بازگشت به خانه

 

مکتوبات فدوی

طنزنوشته های هفتگی حميد رضا رحيمی

دوشنبه 1 اسفند 1390 ـ  20 فوريه 2012

 

پول ُخرد

ملت ما هر خاصیتی که داشته باشد، یک عیب بزرگ هم دارد که همانا تنبلی ست!.. در توضیح بیشتر عرض می کند که معلوم نیست چرا ملت یک لاقبا، جیب های سوراخ ِ لباس مندرس خود را تعمیر نمی کند؟

باری- فدوی درمرور جراید شریفه ی دارالخُرافه امشب هم دید، که به گزارش دیوان محاسبات، باز ملت سر به هوا، مقداری پول ُخرد گم کرده است!؛ ملاحظه کنید:

«دیوان محاسبات: 12میلیارد دلار از بودجه پارسال گم شده!»

زیاده عرضی نیست ...

 

مصداق

زبانزد معروف ِ: «گنه کرد در بلخ آهنگری / به شوشتر زدند گردن مسگری» بی گمان تاکنون مصداق های گوناگونی داشته است؛ اما اینکه کدام نزدیک تر به مرجع، یعنی زبانزد مذکور بوده باشند، هنوز بین اهل زبان، بقول علما، محل اختلاف است. در این راستا، فدوی شدیداً مباهی ست که نتیجه ی پژوهش های طاقت فرسای خود، که همانا کشف و معرفی نزدیک ترین مصداق به این زبانزد مشهور باشد را، به شرح زیر، بقول عوام for free، به آگاهی خوانندگان محترم ضد انقلاب برساند:

«برهنگی گلشیفته(1) هم تقصیر علایی (2) است!..»(3)

همانطور که ملاحظه می شود :

بیت

خطر کرد در غرب بازیگری

به تهران زدندی سر افسری!

فاتحه مع الصلوات!...

--------------------------------------

 (1) گلشیفته فراهانی بازیگر جوان و سرشناس ایرانی

(2) سردار حسین(ع) علائی از سرداران سپاه در جبههء جنگ 8 ساله ی حضرت امام(ل) و صدام حسین(ع)

(3) جزغاله شده ای در ولایت، بنام طباطبائی بنقل از سایت وابسته ی تابناک

 

امتحان شفاهی

آن حضرت شریعتمدار، آن انتخابات فرمایشی را معمار، با آن هوش سرشار، مقام معظم رهبری، ادام الله ذله، گاه چیزهائی می گوید که سرِ همه جای فدوی، لا محاله، اسفناج سبز می شود!؛ پرسش های بسیار ساده ای که پاسخی ساده تر دارد، لکن معظم له آن را در حضور ذوب شدگان در اسید سولفوریک ولایت که مع الاسف دیگر چیزی ازشان باقی نمانده است، بصورت پرسشی پیچیده مطرح، و آن زبان بستگان را در درک فرمایشات به زحمت می اندازد.

بعنوان مستوره ملاحظه کنید :

"همين راهپيمائى عظيم ملت ايران در بيست و دوم بهمن امسال است. همه گفتند امسال از سال هاى قبل جمعيت بيشتر بودند، پرشورتر بودند، شادمان‌تر بودند. چرا؟ اين خبرِ يك نفر و دو نفر نيست؛ در تهران، در شهرستان ها، در تبريز، اصفهان، مشهد و بقيه‌ى شهرهاى بزرگى كه ما از آنها خبر داريم، قضيه اينجور است. سؤال اين است كه چرا؟ امسال چه خبر بود كه مردم از سال هاى ديگر گرمتر، گيراتر، مشتاقتر، پرشورتر اين صحنه‌ى عظيم مردمى را انباشتند و پر كردند؟"

خوانندگان محترم ضد انقلاب بیخودی زحمت نکشند، چرا که این پرسش یک پاسخ بیشتر ندارد و آن هم این است که کارگزاران و گزمگان دارالخُرافه، کثرالله امثالهم، پس از سه دهه تمرین، در راه اندازی تظاهرات حکومتی کاملاً خبره  شده، امتحان مربوطه را با موفقیت گذرانده، و بعون الله به کلاس بالا تر ارتقا یافته اند! والسلام نامه تمام.

