسلام، اعلی الله مقامهم اجمعین، که بحمدالله فعالان مایشاع در ایران سابق هستند، می رساند. گفتن ندارد که این حرفه ی شرعی، گاه فدوی را تا ورطه ی هلاک نیز می کشاند چرا که حضرات آیات، بعلت کهولت سن و نظر، ملتفت عرایض او نمی شوند و گاه حتا، حکم به ارشاد و تعزیر وی نیز می دهند که فدوی البته یا جاخالی می دهد و یا تاب می آورد. باری، فدوی امروز، عریضه ی یکی از  مؤمنان به انضمام پاسخ معظم له را که می پندارد مبتلابه شماری از مؤمنان دیگر نیز هست، بمنظور تنبه ایشان در پی می آورد. باشد که رستگار شوند:

          « زنده دل: 45 ساله و مجرد هستم و سه سال در خط مقدم جبهه هاي جنگ جنگيدم. براي تهيه مسكن اقدام مي كنم مي گويند بايد زن بگيريد و مي خواهم زن بگيريم مي گويند بايد خانه داشته باشيد. شما راهي پيش پاي من بگذاريد. چه كنم؟»

فدوی عر ضمی کند که خود کرده را تدبیر نیست، برادر رفاه طلب! خب می خواستید در جبهه شهید بشوید؛ برادران که جلوتان را نگرفته بودند؛ چرا که در این صورت، دیگر نه به زن نیاز داشتید، نه مسکن! باری، معذالک مراتب در فاصله ی بین دو قیلوله بعرض رسید؛ از درخواست شما شدیداً حیرت فرموده و افزودند چنانچه دندان (اگر هنوز دارید) روی جگر (اگر هنوز نفروخته اید) بگذارید، معظم له در تدارک جنگ دیگری هستند که بعون الله به زودی درخواهد گرفت، و مشکل شما نیز به ضرس قاطع حل خواهدشد، برادر مجرد. لکن لطفا ًبین خودمان باشد، فدوی دست و پا و گیس اضافه ندارد که دست برادران بدهد؛ فلذا همینقدر و سربسته بگوید که  اگر جای شما می بود، بجای این حرفها، آن "صاحب مرده" را لای سنگ می گذاشت، برادر زنده دل! از قضا استاد سخن نیز تقریباً همین را فرمود که:

بیت

به تمنای گوشت مردن به

که تقاضای زشت قصابان !.

و من الله التوفیق....

 

یک دل و دو دلبر

گویا برادر محمد(ص) مرسی، رئیس جمهور جدید التأسیس مصر، درارتباط با طنازی های حکومت اسلامی و البته اسرائیل، همینطور ارّه بماتحت مانده بوده است که چه کند؛ چرا که، افزون بر عشوه های برادرانه ی حضرات در جلب و جذب نامبرده:

«اویگدور لیبرمن وزیر امور خارجه اسرائیل نیز رسماً از محمد مرسی رئیس جمهور مصر برای سفر به اسرائیل دعوت کرد. به نوشتهء روزنامه مصری الاهرام، لیبرمن از سخنانی که مرسی در مصاحبه با خبرگزاری رویترز ایراد کرد، استقبال کرده است. مرسی در مصاحبه با خبرگزاری رویترز گفته است که مصر به همهء معاهده های بین المللی خود پایبند است. معاهدهء صلح مصر با اسرائیل که در سال 1979 به امضا رسید، از آن جمله است.»/ العربیه

خلاصه اینکه،  یک دل و دو دلبر را،خدا نصیب نکند!

 

شکاک

فدوی گاه بین شک دو و سه در می ماند و مثلاً نمی داند که زنده یاد شهریار در آن مصرع معروف، آنجا که فرمود: "علی ای همای رحمت، تو چه آیتی خدا را" چگونه جان سالم بدر برده است؟ 

چرا؟ این چه پرسشی ست؟ عرض می کنم که فدوی در این ارتباط، بکلی بی تقصیر است و، پس از سه دهه زیستن در جامعه ای زیر ذره بین، ذهنیت اش دیگر، کاملاً پلیسی شده است!... یعنی، فدوی را شک، شدیداً برداشته که از کجا معلوم، منظور استاد از علی(ع)، سید علی(ع) خامنه ای، و مراد او از آیت، کوتاه شده ی آیت الله، آن هم از وجه منفی آن نبوده باشد، ها؟!

