بازگشت به خانه

 

مکتوبات فدوی

طنزنوشته های هفتگی حميد رضا رحيمی

دوشنبه 18 ارديبهشت 1391 ـ  7 ماه مه 2012

 

با یاد روز جهانی کارگر،

که همه جا گرامی داشته می شود،

جز در ایران اسلامی!..

فکر بکر!

فدوی در یک رسانهء انگلیسی زبان، بنقل از رسانه های محلی مصر خواند که مؤمنین مصری به استناد قانونی که در دست بررسی ست، از این پس خواهند توانست که با همسران درگذشته ی خود  بمدت 6 ساعت آمیزش جنسی داشته باشند!..

باری فدوی که بخیل نیست، لکن حال که کار به اینجا کشیده است، در پیشنهادی تکمیلی عرض می کند که مؤمنین مصری بهتر است که عیال متوفای خود را، حسب شیوه ی مرضیه، مومیائی فرمایند تا با آن مرحومه الی ماشاءالله  سکس داشته باشند!.. بقول عوام  how about that ..

زیاده پیشنهادی نیست !...

 

راز بقا!

حضرت احدیت، عز اسمه، مؤمنین و مؤمنات، کثرالله امثالهم، را از حضرات آیات و حجج اسلام، اعلی الله مقامهم اجمعین، نگیرد که پای مبارکشان بر دوش ناتوان ایشان است، و وجودشان مایهء استیلای آنان. بقول عوام، here is the secret:

«تذكري كه رهبرانقلاب به حاج منصور دادند. بايد عبرت‌هاي عاشورا گفته شود اما ما بايد مواظب باشيم روضه كم نشود؛ امام يك جمله‌اي دارد كه مكتبي كه پايش به سر و سينه نزنند نمي‌ماند!. هياهو در هيئت بايد باشد، روضه‌اي كه در سكوت خوانده شود تاثيري ندارد. »

زیاده عرضی نیست !...

 

حضور قاطع!

فدوی در مرور خبرهای جراید شریفهء دارالخرافه، به خبر میمنت اثری بشرح زیر برخورد:

« سردار فدوی: اقتدار نیروی دریایی ما تا جایی است که در همه آب های دنیا حضور داریم و در صورت لزوم تا 3 مایلی نیویورک هم پیش خواهیم رفت. (خبرگزاری دانشجو، از یزد)

نخست آنکه، خوانندگان محترم ضد انقلاب لطفاً فدوی بالا را، با فدوی یک لا قبای پائین، اشتباه نگیرند که تفاوت، دستکم از زمین تا پشت بام است!..

دیگر اینکه، این فدوی ، هیچ تردیدی در صحت فرمایشات آن فدوی ندارد، و اساساً و بر اساس مدارک و مستندات محکم و موجود نمی تواند داشته باشد؛ چرا که برادر حکمت ا... قربانی، رایزن اول سفارت ایران را دیده است که چگونه در نقش زیردریائی، در آب های آن استخر کذائی در برزیل حضور بهم رسانده و مقتدرانه انجام وظیفه فرمود!

 

اندر خواص ایهام

فدوی باز هم از برادران، این بار البته بکمک ایهام، شدیداً برگ خورد! يعنی، با ملاحظه ی تیتر زیر در آخرین نیوز:

«ماشین‌ نویسی ‌به ‌مناسبت‌ ایام فاطمیه»                   

 پنداشت که مؤمنین و مؤمنات، کثرالله امثالهم، بنا دارند که بمناسبت ایام مذکور، عریضه ی خلق الله را برایگان تایپ کرده تا در سفرهای استانی، برای ثبت در تاریخ، به معجزه ی هزاره ی سوم احمدی نژاد بدهند!.. لکن با ملاحظه ی عکس های مربوطه دریافت که باز رودست خورده است؛ شما هم بفرمائید، ظلم بالسویه عدل است !..

