بازگشت به خانه

چهارشنبه 9 فروردين 1390 ـ  28 مارس 2011

 

کورش آسوده بخواب که مردم بیدارند!

ف. م. سخن

«این نوشته تقدیم می شود به سرکار خانم شکوه میرزادگی

که تلاش شان در جهت حفظ میراث فرهنگی ایران

و پاسداری از ارزش های انسانی جای تقدیر بسیار دارد...»

 

آخ آخ آخ! اصلا نمی توانم تصور کنم که "طرف" بعد از دیدن این عکس ها چه حالی بهش دست داده! آی مشعوف می شوم از به یاد آوردنِ قیافه ی او وقتی که پشت رایانه نشسته سایت "سکولاریسم نو" را باز می کند این عکس ها را می بیند! آی نیش‌ام تا بناگوش باز می شود وقتی فکر می کنم دارد چشم هایش را می مالد و به خودش می گوید نه! باور نمی کنم! این ها مردم نیستند! کار کارِ "دُژمن" (دشمن) است و این هم فتوشاپ است! آی کِیف می کنم وقتی مجتبی را صدا می زند که بیا ببین این عکس ها واقعی اند یا "دُژمن" این ها را برای تضعیف روحیه ما ساخته؟

خدا پدر شجاع الدین شفا را بیامرزد با جمله ای که ساخت. آن زمان آن جور بیان کردن اش توسط کسی که جای کورش نشسته بود کمی خنده دار بود، ولی حالا می توان این جمله را با کمی دست‌کاری با افتخار بر زبان آورد، که کورش، آسوده بخواب که مردم بیدارند! آری مردم بیدارند و از هر چی مستبدِ مملکت‌ بر باد دِهِ آدمکشِ [...] (جای سه نقطه هر چه دل تان خواست بگذارید) است بیزارند! از دروغ بیزارند! از ریا بیزارند! از آدم های جاهلی که خود را عالِمِ همه‌چیزدان جا می زنند بیزارند! از آدم های ضعیفی که خود را اَلَکی قدرت‌مند نشان می دهند بیزارند! کورش آسوده بخواب که این مردم، قدر و ارزش تو را فهمیده اند و قدر و ارزش حقوق بشری را که تو در اوج قدرت رعایت کردی فهمیده اند و قدر و ارزش خاک کشورشان و مرزهای جغرافیایی آن را فهمیده اند...

البته می‌بخشی که یک کم دور و برت سر و صداست و نمی توانی در این هوای خوب بهاری بخوابی، ولی عیبی ندارد؛ تو می توانی یکْ امروز را بیدار شوی و نگاهی به اطراف ات بیندازی ببینی چه خبر است؛ ببینی مردمی را که بعد از دو سه هزار سال از تو یاد می کنند و آرزوی حکومتی انسانی دارند.

کورش! ببین بغل دست قبرت عکسِ چه کسی را گذاشته اند! عکس فردوسی بزرگ را که با نوشتن پنجاه شصت هزاربیت، زبان فارسی را، و با زبان فارسی، ایران و ایرانی را زنده نگه داشت. اگر فردوسی ها نبودند الان ما داشتیم به زبان عربی تکلم می کردیم و به تو الکوروش می گفتیم. خدا پدرش را بیامرزد که سختی ها را به جان خرید و ما را و زبان ما را و فرهنگ ما را و کشور ما را از دست بیگانگان حفظ کرد.

حالا کورش جان فردوسی را فراموش کن "آقا" را بچسب! چه حالی می شود از دیدن احترام مردم به تو. به قول اینترنت بازهای جوان: هاهاهاها! به قول همان ها: loooooooool! این بنده های خدا دیده اند که مردم به حضرت امام رضا و حضرت معصومه احترام می گذارند، خود را به آن ها چسبانده اند و از آن ها برای خودشان نان‌دانی درست کرده اند. شاید هم نمی دانند که مردم اگر امامان را (البته به جز امامِ سیزدهم) دوست دارند نه به خاطر قلدری و گردن کلفتی و به کار بردن شیشه نوشابه علیه مخالفان بل‌که به خاطر مظلومیت‌شان است در مقابل جباران و حاکمان مستبد. حالا خودشان نشسته اند جای جباران و حاکمان مستبد، دارند به مردم این طور القا می کنند که مثلا امام رضا (ع) کسی بوده مانند خودشان و پدر مردم را در می آورده. همین باعث شده تا عده ای از این امامان بیزار شوند و فکر کنند این ها هم جنایت‌کارانی بوده اند مانند حکام فعلی ایران. خدا لعنت شان کند که دست روی هر کس می گذارند او را بدنام و بی آبرو می کنند. احمدی نژاد و دار و دسته اش هم که چند بار از شما نام بردند و می خواستند خودشان را به شما بچسبانند، می توانستند نام شما را هم به لجن بکشند که خوش‌بختانه عدو شد سبب خیر و "آقا" جلوی شان ایستاد و گفت به همین ها که ما در حال تخریب نام شان هستیم بپردازید کافی ست.

راستی کورش، چه حالی دارد آدم را بعد از دو سه هزار سال دوست داشته باشند؟ خیلی قشنگ است نه؟ حالا حاکمان امروزی را ببین. یکی را مردمْ سی سال پیش فرستادند به مصر که بنده ی خدا اصلا نفهمید که چطور شد که آن طور شد، و این ها هم که دارند لعنت ابدی مردم را برای خودشان می خرند. بعد از دوهزار و پانصد سال فکر می کنم از حکام اسلامی به عنوان جباران وحشت‌آفرین تاریخ نام برده شود.

کورش! آسوده بخواب، که آبرویت را با کارهای خوبی که در زمان حکومت ات کردی حفظ کردی و نام ات به عنوان آدمِ خوب در تاریخ ثبت شد. فکر می کنم هر پادشاه و رهبر کشوری مثل تو باشد می تواند هزاران سال آسوده بخوابد و خیال اش راحت باشد که مردم نه تنها قبر او را خراب نخواهند کرد بل‌که او را همیشه در یاد خواهند داشت و از او همواره به نیکی یاد خواهند کرد.

 

 

محل ارسال نظر در مورد اين مطلب:

توجه: اگر عنوان اين مقاله را در جدول زير وارد نکنيد، ما نخوهيم دانست که راجع به کدام مطلب اظهار نظر کرده ايد.

کافی است تيتر را کپی کرده و در محل مربوطه وارد کنيد.

 

بازگشت به خانه