 

پای درد دل مردم  دارالخُرافه

اشاره: پیام ها همگی واقعی و برگرفته از جراید ِ شریفه ی دارالخُرافه است، پاسخ ها اما از فدوی ست.

 

«خراساني: وقتي پليس آمريكا نتواند از ميهمانان سازمان ملل حفاظت كند و فقط نظاره گر حمله توهين آميز چند اراذل و اوباش مست به نماينده يك كشور باشد بهتر است كه محل سازمان ملل از كشور آمريكا به كشور ديگري منتقل شود.»

فدوی: محبوبیت است و هزار دردسر! یعنی، محبوبیت فراگیر و فرامرزی برادران ماست که در هر جای جهان کار دست مان می دهد؛ در این صورت چه فرقی می کند که سازمان ملل کجا باشد، برادر خراسانی!؟

 

«ابراهيم خامسي: دو هفته است كه بانك ملي مركزي قم از دادن ارز مسافرتي به مسافران عتبات عاليات خودداري مي كند. دليل آن چيست؟»

فدوی: مراتب در فاصله ی بین دو قیلوله بعرض خاک نعلین همایون عنبرآسایشان رسید. ضمن ابلاغ سلام و تحیات، فرمودند که ایشان دیگر ارزی ندارند، شما فرمایشی ندارید، برادر خامسی؟!

 

«0142---0913: مسئولين شركت راه آهن رجا جواب بدهند با توقف 20 دقيقه اي قطار و انبوه مسافر در واگن ها چگونه مي توان فريضه نماز را به جا آورد».

فدوی: فدوی شدیداً امیدوار است که شما هم مانند او، مقلد مقام معظم رهبری باشید. برای اینکه بعرض فدوی برسید، فرمایش ایشان را که همه جا در دسترس است، ملاحظه کنید که معظم له، پیش از انقلاب شکوهمند اسلامی، چگونه بدین منظور، وجود مبارک را از پنجره ی تنگ قطار، به بیرون پرتاب فرمود تا نماز مربوطه،قضا نشود!... عمرشان بدنیا بود "وگرنه صد قدح نفتاده بشکست" برادر0142---0913 !

 

«اكبري- تهران: از آقاي وزير آموزش و پرورش بپرسيد كه چند ماه بايد صبر كنيم تا حقوق بازنشستگي ما برقرار شود».

فدوی: برادران گرامی، انقلاب مهدی (ع) را برای چنین مواقعی پیش بینی فرموده اند، برادر اکبری! قدری دندان (اگرهنوز دارید) روی جگر (اگر هنوزنفروخته اید) بگذارید، بالاخره درست می شود!

 

«ميري: از مسئولان جمهوري اسلامي تقاضا مي كنم كه از هيچ گونه حمايتي از كشور دوست، مسلمان و برادر سوريه دريغ نكنند».

فدوی: به قاصم الجبارین دریغ نکردیم، برادر میری! بین خودمان باشد،آنچه تجربه ی مثبت و مفید از برادران روس،چینی و حتا کره ی شمالی به بهای گزاف آموخته بودیم،بکار بستیم؛ به شهادتین کهریزک، کوچکترین رحمی نیزبه ملت ضد انقلاب ایران سابق نکردیم؛ لکن چه کنیم که برادر بشار ولیعهد دیکتاتور سابق سوریه، می خواهد برود چشم پزشکی بکند، و سی و چند سال هزینه را بباد بدهد!.. خب فدوی،چه خاکی به سر کند؟...

 

«صباغيان: در مورد طرح اجباري كردن بستن كمربند ايمني براي سرنشينان عقب خودروها حق اين بود كه ابتدا شركت هاي توليدكننده خودروها فراخوان مي شدند و طبق دستور اقدام به نصب كمربند رايگان در داخل خودروهاي توليد شده خود مي كردند سپس اين طرح اجباري مي شد».

فدوی: مراتب در فاصله ی دو قیلوله بعرض رسید. در بازدم، هیچ جور زیر بار نرفته و فرمودند که در جامعه ی شکوهمند اسلامی، اول می ُبرند،بعد می شمرند! حال دیگر خود دانید، برادر صباغیان!..

