بازگشت به خانه

 

مکتوبات فدوی

طنزنوشته های هفتگی حميد رضا رحيمی

دوشنبه 21 فروردين 1391 ـ  9 آوريل 2012

 

بد سلیقه!

حضرت احدیت جله اسمه، گوئی همه ی الطاف خفیه ی خود را در زمینه ی سلیقه، از مؤمنین کثرالله امثالهم شدیداً دریغ فرموده است؛ و گرنه برادر محمد(ص) رضا(ع) رحیمی،که جسارت است، معاون اول رئیس جمهورمی باشد، در باب انتصاب برادر سعید مرتضوی به مدیریت سازمان تأمین اجتماعی، که تعطیلی فله ای مطبوعات در دهه ی هفتاد، شکنجه، تجاوز و قتل دکتر زهرا کاظمی خبرنگار ایرانی- کانادائی در جریان نا آرامی های دانشجوئی در زندان اوین در سال 82، معاونت مقام معظم رهبری در فجایع اتفاقیه در زندان کهریزک در جنبش اعتراضی  مردم ایران در سال 88  را در کارنامه ی درخشان خود دارد، چنین آیه ای صادر نمی فرمود:

«دولت، مرتضوی را برای این کار پسندیده!..»

باری- فدوی آنقدرها هم که خوانندگان محترم ضد انقلاب فکرمی کنند، پرت نیست و می داند که داشتن سوء پیشینه ی مبسوط، از شرائط احراز مشاغل در جامعه ی شکوهمند اسلامی ست، لکن میزان و سقف اش را دیگر نمی دانست که بحمدالله والمنة، دستگیرش شد. به قول آن شاعر ضد انقلاب:

بیت

در ره منزل آقا که خطرهاست بجان

شرط اول قدم آنست که ُمجرم باشی!

زیاده جسارت است ...

 

داستان خیلی کوتاه!

برادر مهندس الاسلام و المسلمین احمدی نژاد دامت تحریکاته، شده است آن بچه سرتق بیت آقا!..اهل بیت عصمت و طهارت مقام معظم رهبری ابدالله دولته، هرچه می کوشند که این ُدردانه، خواب قیلوله ی  پدر خوانده را نیاشوبد، نمی شود لکن!..

باری-  یک مقام آگاه در بیت مطهر رهبری که هیچ جور نخواست نامش فاش شود، یواشکی به فدوی گفت که در یک بعد از ظهر، بوی کباب  عجیبی در بیت پیچیده بود. راوی افزود که با توجه به اینکه دیگر پاسی ازوقت ناهار گذشته و مقام معظم رهبری نیز بحول و قوه ی الهی، ناهار متبرک را میل فرموده  بودند، این پرسش برایش پیش آمده بود که پس این بوی کباب، از چه بابت  یا بکدام مناسبت است؟ باری حس کنجکاوی، راوی را سرانجام  بر آن داشت تا در جستجوی بوی کباب، گوشه و کنار بیت را بکاود. به اندرونی که نزدیک می شود، صدای  ناله ی خفیفی نیز، به بوی کباب، علاوه می شود. در این لحظه،از پنجره ی نیمه باز، ناگهان چشمش به مقام معظم رهبری ضاعف الله اشراقه می افتد  که دارد تند و تند، با سیگار افروخته، دست مبارک را می سوزاند، و در می یابد که آن بوی کباب و ناله ی خفیف،از آن بابت است !.

راوی، که دست و پایش را گم کرده، در مقام پیشمرگ آقا، بی اذن دخول، خود را به اندرونی انداخته، سیگار افروخته از ایشان قاپیده و بلعیده  و سپس، علت سوزاندن دست مبارک را از معظم له، جویا می شود که آن مقام معظم در پاسخ ، دو بار و از ته دل می فرمایند: احمدی نژاد !- احمدی نژاد!..   و سپس دو بار هم می افزایند: خود کرده را تدبیر نیست - خود کرده را تدبیر نیست!

