بازگشت به خانه        پيوند به نظر خوانندگان

دوشنبه 27 شهريور 1391 ـ  17 ماه سپتامبر 2011

 

برای يادآوری به کسانی که به اين فراخوان ايراد می گيرند

مرداویج زیاری ـ از جمعیت خردپیشه گان ریشه ای ایران

هفته پیش فراخوانی از طرف شورای ملی ایران پخش شد و از هم میهنان خواستنند که آن را امضاء کنند.

قبل از هر چیز لازم می دانم همه را به این نکته توجه دهم که با فشارهای اقتصادی که اکنون مردم ما گریبانگیرش هستنند ابزارهای نارضایتی یواش یواش در میان مردم پدیدار می شود اگر باز مانند چند سال پیش در جریان سبزها اپوزسیون نتواند به خود انسجام دهد و مردم را در یک فراخوان ملی دعوت کند دوباره اگر مردم حرکتی کنند بوسیله رژیم جنایتکار آخوندی سرکوب خواهند شد.

اما روشنفکران پر مدعایی که به قول دوستی همه در این درازای چند سال گذشته اینقدر روی صندلی نشسته که گاز ها از پائین زده به بالا و شروع به پرت و پلا گفتن افتاده اند بعنوان مثال مانند اطلاعیه ای که اخیرأ از طرف یکی از همین (روشنفکر پر مدعا) پخش شد که در آن آپوزسیون را به گل خوردن تشبیه کرده بود. از این نوع مثال ها زیاد است چون بدبختانه (روشنفکران) ما پیش آمدها را شخصی نگاه می کنند نه بگونهء روشنگرایانه. بعنوان مثال، در همین مورد منشور چون با آنها در این مسئله گفتگو نشده سر لج بازی برداشته و چوب لای چرخ میگذارند و تعدادی هم حسادت می کنند که چرا خودشان این کار را نکردند.

 یا کسانی که خود را مبارز دانسته و هر شب تعدادی در اطاق های پالتاک جمع شده و ادای بینش بری و فرهیخته گری از خود در آورده که باید گفت به واقع گاز در این نوع اشخاص واقعأ زده به مغز و دیگر به خودشان هم امر استوار گشته که تنها با حرف زدن می توانند آخوندهای جنایت کار را از پا در آورند و هر پرتقال فروشی، با نامی گمنام، شده مفسر سیاسی که در واقع این همان چیزیست که رژیم جنایکار آخوندی می خواهد تا باشد دائم هر شب حرف بزنند و هرچه هم که دلشان می خواهد به آخوندها بگویند چون تا زمانی که حرف می زنند خطری برای آخوند نخواهند بود و بخاطر همین است که اکثراً درصحنه های سیاسی دیگر پیدایشان نمی شود. اما این امر در مورد کسانی که در این اطاق ها روشنگری می کنند و معمولأ با برداشتی پر شنونده اطاق شان را ترک می کند صادق نیست (این نکته را گفتم تا فردا ایراد نگیرند).

آنچه را نباید فراموش کنیم. اگر مبارزین نجنبند و هر چه زودتر انسجام به خود ندهند فردا دیر خواهد بود. به نظر من هر مخالف آخوندی از چپ چپ گرفته تا راست راست (بدون جدائی طلبان) باید به نوعی دست بدست هم دهیم تا ایرادهای این منشور پیشنهادی را برطرف و بنای اولیه که می تواند ریشهء آخوند را بر کند را پایه ریزی کنیم. اگر باز نتوانیم راهی برای باز شدن این گره پیدا کنیم 33 سال گذشت 33 سال دیگر هم خواهد آمد و ما هنوز اندر خم یک کوچه خواهیم بود.

نکته ای برای آنها که خود را کنار کشیده اند و مایل به امضاء نیستنند:

سیاست یعنی در صحنه بودن نه اینکه بعناوین مختلف ترسیدن و نپیوستن به راهی که می تواند روزنه ای باشد برای آزادی میهن. جای تعجب است بعد از پخش این منشور همه ناگهان شده اند شرکت گاز بریتانیا و فکر می کنند نکند اگر من امضاء کنم یک دفعه چیزی پیش می آید و ارزش سهامم کم می شود.

