بازگشت به خانه

 

مکتوبات فدوی

طنزنوشته های هفتگی حميد رضا رحيمی

 

دوشنبه 28 آذر 1390 ـ  19 دسامبر 2011

 

شاهد از غیب

خداوند جل جلاله، العیاذ بالله، پنداری سرشان قدری شلوغ است و از خاطر مبارک شان می رود که رعایت مصالح نمایندگان گرامی خود بر روی زمین، یعنی اعلیحضرت العظما علی(ع) خامنه ای، ابدالله دولته و توابع سببی و نسبی ایشان، اعلی الله مقامهم اجمعین، را بفرمایند...

باری-  در توضیح بیشتر عرض می کند که همین چند روز پیش بود که حضرات، در جریان معرکه ای که پیرامون سقوط هواپیمای بدون سرنشین آمریکا گرفته بودند، در باره ی علت آن شیهه کشان فرمودند:

«این امر یکی از برکاتی است که به واسطه عزاداری ملت ایران در سوگ سیدالشهدا(ع) حاصل شده است!»(1)

و یا این یکی که از یارانه های احمدی نژاد هم نقدتر است!:

«برادران! خواهران! اين انگشت غيبي وجود اقدس بقيه‌الله (عج) است. اين مديريت امام زمان(عج) است! اين مزد اشکهاي شماست. اين مزد يا حسين (ع) گفتن‌ها در اين مملکت بود. آقا بقيه‌الله (عج) بنا دارند اجر شما را نقد بدهند، همين ‌جا مي‌دهند اجر و مزد را. اين مزد توسل هاي شما به ائمه اطهار (ع) و اشک ‌ريختن ها براي مظلوميت سيد‌الشهداء(ع) و عزيزان ايشان بود. چون شما با امام زمان (عج) هم‌ناله شديد، امام زمان (عج) مزد و اجر را دادند».(2)

هنوز مرکب فتاوی علمای اعلم خشک نشده بود، که امر خداوند جلت عظمه، بر آن دائر شد که فقره ی دیگری از همان هواپیمای بدون سرنشین آمریکا، در جزیره سی شل در جنوب شرقي پایگاه اردوگاه لمونیر در جیبوتي، که در سواحل شرقي آفریقا در اقیانوس هند قرار دارد، سقوط کند.(3) فدوی اما در گزارشات خبرنگار جنگی هزل داتکام از منطقه ندید که اهالی جزیره سی شل سینه زنی کرده و در عزاداری سیدالشهدا (ع) گل بر پیکر و قمه بر ملاج کوبیده باشند که حضرت بقیة الله الاعظم امام زمان ارواحنا روحی له الفدا(عج) مزدشان را نقداً، با سقوط هواپیمای مذکورکه برادران از آن به نبرد بزرگ!(4)یاد کرده اند، داده باشد.

حضرات آیات عظام و حجج اسلام، کثرالله امثالهم، در این باب چه ُمهملی می فرمایند؟

15 دسامبر 2011

------------------------------

(1)  آیت‌الله مرتضی مقتدایی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قم

(2) آیت‌الله علم الهدی امام جمعه مشهد

(3) فاکس نیوز- بنقل از روز

(4) سایت وابسته ی تابناک

 

Breaking news

برادر کامران دانشجو، وزیر علوم مقام معظم رهبری، ایدالله جیشه و ابد عیشه، که تنها وجه تسمیه او به دانشگاه، نام اوست، موضوع خطیر زنانه مردانه کردن کلاس های دانشگاهها را عجالتاً به یکسو نهاد و: «از آمادگي دانشگاه‌ها براي بررسي هواپيماي جاسوسي آمريکا خبر داد»!

پایان خبر!.خب، حالا روح منی! یعنی، بازگشت به زنانه مردانه کردن کلاس های دانشگاه!....

 

شامورتی بازی

بازی سرگرم کننده ی موش و گربه، برای ما تماشاچیان محترم نیز، خالی از لطف نیست. کاراکترهائی که داستان بر آنها استوار می شود، بسته به مورد، البته متفاوت اند.فی المثل، رابطه ی برادر بشار اسد، ولیعهد دیکتاتور! سابق سوریه، که عنوان جمهوری را نیز محض خنده یدک می کشد، با برادران مستقر در ایران سابق، از آن جمله است.