 

روش تعیین مشاغل

رابطه ها و توزیع مشاغل در جمهوری اسلامی شکوهمند ما بسیار ساده ست. یعنی کافی ست که اسم آدم، با آن کار جور دربیاید! این مهم را، پیش از این، البته برادر قناری انجام می داد که فی المثل کاغذی را بر می گزید که روی آن چیزی نوشته بود که، مثلاً، فال/ سرنوشت شما بود.

حالا حکایت برادر کامران دانشجوست که تنها وجه تسمیهء آن بزرگوار به دانشگاه، همان نام ایشان است که دانشجواست! البته آن گرامی به همین مختصر اکتفا نفرمود و، چون شهر شلوغ است، بر آن شد که برادر ارجمند را هم که بهمان نام  «دانشجو» (فرهاد) مزین است و لذا به دانشگاه می خورد!، به ریاست دانشگاه آزاد برگزیند. در این رابطه، "ابر و باد و مه و خورشید و فلک" که شدیداً  بیکار بودند را، بکار گرفتند تا این مهم بمنصهء ظهور برسد. در اینصورت، فدوی نمی داند که چرا بقیهء شهروندان نیز از این گنج باد آورده، سود نمی جویند؟ مثلاً، هنرپيشهء مشهور، محمد(ص) علی(ع) کشاورز، چرا باید به بازیگری که در جامعه ی شکوهمند اسلامی ما، بمثابه ی روی لبه ی تیغ راه رفتن است بپردازد، وقتی  که می تواند به استناد نامش، وزیر کشاورزی بشود؟!

 

انگیزه

فدوی با همه ی خرفتی تاریخی خود، سرانجام علت اصرار مقام معظم رهبری، اعزالله انصاره و توابع، در انجام  انتخابات مدرسه ی موش ها (مجلس شورای اسلامی– م) را دریافت؛ که چیزی نیست جز انتخاب ُمبصر کلاس!

این کشف بزرگ را فدوی، مدیون برادر علی(ع) لاریجانی، رئیس کنونی مدرسهء موش ها ست که به نقل از سایت  وابسته ی تابناک، چنین مقرر کرده است:

«از ورود بداخلاقان به مجلس جلوگیری شود!»

 

مصادره به مطلوب

بموجب خبرهای واصله از دارالخُرافه، برای شهروندان تهرانی از امروز صبح پیامکی به شرح زیر ارسال شده است: «شهروند محترم، در صورت ارتباط با شبکه ‌های ضد انقلاب خارج از کشور و شرکت در هر گونه تجمع غیر قانونی برابر مواد 498 و 500 قانون مجازات اسلامی با شما برخورد خواهد شد.

برادران، گفتن ندارد که، از آب ُکر هم کره می گیرند. در همین ارتباط، برادر غلام حسین(ع) محسنی اژه‌ای در نشست خبری امروز خود مصادره به مطلوب فرموده و  گفته  است که

"بحمدالله مردم ما مثل همیشه زودتر اقدام به خرید كرده‌اند! و این هم نشانه نشاط مردم است!. حتی گاهی اوقات دشمن سوء استفاده می‌كند و عكس‌هایی می‌گیرند و می‌گویند این رفت و آمد مردم، راهپیمایی است."!

زیاده جسارت است...

 

شتاب

برخی برادران، بی اختیار فدوی را یاد قرقی می اندازند! مثل برادر محسن رضائی که پس از سی و چند سال، ناگهان یادش افتاده که:

"در حال حاضر با وجود 230 هزار زندانی در سلول‌ها‌، بيکاری، تورم و غيره نشان ‌می‌دهد که تحولی در جامعه ايجاد نشده است!"

فدوی در این باب چه عرض کند جز اینکه بگوید: «حالا چه عجله ای داشتی، برادر رضائی!»

 

پای درد دل مردم دارالخُرافه

اشاره: پیام ها همگی واقعی و برگرفته از جراید ِ شریفه ی دارالخُرافه است، پاسخ ها اما از فدوی ست.