راوی در ادامه می گوید که مقام معظم  رهبری، ابد الله عیشه، تاکنون چندین بار از دست احمدی نژاد، دست  مبارک را با آتش سیگار سوزانده است که این دفعه ی آخری لکن، بابت سخنرانی دردانه در جشن نوروز در تاجیکستان بوده که در آن شاهنامه را "توحید نامه" خوانده و بعنوان تیر خلاص گفته است:

«فردوسی مکتب پیامبر اسلام را نجات داده است».

پس از ادای این جمله، مقام معظم رهبری دام مجده، شیهه کشان مجدداً به پاکت سیگار یورش می برد، که راوی مانع می شود .گزارش راوی حاکی ست که ماجرا مع الاسف ختم به خیر نشده چرا که در پایان، معظم له قدری متغیر شده و برای جوری جنس، دستورتعزیر راوی را نیز، به قاعده ی  70 ضربه شلاق، بطریقه ی بقول عوام  Live صادر می فرمایند. راوی که از درد پشت رنج می ُبرد، در پاسخ فدوی که علت خشم معظم له را جویا شده بود گفت نمی داند، و افزود که بنظرش کاری نکرده جز اینکه در خاتمه، و آنهم فقط بمنظور آرام کردن آقا، بیتی از استاد سخن را بشرح زیر نقل کرده است:

بیت

گاه باشد که کودکی نادان

به غلط بر هدف زند تیری!

زیاده عرضی نیست...

 

قحط الرّجال

فدوی تقریباً مطمئن شده است که القاب و عناوین در حکومت شکوهمند اسلامی ما، مانند فال، توسط برادر قناری، توزیع می شود!؛ و گرنه تا آنجا که می داند، پیش از این، علامه، به کسانی چون دهخدا، قزوینی و ......* اطلاق می شد. تیتر این خبر از رجا نیوز را ملاحظه کنید، تا بعرض فدوی برسید:

«علامه! مصباح: ساکتین فتنه مثل کسانی هستندکه دیدند سیدالشهدا را سر می برند، اما سکوت کردند...»

عرض نکردم !؟

---------------------------------------

* فدوی همینجا و برای تنویر افکار عمومی، متذکر می شود که آیت الله مصباح یزدی متخلص به تمساح یزدی، در این نقطه چین جائی ندارد!

 

طنز تلخ

از آنجا که فدوی، مبالغی از عمر بیحاصل را، در کشوری آلمانی زبان سپری کرده و سال ها به آلمانی اندیشیده و تکلم کرده است، در مرور خبرهای امشب، به تیتری بشرح زیر برخورد که توجه اش را جلب کرد : «چند مکالمه ی روزمره ی آلمانی». *

ادامه ی مطلب، تعدادی واژگان و نیز جمله های ساده ی آ لمانی ست که معادل فارسی آنها نیز، در همانجا آمده است.مانند :

.Ich liebe dich / دوستت دارم

! Macht nicht/  اهمیتی ندارد. مهم نیست

Entschuldigung  /  معذرت میخوام

Setzen Sie sich hierher  / بفرمائید اینجا بنشینید

و....

فدوی همین جا و در پرانتز، اضافه می کند که طنز، و در اینجا طنز سیاسی، غافگیر کننده است. یعنی، مسیر سطر بعد را، معمولاً نمی دانی؛ تا بی خبر اتفاق بیفتد و ترا با موضوعی که مولود خفقان، استبداد و عوارض گوناگون آن است، درگیر کند..

باری- فدوی گمان نمی کند که همکاران مکتبی او در سایت مذکور، می توانستند حدس بزنند که شهروند دردمندی، با افزودن جمله ای به مطلب یاد شده، از آن طنزی تلخ و نیرومند بسازد؛ ملاحظه کنید:

«حقوقم کفاف زندگیم را نمی ده - لطفا ترجمه کنید!..»