در توضیح بیشتر عرض می کند که لوله ی ارز فشار قوی ای که حضرات آیات عظام و حجج اسلام، کثرالله امثالهم، دیری ست که  از تهران به دمشق کشیده اند، همواره یک طرفه بوده و بازگشتی نیز به ضرس قاطع نداشته است. باری - در چنین شرایطی، برادران، بموجب اخبار منتشره، به یکباره و برای نخستین بار در تاریخ اسلام، خریدار نفت سوریه می شوند!

«ایران برای اولین بار از سوریه نفت خام خرید! به گزارش عصر ایران به نقل از رویترز، ایران در هفته جاری یک محموله نفت خام از سوریه خریداری کرد».

فدوی می پندارد که باید بشکه ای زیر نیم بشکه باشد! لکن می تواند که چرائی داستان را بعنوان مشق شب، بین خوانندگان گرامی ضد انقلاب به مسابقه بگذارد، و به برنده ی خوشبخت، یک فقره بلیط یک طرفه! به وطن سابق تقدیم کند؛ لکن تنظیم نامه های کذائی، مصاحبه های مربوطه و ارائه ی اقاریر لازم، دیگر پای خودتان!..

 

«ترُنّم قوی باید و معنوی»!*

فدوی از ارادتمندان بلاواسطه ی فرهنگ اسلامی بویژه ،موسیقی آن ست! و بقاعده ی سایر دوستان نیز از آن لذت می برد؛ چرا که بهر حال در مقوله ی هنر است و بقول آن بزرگوار، "هنر بهتر از گوهر آمد پدید"! با اینهمه، در درک تیتر خبری زیر به دوم دلیل ناقابل، در ماند:

 «ظهور ستارهٔ جدید در عرصهٔ موسیقی معنوی و اسلامی». / پارسینه

نخست اینکه، قیافه ی برادر خواننده (طه حسنی)، به باور فدوی که مؤمنی شدیداً مکتبی ست، از مصادیق بارز تهاجم غربی بنظر آمد  و از سوئی، ترانه ی آن بزرگوار نیز، از نظر فدوی گردن شکسته، از مصادیق بارز تهاجم عربی ست!.

يا اوَل كلِ شَيء و آخره

يَا اِله كُلِّ شَيءٍ و ملک

يا رَبَّ كُلِّ شَيءٍ وَ صَانِعَ

يَا خَالِق كُلِّ شَيْءٍ وَ وارِثَ

ذَا الحَمْدِ وَ الثناءِ.

ذَا الفَخرِ وَ البَهَاءِ

ذَا المَجدِ وَ الصناءِ

ذا العَفْوِ وَ ُالرِّضاء

ذَا الفصْل وَ القَضاءِ

ذَا العِزِّ وَ البَقَاء

غَفَّارَ الذنوبِ ، سَتَّارَالعُيوب ، كَاشِفَ الكُرُوب، مُقَلَّبَ القُلُوب، طَبيبَ القُلُوب ، مُنَوِّرَ القُلوب، يَا دَائِم اللُّطْف، يَا لطِيفَ الصنع ، يَا مَالكَ المُلك ، يَا قاضِيَ الحَقَّ .

باری، بر این پایه، اختلاف این دو، فقط یک نقطه ی نا قابل است، تا نظر خوانندگان محترم ضد انقلاب چه باشد؟!..

------------------

* ترقص هم بگذارید، درست در می آید!

 

سکته ی ملیح

در ارتباط با تنظیماتی که برادران مقرر فرموده، و البته قرار نبوده است که سی و چند سال طول بکشد، ضد انقلاب، بی رعایت مصالح!، حرف خودش را می زند که البته در مقوله ی "سیاه نمائی " ست، لکن مؤمنین هم بالاخره ظاقت شان سقفی دارد، و با آنکه در ولایت فقیه ذوب شده و تقریباً دیگر چیزی ازشان  باقی نمانده است، معذالک گاه زنجیر پاره کرده، و البته با رعایت مصالح، چنین مویه می کنند:

«قصدمان تخریب یا سیاه نمایی هیچ نهاد و سازمان یا شخص و گروهی نیست. حرفمان درد دل بسیاری از مردم این جامعه است که فارغ از بازی‌ های سیاسی، خواستار توجه بیشتر مسولین به وضعیت زندگی شان می‌باشند. در آخر هم باید امیدوار و منتظر باشیم تا وعدهء بانک مرکزی برای کاهش نرخ تورم از دی‌ماه به حقیقت بپیوندد و دستخوش افزایش گرانی‌ها به سبب نزدیک شدن به ماه‌های آخر سال نگردد»./ پارسینه

 

پای درد دل مردم دارالخُرافه

اشاره: پیام ها همگی واقعی و برگرفته از جراید ِ شریفه ی دارالخُرافه است، پاسخ ها اما از فدوی ست.