 

«گنجي بازنشسته نيروي انتظامي: مردم مصر و قوه قضائيهء اين كشور را بايد تحسين كرد كه بعد از سقوط حسني مبارك او و فرزندان اش را داخل قفس در دادگاه حاضر و محاكمه كردند...»

فدوی: والله، برادر گنجی، بقول سید قاسم (مش قاسم سابق- م) دروغ چرا؟ تا اعدام آ.آ.آ.آ...، مردم مصر کارشان با یک فقره قفس راه افتاد؛ لکن در مورد ما، کار یک قفس و دو قفس نیست، برادر گنجی!

 

«ضمن تشكر از اقدام ديرهنگام و ناكافي انحلال خانهء سينما كه جولانگاه كوته بينان و مغرضان و دستاويز معاندان شده بود، لازم است به جرايم امنيتي و ضد انقلابي هر يك از افراد متخلف در آن هم قاطعانه رسيدگي شود».

فدوی: مراتب در فاصله ی بین دو قیلوله، بعرض رسید. متأسف شده و در بازدم فرمودند که دیر شد! زودتر باید می گفتید، تا فرصت می داشتیم که خانه ی سینما را هم، بقول عوام including اعضاء، به سرنوشت سینما رکس آبادان دچار کنیم. باشد انشاءالله برای دفعهء بعد، برادر مؤمن!...

 

«مجيد دشتي: طبق قبض آب، 16 هزار تومان هزينهء آب مصرفي ما شده است. اما مبلغ قابل دريافت 37 هزار تومان قيد شده. به اين معني كه 19 هزار تومان، ماليات و تبصره و غيره به آن اضافه شده است!

فدوی: بیخود کردند که حرف روی حرف حضرت امام(ل) که فرمود "آب و برق را مجانی می کنیم!" می آورند آن قبض بی معنی را در ذباله دان تاریخ انداخته و به فتوای علمای سلف، حشره الله مع موالیة المطهرین، صلوات الله علیهم اجمعین، 14759 فقره صلوات، به آدرس امام راحل(ل) در قطب جنوب جهان باقی، دود و فدوی را نیز از دعای خیر، فراموش نفرمائید. و من الله التوفیق»

 

«سروي از قم: بهتر بود دوستان در كيهان در مقابل سخن خوانندهء محترمي كه نام فرزند خود را "كيهان" قرار داده بود پيشنهاد مي كردند كه فرزندشان را همنام يكي از امامان و اولياء الهي قرار مي دادند».

فدوی: برای اینکه، از سوئی، غائله را ختم به خیر گردانده، و از دیگر سو، خشم برادر حسین(ع) شریعتمداری "که سر بریده می دارد دوست" را، نیز بر نیانگیزد، بمصداق خیر الامور اوسط ها، پیشنهاد و بلکه تکلیف می کند که آن نورسیده ی گرامی را،سید کیهان بنامند!..و من الله التوفیق.

 

«بعد از گذشت 31 ماه از فتنه، دادگاه مسئول رسيدگي به پروندهء فائزه هاشمي حكم صادره 6 ماه حبس اعلام شده كه واقعاً خنده دار است. خدا وكيلي اگر فائزه فرزند يكي از شخصيت هاي كشور نبود همين حكم را در مورد اغتشاشگري او در ايام فتنه صادر مي كردند».

فدوی: مراتب، علیرغم دشواری هایش توسط فدوی پیگیری شد. پس از سلام و تحیات، فرمودند چنین نیست بلکه در آن زمان کهریزک دیگر جا نداشته است، برادر شهروند!

 

«اصغر ضيايي از سيريش آباد كردستان: بشريت در آخر الزمان هميشه تحت امتحان الهي است. تنها راه قبولي در آزمون هاي مختلف و جلوگيري از سقوط، چنگ زدن به ريسمان ولايت فقيه است. همچنان كه امروز در جامعه مي بينيم، هركس از اين ريسمان فاصله گرفته، سقوط كرده است».