دل صاحب مرده ی فدوی که دوباره گرفت، خوانندگان محترم ضد انقلاب را دیگر، نمی داند...

 

یاعلی ِ(ع) دوم!

برخی برادران سابق می پندارند که با سلام و صلوات "برود میخ آهنین در سنگ!.." هم از این رو است که برادر محمد(ص) نوری زاد، در بیستمین نامه ی خود به مقام معظم رهبری، ظل الله عز نصره، از وی خواسته است که معاذالله به شرح زیر، از ملت شل و پت ایران سابق، عذرخواهی کند!.

«رهبرگرامی، من به نیابت از جناب شما و همه ی مقصران این سال های پس از انقلاب، با آسیب دیدگان  گفتم. “خبرخوبِ” من همین است. این که رخ به رخ ِ این مردم تحقیر شده و توسری خورده بایستیم و از آنان پوزش بخواهیم و دلجویی کنیم. این تنها راه بازگشت ما به عرصه ی برقراری است. چه این که مردمان ما را بخواهند یا نخواهند. مهم فرابردن این رسم پوزشگری است. همان خصلت مؤکدی که انبیا بر آن تأکید ورزیده اند. که اگر خطا کردیم، پوزش بخواهیم و در جهت پاکسازی خطا قدم برداریم. شما را بخدا از این خیرخواهی بزرگ عبور نکنید. و این سخن مرا به حساب سخن یک بریده و پشت کرده به نظام نگذارید. ما و شما روزهای سختی پیش رو داریم.  تنها راهی که ما را در این بحران ویرانگر مدد می رساند، دلجویی ازمردمان است...»

 

تا اینجای قضیه را فدوی، با فرمول معروف "انشاءالله گربه ست" بگونه ای از سر گذراند؛ لکن با مرور ادامه ی فرمایشات برادر مذکور، غفلتاً خوف برش داشت؛ چرا که یکبار یاعلی(ع) گفتن آقا، آن هم به هنگام تولد، که ایشان تازه مقام مختصر رهبری بودند!، عواقبی این چنین به دنبال داشت؛ حالا با یاعلی(ع)  دوم که آقا از مقام مختصر رهبری به مقام معظم رهبری نیز ارتقاء مقام پیدا کرده است، سرنوشت ملت چه می شود؟

به دنباله ی نامه توجه کنید تا به عرض فدوی برسید:

«کور شوم اگر شأن و منزلت شما را با این نوشته خفیف خواسته باشم!  شما با بها دادن به این توصیه، قد می کشید و سر بر می آورید و به دل ها پای می گذارید. مهم همان قدم نخست است.  یک یاعلی بگویید  و ازجا بربخیزید. یاعلی!

«پنجم بهمن ماه سال نود

«بدرود تا جمعه ای دیگر

«با احترام و ادب: محمد نوری زاد»

http://www.youtube.com/watch?v=3w_VocORRPg

 

عبرت

به گزارش پارسینه، «صلاح البرداویل» عضو دفتر سیاسی حماس در غزه به گاردین گفت:

«اگر جنگی بین ایران و اسرائیل در بگیرد، حماس دخالتی در آن نخواهد داشت!»

فدوی» یاد بگیر مقام معظم!.. طرف نصف تو هم نیست!

 

باز هم مردم!

برادر، جسارت است، رئیس جمهور، در تشریف فرمائی اخیر خود به مدرسه ی موش ها (مجلس ـ م) اگر به پرسش های نمایندگان محترم حکومت در مجلس پاسخ نداد، به پرسش فدوی که پاسخ داد؛ و همین، البته کفایت می کند!.. باری - وی در این جلسه فرمود که گرانی های اخیر ربطی به هدفمند کردن یارانه ها (بخوانید دولت ) ندارد!

فدوی بفهمی نفهمی می دانست که "گرانی های اخیر" هم مثل موارد دیگر، باز هم زیر سر این ملت فلان فلان شده است، که با اظهارات ایشان، شک اش مبدل به یقین شد!..