 

«عبداللهي و 5568---0917: وقتي ما مسلمانان براي اقدام و گراميداشت يك عزيز از دست رفته فاتحه خواني و قرائت قرآن داريم چرا در ورزشگاه فوتبال يك دقيقه سكوت را كه هيچ اثر معنوي براي فرد متوفي ندارد جايگزين كرده اند و از همه بدتر تلويزيون با پخش اين برنامه آن را ترويج و تبليغ مي كند. در كجاي معارف ما سكوت براي درگذشتگان سفارش شده است؟»

فدوی: این چه سرو صدائی ست که بیخودی راه انداخته اید،برادر عبدالهی؟ سکوت برای آنست که آن عزیز از دست رفته ، یکوقت خدای نکرده از خواب بیدار نشده و دوباره دچار کابوس  نشود!..

 

«فلاح: اتحاديه اروپا و آمريكا به دنبال تحريم نفت ايران هستند، اما اين پيام را به آن ها برسانيد كه اگر ايران نتواند نفت خودش را صادر كند معلوم نيست كه كشورهاي ديگر هم بتوانند كشتي هاي نفت خود را از تنگه هرمز عبور دهند.

فدوی: گوشه زدی ها،برادر فلاح!

 

 «ما كشاورزان چاي از تيرماه امسال محصول خود را به دولت تحويل داده ايم ولي هنوز پول آن را پرداخت نكرده اند. چرا نوبت به ما كشاورزان كه مي رسد بدقولي مي كنند». 

فدوی: مراتب در فاصله ی دو قیلوله، به شرف عرض خاک نعلین همایون شان رسید؛ در پاسخ، ضمن سلام و تحیات فرمودند که بد قولی  نکرده اند، لکن چای مذکور، هنوز دم نکشیده است، برادر کشاورز!

 

«اصغري از كرج: چرا مسئولين جلوي گراني گوجه‌فرنگي را نمي‌گيرند؟» 

فدوی: اولاً به فرموده ی حضرت امام(ل) ،ملت ما برای گوجه فرنگی انقلاب نکرده است ثانیا ً، به اینگونه امور به ترتیب قد رسیدگی می شود،فلذا گوجه فرنگی از نظرجثه،ته صف قرار می گیرد. قدری دندان(اگر هنوز دارید) روی جگر(اگر هنوز نفروخته اید)، بگذارید،تا نوبت گوجه فرنگی برسد، برادر رفاه طلب!

 

«اگر يك شهروندي خواسته باشد به عنوان رفتگر شهرداري مشغول به كار شود بايد از هفت خوان رستم عبور بكند تا گزينش بشود چگونه در واگذاري مسئوليت مديرعاملي بانك ملي به يك فردي با تابعيت دوگانه چنين حساسيتي وجود نداشته است».

فدوی: والله برادر شهروند،بقول سید قاسم(مش قاسم سابق- م) دروغ چرا؟ تا اعدام آ آ آ آ ...آن رفتگر گرامی باید درخواست استخدامش را به بانک ملی می داد که ظاهراً هیچ خوانی ندارد!..