فدوی: درست است برادر ضیائی لکن، بین خودمان باشد، فدوی از چند تن که از ریسمان مذکور سقوط کرده بودند، علت را جویا شد، گفتند علت پوسیدگی ریسمان مربوطه بوده است. چنانچه شما اصرار دارید که با ریسمان مربوطه ته ِچاهِ ولایت بروید، فدوی توصیه می کند از همان ولایت خودتان که سریش آباد باشد، قدری سریش همراه داشته باشید که لازمتان می شود، برادر اصغر! بهر حال فدوی سر اضافه ندارد که دست برادران بدهد، لطفا ً بین خودمان باشد!

 

«2066---0911: عيدي يك كارگر معمولي 660 هزار تومان و عيدي استاد دانشگاه با مدرك دكتري 350 هزار تومان! كجاي اين كار عدالت است؟»

فدوی: مراتب از طریق مبادی ذیربط پیگیری شد؛ فرمودند که کارگر نامبرده، دو فقره مدرک دکتری دارد، برادر استاد!

 

«بيست سال از پايان جنگ تحميلي مي گذرد ولي قانون جامع حمايت از ايثارگران و جانبازان به تصويب نرسيده مگر يك جانباز چقدر عمر دارد كه دو دهه در وادي فراموشي به سر ببرد؟!»

فدوی: مراتب به شرف عرض رسید .ضمن سلام و تحیات فرمودند که قدری تأمل بفرمائید زیرا یک فقرهء دیگر جنگ تحمیلی دیگر، بعون الله، در راه است و دوباره به یادتان می افتند، برادر جانباز!

 

«يك دانشجو: در حال حاضر كه بنده با شما تماس گرفته ام يك ماشين دولتي به شماره... جلو دانشگاه آزاد واحد تهران جنوب واقع در خيابان شهيد دائمي در حالت روشن پارك است و راننده داخل آن زير باد كولر اتومبيل در حال استراحت مي باشد. نزديك به يك ساعت است كه بنده شاهد اين صحنه هستم و از اينكه اينگونه به بيت المال خيانت مي شود رنج مي برم».

فدوی: ممنون از اطلاع رسانی. لکن شما کار و زندگی، کلاسی، چیزی نداشتید که به اندازه گیری دمای کولر برادر راننده مشغول شدید، برادر دانشجو؟ فدوی انتظار دارد که شما، همین دقت را وقتی برادران بمنظور قلع و قمع دانشجویان به خوابگاه تشریف فرما می شوند نیز داشته باشید!

 

«از مسئولين آستان مقدس حضرت علي بن موسي الرضا(ع) درخواست مي شود مكاني را براي استراحت زوار امام مهربان و رئوف كه توان تهيه مسكن ندارند و 3-2 روز مهمان آقا هستند تهيه و پيش بيني نمايند».

فدوی: مراتب بعرض رسید، اظهار تعجب کرده فرمودند که مدتی است که دستور ایشان پیرامون مسکن، بقول عوام including انواع صیغه، برای اجرا ابلاغ شده است که یکوقت برادران زوار به معصیت نیفتند برادر زائر!

 

«ما مغازه داران فروشندهء تلفن همراه را مجبور كرده اند كه كلمهء موبايل را از داخل تابلو سر در مغازه حذف كنيم و از كلمهء همراه استفاده كنيم ولي در صدا و سيما فيلمي با نام "موبايل" پخش مي شود. آيا اينگونه مي خواهند فرهنگ سازي كنند؟»

فدوی: آخر این چه پرسش پرتی ست برادر  شهروند؟ فدوی باید برای همه چیز وقت بگذارد و توضیح بدهد؟ روشن است که موبايل از دو بخش تشکیل شده است : "مو" و "بایل" با بخش دوم عجالتاً کار نداریم. لکن بخش نخست که "مو " باشد، دغدغه ی 31 ساله ی دولتمردان خدا جوی ماست!. فلذا باید چنین دستوری صادر می شد. در باب آن فیلم هم فدوی بقول نیروی انتظامی، مبالغی عملیات نامحسوس می کند و ترتیب ارشاد تهیه کنندگان را می دهد.

 

«جعفرآبادي: جنب دفتر شوراي فرهنگ عمومي و رو به روي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي يك چايخانه وجود دارد كه وضعيت فرهنگي مناسبي ندارد».

