بازگشت به خانه

 

مکتوبات فدوی

طنزنوشته های هفتگی حميد رضا رحيمی

 

 دوشنبه 29 اسفند 1390 ـ  19 مارس 2012

 

با بهترین شادباش های نوروزی

 

نوروزُ محجّبه

فدوی، به شهادت برادران کثرالله امثالهم، و نیز خوانندگان محترم ضد انقلاب، در تمام این سال های شکوهمند، کوشیده است که با ارائه طرح های مترقی و کارساز، حداکثر سهم را در جداسازی زنان و مردان در وطن اسلامی، داشته باشد...*

نظر به تحصیلات، تجربیات و پروژه های مبسوطی که فدوی در این امر خیر ارائه کرده، همواره می پنداشت که طرح جامع را در این باب عرضه داشته است و کسی از مؤمنین و مؤمنات پیدا نمی شود که روی دست او بلند شود؛ لکن امروز در مرور جراید شریفه ی دارالخُرافه و ملاحظه ی طرح شگفت انگیز یکی از مؤمنین ،ضمن اینکه سر ِ همه جایش اسفناج سبز شد، دریافت که بقول عوام!  nobody is perfect يا «هيچ کس کامل نيست» و فدوی در سنجش با مؤمن مذکور، "هنوز اندر خم یک کوچه است":

«يك شهروند: با توجه به برپايي نمايشگاه هاي فصلي در كشور و استقبال گسترده مردم از اين نمايشگاه ها بخصوص در شبهاي عيد و خريد آخر سال، خواهشمند است به منظور حفظ شئونات اسلامي، چند روز را صرفاً براي بازديد خانم ها و چند روز آقايان اختصاص دهند تا مردم راحت تر و در محيطي كاملا اسلامي به خريد بپردازند!»

زیاده عرضی نیست..

--------------------------------------

* نگاه کنید به تنفس ممنوع- گزیده طنز های سیاسی- حمیدرضا رحیمی چاپ دوم ص 56 ببعد و نیز مقالات مرتبط در آرشیو هزل داتکام و سکولاريسم نو

 

برادران و پاشنه کش

فدوی عملیات پاشنه کش را در این چند ساله، بقول برادران، «رصد کرده» و کم و بیش دریافته که آن وسیله ی گرامی، اتفاقاً حیوان نجیبی نیز هست و حتا مورد استفاده ی بهینه ی برادران، کثرالله امثالهم، نیز واقع شده است. از جمله اینکه حضرات، در سال های اخیر کوشیده اند که عبارت لایتچسبک «چهارشنبه ی آخر سال» را، بیاری پاشنه کش هم که شده، بجای واژه ی باستانی و غیرقابل تعویض »چهارشنبه سوری» جا بیندازند، که البته خسرالدنیا والاخره شده و جز بین خودشان، جای دیگری کاربرد نداشته است. این مورد را هر سال دیده اید، امسال هم ملاحظه کنید که خالی از ضرر نیست:

«احمدی‌مقدم به مردم نوید داد که، با توجه به تمهیدات در نظر گرفته شده، مردم در نوروز و چهارشنبه آخرسال روزگاری آرام و امن خواهند داشت...

«برخورد پلیس با کارناوال‌ها و اجتماعات مخرب در چهارشنبه آخرسال... فرمانده ناجا در مورد تمهیدات پلیس در چهارشنبه آخر سال با بیان اینکه... وی به خانواده‌ها توصیه‌کرد: برای سپری‌کردن اوقاتی خوش در چهارشنبه آخر سال ... احمدی‌مقدم با بیان اینکه تصور می‌کنیم امسال از سال گذشته نتایج بهتری در چهارشنبه آخر سال به دست بیاوریم، گفت ...»