 

خوش اقبال

فدوی در مرور خبرهای جراید شریفه به خبر میمنت اثر زیر برخورد :

«به گزارش آتی نیوز به نقل از فارس در جریان حضور محمد رضا رحیمی معاون اول رئیس‌جمهور در مراسم افتتاح مجتمع پژوهشی و تحقیقاتی نیایش خبرنگار فارس از سوی تعدادی از محافظان وی مورد ضرب و شتم قرار گرفت».

 فدوی ضمن اظهار تأسف، درعین حال می افزاید که آن برادر خبرنگار برود خدا را شکر کند که عضو خبرگزاری وابسته ی پارس و خودی ست و غائله ختم به خیر، یعنی کتک، شده است!. 

 

سهم من کجاست؟!

برخی فرمایشات معجزه ی هزاره ی سوم، یعنی مهندس الاسلام و المسلمین احمدی نژاد را با  آب خلا * باید نوشت از جمله :

«رئیس جمهور با اشاره به اینکه مازندران یک هزار و 400 سال در خط مستقیم توحید و عدالت قرار دارد خاطرنشان کرد: مردم استان مازندران در صیانت از فرهنگ علوی و حسینی نقش بی‌بدیلی داشته و دارند. وی در ادامه افزود که: من پارتی شما پیش خداوند برای بودجه می‌شوم!» / فارس

در پاسخ بناگزیر عرض می کند، والله برادر احمدی نژاد بقول سید قاسم (مش  قاسم سابق) دروغ چرا؟ تا اعدام آ آ آ آ ... مملکت که مملکت حضرت بقیة الله الاعظم امام غایب ارواحنا روحی فداه ست؛  دل ملت یک لا قبا  به بودجه خوش بود، آن هم که دست خداست؛ پس کی نوبت مردم می شود؟!

----------------------------

* لطفا ً غلط چاپی خلا را به طلا اصلاح فرمائید

 

 

پای درد دل مردم دارالخُرافه

 

اشاره: پیام ها همگی واقعی و برگرفته از جراید ِ شریفه ی دارالخُرافه است، پاسخ ها اما از فدوی ست.

 

«0996---0919: مسئولين كشورمان در حمايت از سوريه بايد به گونه اي عمل كنند كه دشمن احساس كند هر وجب از خاك سوريه خاك ايران مي باشد فقط در اين صورت است كه مخالفين مقاومت و حاميان اسرائيل حساب كار دستشان مي آيد».

فدوی: بقول عوام  I agree ..سی و چند سال است که یک لوله ارز فشار قوی به آنجا کشیده ایم، شوخی که نیست، برادر 6-099—0919

 

« اكبر قوامي زاده: در خبرها آمده بود كه امارات 3 خيابان را به نام هاي ابوموسي، تنب بزرگ و تنب كوچك نامگذاري كرده است. بنده اين پيروزي را به همهء هموطنان ايراني خود تبريك مي گويم و حالا كه دولت امارات به حاكميت ايران بر امارات اعتراف كرده و روي خيابان هاي اين اميرنشين نام هاي ايراني گذاشته است، انتظار داريم نام امارات را هم به «استان امارات» تغيير دهد تا قال قضيه كنده شود. و از دولت هم درخواست مي كنيم يك استاندار ورزيده براي اين استان جديد ايران انتخاب كند».

فدوی: مراتب در مجالی بعرض رسید. یک قهرمان زیبائی اندام و اگر نبود، برادر رضا زاده که وزنهء به آن سنگینی را با دو دست بریده ی ابوالفضل(ع) بر می دارد، برای تصدی این شغل توصیه فرمودند.

 

« وليان: مي خواستم پيشنهاد بدهم نام كاروان امدادي كه قرار است ايران از طريق اعزام كشتي به غزه راه اندازي كند به نام كاروان حقوق بشر نامگذاري كنند كه در صورت حمله صهيونيست ها به اين كاروان به عنوان مخالفين با حقوق بشر بيشتر رسوا و مفتضح بشوند!...»

