بازگشت به خانه        پيوند به نظر خوانندگان

دوشنبه 6 شهريور 1391 ـ  27 ماه اگوست 2011

 

در صورت بروز جنگ با ایران کردها در کنار رژیم تهران نخواهند بود

عبدالله مهتدی، دبیر کل حزب کومله کردستان ایران

عبدالله مهتدی دبیر کل حزب کومله کردستان ایران در مصاحبه با تلويزيون "العربيه" اعلام کرد ما از جنگ علیه ایران حمایت نمی کنیم اما در صورت بروز چنین جنگی میان غرب و ایران ما به هیچ عنوان در کنار رژیم تهران نخواهیم ایستاد.

مهتدی در اين مصاحبه که از تلویزیون العربيه پخش مى شود، بر مبارزه مسالمت آمیز کومله ایران برای دست یابی به حقوق کردها و سایر گروهای اتینیکی تاکید کرد.

وی درباره موضع حزب کومله نسبت به جنبش سبز و تظاهرات سال 2009 بیان داشت که کومله برغم برخی برخی اختلافات با سران جنبش سبز حمایت کامل خود را از آن اعلام کرده بود، چرا که ما جنبش سبز را وسیله ای برای تغییر در ایران بشمار آوردیم.

مهتدی تاکید کرد که حضور اقلیت های قومی در جنبش سبز به اندازه ای که ما آرزوی آن را داشته ایم، پر رنگ نبود . وی مهمترین عامل عدم حضور قومیت ها در جنبش سبز را سرکوب شدید آنها از سوی نیروهای دولت مرکزی ایران بر شمرد.

وی در پاسخ به سوالی درباره دلایل عدم حضور قومیت های ایرانی در تظاهرات جنبش سبز سال 2009 اظهار داشت:"جنبش سبز هیچ اشاره ای به خواسته های قومیت ها نداشت، همچنین این جنبش، تظاهرات اعتراضی را تنها به تهران محدود کرده بود و این بزرگترین اشتباه جنبش سبز بود."

مهتدی در بخش دیگری از این گفت و گو اعلام کرد حتی یک مسجد برای اهل سنت در تهران پایتخت ایران وجود ندارد.

دبیر کل حزب کومله کردستان ایران در دفاع از برقراری سیستم فدرال در کشور اظهار داشت این یک حقیقت آشکار است که علاوه بر قومیت فارس پنج قومیت دیگر در ایران وجود دارد که دارای فرهنگ و زبان متفاوتی می باشند.

مهتدی تاسیس " کنگره ملیت های ایران فدرال" را که شامل احزاب قومیت های ایرانی از جمله حزب کوله می باشد ، تشکیلاتی برای برقراری سیستم فدرال در ایران اعلام کرد.

وی با تاکید بر مبارزه مسالمت آمیز حزب کومله برای دست یابی به حقوق کردها در ایران اعلام کرد: "ادامه مبارزه مسلحانه در حالی که ملت ها و کشورهای جهان در حال تغییر می باشد ، دیگر دشوار است و اکنون برای دست یابی به حقوق خود مبارزه سیاسی و فرهنگی را در پیش گرفته ایم."

http://www.alarabiya.net/articles/2012/08/24/233996.html

 

نظر خوانندگان

 

محل ارسال نظر در مورد اين مطلب:

توجه: اگر عنوان اين مقاله را در جدول زير وارد نکنيد، ما نخوهيم دانست که راجع به کدام مطلب اظهار نظر کرده ايد.

کافی است تيتر را کپی کرده و در محل مربوطه وارد کنيد.

 

بازگشت به خانه