 

جویای کار

فدوی با آنکه عالم علوم اقتصادی نیست، لکن اینقدر می داند آنگاه که بخواهد کاری راه بیاندازد، باید قدری تأمل و از پیش، زمینه ی آن را به قول عوام در market بررسی کند و بیگدار به آب نزند، چرا که در غیر این صورت، بیگمان ورشکست خواهد شد. فی المثل، به گزارش جراید شریفه ی دارالخرافه:

«حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در حكمی تركیب جدید مجمع تشخیص مصلحت نظام را برای یك دورهء پنج ساله دیگر معرفی كردند.»/ پارسینه

خب، ناگفته پیداست که دیگر روبروی این دکان، دکان دیگری نمی گیرد و فدوی سنگین تر است که به زبان خوش، و پیش از آنکه تفهیم اتهام شده و به اتفاق وکیل اش به دانشگاه (زندان - م) برود، از آن صرف نظر کند و برود دنبال چیزی که زمینه ی آن در جامعه ی شکوهمند اسلامی کم، و یا بهتر، اساساً موجود نباشد....

باری - نتیجه تأملات فدوی پیرامون این مسأله، و بی آن که خواسته باشد معاذالله با مقام معظم رهبری، متع الله المسلمین بطول بقاء دولته، رقابتی کرده باشد، این شد که کاری را که می خواهد خبر مرگ اش راه بیاندازد، همانگونه که پیشتر گفته آمد، تا به حال در جامعه ی شکوهمند اسلامی ما، هیچ پیشینه ای نداشته باشد...

فدوی در پایان عرض می کند که به خوانندگان محترم ضد انقلاب، به قدر کفایت اعتماد دارد و نتیجه ی تأملات خود را در این باب، حتا پیش از آنکه آن را به ثبت برساند، با ایشان به قول عوام share می کند؛ و بر عکس مقام معظم رهبری ضاعف الله اشراقه نیز، نه تنها نگران نیست، بلکه توصیه می کند که با مؤسسه ی فدوی که  "مجمع تشخیص مصلحت مردم" نام دارد، شدیداً رقابت کرده و عین آن را در هر جای وطن سابق که خواستند، دایر کنند؛ فدوی ناخن خشک نیست و قول می دهد، و اگر خوانندگان گرامی ضد انقلاب، عوامل استکبار جهانی و صهیونیزم بین الملل لعنة الله علیهم اجمعین تردید دارند، برای جوری جنس، جان مقام معظم رهبری دام مجده را هم ضمیمه می کند،که ناراحت نمی شود..

 

پای درد دل مردم  دارالخُرافه

اشاره: پیام ها همگی واقعی و برگرفته از جراید شریفه ی دارالخُرافه ، پاسخ ها اما از فدوی ست.

 

«سليمان بلغار: با توجه به نامگذاري سال جديد از سوي رهبر معظم انقلاب تحت عنوان توليد ملي حمايت از كار و سرمايه ايراني، از رسانه ها تقاضا دارم آيات و روايات موجود با اين مضمون را به سمع و نظر مردم برسانند».

والله برادر بلغار، بقول سید قاسم(مش قاسم سابق - م) دروغ چرا؟ تا اعدام آ.آ.آ.آ... فدوی از صدر اسلام عزیز،از سرمایه چیزی جز شتر ، واز تولید ملی، چیزی جز خرما را بیاد نمی آورد، شرمنده...

 

«7256---0937: خطاب به شهردار تهران بنويسيد شير آن نيست كه در بيشه غرش دارد. شير آن است كه در ايستگاه مترو امام خميني(ره) بتواند خط مترو تغيير مسيرش را پيدا كند و سوار شود».

فدوی: مراتب در مجالی توسط فدوی بعرض رسید؛ فرمودند بفرمایش امام(ل) هی نگویید که مترو برای شما چکار کرد، یید شما برای مترو چکار کردید،! برادر 7256---0937 ؟ خب یک عمر شما سوار مترو شدید،حالا بگذارید چند صباحی هم مترو سوار شما بشود، آسمان که به زمین نمی آید!