فدوی پیام یکی ازخوانندگان جراید شریفه ی دارالخـُرافه را هم برای جوری جنس، در همین ارتباط، بشرح زیر ضمیمه می کند:

«3520---0914: ما آن قومي هستيم كه به جاي چهارشنبه آخر سال، عصر هر جمعه كه قلب مان از دوري آقايمان مي سوزد و به ياد او مي گدازيم، نه اينكه جسم و جان و مال مان را بسوزانيم».

حق مطلب را در پیوند با چهارشنبه سوری را، البته، بسیار پیش از اینها، آیت الله مطهری(ل) بطور اساسی ادا فرموده است:

«نیاکان ما در گذشته چنین می کردند ما هم چنین می کنیم . چهارشنبه آخر سال می شود، آخر سال شمسی ، چهارشنبه آخر اسفند ماه می شود. بسیاری از خانواده ها، که باید بگویم، خانواده های احمق ها، بسیاری از خانواده های احمق ها ده یا الله آتشی روشن میکنند، هیزمی روشن می کنند، بعد آد م ها ی سرو برو گنده، با آن هیکل های نمی دانم چنین و چنین، از روی آتش می پرند. ای آتشً زردی من از تو، سرخی تو از من. آه، این چقدر حماقت است. خوب چرا چنین می کنید؟ [می گويند:] آقا یک سنت است مال ما مردم. از قدیم پدران ماچنین می کردند». قران می گوید: «اولو کان اباهم لایعقلون شیأ». اگر پدران گذشته تان چنین کاری  می کردند، شما می بینید یک کار احمقانه است، دلیل خریت پدران شما است روشون رو بپوشید. چرا دو مرتبه این سند حماقت را سال به سال تجدید می کنید؟ این فقط یک سند حماقت است، که هی کوشش می کنید  که این سند حماقت را همیشه زنده اش نگاه دارید. مائیم که چنین پدران احمق داشتیم. اولو کان اباهم لایعقلون شیأ...»

همانطور که ملاحظه می کنید برادران در اداسی مطلب خود، بعلت هسته بازی، نرسیده اند که برای نوروز هم فکری بکنند!

 

نوروزانه

فدوی در مرور جراید شریفه ی دارالخرافه به این خبر میمنت اثر برخورد که :

 

«احمدی ‌نژاد در جشن‌جهانی نوروز سخنرانی می‌کند.» (رجا نیوز)

فدوی، برای اینکه در این باب هم در این شماره گزارشی داشته باشد، با بخطر انداختن جان ناقابل خود،  با از گزینهء زیر میزی، نسخه ای از سخنرانی معظم له را که قرار است در تاجیکستان قرائت شود، از مقامی که نخواست نامش فاش شود، دریافت کرد که ذیلاً تقدیم می کن :

«بسمه تعالی

«ان بمخهلمک یتلکدث نذری مع لامقش شدقحل بکچپبص ظشض. جخذئ با أزره ولا سمهلت قتلوا فی الاکج المعمول ملتعخغ داروین الماهرین...

«عزیزان من، در باب نوروز، که از اعیاد اسلامی ست، در راهرو با وزیر فرهنگ تاجیکستان بزبان تاجیکی جیک جیک می کردیم و مطالبی را در اینخصوص به ایشان گفتیم که کله شان، مثل قطار، سوت ممتد کشید که ما آن را علامت رضا(ع) تلقی کردیم. عزیزان من- تمام معنی و هدف نوروز همانا رسیدن به لقاء الله از طریق راه رفتن روی مین که البته به اذن خدا کاشته شده باشد است. این معنی را ما یکبار دیگر در جنگی که به حول و قوه ی الهی در پیش داریم، مجدداً باز خواهیم کرد تا استکبار و صهیونیزم بین الملل بداند که نوروز سپر ماست و سوراخ هم نمی شود. اینها نمی دانند که انرژی هسته ای برای ما حرف تازه ای نیست و عمری به قدمت نوروز دارد و ما فقط داريم آن را، بقول عوام، up-to-date می کنیم؛ در اینصورت این سرو صداها برای چیست؟ اصلاً هدفمند کردن یارانه ها بشما چه مربوط است؟ بابا این مثل همین لاتاری ست که شما دارید. لکن مال ما پیشرفته تر است. چرا که به نقد و اقساط و یکجا میسر است. مثلاً، برادر خاوری حوصلهء انقلابی نداشت و یارانهء خود را یکجا برداشت و به کانادای ُمعلّی هجرت فرمود.در باب حساب ذخیرهء ارزی هم، که در مجلس خودمان گفتیم که صفر شده است، باکی نیست ما عوض اش ایمان داریم، حماس داریم، عماد مغنیه داریم، اسمعیل هنیه داریم، تا بخواهید شیخ ُتپل نصرالله داریم. تازه اینها بکنار، ذخیرهء ارضی هم داریم که هنوز مصرف نکردیم ولی بکوری چشم دشمن می کنیم و  بفرموده امام (ل) آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند؛ اگر هم کرد،کرد!.. السلام و علیکم و لا تفرقوا».