فدوی: فکر بدی نیست؛ لکن بین خودمان باشد، برادران شدیداً تبدیل به چوپان دروغگو شده اند و هیچ جور باور نمی شوند. از فدوی گفتن، شما اگر می خواهید کشتی مربوطه از طریق جیب سوراخ ملت یک لا قبا بفرستید، بفرستید، برادر ولیان !

 

« نوروزيان: يكي از راه هاي ترويج ارزش هاي انساني مثل حجاب و عفاف در جامعه اين است كه مسئولين فرهنگي كشور مطالب زيبا در خصوص پوشش مناسب آقايان و خانم ها در كنار احاديث و آيات قرآني كه در اين مورد وجود دارد بصورت زيرنويس در برنامه هاي تلويزيون نمايش بدهند.

فدوی: ممنون برادر نوروزیان. همین یک فقره جنس را کم داشتیم که قرار شد آن را هم از چین وارد کنیم!

« عباسپور: پارسال اعلام شد كه يك مدير مدرسه در شمال تهران به دليل دريافت شهريه از دانش آموزان از كار بركنار مي شود. اما نه تنها بركنار نشد كه در سال جاري بيشتر پول مي گيرد».

فدوی: بقول عوام so what?   برادر عباس(ع) پور؟ هر جائی برای خودش روال و راهکاری دارد؛ خب، مال ما هم اینجوری ست!. بمنظور یاد آوری، اگر گفتید در جریان حمله به کوی دانشجویان چه کسانی مجازات شدند؟ ... درست است، آفرین عباس(ع) پور! دانشجویان!..

 

«يك دانشجو: در حال حاضر كه بنده با شما تماس گرفته ام يك ماشين دولتي به شماره... جلو دانشگاه آزاد واحد تهران جنوب واقع در خيابان شهيد دائمي در حالت روشن پارك است و راننده داخل آن زير باد كولر اتومبيل در حال استراحت مي باشد. نزديك به يك ساعت است كه بنده شاهد اين صحنه هستم و از اينكه اينگونه به بيت المال خيانت مي شود رنج مي برم».

فدوی: ممنون از اطلاع رسانی. لکن شما کار و زندگی، کلاسی، چیزی نداشتید که به اندازه گیری دمای کولر برادر راننده مشغول شدید، برادر دانشجو؟ فدوی انتظار دارد که شما، همین دقت را هم وقتی برادران بمنظور قلع و قمع دانشجویان به خوابگاه تشریف فرما می شوند نیز، داشته باشید!

 

«جعفرآبادي: جنب دفتر شوراي فرهنگ عمومي و روبه روي وزارت فرهنگ وارشاد اسلامي يك چاي خانه وجود دارد كه وضعيت فرهنگي مناسبي ندارد».

فدوی: فدوی شال و کلاه کرده بود که فرمایش شما را در یک قیام و قعود بعرض برساند، لکن بهتر دید که پیش از آن، از شما توضیح بیشتری در مورد وضعیت فرهنگی یک چایخانه بپرسد، که آن، چه جور جانوری ست برادر جعفر(ع) آبادی!

 

«گودرزي از اصفهان: از مسئولين تاثيرگذار در تصميم گيري هاي فرهنگي و اقتصادي و اجتماعي جمهوري اسلامي ايران تقاضا مي شود كنفرانسي جهاني تحت عنوان مبارزه با تروريسم جهاني و چگونگي مبارزه با فقر و عقب ماندگي فرهنگي، اقتصادي و اجتماعي در جهان سوم در تهران برگزار گردد و....»