 

«شهرابي: در يكي از قسمت هاي اخبار 30/20 شبكه دو سيما تالاري از تالارهاي تهران را نشان مي داد كه سفارش تهيه و سرويس شراب را براي مهمانان مراسم مي پذيرفت. از شنيدن و ديدن اين خبر واقعاً شوكه شدم. كنارگوش ما چه خبر است كه از آن بي اطلاع هستيم پس نيروي انتظامي با وجود اداره اماكن چه مي كند؟»

 

فدوی: شما چرا برادر شهرابی؟  شما که فقط یک "ه" ناقلبل از شراب اضافه دارید!

 

«يوسفي: چه كسي متولي رسيدگي به وضعيت حجاب دانشجويان دختر و پسري كه محيط علم و دانش را با پارك و همراهي با اراذل و اوباش اشتباه گرفته اند مي باشد؟! متاسفانه وضعيت حجاب در دانشگاههاي دولتي و آزاد بويژه آزاد قزوين اصلا مناسب نيست.

فدوی: شما هم با دانشگاه را با حسینیه عوضی گرفته اید، خب این به آن در، برادر يوسفي !

 

«يک شهروند: پزشكان مدعي خدمت در مناطق محروم پاسخ بدهند چرا جلسه همايش خود را در برج ميلاد كه تناسبي با محرومان جامعه ندارد گذاشته اند؟ سنخيت ادعاي آنان با چنين مكان تجملاتي و پرهزينه در چيست و چه وجه تشابهي ديده مي شود كه ما از آن بي خبر هستيم».

فدوی: فرمایش شما از اساس ایراد دارد ،برادر شهروند،مگر اینکه از جان ناقابل تان گذشته و بگویید که پس از گذشت سی و دو سال از تأسیس جامعه ی بی طبقه ی توحیدی،فقر،افزون که همچنان هست، بیداد هم می کند!

 

«يک شهروند: نمي دانم ما رفيقان شهدا چه كرده بوديم كه از شهادت جا مانديم و در گزينش آسماني خدا رد شديم. امروز از زنده بودنمان شرمنده ايم خدا مارا به زندگي با اعمال شاقه محكوم كرده است. آن چيزي كه بيش از هر چيز ما را رنج مي دهد مشاهده ظلم هايي است كه از سوي بعضي انقلابيون ديروز به رهبري مي شود و معظم له صبر مي كنند».

فدوی: به فتوای علمای سلف حشره الله مع موالیتة المطهرین صلوات الله علیهم اجمعین،برای شهات هیچگاه دیر نیست.بر آوردن این آرزو را به فدوی واگذارید؛چرا که کم کم دارد سیدی عالیجناب می شود و دعاهایش،البته مستجاب.!

 

«خاكپور: از مسئولين امر درخواست مي شود نسبت به جمع آوري سگ هاي ولگرد وحشي (كه برخي از آنها شبيه خرس اند) در شهريار شهرك بابا سلمان اقدام نمايند».

فدوی: بعرض رسید فرمودند جای مخبط الاسلام والمسلمین خلخالی که با یک قیام و قعود ،نسل گربه را از جامعه ی شکوهمند اسلامی برانداخت،خالی! در حاشیه اما متذکر شدند که آنها که شما دیدید،خرس اند که بنظر سگ می آیند، و حضرات خرس های گرامی نیز ،مصونیت پارلمانی دارند؛فلذا واجب عینی ست که شما خودتان یک خاکی به سر کنید، برادرخاکپور!

 

«نوربالا- تهران: بهترين جهاد براي قوه قضائيه در سال جهاد اقتصادي بازگرداندن اموال غارت شده مردم توسط جريان فتنه و جريانات انحرافي است. آن ها اين اموال را با بحران آفريني در حوزه هاي سياسي و اجتماعي به غارت برده اند».

فدوی: فدوی اگر جای شما باشد،با نور پائین حرکت می کند، برادر نوربالا!.. اینهائی را که نام بردید، همگی فرزندان معنوی حضرت امام(ل) و عزیز کردگان مقام معظم رهبری بودند ،از فدوی گفتن!