 

تشُرّف

فدوی که به معجزه اعتقاد چندانی نداشت، امروز در محضر یکی از جراید شریفه ی دارالخـُرافه، با ادای شهادتین، به معجزه در حکومت شکوهمند اسلامی گروید و ایمان آورد!  "دیوید کاپرفیلد"، شعبده باز بزرگ آمریکائی که در انجام عملیات محیرالعقول و باورنکردنی شهرت جهانی دارد نیز، سنگین تر است به پیروی از فدوی تمکین کرده، ماست اش را کیسه و شمشیرش را غلاف کرده و از این پس برود در "مک دونالد" کار کند!...

باری، از فدوی اگر در این ارتباط مدرک بخواهید، عرض می کند که برادر سعید مرتضوی که ظاهراً شدیداً تحت تعقیب بوده و عملیات درخشانی چون تعطیل فله ای مطبوعات، قتل و تجاوز به زهرا کاظمی، خبرنگار ایرانی – کانادائی، و نیز ماجرای  هول انگیز کهریزک در جریان خیزش مردمی در سال 88 را در کارنامه دارد، به گزارش سایت وابسته ی رجانیوز، محتوای کارنامه اش بحول و قوّه ی الهی، ناگهان به شرح زیر تغییر کرد:

«سعید مرتضوی علاوه بر دادستانی تهران و ریاست ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، کسب عنوان مدیر نمونه! ی کشوری، در مسئولیت دادستانی عمومی و انقلاب تهران پس از احیای موفق 27 ناحیهء دادسرا در تهران، کسب عنوان قاضی نمونهء کشوری، مسئولیت برگزاری اجلاس دادستان‌های پایتخت کشورهای اسلامی، مسئولیت برگزاری اجلاس رؤسای قوه قضائیه کشورهای اسلامی، تدریس در دانشگاه و تألیف 8 عنوان کتاب را در سوابق خود دارد!..»

ادامهء این خبر میمنت اثر حاکی ست که وی افزون بر معجزه ی فوق، به کلاس بالا تر نیز رفته است! این معنا را فدوی، مدیون برادر سردار مهدی(عج) ایوبی ست که در گفتگو با خبرگزاری وابسته ی فارس فرمود:

«از طریق رسانه‌ها خبر انتصاب ایشان به سمت مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی را فهمیدم و شنیده‌های من نیز حاکی از آن است که رفتن ایشان به سازمان تأمین اجتماعی قطعی است!» (رجانیوز- بازتاب – فردا)

خوانندگان محترم ضد انقلاب نیز خجالت نکشند، اگر می خواهند مثل فدوی ایمان بیاورند، بیاورند، تعارف نکنند!..

 

مأموریت

برادر سید جمال الدین اسد آبادی، سال ها پیش، آنگاه که به بلاد خاج پرستان رفته بود، به نقل از معنی فرمود که در آنجا بسیار اسلام دید و مسلمان ندید! ولی در «ام القراء»، بسیار مسلمان دید و اسلام ندید!..

