بازگشت به خانه

 

مکتوبات فدوی

طنزنوشته های هفتگی حميد رضا رحيمی

دوشنبه 19 تير ماه 1391 ـ  9 ماه ژوئيهء 2012

 

با گرامیداشت جنبش دانشجوئی 18 تیر 1378؛ جنبشی که بیگمان، به بار خواهد نشست..

ناسپاسی

فدوی گاه از برخی انتظارات ُامّت هميشه در صحنه، حيرت می کند که چگونه بدون در نظر گرفتن مصالح اسلام و مسلمين، با طرح  مسائل دنيوی، تن ِ حضرت امام ( ل) را در مرقد ُمطهّر، به ميزان شش درجهء "ريش"تـِر لرزانده و آب سنگين مبسوطی نيز به آسياب ديجيتالی دشمن، که همانا استکبار جهانی و صهيونيزم بين الملل در کسوت ملت باشند، می ريزند. ملاحظه کنید که برادر محمد(ص)ی در این هیر و ویر که مقام معظم رهبری، اعلیحضرت العُظما علی (ع) خامنه ای دامت تحریکاته و نیروهای محترم تحت امر حضرت شان، در خیابان های تهران و شهرستان ها مشغول جنگ تن به تن با استکبار جهانی و نیز صهیونیزم بین الملل هستند، چگونه با عنوان کردن مطالب بی ربط می کوشند که در صفوف مؤمنین، کثرالله امثالهم، شکاف ایجاد کنند:

«محمدي از گرگان: خوابگاه خواهران دانشگاه آزاد قائمشهر فاقد امكانات برودتي است. با توجه به رطوبت هوا در فصل گرما در اين شهرستان، از مسئولان اين دانشگاه تقاضا مي شود فكر چاره اي شود».

فدوی با آنکه  با  برادر محمد(ص)ی اصلا ً موافق نبود، لکن بر حسب ِ وظیفهء شرعی و نیز تقرّبی که به آستان مقام معظم رهبری اعلی الله مقامه  دارد، مراتب را در فاصلهء دو قیلوله، بعرض رساند؛ در بازدم فرمودند قدری تأمل کنید، هیجده تیر نزدیک است و چنانچه سرحال باشند، گـَله ای از مؤمنین را به خوابگاهای دانشجوئی گسیل خواهند فرمود تا همچون سال های پیش، دانشجویان دختر را با فریاد یا  زهرا (س)  و دانشجویان پسر  را با فریاد یا حسین (ع) از طبقات دوم، و مستحباً سوم و چهارم ِ خوابگاه ها، به پائین پرتاب فرموده و  سپس  به سردخانه که دارای برودت کافي ست منتقل کرده، و اجر آن را هم بقول عوام Cash در همین دنیا، از معظم له دریافت دارند، برادر محمد(ص)ی!

و من ا الله التوفیق و علیه التکلان...

 

ابتکار

توفیق برادران ما، فقط در عرصهء نظامی و هسته ای نیست؛ در عرصه ی تولیدات مایحتاج شهروندان هم پیشرفت های چشمگیر داشته، و فاصلهء آن با محصولات مشابه غربی نیز هر روز کمتر و کمتر می شود و این چیزی ست که ضد انقلاب، البته بر نمی تابد(1)...

نمونهء دم دست اگر بخواهید، "شیر با طعم وایتکس" است!؛ درست مثل خاج پرستان که انواع شیر با طعم های گوناگون وانیل- نارگیل... دارند. اگر باورتان نمی شود فدوی سوگند بجان مقام معظم رهبری، اعلی الله مقامه، را نیز ضمیمه می کند و اگر هنوز تردید دارید، بخشی از خبر را عیناً در پی می آورد :

«واسطه‌ها به شیر وایتکس اضافه می‌کنند! این واکنش‌ها در حالی است که محمد رضا اسماعیلی، مدیر عامل اتحادیهء تعاونی‌های سراسری لبنی ایران، اظهارداشت: کارخانه‌های لبنی به هیچ وجه این کار را انجام نمی‌دهند. وی اضافه کرد: اما متاسفانه برخی افراد سودجو که شیر را از دامداری‌ها خریداری می‌کنند و به کارخانجات می‌فروشند برای اینکه دستگاه خنک کننده مخصوص شیر را ندارند برای پائین نگهداشتن بار میکروبی و میزان اسیدیته شیر به آن وایتکس اضافه می‌کنند.»/الف

لکن تا آنجا که فدوی بیاد می آورد، دولت خدمتگزارقرار بود نفت سر سفره ی مردم بیاورد، نه وایتکس!