فدوی: کجائید برادر "گودرزی؟ دل فدوی عموماً و دل خوانندگان او خصوصاً، برای فرمایشات تیره و تار، و البته گهربار (فدوی هم توی این هیر و ویر هی قافیه می سازد!) شما شدیداً تنگ شده بود. جهت مزید ِ استحضار خواننـدگان گرامی ضد انقلاب، عوامل استکبار جهانی و صهیونیزم بین المــلل، لعنة الله علیهم اجمعین، عرض می کند که برادر گودرزی، از متخصصان برجسته ی پیوند گودرز و شقایق (جمع شقیقه) در وطن اسلامی شکوهمند ما هستند، قاصم الجبارین، ایشان را بمنظور انبساط خاطر خوانندگان محترم ضد انقلاب، شدیداً نگهدارد!

 

«...شهر مسجد سليمان با اينكه بيش از هزار شهيد تقديم انقلاب اسلامي كرده و در زمان جنگ نيز مورد اصابت موشك هاي دشمن بعثي قرار مي گرفت در حال حاضر از انواع محروميت ها رنج مي برد. چرا كسي به فكر آباداني اين شهر نيست؟»

فدوی: مراتب در فرصتی که مقادیر مبسوطی هم شنگول بودند، به خاک نعلین عنبر آسای همایون شان رسید. بی آنکه تغیّر فرموده و دستور اعدام یا دست کم ارشاد شما را که هیچ کم از اعدام نیست صادر فرمایند، عصای ُمرّصع و پیپ جواهر نشان مبارک را آهسته بر زمین گذاشته سه تار متبرک را برداشته، و فی البداهه در دستگاه خیار شور سرودند :

بیت

لطف ما آید سوی مسجد سلیمان ، غم مخور

سوی آن شهر پریشانحال و داغان، غم مخور.

 

«...از مسئولين فرهنگي و انتظامي استان مازندران تقاضا مي شود به اين وضع اسفبار بي بند و باري و بدحجابي در سواحل اين استان پايان دهند».

فدوی: مراتب بقید 45 فوریت، و در شرایطی که بلحاظ افت فروش نفت، اوقات شان شدیداً  تلخ بود، بعرض مبارک رسید. شدیداً متغیر شده دستور فرمودند که برای دستگرمی،چند ماهی را بجرم لخت شنا کردن در آب شلاق بزنند ، تا اهالی همیشه در ساحل، حساب کار دست شان بیاید، برادر شهروند!

 

«...نوسانات پي در پي برق باعث سوختن بسياري از وسايل برقي ما شده است، با توجه به گرماي 48 درجه، بالاخره چه وقت مشكل برق و بي آبي ما در مسجد سليمان حل مي شود؟»

فدوی: فدوی از پرسش شما حیرت می کند برادر شهروند! اولاً، مگر هنوز 31 سال بیشتر از انقلاب شکوهمند اسلامی ما گذشته است؟ جلوی یک بچهء مکتبی بگذارید قهر می کند! ثانیاً، دندان اسب پیشکشی را که نمی شمرند، برادر مسجد سلیمانی!.منظور فدوی آن است که آب و برقی که حتا پیش از تشریف فرمائی حضرت امام(ل) بفرمان ایشان مجانی شد، دیگر این حرف ها را ندارد، برادر شهروند! از اینها گذشته، مگر اهل بیت، علیهم الصلات و السلام، در صحاری سوزان عربستان که دمای آن بسیار بیش از 48 درجه بود، آب و برق یا  بقول عوام  Air condition  داشتند؟ آخر قدری ملاحظه کنید، درب دیزی اسلامی باز است، حیای گربه ی اسلامی کجا می رود، برادر رفاه طلب!

 

«قيمت لبنيات 45 درصد افزايش پيدا كرده، آن وقت مي‌گويند 6 درصد حقوق كارمندان اضافه شود. آيا اين انصاف و عدالت است؟

فدوی: بله!..

 

‌«يكي از اين خوانندگان خيلي فهيم و مذهبي شما در پيام 1757 خواهش كردند كه اصلاح طلبان در نماز جمعه شركت كنند. نماز جمعه يك فريضه واجب است طبق نص صريح قرآن (سوره جمعه)، وقتي هم كه مقام معظم رهبري باشد آنها كه اهل نماز جمعه هستند مي‌آيند، احتياج به خواهش و عدم خواهش و گفته آقاي فلاني و نخواستن فلاني نيست. اگر خواستند تشريف بياورند تا اين فيض شامل حال آنها هم بشود».

