بازگشت به خانه

جمعه 5 اسفند 1390 ـ  24 فوريه 2011

 

چرا صدای آمريکا نبش قبر مي کند؟

امین موحدی

این روز‌ها بحث پیرامون مصاحبه پرویز ثابتی یکی‌ از سرکردگان امنیتی رژیم سابق باصداي آمريکا بالا گرفته است.

می‌گویند بدترین تخریب در حق یک شخص یا يک جریان دفاع بد از آن شخص یا جریان مي باشد.

و در همین راستا صدای آمریکا مرده ای‌ را که عملاً فقط جسمي سرگردان از وي باقي مانده است از زیر خروار‌ها خاک گور تاریخ بیرون می‌کشد و او را در ردیف وکيل مدافع رژیم شاه می نشاند!

عجبا! امثال هویدا را که حتا امروز هم می توان با اندکی جستجو در کوچه پس کوچه‌های غربت یافت نمی آورند تا از شاه دفاع کند آنگاه ثابتی را می‌آورند!

و عجیب تر از همه آن است که عده‌ ای‌ همنوا با این نبش قبر مشکوک، فریاد وامصیبتا سر می دهند که «صدای آمریکا تبدیل به تریبون سلطنت طلبان یا طرفداران پهلوی گشته است!» که اگر چنین می‌ بود و صدای آمریکا در تسخیر طرفداران پهلوی یا سلطنت طلبان می ‌بود که هرگز ثابتی ‌ها آنجا نمی آمدند بلکه وزراء و وکلای زمان شاه را می آوردند که در ایران آن زمان منشاء خدمت و سازندگی بوده اند  جمشید آموزگار را می‌آوردند نه ثابتی را.

چگونه است که وقتی‌ عناصر اطلاعاتی‌ و سپاهی جمهوری اسلامی، که پایه گذار سپاه و اطلاعات هستند، در صدای آمریکا حضوری دائمی دارند کسی‌ فریاد وا مصیبتا سر نمی دهد که صدای آمریکا تبدیل به جولانگاه جمهوری اسلامی گشته، اما تا ثابتی که حتا نزد سلطنت طلبان و طرفداران رضا پهلوی نیز منفور مي باشد در آنجا آفتابی می شود، صدای آمریکا صدای سلطنت طلبان می شود؟ چه نسبتی بین سلطنت طلبان و رضا پهلوی با ثابتی می تواند وجود داشته باشد که اینگونه فریاد‌ها به آسمان بلند می شود؟

صدای آمریکا در انتخاب ثابتی چه هدف ثابت و متحرکی را دنبال می‌کند؟ چرا صدای آمریکا به جای صدها انسان فرهیخته و تحصیل کرده و معتقد به دموکراسی و حقوق بشر به جا مانده از رژيم سابق، شخصی‌ همچون ثابتی را به عنوان وکیل مدافع رژیم شاه بر می گزیند؟ چرا تلاش می شود نماد قساوت و شکنجه را به عنوان نماد رژیم شاه نشان دهند؟ آیا این سوالات را از خود پرسیده اید؟

آیا از خود پرسیده اید چرا درست زمانی‌ که میزان محبوبیت و مقبولیت رضا پهلوی به شدت بالا رفته است ناگهان نبش قبری می شود و جنازهء پوسيده اي به نام ثابتی از زیر خاک بیرون کشیده می شود؟ شاید بدان خاطر که می خواهند با نسبت دادن این جنازه به رژیم شاه و متعاقب آن برجسته کردن نسبت پدر و فرزندی شاه فقید و رضا پهلوی، در تخریب مردی که در مبارزهء با استبداد دینی بدون توجه به القاب نسبی و سببی فقط و فقط خود را ایرانی می‌داند و سرباز وطن، بکوشند.

چگونه است وقتی‌ که از کشتار هزاران زندانی در دههء شصت و در عصر جمهوری اسلامی سخن به میان می آید این فریاد وامصييبتا سردهندگان همه را وادار به سکوت می کنند و می گویند از این چیزها سخن نگویید که جنبش سبز دچار تفرقه می شود اما در همان حال جنازه ای‌ به نام ثابتی را پيراهن عثمان مي سازند که آی‌ ببینید در زمان شاه شکنجه بوده و این جنازه منکر آن است!

چگونه است که وقتی‌ صحبت از کشتار در عصر جمهوری اسلامی می شود این کار تفرقه محسوب می گردد اما وقتی‌ پای شکنجه و مرگ تعدادی در زمان شاه به میان می آید این کار جایز است و مشکلی‌ پیش نمی آید و کسی‌ متفرق نمی‌شود؟

عامل تفرقه کیست؟ آیا شما نیستید که با برجسته کردن 50 سال پیش، کهریزک دو سال پیش را به دست فراموشی می‌سپارید؟ آیا شما عامل تفرقه نیستید که  تجاوز به مردان و زنان ایرانی را  با پیش کشیدن وقایع 50 سال پیش پنهان می‌کنید؟

          در قرن 21 علیه بشریت جنایت صورت مي گيرد، هزاران نفر زندان و شکنجه و اعدام می شوند آنگاه شما از جنایات  و شکنجه در قرن بیست صحبت می‌ کنید؟! جنایات و شکنجه‌هایی‌ که هرگز با آنچه که اینک اتفاق می‌افتد قابل قیاس نیست. آن هم به بهانهء حضور یک جسد در تلوزیونی که نیت اصلی‌ وجودی آن مورد شک‌ مي باشد.

اینگونه که پیش می رود دور نیست روزی که جنایتکارانی از قرون وسطي را بیابید و آنها را  در صدای آمریکا به جای وکیل مدافع کلیسا بگذارید و آنگاه تمام جنایات رژیم اسلامی را به دست فراموشی بسپارید!

صدای آمریکا از پیش از این ها در اختیار عوامل شکنجه و استبداد بوده است. حضور ثابتی در آنجا هرگز نباید باعث تعجب شود. اما آنچه که مایهء تعجب مي باشد اين است که شما فقط ثابتی را می‌بینید و هر جمعه در تفسیر خبر ثابتی‌های ثابت برنامه را نمی‌بینید.

 

 

محل ارسال نظر در مورد اين مقاله:

توجه: اگر عنوان اين مقاله را در جدول زير وارد نکنيد، ما نخوهيم دانست که راجع به کدام مطلب اظهار نظر کرده ايد.

کافی است تيتر را کپی کرده و در محل مربوطه وارد کنيد.

 

بازگشت به خانه