بازگشت به خانه

 

مکتوبات فدوی

طنزنوشته های هفتگی حميد رضا رحيمی

 

دوشنبه 17 بهمن 1390 ـ  6 فوريه 2012

 

آقا چه فکر می کرد، چه شد!

گرچه "هر چه آن خسرو کند، شیرین بود"!، معذالک فدوی پس از وصیت، و در یک جمله ی انتحاری!، عرض می کند که مقام معظم رهبری ادام الله ذله هم، با آنکه جزو معصومین است، معاذالله، ممکن است اشتباه کند!..

نمونه اگر بخواهید، با این شرط که فدوی تا سطر بعد زنده باشد، عرض می کند که اگر معظم له از سرنوشت ریال، که دو هزار و چند صد تای آن، تا لحظه ی نگارش این سطور، یک دلار هم نمی ارزد خبر داشت، امسال را که منجربه شهادت ریال شد، سال جهاد اقتصادی، نامگزاری نمی فرمود ..!

 

غنیمت جنگی

غنائم جنگی، از صدر اسلام عزیز تا کنون، ستون اصلی اقتصاد اسلامی، و چیز بسیار مأکولی بوده است..! فلذا بی سببی نیست که برادر کریمی قدوسی، از نمایندگان محترم حکومت در مجلس، به خبرگزاری وابسته ی ایسنا گفته است :

«اگر روزی تنگه هرمز بسته ‌شود، ناوهای آمریکایی و اروپایی شریک در تحریم نفتی ایران، غنیمت جنگی به شمار می‌آیند!»

بقول آن شاعر ضد انقلاب:

یاس و هم نسترن و ُرز دارم

گاو و گوساله و هم ُبز دارم!

صنعت هسته ایم هم بر پاست

موتور و دنده و ترمز دارم

چرخه ی بخت به سود ما گشت

بیخودی نیست که ُقمپز دارم!

عقل و باری اگرم نیست، چه باک

در عوض، تنگه ی هرمز دارم !

 

فتح الفتوح

فدوی به یاد می آورد که در یکی از نوشته های پیشین خود، به فهرست بلند بالای نمایندگان مقام معظم رهبری، ایدالله شوکته، در نهادها و سازمان های موجود و غیر موجود وطن سابق، که دیگر جائی نیست لانه نکرده باشند از سر مزاح، مهد کودک/ شیرخوارگاه را نیز افزود؛ ولی باور بفرمائید که در آن روزگار، به قول آن بزرگوار:

قصد شهرت نبود جامی را

کاین همه نظم آبدار نوشت!

بهر احباب بر صحیفه ی دهر،

نکته ای چند بیادگار نوشت

یعنی، فدوی هیچ نمی دانست که این پیش بینی مُستبعد او، به این زودی ها، و به استناد خبر معتبر زیر، جامه ی عمل بپوشد. از زبان برادر علی(ع) محمد(ص) زنگانه و به نقل از خبرگزاری وابسته ی ایسنا بخوانید:

«علی‌محمد زنگانه، معاون اجتماعی سازمان بهزیستی، با اعلام این خبر گفت: انحراف از برنامه‌ ها و مشکلاتی که منجر به بروز انحراف در مجموعه مهدهای کودک می‌شود! مربوط به کلانشهرهاست، به همین دلیل مهدهای کودک 8 کلانشهر در استان‌های آذربایجان‌شرقی و غربی، اصفهان، البرز، ‌تهران، خراسان ‌رضوی، خوزستان و فارس در برنامه پایش فراگیر مهدهای کودک مورد ارزیابی قرار گرفتند...او افزود: الگوی حجاب، عفاف و پوشش مناسب مهدهای کودک به‌گونه‌ای کامل و جامع و به‌صورت لباس فرمی یکسان در ستاد صیانت از حقوق شهروندی و حجاب و عفاف وزارت کشور و مراجع ذی‌ربط در وزارت ارشاد در حال تدوین است. زنگانه گفت: طبق مصوبه 497 شورای انقلاب فرهنگی محتوای آموزشی مهدهای کودک پس از تدوین و تأیید توسط مراجع ذی‌ربط، در همه‌ مهدها آموزش داده می‌شود.»

به نظر شما خوانندگان محترم ضد انقلاب، آیا این آخرین سوراخی بود که حضرات آیات عظام و حجج اسلام، کثرالله امثالهم فتح کردند؟ یا هنوز سوراخ های دیگری هست که از چشمان غیرمسلح فدوی بدور مانده و برادران دارند

برای فتح آن روزنه ها نیز، خود را با دود کردن تتمه ی سرمایه های ملت، آماده می کنند؟

 

طراحی

فدوی در مرور خبرهای دارالخـُرافه به این تیتر هم برخورد: «قائم مقام وزیر کشور: اجرای طرح معلم حجاب در مدارس!»