---------------------------

(1) فحش ندهید لطفا ًخوبیت ندارد!

 

طنز تلخ

لطفاً نخست خبری را که به نقل از الف در پی می آید را نگاه کنید:

«شستشوی خانهء خدا با گلاب ناب ایرانی و آب زمزم. یادآور می شود بیش از۸۰  لیتر گلاب مورد نیاز برای شستشوی خانهء خدا هفتهء گذشته از ایران وارد مکهء مکرمه شد».

اینک خبر بالا را با خبر زیر مقایسه کنید؛ نتیجه گیری هم، این دفعه پای خودتان!:

«به گزارش خبرگزاری فارس از پل دختر، ساعت هشت صبح امروز اهالی روستای جلگه خلج پل دختر که در مجاور محور سراسری تهران جنوب قرار دارد، به علت اعتراض به قطعی آب شرب این روستا این محور را مسدود کردند. بر اساس این گزارش هنوز این محور توسط اهالی این روستای پرجمعیت مسدود است. اهالی این روستا اعلام کردند که دو روز است، یک قطره آب آشامیدنی ندارند!»/قدس

زیاده عرضی نیست ..

 

نگرانی  

برای فدوی، مؤمنین و مؤمنات همواره شگفت انگیز بوده اند. در باب یورش خدا پسندانه ای اخیر به زنان که به بهانه ی بد حجابی صورت گرفته و می گیرد، قلاب برادران به یک بازیگر تلویزیون و سینما نیز گیرکرده است!:

«سردار احمد رضا رادان خبر درگیری یکی از هنرمندان سرشناس سینما را در جریان برگزاری کنسرت موسیقی یک خوانندهء پاپ تایید کرد و گفت: نیروی انتظامی با افراد بدحجابی که در مراسم برج میلاد حضور داشتند، برخورد کرد»./ آتی نیوز به نقل از مهر

این هم تصویر آن عملیات ایثارگرانه:

باری- از برخورد مؤمنین مأمور شگفت انگیز تر اما، به قول عوام "کامنتی"ست که یکی از هموطنان که لابد با آن بانوی گرفتار نیز هموطن است، در سایت ناقل این ویروس (آتی نیوز) مرقوم داشته است که با اندکی تأمل، عمق نگرانی! آن بزرگوار را نیز دراین پیوند، نشان می دهد:

«چرا چهره رو تار می کنید، یا خبر رسانی نکنید، یا درست و کامل همه چی رو بگین، بعضی سایت ها گفتن  ل. الف. حالا ما موندیم لیلا اوتادی هست یا لاله اسکندری؟!»

ملاحظه کردید؟  برادر کاربر، در پیوند با این واقعه،گرفتاری عینی دارد، نه ذهنی!..

 

داستان دنباله دار

به گزارش جراید شریفهء دارالخُرافه، عملیات ایذائی برادران، علیه هنرمند گریخته از وطن اسلامی، شاهین نجفی، بابت آبی که با اجرای ترانهء طنز آمیز «نقی» در "خوابگه مورچگان" ریخته است، همچنان ادمه دارد. این عملیات را، پس ازصدور فتاوی قتل این هنرمند جوان ایرانی مقیم آلمان، توسط علمای محترم جاهلیت، حضرات آیات و حجج اسلام صافی گلپایگانی - سبحانی- مکارم شیرازی - مسلم ملکوتی، محمدعلی علوی گرگانی، حسین نوری همدانی، جعفر سبحانی...اعلی الله مقامهم اجمعین، می توان به دو دسته ی کلی تقسیم کرد:

 

1. عملیات نظری

دسته ای از برادران در این عملیات کوشیدند که در کسوت وکلای تسخیری اهل بیت، صلوات الله علیهم اجمعین، اقداماتی به شرح زیر مبذول فرمایند؛ اقداماتی که عجالتاً برای دگر اندیشان عواقب و تلفات جانی به همراه  نداشته است :

