بازگشت به خانه

 

مکتوبات فدوی

طنزنوشته های هفتگی حميد رضا رحيمی

 

دوشنبه 26 دی 1390 ـ  16 ژانويه 2012

 

فدوی و آن «دروغ دل آویز»!

فدوی اینجا و آنجا گفته و نوشته است که هر وصله ای، به لحاظ سوء پیشینه ی مبسوط، مع الاسف، به برادران بی هیچ زحمتی می چسبد، حتا اگر به فرض محال، آن حرکت را انجام نداده باشند! فی المثل، ایشان بمنظور حصول  به مقصود مقدس خود، «بار ب کیو کردن ِ» 400 نفر در همان آغاز، در سینما رکس آبادان را در کارنامه ی درخشان خود  دارند؛ حالا قتل های دولتی پس از آن، در خارج و داخل ایران، صورت گرفته در انظار همگان، دیگر به کنار! فلذا فدوی قتل هائی که مدتی ست در وطن اسلامی از ترور مسعود علی(ع) محمد(ص)ی استاد فیزیک در دی ماه 1388 و نیز مجید شهریاری در آذر 1389 گرفته تا احمدی روشن که در 11 ژانویه سال جاری رخ می دهد، با کمال شرمندگی، بی سببی ارزیابی نمی کند!

اگر از فدوی بپرسید، مأخذ این تردید را برادرانی عرض می کند که پشه را در هوا ختنه و هواپیمای فوق مدرن  شیطان بزرگ را، با چند صلوات سالم بزمین می نشاند، اما از جلوگیری از ترور دانشمندان هسته ای خودی، توسط برادران موتور سوار، عاجز اند! حال فدوی از این نیز می گذرد که موتور، پس از شتر، اسلحه ی سازمانی ِخود برادران است!

باری بقول آن شاعر ضد انقلاب: سر ُِخمّ ِ سلامت، شکند اگر سبوئی!

زیاده جسارت است ....

 

دست ما کوتاه و دانش بر نخیل!

برخی علمای مکلای حکومتی، گاه چندان گز نکرده پاره می کنند، که حتا سر و صدای مردمی که دیگر برای اعتراض آه در بساط ندارند را هم، در می آورند. مطلب راجع است به اظهارات برادر عباسی که عرّ و تیز مهندسی شده ی او، در مقاطعی، بسیار معروف است. عرّ و تیز اخیر، در مورد علوم انسانی در دانشگاه هاست که به نظر ایشان ضعیف و نیازمند تحولی عظیم است. گفتن ندارد که  بقول اهل جغرافی، "گرا" را پیش از این اعلیحضرت العظما سید علی(ع) خامنه ای، اعزالله نصره، حسب شیوه ی مرضیه، مرحمت فرموده اند و ایشان آن را فقط  واکس می زنند! به فرازی از این فرمایشات که ایلنا از کاشان گزارش کرده است، توجه کنید:

«نبايد در دانشگاه‌ های ايرانی، متون و نظام آموزشی حاكم بر دانشگاه ‌های غرب تدريس شود و بايد سعی كرد با اصلاح سيستم آموزشی، دانشجوی استراتژيك تربيت كرد».

معنای "دانشجوی استراتژیک" البته، فی بطن آخوند است!

این هم نظر کاربری که فدوی آثار بریدگی را در کلمه به کلمه ی نوشته ی او، در همین ارتباط، ملاحظه می کند:

 «پس چی تدریس بشود؟ حیض و نفاس؟ اگر قرار باشد علوم غربی در دانشگاه تدریس نشود اصلاً باید درب دانشگاه ها را بست و مهر و موم کرد چون ایران که از خودش علم ندارد که بخواهد تدریس اش کند. هر وقت صاحب علم بومی و خود ساخته شدید آنوقت از این حرف ها بزنید. فعلاً که هر چی هست غربی است و نهایت کاری که می توانید بکنید تقلید درست و موثر و مفید همان علوم غربی است. این آقای عباسی انگار نمی داند که دانشگاه اصلاً در ایران با واردات همین علوم غربی راه افتاده است»./پارسینه

خواننده ی فوق، البته سخاوتمند بوده و از ذکر نیاز لحظه به لحظه ی مؤمنین به سایر دست آوردهای خاج پرستان در سایر عرصه ها، چشم پوشی کرده است!

