بازگشت به خانه

 

مکتوبات فدوی

طنزنوشته های هفتگی حميد رضا رحيمی

دوشنبه 6 شهريور ماه 1391 ـ 27 ماه اگوست 2012

 

واژگان کلیدی

فدوی باید اقرار و اعتراف کند که نه تنها او بلکه سایر ناظران آگاه نیز گاه از درک و دریافت ادبیاتی که برادران در سطوح مدیریت کلان ایران سابق بکار برده یا می برند، درمی ماند. نمونه های رایج را مانند «ممَه (احمدی نژاد)»، «لبخند سیاسی» علی (لاریجانی) * و ... را پیش از این ملاحظه کرده اید؛ یک فقره را هم فدوی امشب، برای جوری جنس، علاوه می کند، تا خوانندگان محترم ضد انقلاب، لذتش را ببرند:

خبرگزاری فارس نوشت: «نمایندهء مردم رشت در مجلس گفت: دولت بعدی که بر سر کار می‌آید باید خود را در بخش اجرایی لاغرتر و زبل‌تر کند!» (بنقل از پارسینه)

باری- به اقرب احتمال، این بزرگوار باید پیش از این ، چوپان یا دامدار بوده باشد!

------------------------------------------------------

*  رییس مجلس شورای اسلامی، ضمن ارزیابی مثبت نگاه جمهوری اسلامی ایران به نشست آتی با ۱+۵، تصریح کرد: «نگاه جمهوری اسلامی ایران به این مذاکرات مثبت است، به شرط اینکه گام‌های مثبت از طرف مقابل برداشته شود و صرفاً به دنبال لبخند سیاسی نباشند!»

 

کیش و مات !..

فدوی اگر جای حضرات آیات عظام و حجج اسلام، کثرالله امثالهم باشد، در تقابل با مردم عموماً و جوانان خصوصاً، هرگز ُسم به تله نمی دهد! چراکه عاقبت خوبی ندارد! به مستوره زیر نگاه کنید، تا بعرض فدوی برسید. پارسینه البته با تیتر "پاسخ آیت الله صافی گلپایگانی به نامه ی یک دختر بد حجاب!" در واقع، "گوشت را بدست گربه، ِمده ظله العالی، داده است!:

«بسم الله الرحمن الرحیم. مرجع عزیز و عالیقدر حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی. سلام علیکم؛ من فاطمه 21 ساله هستم. شما را بارها در مشهد دیده‌ام، و به شما به چشم یک پدر معنوی نگاه می‌کنم. آقا من یک دختر بدحجاب هستم، راستش نمی‌دانم حجاب چیست؟ چرا حجاب بر ما واجب است؟ چرا حجاب ارزش است؟ آیا چادر یک تکه پارچه با ارزش و مقدس است؟ دختر 9 ساله از چادر چه می‌داند؟ چرا فقط در دین ما چادر و حجاب وجود دارد، یعنی پیامبران دیگر نمی‌دانستند؟! آیا معنای پوشش، نبودن من در جامعه نیست؟ پس چگونه باید برای جامعه مفید باشم؟چرا ما زنان باید تاوان دل‌های مریض بعضی مردان را بدهیم؟ آیا بهتر نیست حجاب در کشور اختیاری باشد؟ لطفاً مرا نصیحت کنید و به سؤالاتم جواب دهید که من پی‌جوی حقیقتم. منتظر پاسخ شما هستم».

پاسخ آیت الله ، اگر فدوی نگوید مهمل و مغلطه، که البته هست، مطلبی کلی و در بهترین حالت درحد جاخالی ست! که حتا ارزش نقل نیز ندارد، لکن فدوی دندان روی جگر آش و لاش خويش می گذارد و، به عنوان مستوره، مطلع و مقطع کلام را فقط، بمنظور شاهدی بر ادعای خویش، در پی  می آورد:

«مطلع: بدانید که شما در برابر این معانی ژرف و این وجود پر از حکمت نباید آرام بنشینید. باید پرده‌های جهالت را هرچه می ‌توانید پاره کنید، و به سوی روشنایی بیشتر گام بردارید!..