فدوی: فدوی بنا داشت که فرمایش شما را در یک قیام و قعود بعرض برساند، لکن بهتر دید که پیش از آن، از شما توضیح بیشتری در مورد وضعیت فرهنگی! یک چایخانه بپرسد، برادر جعفر(ع) آبادی!

 

«علي محسني: در تاريخ 15/2/ خودروي بنده در خيابان پيروزي خراب شد كه با امداد سايپا تماس گرفتم و به خاطر تشخيص اشتباه صد هزار تومان هزينه كردم. بعداً مشخص شد عيب تشخيص داده شده متخصصين سايپا اشتباه بوده است. براي شكايت با سايپا تماس گرفتم كه متاسفانه واحد شكايت اصلاً گوشي را برنمي دارند. حال اگر از واحد شكايت، شكايت داشته باشيم پيش چه شخص و مرجعي بايد برويم؟»

فدوی: گفتیم حالا چه می خواهد بگوید!، اینهمه بیماران در اثر تشخیص غلط برادران پزشک جان ناقابل خود را از دست دادند، جیکشان هم در نیامد، حالا شما چه خبرتان است که در اثر یک فقره تشخیص غلط برادر سایپا که حق مسلم شان است!، این همه گردو خاک راه انداخته اید؟ تازه، سر و ته قضیه همه اش 100 هزار تومان است که جلوی یک بچهء مکتبی بگذارید، قهر می کند برادر علی(ع) محسنی. لطفاً کم آب به آسیاب دشمن بریزید، برادر رفاه طلب!

 

«رضا پيروزي از گلپايگان: به منافقان مي گويم كه تا آخرين نفس در حمايت از ارزش هاي انقلاب و دفاع مقدس و خط امام و رهبري ايستاده ايم؛ اي مگس، عرصه سيمرغ نه جولانگه توست، عرض خود مي بري و زحمت ما مي داري».

فدوی: نمره ی انشاء شما بیست، لکن حساب و هندسه تان چطور است برادر پیروزی؟

 

«گودرزي از اصفهان: از مسئولين تاثيرگذار در تصميم گيري هاي فرهنگي و اقتصادي و اجتماعي جمهوري اسلامي ايران تقاضا مي شود كنفرانسي جهاني تحت عنوان مبارزه با تروريسم جهاني و چگونگي مبارزه با فقر و عقب ماندگي فرهنگي، اقتصادي و اجتماعي در جهان سوم در تهران برگزار گردد و...»

فدوی: کجائید برادر گودرزی؟ دل فدوی عموماً و دل خوانندگان او خصوصاً، برای فرمایشات تیره و تار و البته گهربار (فدوی هم توی این هیر و ویر هی قافیه می سازد!) شما شدیداً تنگ شده بود. جهت مزید ِ استحضار خوانندگان محترم ضد انقلاب، عوامل استکبار جهانی، و صهیونیزم بین الملل عرض می کند که برادر گودرزی، از متخصصان برجسته ی پیوند گودرز و شقایق (جمع شقیقه!- م) در وطن اسلامی شکوهمند ما هستند!

 

«جانباز 30 درصد: اعتراض مردم به سخنراني سيد حسن خميني، نشانهء علاقه و دلسوزي نسبت به ايشان است. زيرا همنشيني سيد حسن با سران فتنه، موجب نگراني مردم شده است».

فدوی: مراتب جهت کسب تکلیف عیناً بعرض رسید. از دلسوزی شما نسبت به آن شخص قدری گله کردند و دستور فرمودند که برای روشن شدن شما، عجالتاً شما را مختصری مشت و مال دهند چندانکه میزان جانبازی شما به 70 در صد برسد، فدوی بی تقصیر است، برادر جانباز!..

 

«چه روزها كه يك به يك غروب شد نيامدي، چه بغض ها كه در گلو رسوب شد نيامدي، خليل آتشين سخن، تبر به دوش بت شكن، خداي ما دوباره سنگ و چوب شد ـ نيامدي، براي ما كه خسته ايم و دل شكسته ايم نه، براي عده اي ولي چه خوب شد نيامدي. تمام طول هفته را در انتظار جمعه ام، دوباره صبح، ظهر نه غروب شد نيامدي. اللهم عجل لوليك الفرج و العافيه والنصر».