 

«حسيني: با توجه به خباثت هاي آل سعود كثيف با نظام مقدس جمهوري اسلامي و جناياتش در قبال شيعيان بحرين و عراق و حزب الله لبنان و حماس فلسطين و... چرا با اين همه ددمنشي وهابيت، عمره را تحريم نمي كنيم و هر ساله ميلياردها تومان پول مسلمين به جيب كسي مي ريزيم كه آن را به گلوله تبديل و سينه خودمان را هدف قرار دهند! سزاوار است مسئولين كشورمان پيش قدم شوند و آل سعود را تحريم نمايند».

فدوی: تبریک عرض می کند، برادر حسین(ع)ی! که پس از هزار و چهارصد و اندی،سرانجام دو میلیونی تان( دوزاری سابق- م) افتاد حالا چه عجله ای داشتی برادر حسین(ع)ی!

 

«حكمتي يزد: در هفته كتاب و با وجود تاكيد مقام معظم رهبري روحي له الفداء بر امر كتاب و كتابخواني متاسفانه كتابفروشي حوزه و دانشگاه يزد به مغازه مانتوفروشي با ماكتهاي قبيح تبديل شده است. مسئولين استان خوابند يا شريك اين رفتارها؟ فردا چه پاسخي خواهند داشت؟!

فدوی: والله برادر حکمتی بقول سید قاسم(مش قاسم سابق- م) دروغ چرا؟ تا اعدام آ آ آ آ...در مملکت بقیة الله الاعظم امام زمان ارواحنا روحی فداه،مصرف مانتو و چادر و از این قبیل، از کتاب بسیار بیشتر است،فدوی بی تقصیر است..

 

«اسلام طلب- اروميه: مسئول اسلامي شدن دانشگاه كيست؟ از كيهان كه دستي در كار خير دارد درخواست مي شود كاري بكند و مسئولين امر را بيدار كند.

فدوی: مراتب در مجالی که بخاطر دود شدن آن مختصر(3 میلیارد دلار – م) چندانهم سر حال نبودند،به شرف عرض رسید.خیلی خوششان نیامد و دربازدم ترُنم فرمودند: "یا رب مباد کس را، مخدوم بی عنایت!" و افزودند: "شما دیگر چرا،  اسلام طلب؟ ما که محض خاطر شما، دانشگاه را شدیداً به حسینیه و مصلا، و زندان را به دانشگاه تبدیل کردیم، دیگر چه می خواهید؟

 

«ف. الف اروميه: براي يك برگ فاكس يك واحد پستي هزار و پانصد تومان و واحدپستي ديگر سيصد و پنجاه تومان دريافت مي كند مگر همه از يك تعرفه تبعيت نمي كنند از مسئولين مي خواهم كنترل بيشتري به واحدهاي پستي داشته باشند».

فدوی: مگر آن یک برگی که میخواستید فکس کنید،خدای ناخواسته اعلامیه ی ضد انقلاب بوده که حرف نخست نامتان را داده اید برادر ف.الف؟ باری- فدوی مسئله را از حضور ُپر زور مرجع تقلید گرامی خود استفتا کرد؛در بازدم فرمودند که بفرض سؤال،احوط آنست که آن برگ کذائی را، پیاده به طرف برسانید.و الله العالم...

 

«دبير بازنشسته عباس ياور صاد از مسجد سليمان: مبلغ هشت ميليون و چهارصد و بيست و پنج هزار تومان براي خريد فوري (20روزه) يك دستگاه پرايد به حساب شركت سايپا واريز نمودم . ولي تا به حال هيچ خبري از اين تحويل فوري نيست. از مسئولين امر درخواست رسيدگي دارم. شماره 5-44906841 هم متاسفانه پاسخگو نيست».

فدوی: دیر گفتیید و گرنه فدوی قویاًعرض می کرد که واریز نکنید چرا که دیر و زود ندارد،لکن سوخت و سوز، حتماً دارد برادر عباس(ع)!.. فلذا خود کرده را تدبیر نیست..

 

«اميني: ساكن خيابان خواجه نصير واقع در منطقه 7 شهرداري هستم .روز سه شنبه ساعت 9 صبح سه نفر قمه به دست در همين محله جلوي راه بنده را گرفتند و با تهديد كيف پولم را كه حاوي يك ميليون تومان پول بود به سرقت بردند. در پيگيري موضوع متوجه شدم اين حادثه توسط همين افراد چندين مرتبه تكرار شده است و نيروي انتظامي براي برخورد با اين مزاحمت ها كاري نكرده و نمي كند. آيا در وسط پايتخت كشور آن هم روز روشن بايد شاهد چنين ناامني هايي به صورت مكرر باشيم؟»

فدوی: دیگر کم لطفی نکنید، حالا نیروی انتظامی که نیست،لکن خدایش که هست؛ این نیروی گرامی،در برخورد با مردم،انصافاًهیچ کم نگذاشته است یعنی دم به ساعت ،همه جا و بابت همه چیز، مشغول برخورد با مردم است ،آن برادران قمه کش، جزء مردم نیستند که، برادر امینی !