روی سخنم با آن دسته که می ترسند و ایرادهای شلغمی می گیرند است! از آنها می پرسیم آیا شما در درازای این 33 سال کاری اساسی توانستید انجام دهید که اگر به این منشور بپیوندید موقعیت سیاسی تان خراب شود آیا فکر نمی کنید زمان فداکاری رسیده و برای آزادی کشور باید فداکاری کرد، با پیوستن و مشارکت می توانیم اگر نظرهای بدی در این فراخوان است را به نفع آزادی ایران و مردم در بند ایران تغیر دهیم.

اما عده ای که تا کنون امضاء نکرده و ایرادهایی شاید بتوان گفت بعضی از آنها بجاست را مطرح می کنند باید گفت می توان و می توان همهء ایرادها را حل کرد. البته اگر نیت پاک باشد. با فداکاری و کمی گذشت، آنها که ایراد می گیرند و آنها که دستی در این کار داشتنند می توان نکاتی که مطرح می شود را با همکاری با یکدگر درست کرد.

همهء ما کم و بیش در جریان مخالفت ها و ایرادات هستیم اما نکته هائی که می توان در موردش گفتگو کرد را از دید خود مینویسم.

1: عده ای می گویند متن نوشته درست است اما بعضی از اشخاص که پشت این فراخوان هستنند اشخاصی نا درست هستنند.

2: بعضی ها می گویند مطرح کردن این منشور برای آن است که شهریار ایران را خراب کنند و جمهوری اسلامی پشت این کار است  چون اشخاصی که هویت شان هنوز برای همه روشن نیست در این منشور دست داشته اند.

3: بعضی ها با امضاء کردن شهریار ایران اشکال دارند و از طرف دیگر بعضی ها می گویند ایشان باید اعلامیه هم در این مورد بدهند.

4: تعدادی هم با بخش هائی از این 16 ماده موافق نیستنند اما نمی گویند کدام بخش.

5: تعدادی هم می گویند نباید نام سازمان یا گروه ای را در لیست امضاء شوندگان گذاشته شود چون بردن نام شک و تردید تولید می کند و بازدارنده است.

6: بعضی ها می گویند اصولاً در اساس بردن نام گروهائی که خود را نمایندهء اقوام می دانند اصلاً و اصولتً درست نیست. (من با این اصل موافقم باید نام این گروهک های تک نفره از لیست امضاء شوندگان برداشته شود چون در خود منشور برای همهء ایرانی ها حقوق یکسان قائل شده بردن نام گروهی از شهرستانی در ایران به واقع بیمورد است با مطرح کردن نام آنها اینگونه وانمود می شود که بله آنها با بقیه فرق دارند در صورتی که ما باید کوشش کنیم همه در ایران آینده از حقوق یکسان برخوردارباشیم چه آنکسی که در جنوب تهران زندگی میکند یا کسی که در بلوچستان یا جای دیگر زندگی میکند)

7: گروه اندکی هم ایرادهای بی مورد می گیرند که تعداد کمی امضاء کرده و از این قبیل ایرادهای بنی اسرائیلی.

اینها ایراداتی است که من تا کنون شنیده ام ممکن است موارد دیگری هم باشد که بگوش من تا کنون نخورده ولی دلیل بر نبودشان نیست اگر نقد درستی کرده اند باید به آنها گوش داد و تصحیح کرد.

به نظر من بعضی از این ایرادات می تواند بجا و سازنده باشد و قابل حل. خوشبختانه بجز تعداد کمی که ایراد های بنی اسرائیلی می گیرند اکثریت از این 16 ماده ایراد نگرفته و کم و بیش همه با آن موافق اند جز درمواردی اندک که میتوان آنرا به راحتی درست کرد.

کسانی که در نوشتن این اطلاعیه سهیم بودند تنها آنها هستنند که می توانند ایرادهای بالا را برطرف کنند. اگر دست اندکاران این فراخوان به واقع مایلند این شروع کاری اساسی باشد بنشینند و گوش کنند به آنها که نقد می کنند چون با گفتگو می توان ایرادها را برطرف و آنرا در میانگین تفکرات مخالفین تصحیح کرد.