«آخرین نیوز: اولین شبکهء اجتماعی ویژهء ائمه با عنوان "هادی نت" راه اندازی شد و روز پنجشنبه همزمان با سالروز شهادت امام علی النقی(ع) رسما افتتاح می شود که در این شبکه ضمن پرداختن به مسائل مذهبی و دینی نگاهی ویژه به موضوع اهل بیت خواهد شد. راه اندازی نخستین شبکهء اجتماعی ویژهء ائمه در پی توهین به ساحت مقدس امام دهم شیعیان امام علی النقی (ع) صورت گرفته و قرار است پنجشنبهء هفتهء جاری همزمان با سالروز شهادت ایشان به صورت رسمی رونمایی شود. مرکز توسعهء فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال با اعلام استقبال مراجعه کنندگان از این شبکهء اجتماعی مذهبی تاکید کرده که پس از راه اندازی این شبکه، شبکهء اجتماعی امام رضا(ع) نیز راه اندازی خواهد شد و افتتاح شبکه اجتماعی سایر ائمه نیز در برنامه ریزی این مرکز قرار دارد.  همزمان با رونمایی از شبکهء "هادی نت" توسط وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مسئولان مرکز رسانه های دیجیتال از نرم افزار دفاع مقدس و مجتمع فرهنگی دیجیتال آزادی نیز در برج آزادی تهران بهره برداری خواهد شد. شبکه مجازی محبان اهل بیت "هادی نت" به نشانی اینترنتی www.hadinet.ir طی چند روز راه اندازی آزمایشی با استقبال خوبی از سوی کاربران اینترنت روبرو شده است».

قدرت خدا به مسلمین، کثرالله امثالهم، که امیدی نبوده و نیست، باز قاصم الجبارین پدر خاج پرستان لعنة الله علیهم اجمعین را بیامرزد، که به یاری مصادیق بارز تهاجم فرهنگی (اینترنت و کامپیوتر) به داد ائمهء گرامی(ع- س- ل- ص- عج) رضوان الله علیهم اجمعین رسیدند!..

و نیز :

«نهضت همگانی! انتخاب نام "هادی" برای نوزادان پسر.در پی اهانت به ساحت امام هادی (ع)، دکتر رحیمی دوانی پیشنهاد کرد: من پیشنهاد می کنم مردم امسال یک نهضت مذهبی همگانی راه اندازی کنند و نام مبارک امام هادی را به عنوان نام سال انتخاب و برای پاسخ دادن به این اهانت، نام مبارک امام علی النقی(ع)؛ «هادی» و «نقی» را بر فرزندان پسری که امسال به دنیا می آیند، بگذارند»./فارس

در باب تولید مثل، فدوی البته مباهی ست که که ما بعون الله در این فقره  کاملاً خود کفا بوده و استثنائاً نیازی به کمک  خاج پرستان نداریم!...

 

2. عملیات ایذائی

اما لشکر جرّار مؤمنین، کثرالله امثالهم، که حسب شیوهء مرضیه خون جلو چشم شان را گرفته است، بمصداق فرمول معروف "تا ..... کفن نشود، این وطن وطن نشود" (جای نقطه چین هر کس را که دلتان خواست بگذارید!) در غیاب قوانین و نظارت بین المللی، می کوشند قتل هنرمند مذکور را افزون بر توجیه، تسریع نیز بفرمایند:

*«محمدجعفر منتظری٬ رئیس دیوان عدالت اداری به عنوان نخستین مقام قضائی و رسمی در جمهوری اسلامی از "شیرمردان حریم ولایت" خواست شاهین نجفی را به "سزای عمل" خود برسانند».

*«به گزارش خبرگزاری ایسنا٬ آقای منتظری روز دوشنبه (اول خرداد) گفته که امیدوار است "این عناصر خبیث هرچه زود‌تر به دست شیرمردانی که همیشه در دفاع از حریم امامت و ولایت سینه‌های خود را سپر می‌کنند، به سزای عمل خود برسند".»

*«نائب رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس: هر مسلمانی می تواند حکم شاهین نجفی را اجرا کند، این ترور نیست!»

*فدوی برای جوری جنس، فرمایش یک فقره خوانندهء روزنامهء برادر حسین(ع) شریعتمداری که "سر بریده می دارد دوست" را هم ضمیمه ی می کند: «0556---0912: وقتي وزارت اطلاعات كشورمان توانايي دستگيري ريگي شرور و جنايت كار شرق كشور را به آن مهارت خاص دارد شايسته است تمام تلاش خود را بكند تا سزاي هتاكي هاي جرثومه فسادي مثل نجفي را هرچه زودتر كف دستش بگذارد كه به ائمه معصومين(ع) جسارت نكند».