 

«0355-0915: برخي رانندگان اقدام به دودي كردن چراغهاي راهنماي خود مي كنند كه در روز اصلا قابل ديدن نيست از پليس راهور درخواست برخورد با سرنشينان اين گونه خودروها را دارم».

 

فدوی: مراتب به آگاهی مسؤلان ذیربط رسید، فرمودند که تشخیص شما درست نیست و رانندگان کذائی، چراغ شان را دودی نکرده اند،بلکه این خودشان اند ،که دود می کنند برادر 0355-0915!

 

«عليرضا مرادي: ضمن تشكر از يادداشت روز ارزشي و انقلابي مدير مسئول كيهان با عنوان (عابر يا كلاه) ما مردم پابرهنه و اقشار ضعيف جامعه تازه متوجه مي شويم كه تبصره 3 ماده 71 قانون خدمات كشوري چه افتضاحي بوده است و عده اي را تافته جدا بافته مي كرد. حذف اين تبصره اقدام بسيار درستي بود».

 

فدوی: بین خودمان باشد برادر علی(ع)رضا(ع) مرادی، جمله ی شما یک ضعف تألیف درشت داشت که خوشبختانه برادران ملتفت نشدند و گرنه ارشاد می شدید و آن اینکه، در جامعه شکوهمند اسلامی وبرپائی "جامعه ی بی طبقه ی توحیدی" که حضرت امام(ل) سی و چند سال پیش بنیاد فرمود، دیگر چیزی بنام "پا برهنه و اقشارضعیف "وجود خارجی ندارد این دفعه ی آخرتان باشد، برادر مرادی !

 

«يک شهروند: با اينكه قانون استخدام فرزندان جانباز در يكي از دستگاه هاي دولتي به تصويب مجلس رسيده ولي متاسفانه در اجراي مصوبه سنگ اندازي مي شود. از روزنامه ها تقاضا داريم به اين موضوع پوشش خبري بدهند».

فدوی: مراتب در فاصله ی بین دو قیلوله به شرف عرض خاکپای عنبر آسای همایونشان رسید؛ در بازدم، ضمن سلام و تحیات از "سنگ اندازی" پوزش خواسته و در چرائی آن فرمودند که قرارفی الواقع، "تیراندازی"بوده که بعلت اینکه سفارش فشنگ به برادران روسی و چینی،به علت تحریم های خاج پرستان ،قدری به اشکال خورده ،به جای "تیر اندازی"،اقدام به "سنگ اندازی"  شده است!..

 

«اقوامي: براساس دستور رئيس جمهور مبني بر واريز مبلغ يك ميليون تومان براي آتيه نوزادان تازه متولد شده اين طرح تا سال گذشته انجام مي شد اما مدتي است كه روند كار متوقف شده است چرا.

فدوی: شما هم تلافی یا قصاص فرموده و تولید نوزاد را،تا اطلاع ثانوی متوقف کنید، برادر اقوامی!

 

«0343---0911: در مسافرت به گرگان داخل اتوبوس فيلم «داماد خجالتي» پخش شد. متاسفانه بايد بگويم نزد خانواده ام واقعاً شرم كردم. چرا نظارت و كنترلي روي اتوبوس هاي بين شهري وجود ندارد و بعضي از رانندگان هر كاري كه مي خواهند مي كنند».

فدوی: مراتب توسط فدوی پیگیری شد؛ گفتند تازه ملاحظه کردند و گرنه می خواستند فیلم "عروس خجالتی" را پخش کنند!

 

«جمعي از شهروندان تهراني: شايسته است كيهان گزارشي از سنگ فرش هاي تهران كه اجرا شده تهيه نمايد كه گويا با آب دهان آنها را به هم وصل كرده اند واقعاً از نظر نگهداري صفر است...»     