آن بزرگوار اما که داغ  مُهری هم بر پیشانی دارد، البته قدری ملاحظه کرده و برای این که ملت زهره ترک نشود، از ارائه جزئیات این طرح مترقی، عجالتاً خودداری فرموده و فقط به ذکر این مصیبت بسنده کرده که طرح های دیگری نیز " با ریشه ی حیا"! در حال تبیین است...

فدوی نمی داند که ملت بی حیا، تا کی می خواهد حضرات مسؤلین محترم و با حیا، اعلی الله مقامهم اجمعین، را با تهیه ی اینگونه طرح ها، که انصافاً به طرح های ناسا پهلو می زند، به زحمت بیندازد؟!...

پرسش

...راستی مگر خدای نخواسته ملت قرار است که در انتخابات حکومتی مجلس شرکت نکند که مقامات، از جمله امام جمعه ی سنندج، دست و پاشان را گم کرده و او را به خیانت متهم می کنند؟!

این هم تیتر خبرمربوطه: «امام جمعه سنندج: عدم مشاركت در انتخابات خیانت به كشور است!»

 

موز درمانی!

البته و هر چند به قول مهندس الاسلام والمسلمین احمدی نژاد، دامت تحریکاته، همجنسگرائی، ایدز و اینگونه بی ناموسی ها در جامعه ی شکوهمند اسلامی ما وجود خارجی ندارند، معذالک فدوی در مرور خبرهای دارالخـُرافه به تیتر این خبر میمنت اثر برخورد که  "موز ضد ایدز است".

باری ـ فدوی که عالم علوم طبیعی نیست، لکن همینقدر می داند که:

بیت

موز را زور و قوتی گر بود،

کمر خویش راست می فرمود!.

 

edam4

از قدیم هم فرموده اند "عقل که نباشد، جان درعذاب است"؛ حالا حکایت آن سه بخت برگشته است که به استناد منابع خیری دارالخـُرافه، به اتهام "سرقت مسلحانه"ی بانک سپه در کرمانشاه، در حضور اُمّت همیشه در صحنهء آن دیار، با همکاری اتوبوس و پل(!) اعدام شده اند...

و اما پیرامون پیوند "عقل" با " جان ِ درعذاب " در زبانزد بالاعرض می کند که این بینوایان اگر عقل می داشتند، در شیوه ی سرقت اندکی تأمل، و مانند برادر خاوری "سرقت غیر مسلحانه" می کردند که هم به زحمت و هم به مبلغ اش، که سه هزار میلیارد باشد، بیارزد! از اینها هم که بگذریم، نه تنها اعدامی در کار نبود، بلکه از الطاف خفیه ی مقام معظم رهبری نیز با این تشر به رسانه ها "که شلوغش نکنید"!  نیز برخوردار می شدند. بر این پایه، خوانندگان محترم ضد انقلاب بفرمایند که در جامعه ی شکوهمند اسلامی ما، صرف در "سرقت مسلحانه" است یا  "سرقت غیر مسلحانه"؟!..

 

پای درد دل مردم دارالخـُرافه

اشاره: پیام ها همگی واقعی و برگرفته از جراید ِ شریفه ی دارالخـُرافه است، پاسخ ها اما از فدوی ست.

 

*« حيدری: چند ماه قبل فرد شروری در خيابان گوشی تلفن همراه فرزندم را با زور و تهديد از دستش بيرون كشيد و فرار كرد. موضوع را پيگيری كردم ولی در كمال تعجب مسئولين قضايی كشور كه بايد فرد سارق را تنبيه و مجازات كنند از پيگيری های بنده ناراحت شده و می گويند يك گوشی ارزش رسيدگی به پرونده را ندارد».

فدوی: این چه طرز خبر دادن است؟، بند دلمان پاره شد برادر حیدری؛ گفتیم حالا چه می خواهد بگوید!.. فرزندان مردم دسته دسته بعناوین مختلف به قتل رسیدند، کسی جیکش در نیامد؛ حالا شما چه خبرتان است برای فرزندی که هنوز به قتل نرسیده، این همه گرد و خاک راه انداخته اید!. و خواب قیلوله ی مسؤلین محترم، اعلی الله مقامهم اجمعین، را بر می آشوبید؟ قدری دندان (اگر هنوز دارید) روی جگر (اگر هنوزنفروخته اید) بگذارید و اینقدر آب سنگین، به آسیاب دشمن صهیونیستی  نریزید، برادر حیدری!