فرمایش برادر اسد آبادی، البته حاوی معنای بسیار است که تبیین آن برادران را البته خوش نمی آید، و فدوی نیز دست و پا و گیس اضافه ندارد که دست حضرات بدهد؛! در حاشیه اما، از مقام معظم رهبری، متع الله المسلمین بطول بقاء دولته، حیرت می کند که چگونه حواس شان را جمع نمی کنند که برادرانی را که بمنظور عملیات خدا پسندانه (تروریستی – م) اعزام می فرمایند، علیرغم بودجهء سرشار، چرا از آموزش لازم برخوردار نیستند که عملیات مذکور را، به عون الله، به سلامتی، به سرانجام برسانند. منظور فدوی، بمب گذاری های اخیر برادران در تایلند و هند و گرجستان است که تا لحظهء نگارش این سطور، جزشل و پت شدن برادران اعزامی، حاصلی نداشته است!

 

شاگرد تنبل

متولیان مراکز آموزشی، اعم از کودکستان- مدرسه - دبیرستان - و سرانجام دانشگاه، در هر کجای جهان، دست کم این امید و آرزو را دارند که، در قبال زحمتی که در تربیت و آموزش دانش آموزان/ دانشجویان می کشند، آنان نیز در  پایان دورهء مربوطه، بالیده، و افزون بر خود،چراغ راه دیگران نیز بشوند. فدوی اما نمی داند که در محضر پر برکت حضرات آیات عظام و حجج اسلام، کثرالله امثالهم، چه حکمتی است که شاگردان/ مریدان ایشان، که از نوجوانی تا کهنسالی در رکاب حضرات آیات شدیداً تلمذ می کنند، هرگز سر پای خود نمی ایستند و، حتا با داشتن درجات تحصیلی بالا، سوادشان از اکابر بالا تر نرفته و در پاسخ به جزئی ترین پرسش های خود، در می مانند و  دوباره به حضرات آیات مراجعه، و خواب قیلولهء آن بزرگواران را، با طرح پرسش ها ی شگفت انگیز خود، در حالی که در محضر آن اساتید به میانسالی، بلکه کهنسالی نیز رسیده اند، برمی آشوبند.

فدوی نمونه هائی را پیش از این بدست داده و خود را از شرح و تفسیر مفصل آن بی نیاز می بیند؛ مگر ذکر چند نمونه از پرسش هائی که از مقام معظم رهبری می شود، آن هم محض یاد آوری:

«سئوال 511: آيا جواب سلام کودکان اعم از دختر و پسر واجب است؟! *

«س 512: اگر کسى سلام را بشنود، ولى به دليل غفلت يا هر سبب ديگر جواب سلام را ندهد، به‌ طورى که زمان کمى فاصله شود، آيا بعد از آن گفتن جواب سلام واجب است؟!

«س 514: اگر شخصى در يک زمان چند بار سلام کند و يا چند نفر سلام دهند، آيا يکبار جواب دادن از همه آنها کفايت مى‏کند؟!

«س 515: شخصى هنگام سلام دادن به جاى «سلام عليکم» از لفظ «سلام» استفاده مى‏کند، آيا جواب سلام او واجب است؟

«س 22: آيا تقليد ابتدايى از ميّت جايز است؟!

«به نظر حضرتعالى آيا استعمال طلاى سفيد براى مردان اشكال دارد؟

«رقص زن در ميان زنان يا محارم و همچنين مرد در ميان مردان يا محارم در عروسى‏ها چه حكمى دارد؟!»

توجه داشته باشید که پیش از این،  510 لابد فقره پرسش دیگر از همین قبیل وجود داشته است!

گرفتاری مقام معظم رهبری، ادام الله افاضة، را ملاحظه کردید؟ دل صاحب مردهء فدوی که برای ایشان کباب است؛دل خوانندگان محترم ضد انقلاب را نمی داند...