«مقطع: من به شما توصیه می‌کنم به تمام وجود اگر سعادت حقیقی خود را می‌خواهید، حجاب و تعلیمات عالیه اسلام را در همهء برنامه‌ها رعایت کنید»!

باری- درود فدوی بر فاطمهء 21 ساله، که ماموتی نود و چند ساله را، در حرکتی ساده، مات کرد!..

 

شتاب

فدوی با آنکه از رگ گردن به مقام معظم رهبری، اعلی الله مقامه، نزدیکتر است! معذالک نمی دانست که معظم له تا این حد عجول است. این معنا را فدوی از منابع خبری گوناگون، از جمله بی بی سی و العربیه دریافت، آنجا که فرمود:

«آیت الله خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی ایران، حملهء چند ماه گذشته دانشجویان بسیجی به سفارت انگلیس در تهران را اقدامی "نادرست" خواند. به گزارش سایت دفتر رهبر ایران، آیت الله خامنه ای دوشنبه ششم اگوست 2012 در دیدار با "نخبگان دانشجو" این سخنان را مطرح کرده است. این سخنان در حالی مطرح می شود که حدود هشت ماه از حمله به سفارت انگلیس می گذرد!» (العربیه)

«بی بی سی: رهبر ایران در حدود 9 ماه پس از حمله به سفارت بریتانیا در تهران، از این اقدام انتقاد کرده و گفته است که "احساسات جوانان در قضيه اخير اشغال آن سفارت خبيث درست بود اما رفتن شان [به داخل سفارتخانه] درست نبود!"»

از آنجا که  عجله کار شیطان بزرگ است، بايد پرسيد که حالا چه عجله ای داشتی، برادر رهبر؟

 

معرفی محصول جدید

نگاهی گذرا به محصولات مورد نیاز و مصرف مؤمنین و مؤمنات، که کشور دوست و برادر چین، دیریست که زحمت تولیدش را بعهده دارد، از میزان ارادت آن ُملحدان گرامی به اسلام و مسلمین خبر می دهد.

این محصولات، از پردهء بکارت یکبار مصرف!*، مُهر و تسبیح و جا نماز، قرآن دیجیتالی، سنگ قبر، تا ملزومات ماه مبارک محرم و بلکه بیشتر را نیز در بر می گیرد. لیست این فراورده ها، البته بسته نیست و هر آینه بعون الله چیزی به آن اضافه، و نیاز مؤمنی برآورده، و برادران ملحد چینی ما را، لاینقطع، مشمول دعای خیر مؤمنین کثرالله امثالهم می کند. در همین ارتباط، فدوی در مرور جراید شریفهء دارالخُرافه، به خبر میمنت اثری برخورد که ضمن تشکر از برادران ملحد چینی، ذیلاً به آگاهی مؤمنات گرامی می رساند:

«چین لاک ناخن اسلامی ساخت!(تیتر). یک شرکت چینی از تولید "لاک ناخن اسلامی" خبر داد که قرار است در ماه مبارک رمضان به کشورهای اسلامی صادر شود. به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، به نقل از پایگاه اینترنتی "الوفد" مصر، یک شرکت چینی اقدام به تولید یک نوع لاک ناخن کرده که به آسانی پاک می شود و برای پاک کردن آن نیازی به ماده شیمیایی "آستون" نیست. شرکت چینی تولید کنندهء لاک ناخن جدید، آن را "اسلامی" خوانده چرا که زنان مسلمانان هنگام وضو گرفتن می توانند این لاک را به آسانی از روی ناخن خود پاک کنند. هم اکنون "لاک ناخن اسلامی" طرفداران زیادی پیدا کرده و قرار است در ماه مبارک رمضان وارد بازار دیگر کشورهای اسلامی شود».