 

«سيدرحيم نوربخش: يك روحاني هستم. در باره جسدهاي كالبدشكافي شده مي خواستم بگويم از آنجا كه غسل ميت اين اجساد امكان پذير نيست معمولا براي آنها تيمم بدل از غسل بجا آورده مي شود. پيشنهادم اين است كه اين اجساد را قبل از كالبد شكافي غسل ميت بدهند تا هيچ مشكلي پيش نيايد و نيازي به تيمم بدل از غسل هم نباشد».

فدوی: اين حقير هم روی دست شما بلند شده و پیشنهاد می کند که آن زبان بستگان را قبل از مرگ غسل کنند، برادر نوربخش.

 

« حسين زاده از سپيددشت لرستان: از سال 83 به دنبال مجوز تأسيس مرغداري هستم. طي اين سال ها هر وقت به جهاد كشاورزي لرستان مراجعه و تقاضاي وام اشتغال زايي كرده ام اعلام مي دارند كه اعتبار نيست. از وزير محترم جهاد كشاورزي درخواست دارم مشكل بنده را مرتفع نمايند. در ضمن يك سال بيشتر از مهلت جواز تأسيس و راه اندازي مرغداري ام باقي نمانده است».

فدوی: مراتب توسط فدوی در اوقات شرعی پیگیری شد؛ در پاسخ ضمن سلام و تحیات فرمودند علت اصلی آن بوده است که آبی که در هاون کوبیده اید، کُر نبوده است؛ ضمناً اضافه کردند که راه های کوتاهتر هم وجود داشته که بیگمان عقل تان نرسیده است؛ از جمله این که اگر در همان سال 83 تعدای جوجه خریده بودید، تاکنون مرغ شده بودند، برادر حسین(ع) زاده !..

 

«مجيدي از بازار تهران: كاغذ كه تا چندي قبل (تا اواخر دي ماه) بندي 28 هزار تومان بود چطور به پنجاه هزار تومان رسيد؟! از دولت درخواست مي شود جلوي افزايش هاي افسارگسيخته را بگيرد واقعاً چه عواملي دست اندركار اين افزايش هاي كاذب هستند كه خون مردم مستضعف را مي مكند؟! اين افزايش ها در حالي است كه كاغذ دولتي توزيع مي شود؟!»

«فدوی» در این ارتباط، فدوی چند بار عرض کند که دولت خدمتگزار اقدام لازم، بمنظور مهار قیمت ها را انجام داده و سفارش خرید مقادیر معتنابهی افسار را به قبرس ارسال کرده است! قدری تأمل کنید، اگر نرسید به چین سفارش  می دهیم، برادر مجیدی!

 

«كاظمی: از راهنمايي و رانندگي تقاضا داريم نسبت به نصب شيشه هاي دودي در برخي از خودروهاي سواري دقت لازم را به خرج دهند چون اين كار علاوه بر اينكه باعث تصادف مي شود، مانع ديد مأموران از داخل خودروهاي افراد مجرم هم مي شود».

فدوی: فدوی امیدوار است که منظورتان، مسؤلین محترم اعلی الله مقامهم اجمعین نبوده باشد، برادر کاظمی!

 

«كاركنان اورژانس 115 گنبد كاووس از توابع استان گلستان بابت ء غذاي سال 89 طلبكار هستند. چرا اين مطالبات ما را نمي دهند كه به زخم يك گوشه از زندگي خود بزنيم؟»

فدوی: فدوی بارها به اینگونه پرسش ها، بسته به مورد، پاسخ گفته است و اینک به اجمال و اختصارعرض می کند که واجب عینی ست که در ارتباط با برادران گرامی، هرگز گز نکرده پاره نکنید!، بکوشید که همه چیز را از ایشان بشرط چاقوبخرید!.. در فرض سؤال، احوط آن بود که شما و اهل بیت، از سال 89 تا 90، فقط در صورت وصول هزینه ی غذا، غذا می خوردید!.. ممکن است به فدوی ایراد کنید که در اینصورت، زخم معده می گرفتید؛ در پاسخ عرض می کند که درمان زخم معده، از درمان زخم زندگی، بسیار آسان تر است، برادر رفاه طلب!