 

بعدالتحریر

فدوی یادش رفت بگوید، که اسم اداره ای که برادر مذکور ریاست عالیه ی آنرا، در کف با کفایت خود دارد، "مركز دكترينال امنيت بدون مرز" است که واژه ی دكترينال به نظر فدوی چندان هم اسلامی نمی آید. خوانندگان محترم ضد انقلاب چه فکر می کنند؟

 

مجاهد نستوه

یک چیزهائی هست که هیچ جور توی کت مؤمنین و، به قول عوام including فدوی، نمی رود؛ و از قضا خوب هم هست. فی المثل، ایستادگی و مبارزه ی سهمگین و چند ساله ی ما مؤمنین نستوه با متروی تهران، که از مصادیق بارز تهاجم فنی ست اگر نمی بود، سرانجام در ماه مبارک رمضان موفق به بستن آب به روی مسافران خسته و تشنه، نمی شدیم و یا مسؤلین همان وسیله ی خبیثه، مجبور نمی شدند که در امتثال اوامر ما مؤمنین پیرامون حجاب و عفاف، مسافران نر و ماده حتا از یک خانواده را، مثل نخود و لوبیا از هم جدا کنند(1).. در حاشیه می افزاید که فدوی از آن دسته از منتقدین نبوده و نیست که فقط به طرح مسأله اکتفا کرده و برادران مسؤل اعلی الله مقامهم اجمعین را، همینطور ارّه به ماتحت، به حال خود رها کند. راه حل ها و طرح های فدوی، به شهادت برادران هنوز دارد روی میز مسؤلین محترم اعلی الله مقامهم اجمعین، شدیداً خاک می خورد(2).

چنین است که درپیوندهای مشابه نیز، فدوی هم چنان سختگیر و سرسخت و پاسخ هائی از این دست هر چند که خواسته باشند او را رنگ کنند را، بر نمی تابد:

«پاسخ روابط عمومی شركت قطارهای مسافری رجاء

«در پاسخ به مطلب مندرج در روزنامه.. زير عنوان "عدم توقف قطار برای اقامه نماز اول وقت" به آگاهی می رساند: برای كاركنان خدوم و زحمتكش رجاء كه به حق جزو خدمت گزارترين بخش های خدماتی كشور هستند همين افتخار و مباهات بس است كه بخش مسافری ريلی كشور تنها راه آهن جهان و حتی جهان اسلام است كه انجام فريضه نماز را، آن هم در اول وقت جزو برنامه حركت قطارها قرار داده و به عنوان ام القرای جهان اسلام، اهميت و منزلت نماز را در ايران اسلامی، نصب العين قرار می دهد. با اين حال با عنايت به تردد سالانه چندين هزار قطار و جا به جايی بالغ بر 30 ميليون مسافر در مسيرهای مختلف برنامه ريزی دقيق برای توقف قطارها در ايستگاه ها تابع مكانيزم ها و شرايط خاصی است كه طبعاً بعضی مواقع به دليل ترافيك موجود در شبكه ريلی و تلاقی قطارها در بعضی از ايستگاه ها امكان توقف قطار برای ادای نماز اول وقت، علی رغم ميل باطنی ميسر نبوده و به ناچار و با تأخير اين امر انجام می گيرد... كما اين كه در مورد قطار مزبور هم وضعيت به اين شكل بوده و قطار فوق كه مقارن نماز بوده به علت تلاقی در اين ايستگاه امكان توقف نبوده و با عنايت به پيش بينی ورود قطار در ساعت 00:20 به مقصد و وجود زمان كافی برای ادای فريضه نماز به ناچار از توقف قطار در ايستگاه های بين راه خودداری شده است...»

این حرف ها کدامست؟ کاملاً پیداست که شما از ریل امام (ل) خارج شده اید، برادر قطار! چرا که بفرموده حضرت امام (ل) ما فقط برای نماز انقلاب کردیم، حالا آن دو قطار ناقابل هم، به هم خوردند، خوردند!

فدوی در خاتمه، و برای رعایت عدل و انصاف که بدان مشهور و مباهی ست، به آن مؤمن معترض، برخورد مقام معظم رهبری صدمه الله تعالی با مشکل مشابه را، پیش از انقلاب شکوهمند یادآوری می کند که فرمود چون قطار توقف نداشت، حضرت شان خودشان را به منظور انجام فریضه ی نماز، از پنجره به بیرون پرتاب می کردند! فلذا ما مؤمنین پیرو ایشان نیز باید چنین کنیم؛ بسم الله!