باری، به  فدوی مربوط نیست، لکن حضرات آیات و حجج اسلام، اعلی الله مقامهم اجمعین، نمی پندارند که زمان آن رسیده  که زحمات گستردهء برادران ملحد چینی ما را، در خدمت به اسلام و مسلمین، بنوعی جبران فرمایند؟ فدوی البته می داند که حضرات بلحاظ  مالی برای چینیان چیزی کم نگذاشتند که لازم است، لکن کافی نیست! فدوی اگر بخواهد مشخص تر بگوید عرض می کند که در جهان امروز، رسم است که بمنظور جبران زحمات کوشندگان در عرصه های گوناگون، به طرف، مثلاً دکترای افتخاری اعطا می کنند. فلذا و بر این پایه، پیشنهاد می شود که بمصداق "کار را آن کرد که تمام  کرد" زحمت معنوی  برادران ملحد  چینی ما را بر حسب مورد، با اعطاء یک فقره تیتر حجت الاسلامی، يا آیت اللهی، و يا  آیت الله العظمائی، چیزی، جبران فرمایند!...

و من الله التوفیق

-------------------------------------------------

* چین كه یكی از بزرگترین تولید كنندگان محصولات مختلف است، اخیراً "پرده بكارت مصنوعی" تولید كرده كه آن را "پرده بكارت یك بار مصرف" نامیده اند. گفته می شود قیمت هر یك از این كالا حدود 15 دلار است. خواهران بشتابند که فی التأخیر آفات!

 

نوبر

فدوی این سال ها همه اش نگران این بود که نکند ناگهان به تیر غیب گرفتار آمده و نبیند که آخوندی سرانجام به کاری شرافتمندانه مشغول شده باشد! فلذا تردیدی نداشت که این آرزو را به ضرس قاطع به گور خواهد برد؛ لکن چندی پیش در توّرق اخبار دارالخـُرافه، برای نخستین بار، به تصویری حیرت انگیز برخورد که لازم دید، به منظور تنبُه خود و خوانندگان محترم ضد انقلاب، آن را به نظر ایشان نیز برساند:

   

فدوی البته، حکمت کار شرافتمندانهء معاینهء چشم با عبا و عمامه را هنوز در نیافته و بعید می داند که مجاهدت های فرسایندهء او در این ارتباط عمراً به جائی برسد!..

باری-  فدوی هنوز، در حالت کیف و نشئهء مبسوط ناشی از ملاحظهء این خبر و تصویر به سرمی بُرد که دریافت خبری دیگر، تعادل ناقابل او را دوباره به هم زد و او، به قول عوام، شدیداً Confused شد....

فدوی می پندارد که اگر شما خوانندگان گرامی ضد انقلاب هم تیتر خبر را، البته با چشم دل که مستحباً حجت الاسلام فوق آن را معاینه کرده باشد، ملاحظه  کنید، به اقرب احتمال به وی حق می دهید:

«دندانپزشكی كه سرآمد قاريان شد!»*

فدوی می خواست و هنوز هم می تواند که رفع زحمت کرده و خوانندگان گرامی ضدانقلاب خود را، به سرنوشتی نامعلوم، یعنی به قاصم الجبارین بسپارد؛ لکن خوف آن دارد که خوانندگان محترم در مقابل بیت او تجمع کرده و شدیداً شعار بدهند که: «ما منتظر بقیه ش هستیم» (لطفاً دو بار!)؛ لذا سنگین تر است با آوردن چند سطر دیگر که البته برگرفته از گفتگوی برادر خبرنگار با این قاری دندانپزشک، یا دندانپزشک قاری ست، غائله را بعون الله ختم به خیر گرداند:

باری- برای رفع نگرانی خوانندگان ارجمند ضد انقلاب، عوامل استکبار جهانی و صهیونیزم بین الملل مقدمتاً عرض می کند که به قول عوام ! Don't worry، برادر قاری جای غریبه ای نرفته بلکه در استخدام رسمی حضرت امام حسین(ع) خودمان است، ملاحظه کنید:

«متولد 26 اسفند 55.  33 سال سن دارد و فارغ التحصيل رشتهء دندانپزشكی در سال 1380 است. 8 سال است كه مشغول طبابت در موسسه كلينيك دندانپزشكی شبانه روزی امام حسين در اصفهان است. انس با قرآن را از سن 8 سالگی شروع كرده و 25 سال می شود كه به گفته خودش به قرآن  خدمت  می كند...»

اين برادر قاری پنداری مصونیت پارلمانی دارد؛ ببینید پاسخ برادر خبرنگار را، چگونه می دهد:

«پرسش: چرا قرآن؟ چی شد كه سراغ قرآن رفتيد؟

«پاسخ: خدا پس كله ام زد!..»