فدوی: مراتب به شرف عرض رسید. فرمودند ظرف این سی سال چندین بار کوشیدند که تشریف بیاورند لکن برادران مسلحی را که بر سر چاه گماشته اند، اجازه نداده و ایشان را دو باره به ته چاه فرستادند!

 

«نوسانات پي در پي برق باعث سوختن بسياري از وسايل برقي ما شده است، با توجه به گرماي 48 درجه، بالاخره چه وقت مشكل برق و بي آبي ما در مسجد سليمان حل مي شود؟»

فدوی: از پرسش شما حیرت می کنم برادر شهروند! اولاً ، مگر هنوز 31 سال بیشتر از انقلاب شکوهمند اسلامی ما گذشته است؟ جلوی یک بچهء مکتبی بگذارید قهر می کند! ثانیاً، دندان اسب پیشکشی را که نمی شمرند، برادر مسجد سلیمانی! منظور فدوی آن است که آب و برقی که حتا پیش از تشریف فرمائی حضرت امام(ل) بفرمان ایشان مجانی شد، دیگر این حرف ها را ندارد، برادر شهروند! از اینها گذشته، مگر اهل بیت علیهم الصلات و السلام در صحاری سوزان عربستان که دمای آن بسیار بیش از 48 درجه بود، آب و برق یا  بقول عوام Air condition داشتند؟ آخر قدری ملاحظه کنید. در دیزی اسلامی باز است، حیای گربهء اسلامی کجا می رود، برادر رفاه طلب!

 

«از مسئولين فرهنگي و انتظامي استان مازندران تقاضا مي شود به اين وضع اسفبار بي بند و باري و بدحجابي در سواحل اين استان پايان دهند».

فدوی: مراتب به قید 45 فوریت بعرض رسید. دستور فرمودند که برای دستگرمی، چند ماهی را بجرم لخت شنا کردن در آب شلاق بزنند تا اهالی حساب کار دست شان بیاید، برادر شهروند!

 

«احمدي از تهران: تقاضا مي شود، براي آگاهي مردم ايران و حتي جهان!، ليستي از كالاها و شركت هاي صهيونيستي چاپ شود. زيرا صهيونيست ها، با فروش اين كالاها در جوامع مختلف، بخشي از حيات نامشروع خود را تامين كرده اند.آگاهي مردم ايران و جهان از آن ها، باعث خواهد شد كه از خريد آن ها خودداري شود».

فدوی: چیزی نمانده است که برادر احمدی نژاد مدیریت جهان را عهده دار شود آنوقت پیشنهاد سازندهء شما اجراخواهد شد .قدری دندان(اگر هنوز دارید!) روی جگر(اگر هنوز نفروخته اید!)  بگذارید،برادر احمدی!

 

«عباسپور: پارسال اعلام شد كه يك مدير مدرسه در شمال تهران به دليل دريافت شهريه از دانش آموزان از كار بركنار مي شود. اما نه تنها بركنار نشد كه در سال جاري بيشتر پول مي گيرد.

فدوی: خب، بقول عوام،  so what? برادر عباس(ع) پور؟

 

«رئيس جمهور اعلام كرد براي نوزادان متولد 89 به بعد يك ميليون تومان از طرف دولت به حساب آنها واريز مي شود اما از نحوه آن و شماره حساب و... هيچ خبري نشد».

فدوی: هر وقت نوزاد بحدی رسید که بتواند به ادارات مراجعه کند، خبر بدهید، عرض می کنم!

 

والله الموفق والمعین

 18فوریة المُشجر سنه ی 2012 ترسائی

کتبة الفقیر کمتر از قطمیر، فدوی

تا درودی دیگر، بدرود

 

www.hazl.com

https://newsecul.ipower.com/

 

محل ارسال نظر در مورد اين مقاله:

توجه: اگر عنوان اين مقاله را در جدول زير وارد نکنيد، ما نخوهيم دانست که راجع به کدام مطلب اظهار نظر کرده ايد.

کافی است تيتر را کپی کرده و در محل مربوطه وارد کنيد.

 

 

New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fxa: 509-352-9630