اگر به واقع این افراد میهن دوست هستنند و مایلند کاری برای آزادی کشور کنند باید با گوش کردن به مبارزین آن ایرادات را برطرف کنند حتا اگر این ایرادات که خیلی ها در موردش صحبت میکنند باعث آن شود که تعدادی از این اشخاص کناره گیری کنند در چنین فضائی است که این فراخوان به نتیجه نهائی خواهد رسید.

شایع شده و دائم از اشخاصی نام برده می شود که بین مبارزین نام درستی ندارند و می گویند آنها هستنند که پشت این منشور هستنند و مامورین جمهوری اسلامی هم دائم این آش را بهم می زنند بنابراین برای برطرف کردن این شایعات و نشان دادن آنکه بله با مردم با شفافیت عمل کرده و خواهند کرد نام کسانی که در این منشور از اول دخیل بودنذ را به مردم بگویند تا یک) هم این شایعات برطرف شود، دو) چون پنهان کردن نام ها و با مردم شفاف نبودن به اندازه کافی، اعتماد خیلی ها را نسبت به آنها کم کرده و همه می گویند این هم یک نوع کلاه برداری دیگر مانند طرح رفراندم و چون رژیم در خطر است و می خواهد مردم را بدینگون مشغول کند از این طریق آمده جلو. بنابراین با گفتن نام ها شک و تردید را تا اندازه زیادی کم خواهند کرد. به نظر من این اولین و بزرگترین ایرادی است که بازدارنده پیشرفت شده چون هر کس برای خودش گمانی کرده و می ترسد امضاء کند.

تا کنون این گروه شخصی را رسمی بعنوان سخنگو معرفی نکرده که بتواند مردم را از شک و تردید بیرون آورد این گروه باید کسی را بعنوان سخنگوی موقت معرفی کند. اکنون هر کس از طرف خود چیزی می گوید و وانمود می کند که از طرف منشور پیشنهادی صحبت می کند و این خلع نبود سخنگوی رسمی بیشتر مردم را گیج کرده.

البته ایراد اساسی دیگر که برای گروه ما و هموندان ما تجربه شده و فکر کنم این سئوال خیلی ها است کسانی که امضاء کرده اند نام شان در لیست نیآمده و امروز 15 سپتامبر بعد از چهار روز نام ها را گذاشته اند که بسیار بسیار کُند است باید مسئولین روش اساسی تری را در پیش گیرند.

امیدوارم مسئولین منشور پیشنهادی نکته های بالا را که فکر کنم برای خیلی ها هنوز سئوال انگیز است را بزودی جواب دهند تا بتوانیم همه با هم ابزار اولیه که لازمه آزادی ایران است را با شفافیت بوجود آوریم.

شفافیت: چون در فضای شفافیت است که این آپوزسیون از هم پاشیده را می توان گرد هم جمع کرد و اگر شفافیت کافی نباشد این حرکت هم مانند بقیه به سیاه چال خواهد رفت.

برای اطلاع مسئولین این فراخوان. این نامه سرگشاده برای لیست 35000 نفری ما فرستاده شده تا شاید بتوانیم از این طریق جوابی از آنها دریافت داریم چون تماس گرفتن با مسئولین این منشور شاید بتوان گفت نا ممکن باشد چون ایمیلی خصوصی برایشان چهار روز پیش فرستاده شد و جوابی تا کنون دریافت نکردیم حتا نمیدانیم ایمیل ما بدستشان رسیده یا نه.

با مهر و آرزوی موفقیت برای این منشور پیشنهادی

و گفتن خسته نباشید برای آنها که زحمت کشیدند و این منشور را درست کردند

جمعیت خردپیشه گان ریشه ای ایران

22 شهریور 2571 (1391) ـ 15 سپتامبر 2012

نظر خوانندگان

 

محل ارسال نظر در مورد اين مطلب:

توجه: اگر عنوان اين مقاله را در جدول زير وارد نکنيد، ما نخوهيم دانست که راجع به کدام مطلب اظهار نظر کرده ايد.

کافی است تيتر را کپی کرده و در محل مربوطه وارد کنيد.

 

بازگشت به خانه