 

*«از دولت خدمتگزار تقاضا می شود فكری برای جانبازان زير 25%  نمايد».

فدوی: به عرض رسید. فرمودند 25%  خیلی کم است. اندکی دندان (اگر هنوز دارید!) روی جگر (اگر هنوز نفروخته اید) بگذارید. حضرات آیات عظام و حجج اسلام در تدارک جنگ 8 ساله ی دیگری هستند که پس از آن میزان جانبازی شما به حدود 100% خواهد رسید و مشمول مزایای مربوطه خواهید شد، انشاءالله.

 

*«خانم اسلامی: متأسفانه در سالن های عروسی و تالارها هيچ گونه نظارتی صورت نمی گيرد و ارگ و نوار و سی دی به راحتی پخش و به نمايش درمی آيد و متوليان امر هيچگونه نظارتی ندارند شايسته نيست از قدرت و توان نظام برای مقابله با فساد و مظاهر آن برخورد نشود».

فدوی: مراتب با قید چندین فوریت به عرض خاکپای نعلین عنبرآسایشان رسید. دستور فرمودند که در تمام مراسم عروسی، انواع  نوحه ها، ادعیه از جمله دعای ندبه و جوشن کبیر و غیره خوانده شود و اشک مبسوطی نیز، از عروس و داماد گرفته شود!

 

*«در بلوار جمهوری شهر قم روبروی بيمارستان حضرت ولی عصر (عج) دور برگردان احداث شده بار ترافيكی را در اين محل كه متأسفانه در حريم بيمارستان نيز هست ايجاد كرده مسئولين امر چاره جويی نمايند».

فدوی: شانس آوردید برادر شهروند. مورد قبل یکی از دوربرگردان احداث شده بگونه ای بود که رانندگان بی خبر، شاخ به شاخ می شدند! عمرتان به دنیا بوده، برادر شهروند

 

*«در مهرماه سال گذشته خانواده اينجانب پس از بازگشت از مشهد مقدس با قطار رجاء به علت آتش گرفتن واگن كليه وسايل و اثاثيه آنها در آتش سوخت و كسی هم پاسخگو نيست.

فدوی: فرمایش شما جای حیرت دارد، در همان اوائل تشریف فرمائی برادران به وطن سابق، 400 نفر در سینما رکس آبادان، به اهتمام ایشان، ذغال شدند، جیک شان هم در نیامد، حالا شما چه خبرتان است که برای چند فقره اثاثیه ی ناقابل، اینهمه گرد و خاک راه انداخته اید، برادر رفاه طلب!

 

*«براي نوزادان قرار شد از تاريخ تولد امام رضا(ع) 8/8/88  مبلغ يك ميليون تومان به حسابشان واريز گردد ولی بعداً رياست جمهوری از ابتدای سال 89 را بيان كردند. بالاخره ما نفهميديم كدام تاريخ صحيح است.

فدوی: مقصر، جسارت است، رئیس جمهور محترم نیست؛ حضرت(ع) تمایل به افشای سن مبارک ندارند، برادر مؤمن!

 

*« حسين يدالهی: مسئله بدحجاب، يك مسئله سياسی،  اقتصادی،  اجتماعی و فرهنگی است! و از اتاق های فكر دشمنان هدايت می شود. با توجه به اين پيچيدگی بايد تدابير بسيار هوشيارانه ای درباره آن انديشيده شود. لازم است انديشمندان و به خصوص سران سه قوه گردهم آمده و برای حل اين مسئله تصميم گيری كنند!»

فدوی: آفرین برادر حسین(ع) آفرین!..  مگر شما فکری به حال این مشکل ملی و مملکتی ما بکنید. فدوی در کنار سران سه قوه که شما برای حل مسأله حجاب در نظر گرفته اید، برای محکم کاری تیپ 2 زرهی را هم اضافه می کند، بلکه افاقه کند!

 

*« رحمانی: در سال گذشته مبلغ دو ميليون تومان وجه بنده توسط سارقان در بانك... به سرقت رفت پس از شكايت و پيگيري پرونده درخواست فيلم سرقت از بانك شد كه متاسفانه بانك دوربين نداشت، با توجه به وقوع چنين حوادثی ضرورت دوربين بر همه روشن است ولی متاسفانه از سال گذشته تا به حال هيچ اقدامی برای نصب دوربين صورت نگرفته است كه مجددا در تاريخ 31/3/89 نيز شاهد به سرقت رفتن سرمايه يكی ديگر از افراد محل بوديم».                         