فدوی: و الله برادر مؤمن، بقول سید قاسم (مش قاسم سابق – م)) دروغ چرا؟ تا اعدام  آ.آ.آ.آ.... فدوی با آنکه با اصلاح طلبان هیچ نسبتی ندارد، بدلائل دمکراتیک، پیغامتان را رساند. با ترس و لرز گفتند اگر منظورتان از فیض، حمله ی برادران بسیجی و لباس شخصی، بازداشت، شکنجهء روحی و روانی و اخذ اقاریر لازم نباشند، می آیند! که البته توصیه نمی شود چرا که در غیر اینصورت، فدوی مسؤل آن نخواهد بود !

 

«من اجاره نشين يكي از آنهايي كه در رده دهم هستند و سرمايه دار هستند مي‌باشم. پول آب و برق را هم من مي‌دهم خانه به نام ايشان است آخر من كه اجاره نشين هستم چگونه هزينه برق 52 هزار توماني را بدهم؟»

فدوی: خود کرده را تدبیر نیست. شما چوب بی اطلاعی تان را می خورید، برادر شهروند!.. فدوی سه دهه است که بفرمان حضرت امام(ل) که فرمود آب و برق را مجانی می کنیم، پول آب و برق نمی دهد، شما البته خود دانید، برادر آسیب پذیر!

 

«مشاور آقاي رئيس جمهور در بحث حجاب و عفاف همه مسئوليت ها را برعهدهء ديگران گذاشته پس دولت با اين همه امكانات و دستگاه هاي عريض و طويل در اين رابطه چه وظيفه اي دارد؟»

فدوی: والله چه عرض کند، بقول آن شاعر ضد انقلاب، "یارب مباد کس را، مخدوم بی عنایت!" آخر چشم تان را بگیرد، دولت خدمتگزار، در جهت امتثال فرامین مؤمنین در این باب، جز سرکوب صمیمانه ی مردم، چه می تواند بکند.؛ که تا آنجا که فدوی می داند، در آن نیز شرافتاً چیزی فروگذار نکرده است!.. دیگر چه می خواهید، برادر مؤمن ؟..

 

«يک بسيجی: چرا در مجلس شوراي اسلامي براي بستن كمربند ايمني قانون تصويب مي شود ولي قوانين محكمي در ارتباط با الزامي بودن رعايت حجاب در جامعه وضع نمي گردد».

فدوی: آخ که مدینه(ع- س- ص- عج) گفتی و کردی کبابم برادر شهروند!.. چاره ای نیست جز اینکه همان کمربند را به گردن خواهران بد حجاب انداخته  و برای همیشه به این معضل خانمانسوز، خاتمه داده شود. لکن گو گوش شنوا، برادر بسیجی؟..!

 

«آيا درگير شدن با زنان بدحجاب راحت تر است يا جلوي توليد و فروش لباس هاي مانكني را گرفتن؟ مادري با 45 سال سن قادر به خريد يك لباس راحت و مناسب نيست؟!

فدوی: بقول آن شاعر  منافق، کفاف کی دهد این باده ها به مستی شما؟ رژیم و این حرف ها هم کمکی نمی کند؛ از فدوی می شنوید، بروید تراشکاری، درست می شود خواهر!..

 

«تجارتي: باخبر شديم كه چند نفر معلوم الحال به بيت شريف آيت الله نوري همداني از مراجع بزرگوار حوزه علميه حمله و هتك حرمت كرده اند حق اين است كه ساير مراجع با صدور اطلاعيه و موضع گيري تنفر خودشان را از عاملين حادثه اعلام مي كردند».

فدوی: بستگی دارد برادر تجارتی، بستگی دارد!