باری چنین بود که مأموران اجرا بمنظور دریافت اجر دنیوی و ُاخروی از یکدیگر پیشی گرفته و برای قتل او حتا جایزه نیز تعیین فرمودند.

 

شرح جوایز!

*آخرین نیوز: خبرگزاری فارس نوشت: «جایزهء جالب مهندس مسلمان برای اعدام خواننده مرتد! سید مهدی موسوی، یکی از جوانان دههء 60 در وبلاگ خود به نام "مهندس مسلمان" نوشته است: "یک حرکت جهادی! هر ایرانی یک جایزه به قاتل شاهین نجفی اعطا کند، من به هر کسی که شاهین نجفی را بکشد، یک ماه حقوقم را همراه با یک پرچم که متعلق به گنبد امام علی(ع) است، اهدا خواهم کرد!" موسوی که مدتی را به عنوان مهندس نقشه‌بردار در حرم امیرالمؤمنین علیه‌السلام مشغول به کار بوده است، توانسته بود پرچم گنبد امام علی علیه‌السلام را به عنوان هدیه دریافت کند، می‌گوید: این پرچم عزیرترین چیزی است که در دست دارم و به هر کسی که بتواند حکم اعدام این مرتد را اجرا کند، به اضافه حقوق یک ماه خود را تقدیم خواهم کرد:.

*5 هزار دلار برای مجازات هتاک

علی عابدی نیز در صفحه گوگل پلاس موسوی می‌نویسد: «عهد می‌کنم که به قاتل این مرتد کثیف حقوق یک ماه خود را به همراه فرش زیر پایم هدیه کنم،کاش خودم می‌توانستم زمین را از لوث وجودش پاک کنم، یا جمله «5 هزار دلار سهم جایزهء من، هر کسی دهان این خبیث را برای همیشه بست، این جایزه به او تعلق می‌گیرد» از سوی «مجتبی شاهمرادی» در صفحه وب انتشار یافته است.

*10 میلیون تومان از سوی یکی از اهالی موسیقی

همچنین «حامد زمانی» یکی از خوانندگان جوان، جایزه‌ای را برای مجری حکم اعدام فرد هتاک تعیین کرد. او در صفحهء فیس‌بوک خود می‌نویسد: «اینجانب حامد زمانی به عنوان عضو کوچکی از جامعهء موسیقی کشور به همراه جمعی از دوستان در پی اقدام هتاکانهء شاهین نجفی که بر اساس فقه دینی ما سب اهل ‌بیت(ع) و نبی مکرم اسلام(ص) است، به هر شخص و گروهی که این اعدام انقلابی را انجام دهد، 10 میلیون تومان که در حد وسع بنده حقیر می‌باشد، هدیه اهدا خواهم کرد، هر چند این مهدورالدم ارزش ریالی ندارد، اما برای جلوگیری از رواج هتک حرمت اهل ‌بیت پیامبر(ص) از همهء متدینین دعوت می‌کنم که در این دفع فتنه ما را یاری کنند».

* 200 هزار دلار از سوی یک پایگاه خبری

در همین حال پایگاه خبری "رویداد" نیز که جایزهء دویست هزار دلاری برای اجرای حکم ارتداد شاهین نجفی اختصاص داده است، در بخشی از بیانیهء خود می‌آورد: «توهین‌ های سازمان دهی شده و بسیار شنیع شاهین نجفی نسبت به ساحت مقدس اهل‌بیت و خصوصاً علی‌النقی علیه‌السلام، رویداد را بر آن داشت تا برای اجرای حکم اعدام این مرتد جایزهء قابل توجهی را اختصاص دهد، بنا بر این تصمیم، هر یک از مومنین که موفق به اجرای حکم اعدام نامبرده شود، با عنایت به احیای سیرء عملی امام خمینی (ره) در مجازات قاطعانهء هتاکان و عاملان توهین به ساحت مقدس شریعت مبین اسلام، از رویداد این مبلغ را در هر نقطه از جهان با وجه رایج و به شیوه قابل قبولی دریافت خواهد کرد».

* و بالاخره، به عاملین اجرای قتل، عبدالرضا هلالی مداح و به جایزه دهندگان گرامی، شیعه آنلاین (100.000$) که پیش از این برای انجام این امر خیر اعلام آمادگی فرموده بودند!، اضافه می شوند...