 

(1) برای ملاحظه مقالات پیشین در این باب، به آرشیو هزل داتکام مراجعه کنید

(2) ایضاً در همان آرشیو

 

یافتم، یافتم!

فدوی در چگونگی ارادت برادران مکتبی و موّحد چینی به حضرات آیات عظام و حجج اسلام همینطور ارّه به ماتحت مانده بود. خدا پدر همکاران مکتبی فدوی را با حوریان چندین متری بهشت محشور گرداند که با انتشار گزارشی، ارّه ی مذکور را، با چندین عمل جراحی موفقیت آمیز از آن موضع دردناک برداشته، موجب شدند که فدوی پس از چند دهه، سرانجام نفسی بکشد!.

باری ـ  چنانچه خوانندگان محترم ضدانقلاب نیز مانند فدوی، گرفتار ارّه ی کذائی بوده اند، وی بخیل نیست و نسخه ی شفا بخش مربوطه را با آنان، به قول عوام share  می کنند تا لذت اش را ببرند:

«محققان فرهنگ اسلامی در استان گانسو در شمال غربی چین اعلام کردند که قدیمی‌ترین نسخه قرآن خطی را که به زبان چینی ترجمه شده را کشف کرده‌اند. به گزارش انتخاب به نقل از مهر، پیش از این محققان اعتقاد داشتند که قدیمی ترین نسخه قرآن که به زبان چینی ترجمه شده متعلق به سال ۱۹۲۷ در پکن است». /پارسینه

 

پای درد دل مردم دارالخُرافه

اشاره: پیام ها همگی واقعی و برگرفته از جراید ِ شریفه ی دارالخُرافه است، پاسخ ها اما از فدوی ست.

 

«يك شهروند: سوالي برايم پيش آمده. اين چه شوراي نگهباني است كه آن رئيس جمهور اول‌مان بود كه آن طور شد، آقايان رفسنجاني و خاتمي هم جاسوس از آب درآمدند، از نخست‌وزيران هم يكي كشته شد يكي هم جاسوس از آب درآمد، پس اين اشكال از شوراي نگهبان است كه اينها را تاييد مي‌كند، اجازه بدهد مردم خودشان تاييد و انتخاب كنند تا اين اشتباهات بزرگ پيش نيايد».

فدوی: مراتب در فاصله ی دو قیلوله، به شرف عرض خاکپای همایون نعلین عنبرآسای شان رسید؛ در بازدم فرمودند، نمی شود لکن! زیرا به فتوای علمای سلف، رضوان‌الله تعالی عليه و حشره‌الله مع‌النبيين و‌الصالحين، ملت در حکومت شکوهمند اسلامی، در حکم دست پنجم خر، ُمدّه ظله العالی ست، برادر شهروند!...

 

«علي محسني: خودروي بنده در خيابان پيروزي خراب شد كه با امداد سايپا تماس گرفتم و به خاطر تشخيص اشتباه صد هزار تومان هزينه كردم. بعداً مشخص شد عيب تشخيص داده شده متخصصين سايپا اشتباه بوده است براي شكايت با سايپا تماس گرفتم كه متاسفانه واحد شكايت اصلاً گوشي را بر نمي دارند حال اگر از واحد شكايت، شكايت داشته باشيم پيش چه شخص و مرجعي بايد برويم؟»

فدوی: گفتیم حالا چه می خواهد بگوید!، اینهمه آدم در اثر تشخیص غلط برادران جان ناقابل خود را از دست دادند، جیک شان در نیامد، حالا شما چه خبرتان ست که در اثر یک فقره تشخیص غلط برادر سایپا که حق مسلم شانست!، این همه گردو خاک راه انداخته اید؟ تازه، سر و ته قضیه همه اش 100 هزار تومان ست که جلوی یک بچه ی مکتبی بگذارید، قهر می کند برادر علی(ع) محسنی! لطفاً کم آب به آسیاب دشمن بریزید، برادر رفاه طلب!