 

«ما مغازه داران فروشندهء تلفن همراه را مجبور كرده اند كه كلمهء موبايل را از داخل تابلو سر در مغازه حذف كنيم و از كلمهء همراه استفاده كنيم ولي در صدا و سيما فيلمي با نام «موبايل» پخش مي شود. آيا اينگونه مي خواهند فرهنگ سازي كنند؟

فدوی: آخر این چه پرسش پرتی نيست برادر  شهروند؟ فدوی باید برای همه چیز وقت بگذارد و توضیح بدهد؟ روشن است که موبايل از دو بخش تشکیل شده است : "مو " و "بایل " با بخش دوم که از عناصر تهاجم فرهنگی ست، عجالتا ً کار نداریم لکن بخش نخست که "مو " باشد، دغدغه ی 31 ساله ی دولتمردان خدا جوی ماست!. فلذا باید چنین  دستوری صادر می شد. در باب آن فیلم هم فدوی بقول نیروی انتظامی، مبالغی عملیات نامحسوس می کند و ترتیب ارشاد تهیه کنندگان را می دهد.

 

«تعدادي از فيلم هايي كه در قطارهاي مسير تهران- مشهد پخش مي شود حاوي صحنه هاي زشت و زننده است كه زيبندهء اين سفر زيارتي نيست. چرا نظارت و كنترلي وجود ندارد؟»

فدوی: ترمز اضطراری قطار را خاج پرستان برای همین وقت ها گذاشته اند، چرا آن را شیهه کشان نکشییدید، برادر مؤمن ؟ حالا فدوی از این هم می گذارد که به فتوای علمای سلف رضوان‌الله تعالی عليه و حشره‌الله مع‌النبيين و‌الصالحين، سفر زیارتی با قطار که از مظاهر تهاجم فنی دشمن است، مکروه و احوط آن است که، پیاده انجام شود که متضمن  ثواب اخروی بیشتر نیز هست.

 

«احتشامي: در مراكز علمي و كاربردي، به خصوص در شمال تهران، بدحجابي بيداد مي كند. لطفا رسيدگي شود».

فدوی: معلوم می شود حق با مقام معظم رهبری صدمه الله تعالی بود که تدریس علوم انسانی را در دانشگاه ها با یک قیام و قعود موقوف فرمود. شکایت شما را فدوی در شرفیابی آینده به شرف عرض خواهد رساند تا در باب مراكز علمي و كاربردی نیز دستور مشابه صادر فرمایند. اجرتان بابت این جاسوسی خداجویانه  با گربه ی مرتضی علی(ع ) برادر شهروند!..

 

«در برنامهء ديروز، امروز، فردا از اصطلاح فيلم هاي زيرزميني استفاده شد بنويسيد كدام زيرزمين؟ اين فيلم ها بصورت گسترده در خيابان ها و ميادين شهر به فروش مي رسد».

فدوی: چرا دعوا می کنید برادر شهروند؟ فدوی مراتب را پیگیری کرد و قرار شد به آن فیلم ها از این پس بگویند فیلم های رو زمینی!.. اینهم دیگر مشکلی بود که بابتش این همه گرد و خاک مکتبی راه بییندازید؟»

 

«از مسئولين آستان مقدس حضرت علي بن موسي الرضا(ع) درخواست مي شود مكاني را براي استراحت زوار امام مهربان و رئوف كه توان تهيه مسكن ندارند و 3-2 روز مهمان آقا هستند تهيه و پيش بيني نمايند».

فدوی: مراتب بعرض رسید. اظهار تعجب کرده فرمودند که مدتی است که دستور ایشان مسکن، بقول عوام including صیغه برای اجرا ابلاغ شده است که یکوقت برادران زوار به معصیت نیفتند برادر زائر!..، مرگ می خواهید، بروید سوریه!...

 

«بيست سال از پايان جنگ تحميلي مي گذرد ولي قانون جامع حمايت از ايثارگران و جانبازان به تصويب نرسيده مگر يك جانباز چقدر عمر دارد كه دو دهه در وادي فراموشي به سر ببرد؟!»