 

فدوی این مختصر را، با ذکراین مصیبت به پایان می برد که درست است که به فرمودهء حضرت امام(ل) "ما هرچه داریم از گرَیه داریم!" لکن تکلیف جوانان، که مختصری! با حضرات آیات اختلاف سن و عقیده دارند، در این میانه چبست؟ و این زبان بسته گان، دو واژهء مانعة الجمع عزا و شادی را، چگونه با هم جمع کنند، بگونه ای که نه سیخ اسلامی بسوزد، نه کباب سلطانی؟!

باری- فدوی که نمی داند، کلیپ زیر شاید تلاشی باشد، در این راستا!..

 

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=9MJ1Be42sEs

 

شایعه

فدوی می دانست که ماجرای بیکاری در وطن اسلامی شایعهء ضد انقلاب است و این امر در مرور خبری به تجربه ثابت شد و آن این که برادر "سید جعفر هاشمی تشکری" افزون بر مهمترین شغل اش که پسرعمه ی برادر قالیباف شهردار تهران است، 11 شغل دیگر نیز به شرح زیر دارد؛ راست و دروغ اش، گردن تبرخورده ی راوی!:

- معاونت شهردار تهران

- رئيس سازمان حمل و نقل و ترافيك شهرداری

- رئيس هيأت مديره شركت راه آهن متروی تهران و حومه

- رئيس هيأت مديره‌های شركت اتوبوسرانی تهران و حومه

- عضو هيأت مديره شركت تعاونی شهريار

- شركت ستاد مركزی معاينه فنی خودرو

- شركت علائم راهنمايی و فنی ايران

- سازمان تاكسيرانی

- شركت بهره‌برداری مترو

- سازمان پايانه و پارك‌سوارها

- شركت كنترل ترافيك شهرداری تهران...

این مختصر را فدوی نوشت، تا امیرکبیر گرامی دیگر کاملا ً مطمئن شود که "ادارهء امور مملکت، بی توصیهء عمه و خاله نمی شود"!

 

کلمات حمار

اشاره: کلمات حمار مستخرج از فرهنگستان فدوی و ضدِ کلمات قصار است!

 

*«ما اصلا زندانی سیاسی  نداریم!» غلام حسین(ع)  اسماعیلی، ریاست سازمان زندان های کشور.

* «پیش از وقوع انقلاب اسلامی، ایران کشوری بود که مردم آن در مقابل سایر ملت ها سرشکسته بودند!» علی(ع) لاریجانی.

* «امروز در جمهوری اسلامی يك گرسنه وجود ندارد!» محمد(ص) رضا(ع) رحيمی، معاون اول رييس ‌جمهور.

* «باید توجه داشت [که] همانند مقام معظم رهبری [را] به هیچ عنوان نمی‌توان بر روی زمین و آسمان‌ها پیدا کرد چرا که ایشان نمونهء برجسته‌ای از ائمهء اطهار و اجدادشان است.»  آیت الله مصباح یزدی، متخلص به تمساح یزدی

*«جای تاسف است که چرا هنوز نتوانستیم امام را بشناسیم و یا نتوانستیم جانشین امام، مقام معظم رهبری را به درستی درک کرده و بشناسیم." ايضاً

«ایستادگی ملت ایران در برابر تحریم‌ها، از نتایج روزه داری است!» ايضاً.

* «و البته نبايد در نظر گرفت كه منظور از ناامنی تنها وجود اراذل و اوباش است بلكه برخی از مردم به دليل وجود افراد بدحجاب و بی‌حجاب در اين محل‌های عمومی احساس ناامنی می‌كنند!»  سردار رادان، جانشين فرمانده نيروی انتظامي.

* «آیت الله مرتضی مقتدائی رئیس حوزه های علمیه سراسر کشور گفت: نظام الهی و اسلامی ایران با رهبری ولی فقیه، الگویی برای تمام کشورهای دنیاست.» آفتاب

* «افزایش اهانت به مقدسات از تبعات مدرنیته است». حجت الاسلام دکتر علی نصیری، رئیس مؤسسه معارف وحی و خرد!