 

«نيري: آقاي مهاتما گاندي قبل از هر كاري به جاي لباس، پارچه سفيد توليدي كشورش را به تنش پيچيد و سپس مبارزه با استعمار انگليس را آغاز كرد. آيا اين چه جاي افتخار است كه به صراحت اعلام كنيم كه لباس تيم ملي كشورمان از ايتاليا وارد مي شود و بدتر اينكه به تيم ملي كشوري مثل اردن كه حتي در فوتبال آسيا مطرح نبود ببازيم».

فدوی: احترام تان دست خودتان باشد، برادر نیری! بقول حضرت امام (ل) لکن اینطور نباشد که آن روی سگ فدوی (قوچک – م) بالا بیاید. مهاتما گاندیِ ما، لباس چینی یا روسی می پوشد، خب بقول عوام ? so what دفعه ی ما قبل آخرتان باشد، برادر نیری!

 

«چه روزها كه يك به يك غروب شد نيامدي، چه بغض ها كه در گلو رسوب شد نيامدي، خليل آتشين سخن، تبر به دوش بت شكن، خداي ما دوباره سنگ و چوب شد نيامدي، براي ما كه خسته ايم و دل شكسته ايم نه، براي عده اي ولي چه خوب شد نيامدي. تمام طول هفته را در انتظار جمعه ام دوباره صبح، ظهر نه غروب شد نيامدي. اللهم عجل لوليك الفرج و العافيه والنصر».

فدوی: مراتب به شرف عرض رسید .فرمودند ظرف این سی سال چندین بار کوشیدند که تشریف بیاورند. لکن برادران مسلحی را که بر سر چاه گماشته اند، اجازه نداده و ایشان را دو باره به ته چاه فرستادند!

 

«سليمان بلغار: از سازمان زيباسازي شهرداري تهران كه با نصب بنرها و دست نوشته هاي حاوي فرمايشات حضرات ائمه معصومين بر روي پل هاي عابر پياده، شهروندان را به فكر مي اندازند بي نهايت تشكر و قدرداني مي كنم».

فدوی: برخی گزارشات رسیده به فدوی اما حاکیست که شماری از فرمایشات ،شهروندان را از پل پائین می اندازند، برادر بلغار !

 

«اصغر ضيايي از سيريش آباد كردستان: بشريت در آخر الزمان هميشه تحت امتحان الهي است. تنها راه قبولي در آزمون هاي مختلف و جلوگيري از سقوط، چنگ زدن به ريسمان ولايت فقيه است. همچنان كه امروز در جامعه مي بينيم، هركس از اين ريسمان فاصله گرفته، سقوط كرده است».

فدوی: درست است.لکن فدوی از چند تن که از ریسمان مذکور سقوط کرده بودند،علت را جویا شد، گفتند علت پوسیدگی ریسمان مربوطه بوده است. فدوی سر اضافه ندارد که دست برادران بدهد، لطفا ً بین خودمان باشد، برادر ضیائی!

 

«جمعي از روستائيان سميران اسدآباد بخش چهار دولي: از وزارت مسكن تقاضا مي شود با توجه به شروع فصل سرما و بارندگي هاي فصل پائيز تدبيري انديشيده شود تا وام ما روستائيان چهاردولي اسدآباد همدان تسريع گردد».

فدوی: مراتب در مجالی توسط فدوی بعرض رسید.ضمن سلام و تحیات فرمودند که عجله کار شیطان بزرگ است. کارها دارد طبق برنامه و به نوبت پیش می روند. و افزودند که تازه به روستای دو دولی رسیده ایم؛ فلذا قدری دندان روی دولتان بگذارید تا نوبت تان شود، برادر چهار دولی!

 

«عليرضا فردوسيان: يك ماشين ظرف شويي از مدل بوش خريداري كرده ام، در شرايط ضمانتنامه مدت 24 ماهه ذكر شده و تاكيد شده كه اين ضمانتنامه شامل كليهء قسمت ها به غير از قسمت هاي زينتي و بدنه مي باشد. تا به حال 2 بار براي تعمير آمده اند و هر دو بار عيب دستگاه مربوط به موتور بوده اما كارخانه از تقبل آن خودداري مي كند».

فدوی: خود کرده را تدبیر نیست .بنظر می رسد که در انتخاب مدل اشتباه کرده اید.مدل اوباما این مشکلات را ندارد، برادر علی(ع) رضا(ع).