فدوی: مراتب در مجالی بعرض خاک نعلین عنبرآسای همایون شان رسید. ضمن سلام و تحیات فرمودند که کجای کارید؟ قدری تأمل بفرمائید زیرا یک فقره جنگ تحمیلی دیگر، بعون الله  در راهست و در اینصورت، مبالغی دیگر به در صد جانبازیتان اضافه و سپس به الطاف خفیه حضرت حق جله اسمه مفتخر، و به عنایت مقام معظم رهبری ابدالله دولته نیزمستظهر می شوید برادر جانباز!

 

«پدر: رئيس جمهور اعلام كرد براي نوزادان متولد 89 به بعد يك ميليون تومان از طرف دولت به حساب آنها واريز مي شود اما از نحوه آن و شماره حساب و... هيچ خبري نشد».

فدوی: "هر سخن جائی و هر نکته مقامی دارد"، برادر پدر!.. دیگر اینکه، حالا چه عجله ای دارید؟ برادران بعون الله تعالی، حالا حالا ها هستند فلذا چنانچه نوزاد بحدی رسید که بتواند به ادارات مراجعه کند،خبر بدهید، فدوی عرض می کند !

 

«در يكي از خيابان هاي تهران شاهد انتقال يك دختر بزهكار با دستبند توسط يك سرباز مرد بودم كه توجه مردم را به خود جلب كرده بود. بنويسيد مگر نيروي انتظامي مامور زن ندارد؟»

فدوی: چرا دارد لکن اشکال این است که مأمور زن نمی تواند به آن دختر بزهکار تجاوز کند، برادر مؤمن!

 

«احمدي: يك خانم مانتويي و غيرچادري هستم. ولي حلال و حرام را متوجه مي شويم و در خانواده رعايت مي كنيم. بطوريكه وقتي همسرم براي پاي درخت خرمالو حياط خانه سهواً مقداري از كود شهرداري كه كنار خيابان ريخته شده بود استفاده كرد از ميوه اين درخت نخورديم. حال چگونه است كه چند نفر ادعا كرده اند اموال دانشگاه آزاد كه متعلق به مردم است به فرزندان شان تعلق دارد؟

فدوی: ببخشید، بقول شاعر: مدتی این مخمصه تأخیر شد، خواهر! فدوی داشت در فرهنگ لغات خود ذیل خانم، انواع آنرا پژوهش می کرد که هنوز بنوع "خانم مانتوئی و غیر چادری" نرسیده است. وقتی رسید خبرتان می کند. ضمنا، در باب آن درخت خرمالوی آلوده به بیت المال معطر، عرض می کند که فدوی مراتب را در فاصله ی بین دو قیلوله، از مرجع عالیقدر تقلید خود، ادام الله ظله، جویا شد؛ در بازدم فرمود که احتراز از بلع خرمالوی حرام، فی نفسه رفع معصیت وارده را نمی کند و احوط  پرداخت کفاره ای معادل بهای یک بچه شتر یکسال و نیمه است که بقول عوام for your convenience در وجه ایشان نیز قابل پرداخت است ؛ محض اطلاع!..              

 

به پایان آمد این جوهر، شکایت همچنان باقی!

 

 علی الله التکلان و هوُالمُستعان فی جمع امور

5می المذبذب  سنه ی 2012 ترسائی

کتبةالفقیر کمتر از قطمیر - فدوی

تا درودی دیگر، بدرود

 

www.hazl.com

https://newsecul.ipower.com/

 

محل ارسال نظر در مورد اين مقاله:

توجه: اگر عنوان اين مقاله را در جدول زير وارد نکنيد، ما نخوهيم دانست که راجع به کدام مطلب اظهار نظر کرده ايد.

کافی است تيتر را کپی کرده و در محل مربوطه وارد کنيد.

 

 

New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fxa: 509-352-9630