بازگشت به خانه

چهارشنبه 7 دی 1390 ـ  28 دسامبر 2011

 

سخنی با اصلاح گران جمهوری اسلامی

بهرام آبار

اصلاح گران محترم، شما پیش از اینکه مورد خشم و غضب مقام معظم رهبری قرار بگیرید و بزندان بروید و ازشکنجه گران جمهوری اسلامی سیلی دریافت کنید و تبعید شوید، از بالاترین شخصیت های رژیم و مصدر کارهای مهم بودید، وزیر و وکیل و رئیس جمهوری از شما بود. اهرم های حکومتی در دست تان بود. شما در طی هشت سال ریاست جمهوری آقای خاتمی برای ملت ستم کشیده از جمهوری اسلامی و رنج دیده از جنگ هشت سالهء آقای خمینی، آقای خامنه ای، سپاه و بسیج چه کردید؟ فداکاری، ایثارگری ها و خدمات مردم را چگونه پاسخ دادید؟ در رابطه با کشتار اندیشمندان و نویسندگان نخبهء ما که بنام قتل های زنجیره ای معروف شد چه کردید؟ پس از حملهء وحشیانهء نیروهای انتظامی و افراد موسوم به لباس شخصی‌ها به کوی دانشگاه تهران در هجدهم تا بیست و سوم تیرماه 1378، و کشته شدن بسی دانشجویان پر بها یا سرمایه های ملت ما، چه کردید؟ شما برای آزادی زنان و مادران از قفل و بست های قوانین شرعی چه کردید؟ شما برای جلوگیری از اعدام جوانان ایرانی چه کردید؟

شما هنگامی که از هرگونه وسیله و امکانی برخوردار بودید هیچ نکردید. حال که هیچ ندارید می خواهید مردم زجرکشیدهء ایران شما را دوباره بقدرت برسانند تا کارجمهوری اسلامی را ادامه دهید؟ آیا شما هنوز، پس از 33 سال، به عواقب سیاست و کنش جمهوری اسلامی واقف نیستید؟ آیا نمی بینید مردم خوشنام و دنیا پسند ما چگونه آزرده و رنجور آواره کشورهای جهانند؟ آیا نمی بینید مردم ایران چگونه در اسارتند؟ آیا نمی بینید مردم ایران از روش، کنش و سیاست جمهوری اسلامی چگونه در میان جهانیان خجلند؟

ملت ایران از جمهوری اسلامی جز ماجراجوئی، تبعیض، پیمان شکنی، تروریست پروری، زن ستیزی، تجاوز به هر نحوی، جنگ طلبی، بذل و بخشش و حیف ومیل سرمایه های ملی، تخریب آثار ملی، شهوت داشتن بمب اتمی، انزوای سیاسی و فرهنگی، بدنامی و حقارت در میان ملل جهان دست آورد دیگری نداشته و نخواهد داشت.

مشکل جمهوری اسلامی ناسازگاری دین و مذهب با دانش و خرد و اندیشه های مدرن و کنش تمامیت خواهی آن با قوانینی خشن و زن ستیز در تضاد با مدرنیته و دموکراسی و ناتوانی اش در جوابگوئی به خواسته ها و توقعات جامعهء نوگرای ایرانی ست. مشکل جمهوری اسلامی در این ست که می خواهد از ثمرخلاقیت جوامع پیشرفت استفاده کامل ببرد اما راه رسیدن به خلاقیت و پیشرفت جامعه ایرانی را ببندد.

شما می گوئید برانداز نیستید و اصلاح گران قانون اساسی جمهوری اسلامی می باشید. بنابراین اصلاح گران دین و مذهبید؟ زیرا قانون اساسی جمهوری اسلامی برگرفته از قوانین دین و مذهب است. شصت و شش سال پیش، دانشمند تاریخ نویس، زبان شناس، حقوقدان و آزاداندیشِ ایرانی، زنده یاد احمد کسروی تبریزی و همکارش، بخاطر نقدِ قوانین دین و مذهب توسط چند متعصب اسلامی به فجیع ترین شکل بقتل رسیدند. پس شما هم راه او را خواهید رفت؟

اکنون شما قوانین حقوق بشر و دموکراسی را تحسین می کنید، اما هنگامی که در اوج قدرت بودید از آن دوری می کردید و می گفتید ما نیامدیم که دموکراسی برپاکنیم، ما آمدیم که اسلام را زنده کنیم.