 

«جانباز 30 درصد: اعتراض مردم به سخنراني سيد حسن خميني، نشانهء علاقه و دلسوزي نسبت به ايشان است. زيرا همنشيني سيد حسن با سران فتنه، موجب نگراني مردم شده است».

فدوی: مراتب جهت کسب تکلیف عینا ً بعرض رسید . از دلسوزی شما نسبت به آن شخص قدری گله کردند و دستور فرمودند که برای روشن شدن شما، عجالتا ً شما را مختصری مشت و مال دهند چندانکه میزان جانبازی شما به 70 در صد برسد، فدوی بی تقصیر است، برادر جانباز!

 

«تلویزیون را نگاه می کردم اكثر كشورها جايگاه مجمع عمومي را ترك كرده بودند و چند تا كشور آفريقايي مانده بودند و سخنراني رئيس دولت ما را گوش مي‌كردند، آيا بهتر نيست كه اصلا‌ نروند؟»

فدوی: والله برادر شهروند، بقول سید قاسم (مش قاسم سابق- م) دروغ چرا؟ تا اعدام آ آ آ آ... فدوی از خوف اینکه به سرنوشت آن دانشجو که از برادر رئیس جمهور انتقاد کرده بود دچار نشود، تا امروز پاسخ شما را نداد لکن این روزها چون معجزه ی هزاره سوم، به بیت برادر هوگو چاوز در ونزوئلا تشریف برده اند، فلذا با اغتنام فرصت یواشکی عرض می کند که نه تنها با شما موافق است، بلکه پیشنهاد می کند که در این گونه موارد، صرف در این ست که مسؤلین محترم، اعلی الله مقامهم اجمعین، برادر رئیس جمهور را با آن همه خدم و حشم به مقر شیطان بزرگ بفرستند، آن چند فقره آفریقائی را، بخرج ملت یک لا قبا به دارالخُرافه بیاورند و برادر احمدی نژاد، انشایش را همین جا برای آن چندنفر از رو بخواند!

 

«يك هموطن: از نيروي انتظامي تقاضا مي كنم در كنار سرازير كردن اين همه مامور راهنمايي و رانندگي براي جريمه كردن متخلفين رانندگي فكري هم براي جمع آوري و بازداشت متخلفين و فروشندگان مواد مخدر در زير پل ها و خيابان ها بكنند كه جان فرزندان ما را به طور جدي و وحشتناكي تهديد مي كنند».

فدوی: مراتب توسط فدی با قید دو فوریت بعرض رسید دستور فرمودند اهالی زیر پل را نیز جریمه فرمایند.

 

«جعفرآبادي: مدتي است كه تصوير شهيد كلانتري در خيابان شهيد قرني به آگهي تبليغاتي يك هتل تبديل شده است».

قدوی: بد به دلتان راه ندهید و بی خودی مسؤلین محترم، اعلی الله مقامهم اجمعین، را هم زیر سؤال نبرید. قاصم الجبارین را خوش نمی آید، برادر جعفرآبادی!.. چه بسا برادر کلانتری در همان هتل شهید شده باشد!.. بقول عوام you never know !

 

«جهاني از تهران: مدتي است كه تبليغات فرهنگي و سياسي در سطح شهرتهران فاقد پيام عميق است. از ارگان هاي مربوطه تقاضا مي شود كه در تابلوهاي تبليغاتي كه به خصوص دربارهء مناسبت ها طراحي مي كنند، به عمق و تاثيرگذاري بر مخاطب بيشتر توجه كنند».

فدوی: مراتب عیناً به ارگان مربوطه ارجاع شد. در پاسخ گفتند که این مهم، در عهدهء سازمان فاضلاب شهرداری تهران است که مسؤل حفر چاه عمیق و نیمه عمیق است؛ برادر جهانی!

 

والله الموفق والمعین

14 ژانویةالمُکیف سنه ی 2012  ترسائی

کتبة الفقیر کمتر از قطمیر، فدوی

تا درودی دیگر، بدرود

 

www.hazl.com

https://newsecul.ipower.com/

بازگشت به خانه

 

محل اظهار نظر شما:

شما با اين آدرس ها می توانيد با ما تماس گرفته

و اظهار نظرها و مطالب خود را ارسال داريد:

admin@newsecularism.com

newsecularism@gmail.com

 

 

New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fxa: 509-352-9630