* «هر مسلمانی می تواند حکم شاهین نجفی را اجرا کند، این ترور نیست». نائب رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس

* «رهبر انقلاب انتقاد پذیرترین فرد سیاسی کشور هستند!» حجت الاسلام پناهیان

* «من، نه به‌عنوان یک مصلح بلکه به‌عنوان یک شهروند که این فیلم‌ها را چه در تلویزیون، چه در سینما به همراه خانواده‌ام می‌بینم، می‌خواهم از طریق اسلام این مشکلات حل شوند. منظور این‌است که بطور کلی باید همه اصول زندگی را، در ابعاد اقتصادی، فرهنگی و سیاسی، با اسلام منطبق کرده و مو ‌به‌ مو از آن الگوبرداری کنیم.» فرج‌الله سلحشور

* «اینترنت الان مثل یک جریان افسار گسیخته است... این مثل آن است که کسی یک سگ وحشی را بیاورد، بگویند قلاده‌اش کو؟ بگویند سفارش کرده‌ایم آهنگر قلاده را بسازد!» مقام معظم رهبری / پارسینه

* «ما مردم سالاری مخصوص به خود داریم که بر اساس سیستم لیبرال سکولار نیست، بلکه بر مبنای عقلانیت اسلامی است» ايضاً.

* «حجاب مايه‌ء تشخص و آزادى زن است؛ برخلاف تبليغات ابلهانه و ظاهربينانه‌ء ماديگرايان، مايه‌ء اسارت زن نيست. زن با برداشتن حجاب هاى خود، با عريان كردن آن چيزى كه خداى متعال و طبيعت پنهان بودن آن را از او خواسته،! خودش را كوچك می كند، خودش را سبك می كند، خودش را كم‌ارزش می كند!» ايضاً در رجا نیوز 

* «پس از انتخابات مجلس نهم، غرب باید این واقعیت را قبول کند، که ایران نوع جدیدی از دموکراسی است!..» محمد(ص) جواد(ع) لاریجانی، دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه 

* «ما خوشحالیم از این که رهبر ما مرد نمونه دنیاست!» آیت الله معصومی

* «امروز سوریه الگوی کشورهای اسلامی است و دیکتاتورها به جای این که از این الگو استفاده کنند و درس بگیرند متاسفانه به حمایت از تروریزم پرداخته اند!» رجا نیوز / فیروزآبادی (گروهبان گارسیا!)

*  «افزایش اهانت به مقدسات از تبعات مدرنیته است؛.. در واقع این مسائل به معنی لخت و عور آمدن شیطان است و این تعجب آمیز نیست». رئیس مؤسسه معارف وحی و خرد!

* «دانشگاه باید دانشگاه باشد؛ دانشگاهی که دانشگاه نباشد، دانشگاه نیست!» آیت الله خمینی (ل)

* «وال استریت حاصل خون شهداست!» محمد(ص) رضا(ع) نقدی، رئیس بسیج

* «دانشگاه رفتن خانم ها از بدبختی هاست!» آیت الله پی نو کیو(جنتی ـ م)

* «تحولات جهان بدون ایران در سایه‌ء رهبری آیت‌الله خامنه‌ای به نتیجه نمی‌رسد!» ضرغامی رئیس صدا و سیما

* «باید در ساخت خانه‌ها دقت کرد تا اتاق‌ها رو به قبله باشد!» آیت الله جوادی آملی

* «حجاب عامل شیوع پایین سرطان پوست در ایران!» مدیر گروه پوست دانشگاه علوم پزشکی تهران

* «من چند وقت پیش رفته بودم مكه. وقتی به عربستان می‌روید یك كارمند زن نمی‌بینید. اگر فقط همین مساله را در ایران عملیاتی كنیم، بسیاری از مشكلات حل می‌شود!» موسی قربانی، عضو کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس

* «ایران امن‌ترین کشور جهان است!» سید احمد خاتمی

 

علی الله التکلان و هوُالمُستعان فی جمع امور

هفتم جمادی الجولای سنه ی 2012 ترسائی

کتبةالفقیر کمتر از قطمیر - فدوی

تا درودی دیگر، بدرود

 

www.hazl.com

https://newsecul.ipower.com/

 

محل ارسال نظر در مورد اين مقاله:

توجه: اگر عنوان اين مقاله را در جدول زير وارد نکنيد، ما نخوهيم دانست که راجع به کدام مطلب اظهار نظر کرده ايد.

کافی است تيتر را کپی کرده و در محل مربوطه وارد کنيد.

 

 

New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fxa: 509-352-9630