خب، ایشان که تشریف ندارند،لکن انصاف هم چیز خوبی ست. آخر این ها هم پرسش است که مؤمنین و مؤمنات در حضور پـُر زور ایشان، که انتظام امور جهان در کف با کفایت اوست، طرح می کنند؟..

گفتن ندارد که هر کسی تاب و تحملی دارد، حتا مجتهدالزمان ملاذ الانام اعلیحضرت العظما سید علی(ع) خامنه ای ادامه الله وجوده. معلوم است که یک وقت وجود مبارک شان خسته شده و در پاسخ این پرسش که :«دختر بچه يكساله‏اى را به فرزندى قبول كردم حال به دنبال راه حلى هستم كه آن را محرم نمايم!» می فرمایند: «مى‏توانيد آن دختر را با وجود مصلحت و اذن حاكم شرع به عقد موقت پدر خود در آوريد!..»

زیاده عرضی نیست ..

 

واحد جدید

عجب گرفتاری شده است فدوی، که تا بحال می پنداشت که فقط محکوم به فراگیری تاریخ اسلام عزیز، که هیچ کم از هارا گیری (ببخشيد، منظور خودکشی به سبک ژاپنی است) نیست!، می باشد؛ لکن امشب در مرور خبرهای جريدهء «پارسينه» از جرايد دارالخُرافه دریافت که خیر، گذراندن جغرافی اسلام عزیز نیز ضروری ست. قضیه راجع است به "فدک"  که گویا قریه ای بوده است در منطقه ی حجاز در نزدیکی خیبر که پیامبر گرامی(ص)  آن را بعنوان غنیمت جنگی به حضرت زهرا(س)، بقول عوام، «کادو» مرحمت فرموده است. این ملک در مناقشات بعدی متولیان اسلام عزیز، همچنان دست بدست شده است:

«چند روز پس از واقعه "سقیفه"، ابوبکر اعلام کرد که فدک ملک شخصی نیست و نباید در نزد دختر پیامبر بماند. به همین جهت عاملان فاطمه زهرا را از فدک بیرون کرد و بدین ترتیب فدک به تصرف ابوبکر در آمد». (پارسينه)

منبع خبر کم کاری نکرده و تصاویری از فدک گرامی و نقشه ی تفصیلی آن را هم چاشنی مطلب کرده است.در این میان، بین علمای بازدید کننده اما اختلافاتی بروز کرده است که نقل همه ی آنها موجب اطاله ی کلام می شود مگر یکی دو تا، بشرح زیر، که آخری کم و بیش، راه به طنز می برد:

«نظر اول: دوست عزيز ، يكي از خصائص جالب پيامبر گرامي اسلام و خاندان مطهر ايشان (ائمه معصومين) اين بود كه هر چه را كه از ايشان غصب مي كردند اگر بر سر قدرت مي رسيدند، با اينكه حق خودشان بود ولي از قدرت خويش براي تصاحب حق غصب شده اقدام نمي كردند مگر اينكه مردم يا حكام زمان آن را به ايشان بر مي گرداندند. منزل رسول گرامي در مكه نيز چنين شرايطي را داشت».

«نظر دوم: دوست عزیز بالا پرت و پلا فرموده اند. کسی که به حق خود اعتقاد ندارد چگونه حاکم می تواند باشد؟ دارم فکر می کنم 90 درصد جهان اسلام یعنی اهل سنت به این نظرات چگونه نگاه می کنند!»

«نظر سوم: راستی سوالی که همیشه برای من در مورد فدک پیش آمده و اون اینه که: آیا حصرت علی (ع) فدک را که غصب شده بود به صاحبش برگشت داد یا نه؟ اگر نه چرا؟»

 «نظر چهارم: در پاسخ به سوال فوق، حضرت علی علیه السلام فدک را غصب نکردند بلکه فدک غنیمت جنگی بود بهتره کمی بیشتر تاریخ رو مطالعه کنید».

«نظر پنجم: پیامبر (ص) بعنوان پدر امت بودند و ارث او متعلق به کل مسلمین می باشد که حضرت علی در زمان خلافت همان کاری را کرد که سایر خلفا (ره) انجام دادند. از علی آموز اخلاس در عمل».