فدوی: بقول سید قاسم(مش قاسم سابق- م) والله برادر شهروند دروغ چرا؟ تا اعدام آ آ آ آ.. ملتی که نان خالی هم گیرش نمی آید که سق بزند،فلذا آب دهانش هم قوّت ندارد !

 

«تفرشي: در يكي از روزهاي دهه سوم ماه مبارك رمضان امسال تعدادي از يك تيم سينمايي به همراه يكي از كارگردانان معروف در بلوار مرزداران بساط فيلم برداري خود را پهن كرده بودند. چيزي كه باعث تعجب بنده و ساير ساكنين اين محله شد روزه خواري علني اين جماعت بود. انگار نه انگار كه ماه رمضان است و بايد حرمت آن حفظ شود. وقتي فرهنگ سازان چنين باشند بايد براي فرهنگ كشور نگران بود».

فدوی: حالا چه عجله ای داشتی برادر تفرشی؟! اگر زودتر گفته بودی ،فدوی ترتیبی می داد که آن تیم نابکار را همانجا جلوی دوربین بقول عوام  Live شلاق بزنند؛انشاءالله رمضان بعد!

 

«يک شهروند: كدام يك از نمايندگان محترم مجلس با حقوق ماهيانه 330 هزار تومان مي توانند زندگي بكنند كه چنين مبلغي را براي حقوق ما كارگران تصويب كرده اند».

فدوی: هر وقت ای مبلغ را گرفتید، راجع به آن صحبت می کنیم، برادر کارگر!

 

«ابراهيمي- كرج: شير از كالاهاي مورد نياز اوليه هر انسان مي باشد اما نه تنها قيمت آن به خاطر حذف يارانه از 150 تومان به 550 تومان رسيده است بلكه 100 گرم هم از وزن آن كم شده است. چرا دولتمردان به اين موضوع رسيدگي نمي كنند؟»

فدوی: برای اینکه دولتمردان گرامی را ،مدتهاست که از شیر گرفته اند،برادر ابراهیمی!..

 

«اكبري: روستاي هاشمك در 50 كيلومتري تهران و از توابع دماوند فاقد لوله كشي آب شرب و گاز مي باشد».

فدوی: خب حالا بقول عوام ?  so what ، برادر اکبری؟!

 

«يک شهروند: با تبليغات فراواني كه از شركت تفلون ... صورت گرفت چند عدد از ظروف چدني آن را به خيال اينكه توليد داخل است خريدم ولي بعد متوجه شدم كه همه ساخت كشور چين مي باشد و اين شركت فقط وارد كننده است. بنويسيد اين كار نوعي فريبكاري و غش در معامله است و اشكال دارد».

فدوی: لطفاً مساعدت های برادران چینی را هم در سه دهه ی گذشته در نظر بگیرید، خدا، و از آن مهم تر، مقام معظم رهبری را خوش نمی آید، برادر شهروند!

 

«يک شهروند مشهدی: در شهر مقدس مشهد ماشين هاي توزيع كپسول گاز در بلوار وكيل آباد هر عدد كپسول گاز را به قيمت 3 هزار تومان به مغازه هاي غيرمجاز تحويل مي دهند. مغازه دارها هم با قيمت 5 هزار تومان به مردم مي فروشند. در اين ميان هم گراني آن به حساب دولت و مسئولين نوشته مي شود. چرا؟»

          فدوی: شما گوش ندهید، برادر مشهدی. اینها مغرض اند و می خواهند سطح دولت را پائین بیاورند؛ یعنی بگویند که دولت آفتابه دزد است، برادر مشهدی!

 

به پایان آمد این جوهر،شکایت همچنان باقی !

 علی الله التکلان و هوُالمُستعان فی جمع امور

ششم اکتبر المذبذب  سنه ی 2012 ترسائی

کتبةالفقیر کمتر از قطمیر - فدوی

تا درودی دیگر، بدرود

 

www.hazl.com

https://newsecul.ipower.com/

 

محل ارسال نظر در مورد اين مقاله:

توجه: اگر عنوان اين مقاله را در جدول زير وارد نکنيد، ما نخوهيم دانست که راجع به کدام مطلب اظهار نظر کرده ايد.

کافی است تيتر را کپی کرده و در محل مربوطه وارد کنيد.

 

 

New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fxa: 509-352-9630