توضيح اينکه برادر خبرنگار که البته به کار خود مسلط است برادر قاری را تصحیح و گفتگو را ماهرانه به مسیر مألوف هدایت می کند:

«پرسش: شما داروی دردهای جامعهء امروز را در قرآن ديديد و چشيده ايد؟!»

ملاحظه می کنید که برادر خبرنگار جای حساس برادر قاری را قلقلک داده؛ ذهن برادر قاری به طـُرفة العینی، دوباره قفل می شود و آموخته های پزشکی اش را نیز در این رهگذر، البته به کلی از یاد می برد و پاسخ مطلوب برادر خبرنگار را صادر می فرماید:

«پاسخ: قرآن راهگشای همه نسل ها و داروی دردهای جامعه است! يك حديث از امام صادق(ع) است كه قرآن هفت بطن دارد و هر بطن آن هفت بطن ديگر دارد!»

برادر خبرنگار که خوف آن دارد که برادر قاری/ دندانپزشک، همینطور تخته گاز عقب عقب برود، ترمز دستی برادر قاری را می کشد:

«پرسش: حضور قرآن چه اندازه در زندگی شما ملموس بوده است؟»

برادر قاری/ دندانپزشک در پاسخ می گوید:

«- من منافع مادی و معنوی خيلی زيادی از قرآن داشتم».

برادر خبرنگار که به نظر می رسد از پاسخ برادر قاری/ دندانپزشک، آنجا که گفت از قران منافع مادی هم داشته، چندان هم به قول عوام Happy نیست، قدری شیطنت کرده و می پرسد:

«ـ نظرتان درباره كسانی كه از قرآن نان می خورند چيست؟»

برادرقاری/ دندانپزشک با آنکه جوان است لکن به نظر می آید که از بیماری آلزایمر اسلامی رنج می برد و یادش نیست که یک سطر بالاتر چه گفته است، در پاسخ می گوید:

«ـ نظر مثبتی نسبت به آنها ندارم!»

خوانندگان محترم ضد انقلاب می دانند که فدوی آدم ناسپاسی نیست و همین جا و با اغتنام فرصت اعتراف می کند که در مرور این گفتگوی حیرت انگیز، به معلومات اش شدیداً اضافه شد. فدوی همچنین بخیل هم نیست و آن معلومات را که عبارت از آشنائی با واژگان "ستارهء قرآنی" و "قرآن درمانی" باشد، در ادامهء  مطلب، با خوانندگان گرامی ضدانقلاب خود به رایگان قسمت می کند. برادر خبرنگار قدری از حسینیه فاصله می گیرد و نقبی هم به هنر و سینما می زند و برادرقاری/ دندانپزشک  را به زحمت می اندازد:

«پرسش: قصدم مقايسه نيست اما چرا چهره های قرآنی بعد از مدتی محو می شوند؛ بر عكس چهره های هنری و سينمايی؟!»

«پاسخ: در اين زمينه می شود با فوتبال مقايسه كرد ما هميشه ستاره قرآنی تاپ نداريم!...»

(فدوی مادر مرده البته، هنوز دارد در زمین مصاحبه دنبال توپ می گردد!)

برادر خبرنگار هیچ جور ول کن معاملهء برادرقاری/دندانپزشک نیست و می افزاید:

«پرسش: خوب برای ايجاد اين ستاره های قرآنی بايد چه كار كرد؟»

برادرقاری /دندانپزشک برای استخلاص، چاره ای جز توسل به ماجراهای فضائی ندارد فلذا می ریزد توی جوراب و می کوبد به دیوار:

«پاسخ: اولين كار ازدياد ستاره های قرآنی است چون وقتی ستاره های قرآنی زياد شدند افراد هم به واسطه آن ستاره به سمت بالا می روند!...»