فدوی: والله برادر رحمانی به قول سید قاسم (مش قاسم سابق ـ م) دروغ چرا، تا اعدام آ آ آ آ..  دوربین گذاشتند لکن برای کنترل حرکات ملت است نه بزهکاران!...  فدوی سر اضافه ندارد که دست برادران بدهد، لطفا ً بین خودمان باشد!

 

*«چرا در مجلس شورای اسلامی برای بستن كمربند ايمنی قانون تصويب می شود ولی قوانين محكمی در ارتباط با الزامی بودن رعايت حجاب در جامعه وضع نمی گردد».

فدوی: آخ که مدینه (ع- س- ص- عج)  گفتی و کردی کبابم برادر شهروند!.. چاره ای نیست جز این که همان کمربند را به گردن خواهران بد حجاب انداخته و برای همیشه به این معضل خانمانسوز خاتمه داده شود!

 

*«من اجاره نشين يكی از آنهايی كه در رده دهم هستند و سرمايه دار هستند می‌باشم.  پول آب و برق را هم من می‌دهم خانه به نام ايشان است آخر من كه اجاره نشين هستم چگونه هزينهء برق 52 هزار تومانی را بدهم؟»

فدوی: خود کرده را تدبیر نیست. شما چوب بی اطلاعی تان را می خورید، برادر شهروند!.. فدوی سه ده است که به فرمان حضرت امام(ل) که فرمود آب و برق را مجانی می کنیم، پول آب و برق نمی دهد، شما البته خود دانید!

 

*«يكی از اين خوانندگان خيلی فهيم و مذهبی شما در پيام 1757 خواهش كردند كه اصلاح طلبان در نماز جمعه شركت كنند. نماز جمعه يك فريضهء واجب است طبق نص صريح قرآن (سوره جمعه)، وقتی هم كه مقام معظم رهبری باشد آنها كه اهل نماز جمعه هستند می‌آيند، احتياج به خواهش و عدم خواهش و گفتهء آقای فلانی و نخواستن فلانی نيست. اگر خواستند تشريف بياورند تا اين فيض شامل حال آنها هم بشود».

فدوی: والله برادر مؤمن به قول سید قاسم(مش قاسم سابق ـ م) دروغ چرا؟  تا اعدام  آ.آ.آ.آ...  فدوی با آنکه با اصلاح طلبان هیچ نسبتی ندارد، به دلائل دمکراتیک، پیغامتان را رساند. با ترس و لرز گفتند اگر منظورتان از فیض، حمله ی برادران بسیجی و لباس شخصی، بازداشت، شکنجه ی روحی  و روانی و اخذ اقاریر لازم نباشند، می آیند! که البته توصیه نمی شود، چرا که در غیر این صورت، فدوی مسؤل آن نخواهد بود!

 

*« عباسی: چند ماه نمی شود كه يخچال... خريده ام ولی در اين مدت چندين مرتبه تعمير شده ولی عيب آن برطرف نشده است. از طرف شركت گفته اند برای اينكه يخچال برفك نزند آب در داخل آن نگذاريم. پس بفرمائيد يخچال را برای چه خريده ايم.؟!

فدوی: حق با شرکت است. یخچال زبان بسته، مکتبی ست؛ فلذا در یخچال آب کـُر بگذارید، مشکل تان  حل می شود برادر عباس(ع)ی!..

 

*«چرا نقش قانون گذاری كمرنگ شده؟ من از مجلس می خواهم قانونی مبتنی بر تشديد مبارزه با بدحجابی تصويب كنند كه در آن با پديدهء بدحجابی از طريق محروميت های اجتماعی و... برخورد شود».

فدوی: مراتب در فاصله ی بین دو قیلوله، به شرف عرض رسید؛ در بازدم فرمودند لکن محرومیت های اجتماعی کجدار و مریز نمی شود، احوط آنست که تتمه ی زنان، اعدام شوند!  و من الله التوفیق.

 

*«خانواده هايی هستند كه با تمام تلاش شبانه روزی باز هشت شان گرو نه است. ولی از آن طرف در ورزش فوتبال فوتباليست هايی وجود دارند كه هر ماه بيش از هشت يا نه ميليون درآمد دارند.

فدوی: خب شما هم بجای نماز دشمن شکن جمعه، بروید فوتبال بازی کنید تا کامروا شوید، برادر شهروند!