 

«يک شهروند: نرخ اتوبوس هاي ويژهء ترمينال آبادان (خط آبادان- اهواز) كه چندي قبل از هزار و دويست تومان به هزار و هفتصد تومان افزايش پيدا كرده بود متأسفانه در هفته جاري نيز با افزايش پانصد تومان ديگر به دو هزار و دويست تومان رسيد كه مبلغ دويست تومان آن براي يك تي تاپ 50 توماني و يك سانديس است؟!»

فدوی: پنداری آن ترمینال نابکار، با دلار مسابقه گذاشته است، برادر شهروند؛ افزون بر این، ساندیس نیزکه بمثابه اسلحه ی سازمانی برادران است، باید مجانی باشد، برادر شهروند!..

 

«يک شهروند: اثر تبليغات همراه اول يك بار از روي كنجكاوي فال حافظ را براي سيم كارت همسرم فعال كردم ولي مدت يك ماه مي شود كه هر روز 100 تومان بابت فال حافظ از شارژ تلفن كم مي شود. مرتب با اپراتور مربوط براي لغو اين خدمات تماس مي گيرم ولي ترتيب اثر نمي دهند. عرض مي كنم آيا دريافت چنين پول هايي از مردم حلال است؟ چرا از راه حرام پول درآوردن براي يك عده، شغل شده است؟»

فدوی: بعرض رسید، فرمودند که حافظ هم مانند اهل قلم همین روزگار، در زمان خودش درآمد نداشته است، فلذا متولیان دارند جبران می کنند، برادر شهروند!

 

«يک شهروند: اي كاش نخ هاي چفيه حاجي بخشي را رشته رشته كنند و بدهند مسئولان و نمايندگان و كانديداها به انگشتشان ببندند تا فضيلت هاي انقلاب را فراموش نكنند».

فدوی: اگر زحمت نیست یک رشته را هم به فدوی بدهید که ثواب دارد، قول می دهد که آن را رشته پلو یا آش رشته نکند، برادر مؤمن!

 

«چند تماس از بوشهر، ميانه و...: از رئيس محترم مركز آمار ايران درخواست مي شود همان طور كه در آموزه هاي ديني ما وارد شده قبل از خشك شدن عرق كارگر مزد او را پرداخت كنيد حداقل پس از گذشت قريب به سه ماه از پايان سرشماري نسبت به پرداخت حق الزحمه آمارگيران اقدام نمايند.

فدوی: مراتب در فاصله ی دو قیلوله توسط فدوی بعرض رسید، در بازدم پس از چند سرفه ی ملیح فرمودند اهمالی صورت نگرفته بلکه علت آن بوده است که هوای آنجا شدیداً شرجی ست و کارگران مع الاسف، عرق شان الی ماشاءالله  خشک نمی شود، برادر بوشهری!

 

به پایان آمد این جوهر، شکایت همچنان باقی !..

تا درودی دیگر، بدرود

علی الله التکلان و هوُالمُستعان فی جمع امور

هفتم آپریل المذبذب  سنه ی 2012 ترسائی

کتبةالفقیر کمتر از قطمیر - فدوی

 

www.hazl.com

https://newsecul.ipower.com/

 

محل ارسال نظر در مورد اين مقاله:

توجه: اگر عنوان اين مقاله را در جدول زير وارد نکنيد، ما نخوهيم دانست که راجع به کدام مطلب اظهار نظر کرده ايد.

کافی است تيتر را کپی کرده و در محل مربوطه وارد کنيد.

 

 

New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fxa: 509-352-9630