برادر خبرنگار، در پرسشی دیگر، گوشه ای از دانش مطالعاتی و علمی برادر قاری /دندانپزشک را به نمایش می گذارد و برادر مزبور، که گوئی زمان را گم کرده است، در پاسخ می گوید:

«...آخرين كتابی كه خواندم حالت روحانی آيت الله بهجت(ره) بود كه كتاب به صورت سؤال و جواب نوشته شده بود و بعد از آن كتاب خاطرات آيت الله ری شهری از رجبعلی خياط را خواندم. فضای حاكم بر اين كتاب ها را دوست داشتم چون به زندگی امروز نزديك بود...»

حسن ختام این گفتگوی شگفت انگیز طرح بحثی علمی از سوی برادر خبرنگار است:

«پرسش: نظرتان دربارهء بحث قرآن درمانی چيست؟

که برادر دندانپزشک دانشمند ما نیز البته سنگ تمام می گذارد:

«پاسخ: خداوند در سورهء اسراء آيه 60 در اين مورد اشاراتی دارند. اين جريان در قرآن هم مطرح شده است. به اعتقاد من هيچ مسئله ای نيست كه نتوانيم آن را از قرآن استنباط كنيم منتها متخصص كار آن بايد اين كار را انجام دهد. گاهی اوقات ديده شده كه با تلاوت آياتی از قرآن فردی شفا پيدا كرده اما شخص خواننده آن مهم است كه نفس مسيحايی داشته باشد!..»

 

امتحان چشم

برادر انصاری، ازخوانندگان محترم جراید شریفهء دارالخرافه، شیهه کشان مرقوم داشته است:

«اگر مسلمانان جهان براي سراسري شدن دين اسلام بطور جد فكر نكنند و وارد اقدام عملي نشوند بايد هر روز در يك گوشه از جهان منتظر جنايت عليه مسلمانان در آن منطقه بود و افسوس خورد. حادثهء خونبار كشتار مسلمانان ميانمار جلوي چشمان ما اتفاق مي افتد و همه را رنج مي دهد و گويا هيچ كاري هم از ما ساخته نيست، الا اينكه به سهم خودم اعلام مي كنم حاضرم سرپرستي يك كودك آوارهء ميانماري را بر عهده بگيرم».

فدوی، در پاسخ، عرض می کند که اگر آب دست تان است زمین گذاشته و به چشم پزشک مراجعه کنید و از قول فدوی به ایشان بفرمائید که ديد دوربین تان بد نیست لکن دید نزدیک بين شما نگران کننده است زیرا شما قادر به دیدن مناظر زیر، حتا در چند قدمی خودتان هم نیستید، چه برسد به میانمار برادر انصاری!

 

دمی با محمود

* محمود احمدی نژاد، رييس جمهوری اسلامی ايران در گفت و گو با روزنامه آلمانی «فرانکفورتر آلگمانيه» گفته است که در پايان دورهء رياست جمهوری خود در سال آينده از دنيای سياست خداحافظی می کند.

فدوی: مگر از روی نعش فدوی رد شود!

 

* آقای احمدی نژاد در گفت و گو با اين روزنامه که در شمارهء روز شنبه آن به چاپ رسيده است گفته که قصد دارد تا برای به «عرصه علمی» بازگردد.

بلا تشبیه!.. منظورایشان حوزهء علمیه است !

 

* رييس جمهوری ايران در پاسخ به اين پرسش که آيا شما مانند پوتين برگشت مجدد به مسووليت رياست جمهوری را در آينده مد نظر داريد گفت: «نه، هشت سال کافی است». (رادیو فردا)

فدوی: اينجانب زیر بارنمی رود؛ "پوتین"  و "گیوه" هم سرش نمی شود!

میزنم زمین، هوا میره / نمی دونی تا کجا میره!

 

زیاده عرضی نیست

والله الموفق والمُعین

25  آگوست المعطل سنه ی2012  ترسائی

کتبة الفقیر کمتر از قطمیر- فدوی

تا درودی دیگر،بدرود...

 

www.hazl.com

https://newsecul.ipower.com/

 

محل ارسال نظر در مورد اين مقاله:

توجه: اگر عنوان اين مقاله را در جدول زير وارد نکنيد، ما نخوهيم دانست که راجع به کدام مطلب اظهار نظر کرده ايد.

کافی است تيتر را کپی کرده و در محل مربوطه وارد کنيد.

 

 

New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fxa: 509-352-9630