 

*« يك شهروند: برق منزل ما در خيابان مسلم بن عقيل شهرری هر شب قطع می شود. ادارهء برق هم دليل آورده كه منزل ما در منطقه مشكل دار واقع است. آيا نبايد اين مشكل حل شود؟

فدوی: بهتر است اداره برق را رها کنید. اینها به امامزاده دختر می مانند، نه کور می کنند و نه شفا می دهند! فدوی توصیه می کند به ریسمان مسلم بن عقیل(ع) چنگ بیندازید، برادر شهروند!

 

*« يك شهروند: چند روز پيش فرزندمان از سوی مهدكودك، يك بسته مداد رنگی جايزه گرفت كه روی مدادها تصاوير باربی نقش بسته بود. متاسفانه اين مسئله در بسياری از وسايل و اسباب بازی بچه ها وجود دارد كه نتيجه اش گسترش فرهنگ اباحه گری است. از مسئولان فرهنگی تقاضای رسيدگی به اين مسئله می شود».

فدوی: مراتب در فرصتی که شوربختانه اوقات شان بابت صدور چهارمین قطعنامه ی شورای امنیت شدیداً تلخ بود، به شرف عرض رسید. دستور فرمودند طراح، نقاش، چاپچی و حروفچینی را که در نقش مداد دست داشتند، به ترتیب قد، اعدام نمایند. راستی روی دفتر چه، عکسی، تصویری، چیزی نبود، برادر شهروند؟!

 

*«ما فرزندان شهدا پيرو راه پدرانمان و امام عزيزمان و شادی دل حضرت مهدی(عج) اين جان ناقابلمان را فدای رهبر معظم انقلاب اسلامی و آزادی قدس شريف می كنيم».

ـ به عرض رسید. خوشحال شده و فرمودند: بشتابید که فی التأخیر آفات!

 

*« يك شهروند: چرا روزنامه كيهان هيچ مطلبی دربارهء رای ممتنع دولت لبنان به قطعنامه نمی نويسد؟ مگر ملت ايران حامی لبنان نيست؟  هم چنين دربارهء عمل دولت چين كه يكی از اصلی ترين بازارهايش در ايران است جای شگفتی است كه چرا به ضرر ايران رای داده است؟»

فدوی: شما سرتان نمی شود برادر شهروند، به این می گویند دیپلماسی موفق خارجی!

 

*« يك شهروند: از نيروی انتظامی به خاطر تداوم اجرای طرح امنيت اخلاقی و اجتماعی تشكر می كنم. زيرا فضای مسموم اخلاقی، باعث عذاب مردم است و بايد تا سالم شدن كامل جامعه اجرای آن را تداوم بخشيد.»

فدوی: مع الاسف، مطابق سایر گزارشات جراید شریفه ی دارالخـُرافه، فضای غیراخلاقی (هوا ـ م) نیزبه شدت مسموم و اُمّت همیشه در صحنه، افزون بر گریه، که موهبتی ست الهی، به سرفه نیز افتادند!

 

*«خطاب به دولتمردان بنويسيد فقط به فكر مسائل سياسی نباشند. نرخ اجاره منزل بطور افسار گسيخته بالا رفته است. دولت حداقل با گرفتن ماليات جلوی آن را بگيرد و تحت كنترل دربياورد».

فدوی: مراتب به لحاظ اهمیت، با قید 45 فوریت به عرض رسید. قدری ناراحت شده و دستور سریع صادر فرمودند که به منظور مهار کردن قیمت ها، مقادیر معتنابهی افسار در اسرع  وقت، از قبرس وارد نمایند برادر شهروند.

 

*« نوروزيان: يكی از راه های ترويج ارزش های انسانی مثل حجاب و عفاف در جامعه اين است كه مسئولين فرهنگی كشور مطالب زيبا در خصوص پوشش مناسب آقايان و خانم ها در كنار احاديث و آيات قرآنی كه در اين مورد وجود دارد به صورت زيرنويس در برنامه های تلويزيون نمايش بدهند».

فدوی: ممنون برادر نوروزیان. همین یک فقره جنس را کم داشتیم که قرار شد وارد کنیم!

 

علی الله التکلان و هوُالمُستعان فی جمع امور

28   ژانویة  المفرح سنه ی 2012 ترسائی

کتبةالفقیر کمتر از قطمیر ـ فدوی

 

تا درودی دیگر، بدرود

 

www.hazl.com

https://newsecul.ipower.com/

بازگشت به خانه

 

New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fxa: 509-352-9630