شما اسلام را زنده نکردید بلکه اهمیت، ارزش و اعتبار اسلام را بشدت خدشه دار کردید. یکی از مهم ترین دلائل سقوط اخلاقی مردم در جامعهء ایران سوء استفادهء مکرر و دستکاری وسیع جمهوری اسلامی در مبانی مذهبی و آزاد نبودن مردم در عرصه دینداری و خدا باوری ست. هویت ما ایرانی ست و دین بسیاری از ما اسلام و بسیاری دیگر زرتشتی، مسیحی و یهودی است. شما سعی کردید هویت ما را اسلامی کنید که نشد. سنی، زرتشتی، مسیحی و یهودی ستیزی کردید که یا مسلمان شیعه شوند و یا جلای وطن کنند. آنها را که مسلمان نکردید که هیچ، با سوء استفاده از دین، کاری کردید که بسی جوانان مسلمان مسیحی شدند.

اگر به تاریخ مراجعه کنید، خواهید دید خیلی ها سعی کردند هویت ایرانی را تغیر دهند ولی فرهنگ ایرانی بسیار قوی تر بود و آنان را ایرانی کرد. ما می گونیم ایران از ما مهمتر است، ایران مادر ماست. اما جمهوری اسلامی ایران را نمیخواهد یعنی ما و مادر ما را هم نمی خواهد و آن را کراراً ثابت کرده است. جمهوری اسلامی ذاتاً مستبد است و به کسی اجازه و جرأت ایراد انتقاد، نقد و رو در روئی با دین و مذهب را نمی دهد. جمهوری اسلامی نه برای آزادى بردباراست و نه شایستگی دموكراسی را داراست.

اصلاح طلبان گرامی! بیائید و با مردم باشید. شما هم به نیروهای سکولاری که به دین و مذهب احترام می گذارند اما آن را وسیلهء سرکوب و اسارت مردم نمی دانند، بپیوندید و با ملت رنجدیدهء ایران برای انحلال نظام انسان ستیز حاکم یار و یاور گردید. نظام جمهوری اسلامی اصلاح پذیر نیست. فرضاً شما بقدرت رسیدید و اصلاحانی هم در قانون اساسی بعمل آوردید. با بدنامی، حقارت و انزوای این نظام چه خواهید کرد؟ زحمت بیهوده نکشید، خودتان را بیش از این آلوده نکنید. بیائید با هم یک کنگره پیوسته تشکیل دهیم، یک جبههء متحد و گسترده بسازیم، کانونی همآهنگ و اهرمی نیرومند بدست گیریم. آن را برای ایجاد فشارجهانی بر دولت های سلطه گر، بویژه آمریکا، چین و روسیه و اروپا و همزمان بر نظام سرکوبگر حاکم بر ایران بکار گیریم و از هر گونه وسیله و امکانی برای نجات ایران بهره ببریم. بیائید یک کنگره و کانون همآهنگ و متحد به جهانیان عرضه کنیم و با شناساندن آن، نمایندگان میلیون ها ایرانی خارج از کشور و سخنگوی میلیون ها ایرانی در اسارت باشیم. بیائید تا ایران را از این دوران ننگین و اسف بار تاریخ مان بیرون ببریم و بدنامی، انزوا و حقارت را با جمهوری اسلامی از خود برانیم و ایران خوشنام دنیا پسند گذشته را احیا کنیم. بیائید با هم برخیزیم و کار را یکسره کنیم.

و اگر این کار را نمی کنید، حداقل کاری برای پایدار ماندن جمهوری اسلامی نکنید. بدانید، ملت ما در راه سربلندی ایران پیروز خواهد شد. همانگونه که در طی تاریخ همیشه پیروز بوده. آنگاه ازشما خواهند پرسید: چرا با ما نبودید؟

 

بازگشت به خانه

 

محل اظهار نظر شما:

شما با اين آدرس می توانيد با ما تماس گرفته

و اظهار نظرها و مطالب خود را ارسال داريد:

newsecularism@gmail.com