 

«مهدي زاده از خراسان جنوبي: اين روزها راديوهاي بيگانه و ماهواره هاي آن طرف آب براي علي مطهري نماينده مجلس شوراي اسلامي كه براي طرح سؤال از رئيس جمهور تهديد به استعفا كرده سوت و كف مي زنند و از ايشان تمجيد فراوان مي كنند. آيا اين نماينده نبايد فكر كند كه چرا اسباب خوشحالي دشمنان نظام و ناخشنودي روح پدر عظيم الشأن خود را فراهم كرده است؟»

فدوی: دیگر از شما انتظار نداشتم که ترک قرائت قرآن و مفاتیح الجنان فرموده ، بیست و یک انگشت مبارک را دراز کرده ، و به رادیوهای بیگانه و ماهواره های آنطرف آب ُکر گوش کنید؛... صلّی و جلّی ،شما هم بلی، برادر مهدی(عج) زاده؟

 

«هفت ميليون وام از بانك انصار با بازپرداخت 60 ماهه گرفتم كه جمعا سيزده ميليون تومان مي شود. آيا اين بانك داري اسلامي است؟»

فدوی: بسمه تعالی، بله!..

 

«شهرابي: در يكي از قسمت هاي اخبار 30/20 شبكه دو سيما تالاري از تالارهاي تهران را نشان مي داد كه سفارش تهيه و سرويس شراب را براي مهمانان مراسم مي پذيرفت. از شنيدن و ديدن اين خبر واقعاً شوكه شدم. كنارگوش ما چه خبر است كه از آن بي اطلاع هستيم پس نيروي انتظامي با وجود اداره اماكن چه مي كند؟»

فدوی: شما دیگر چرا برادر شهرابی؟  شما که فقط یک "ه" ناقلبل از شراب اضافه دارید!

 

«حسين زاده – گرمسار: وقتي خبر عرضه بستني 400 هزار توماني در برج ميلاد را خواندم از ناراحتي سرم را به ديوار كوبيدم. يعني فاصله طبقاتي تا اين حد؟»

فدوی: افسوس که فدوی رویش نمی شود که آن لطیفه ی معروف را در پاسخ شما بیاورد؛لکن مجلسی ِ آن این می شود که یا دیوار، دیوار نبوده و یا سر شما سر نبوده است؛! در غیر اینصورت شما تا بحال باید،زنده یادشده باشید، برادر حسین(ع) زاده!

 

«تفرشي: در يكي از روزهاي دهه سوم ماه مبارك رمضان امسال تعدادي از يك تيم سينمايي به همراه يكي از كارگردانان معروف در بلوار مرزداران بساط فيلم برداري خود را پهن كرده بودند. چيزي كه باعث تعجب بنده و ساير ساكنين اين محله شد روزه خواري علني اين جماعت بود. انگار نه انگار كه ماه رمضان است و بايد حرمت آن حفظ شود. وقتي فرهنگ سازان چنين باشند بايد براي فرهنگ كشور نگران بود.»

فدوی: حالا چه عجله ای داشتی برادر تفرشی؟! اگر زودتر گفته بودی ،فدوی ترتیبی می داد که آن تیم نابکار را همانجا جلوی دوربین بقول عوام  Live شلاق بزنند؛ انشاءالله رمضان بعد!

 

«نمي دانم ما رفيقان شهدا چه كرده بوديم كه از شهادت جا مانديم و در گزينش آسماني خدا رد شديم. امروز از زنده بودنمان شرمنده ايم خدا مارا به زندگي با اعمال شاقه محكوم كرده است. آن چيزي كه بيش از هر چيز ما را رنج مي دهد مشاهده ظلم هايي است كه از سوي بعضي انقلابيون ديروز به رهبري مي شود و معظم له صبر مي كنند».

فدوی: شما جا نمانده بلکه خواب مانده بودید، برادر مؤمن! معذالک و بقول عوام  don’t worry be happy. زیرا به فتوای علمای سلف حشره الله مع موالیتة المطهرین صلوات الله علیهم اجمعین، برای شهادت هیچگاه دیر نیست.بر آوردن این آرزو را به فدوی واگذارید؛چرا که کم کم دارد سید می شود و دعاهایش، به ضرس قاطع، مستجاب!

 

 علی الله التکلان و هوُالمُستعان فی جمع امور

17 دسامبر المورّب سنه ی 2011 ترسائی

کتبةالفقیر کمتر از قطمیر – فدوی

تا درودی دیگر، بدرود

 

www.hazl.com

https://newsecul.ipower.com/

بازگشت به خانه

 

محل اظهار نظر شما:

شما با اين آدرس ها می توانيد با ما تماس گرفته

و اظهار نظرها و مطالب خود را ارسال داريد:

admin@newsecularism.com

newsecularism@gmail.com

 

 

New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fxa: 509-352-9630