 «نظر ششم: با سلام، از سايت محترم پارسينه درخواست مي كنم در صورت امكان نام عزيزاني كه كامنت مي گذارند ذكر شود تا پاسخ هاي مربوطه نيز به اين عزيزان واضح تر باشد. بهر حال خدمت دوست عزيزي كه آخرين كامنت را گذاشته اند مي رسانم كه واژه "اخلاص" صحيح است نه "اخلاس"».

 

و این هم نظر آخری که عرض شد از نظر فدوی، راهی به طنز می برد:

«با عرض پوزش، غلط املایی اخلاس به جای اخلاص بدلیل تحت تاثیر قرار گرفتن اختلاس سه هزار میلیارد تومانی می باشد!»

 زیاده عرضی نیست

 

برخورد با ساختمان ها!

خوانندگان محترم ضد انقلاب با ملاحظه ی تیتر بالا، لابد می پندارند که فدوی دارد از برخورد هواپیمای برادران با ساختمان های خاج پرستان، سخن می گوید؛ لکن چنین نیست؛ قدری دندان (اگر هنوز دارید) روی جگر (اگر هنوز نفروخته اید) بگذارید، تا عرض کند.

باری؛ فدوی در این سی و چند ساله دیگر، به برخوردهای برادران با هرکس و هر چیز عادت کرده و می پنداشت که، بقول عوام، that’s it و دیگر چیزی نیست که برادران به آن بند کنند و هر بار که برادران با کسی و چیزی برخورد می کردند، صرف نظر از صدای آن!، با آن به ناگزیر بنوعی کنار می آمد؛ چرا که اساس را بر این می گذاشت که این دیگر آخرین چیزی ست که برادران گرامی با آن برخورد می کنند و او از این پس دیگر، آسایش دارد و می تواند دیگر بیست و یک انگشتش را دراز کند. لکن اخیراً دریافت که خیر،چنین نیست! و هنوز چیزهائی هست که از چشمان شهلای مؤمنین و مؤمنات پنهان بوده لکن به حول و قوّهء الهی، بیک قیام و قعود آشکار شده است. ملاحظه کنید:

«نائب رئیس شورای شهر تهران با اشاره به نمادهای فراماسونری در سطح شهر تهران گفت: ساختمان مجلس در خیابان بهارستان نیز بر اساس نمادهای فراماسونری ساخته شده است! وی با تاکید بر این که نباید تمامی برخوردها سلبی باشد گفت: برخی از روی ناآگاهی این کار را می کنند اما نمی شود یک ساختمان عظیم که طراح اش تحصیل کرده است متوجه این موضوع نباشد. باید با این نوع ساختمان ها برخورد کرد!

فدوی دست خودش نیست، و با آن که گیس اضافه ندارد که دست برادران، و دست و پای اضافه ندارد که دست قوه ی باه(قضائیه –م ) بدهد، فلذا بین خودمان باشد، نمی داند که چرا اینگونه حرکات برادران، از برخورد با دیش و ساتالایت گرفته تا برخورد با پدیده ی نیرومند و جهانی اینترنت، که از پشتیبانی حضرات آیات عظام و حجج اسلام، کثرالله امثالهم، نیز برخوردار است، وی را بیاد "دون کیشوت"، اثر مشهور سر وانتس، می اندازد. آيا شما خوانندهء گرامی ضد انقلاب می دانید چرا؟!

 

معرفی کتاب

فدوی، در مرور جراید شریفه ی دارالخُرافه، به خبر خوبی در حدّ مژده برخورد که آن را با خوانندگان محترم ضد انقلاب خود، بقول عوام  share می کند. این خبر، بویژه برای آن دسته از دوستان ضد انقلاب که علیرغم تلاش سهمگین خود در این سی و چند ساله، هیچ جور موفق به درک امام راحل(ل)، امام حاضر، ادامه الله وجوده، و البته امام آتی، ضاعف الله اشراقه، نشده اند، مفید و کارساز است.

موضوع راجع است به انتشارکتابی بنام "امام شناسی" که چاپ ششم! آن را انتشارات سورهء مهر، منتشر کرده است. تیتر خبر آنلاین، که ناقل این ویروس است انصافاً، ضمن اینکه از تیتر فدوی ژورنالیستی تر و اساساً بهتر است، شدیداً آتش به مال خود نیز زده است! ملاحظه کنید :

«امام شناسی با ۵۹۰۰ تومان!»

باری، بقول آن بزرگوار، طالبین بشتابند "که فی التأخیر آفات"!

 

پلاستیک ضد انقلاب

فدوی با آنکه با اخلاق و روحیات برادران، کثرالله امثالهم، بقدر کفایت آشناست، معذالک بین خودمان باشد، برخی واژگان ایشان ـ از جمله  «امنیت محله محور»! ـ را، حتا با چند پشتک و وارو، در نمی یابد!

فدوی اما، با عرق ریزان فراوان روح زخمی، و تقدیم چند کیلو پول، به عنوان کارمزد به محافل نزدیک به برادران دریافت که که موضوع راجع است به خواهر «باربی» که به مزاق برخی برادران چندان خوش نیامده و روزنامه ی ابتکار روز شنبه 21 ژانویه 2012 در این باب نوشته است که پلیس در جریان اجرای این طرح، «از تمامی اسباب ‌بازی ‌فروشی‌ها و عرضه‌ کنندگان محصولات فکری بازرسی کرده و عروسک‌های باربی را از سطح شهر جمع آوری کرد».

و در ادامه آمده است:

«جمع ‌آوری عروسک‌های باربی از سطح مغازه‌ها در ادامه< طرح "امنیت محله محور" صورت گرفته و یک منبع آگاه در پلیس امنیت در این خصوص به خبرگزاری مهر گفته است: "تا کنون ده‌ها مغازه فروشندهء عروسک باربی از سوی مأموران پلمب شده است و اجرای این طرح ادامه دارد".»

باری؛ برادر قربان علی(ع) دری نجف آبادی، دادستان پیشین حکومت اسلامی، در نامه‌ای به تاريخ اردیبهشت ماه 1387 به معاون رییس جمهوری ولی فقیه، حضور عروسک های باربی در بازار ایران را «زنگ خطری برای تمامی مقامات کشور»! خوانده ، و خواستار آن شده بود که تدابیری برای حفظ فرهنگ اسلامی و ارزش‌های انقلابی اندیشیده شود.

بنظر می رسد که تلاش برادران، برای جایگزین کردن دارا و سارا نیز جواب نداده و یک مادر 38 ساله در مورد عروسک‌های دارا و سارا به خبرگزاری رویترز گفته است:

«دختر من باربی را ترجیح می‌دهد. او می‌گوید دارا و سارا زشت و چاق هستند.»!

و نیز به نقل از همان منبع :

«ما هنوز عروسک‌های باربی را می‌فروشیم، اما به صورت مخفیانه»!

در اینصورت، فدوی از عملیات ُمحیّرالعقول فوق، در تقابل با آن چند گرم پلاستیک ناقابل، البته هیچ حیرت نمی کند..

 

 علی الله التکلان و هوُالمُستعان فی جمع امور

19 مارچ المفرح سنه ی 2012 ترسائی

کتبةالفقیر کمتر از قطمیر - فدوی

تا درودی دیگر، بدرود

 

www.hazl.com

https://newsecul.ipower.com/

 

محل ارسال نظر در مورد اين مقاله:

توجه: اگر عنوان اين مقاله را در جدول زير وارد نکنيد، ما نخوهيم دانست که راجع به کدام مطلب اظهار نظر کرده ايد.

کافی است تيتر را کپی کرده و در محل مربوطه وارد کنيد.

 

 

New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fxa: 509-352-9630