بازگشت به خانه

دوشنبه 9 آبان 1390 ـ  31 اکتبر 2011

 

گزارش نشست سوم اتحاد چپ ایرانیان در خارج از کشور

مونترال- کانادا

iranleftalliance@gmail.com

همانگونه که اعلام رسانه ای شده بود از تاریخ  سی سپتامبرلغایت دوم اکتبر سا ل جاری نشست سوم "اتحاد چپ ایرانیان در خارج از کشور" در مونترال- کانادا برگزارگردید.

این نشست  با اعلام یک دقیقه سکوت به یاد و خاطره جانباختگان راه آزادی- برابری وسوسیالیزم وبا پیام کمیته برگزار کننده شهری و نیز سخنان کوتاه یکی از جوانان نسل دوم کار خود را آغازکرد.

ادامه کار با گزارش سیاسی- تشکیلاتی هئیت اجرائی منتخب نشست دوم در شیکاگو دنبال گشت. بحث بحران ساختاری سرمایه داری،اوضاع خاورمیانه وایران ونیزبحث وبررسی حول اتحاد عمل نیروهای چپ محوراساسی مباحثات نشست سوم را تشکیل میداد. درارتباط با مباحثات جاری حول اتحاد نیروهای چپ اگر بتوان مشارکت عمومی طیف خانواده بزرگ چپ رادیکال را بوجود اورد بستر و زمینه های مناسب همکاری پدیدار خواهد شد. احزاب،سازمان هاونهادهای مختلفی با حضور نماینده ویا نمایندگان خود پیام هایی را به این نشست ارسال داشته بودند.

ما ضمن سپاس از احزاب،سازمان ها و نهادهای زیرکه به نشست سوم این نهادمبارزاتی پیام های همبستگی ارسال داشتند ، امیدواریم که با ایجاد زمینه هایی مساعد، پیام های این رفقای مبارز شکلی از همکاریهای عملی را با خود به همراه داشته باشد.

با تشکر از پیام های همبستگی:

*حزب کمونیست ایران

*حزب رنجبران ایران

*سازمان کارگران انقلابی ایران- راه کارگر (کمیته مرکزی)

*نهادهای همبستگی با کارگران ایران

*سازمان کارگران انقلابی ایران- راه کارگر (هئیت اجرائی)

*پیوند کمونیستی

*شورای هماهنگی اتحاد چپ کارگری

*مبارزه طبقاتی

The U.S. Marxist-Humanists *

گرمی دستان به هم فشرده شما رفقا ، انرژی بخش راهی است که با بضاعت خود در پیش گرفته ایم.

حضور طیف وسیعی از گرایشات فکری چپ در این نشست نشان می داد که ضرورت اتحاد چپ ماورای فرقه گرائی و سکتاریزم غالبا موجود در گذشته، جای خود را به گفتمان عمیقاً مبارزاتی داده است. حضور فعالینی با پیشینه های حزب کار ایران توفان - طیف خانواده فدائی (اقلیت) – رزمندگان – سازمان پیکار- اتحادیه کمونیست هاو... نشان می داد که با تکیه بر اشتراک نظری در خدمت به اوج گیری نبرد طبقاتی کارگران، اختلافات نظری نمی تواند و نباید سدراه همکاریهای متحد و متشکل مبارزاتی گردد.

به دلیل کمبود وقت اگرچه نشست نتوانست به بحث و بررسی دقیق پیش نویس اساسنامه و منشور تلویزیون چشم انداز به مثابه رسانه ای که در خدمت به تقویت جبهه متحد چپ انقلابی عمل می کندبپردازداما مقررگشت که در بحث های درونی به این دو مورد پرداخته شود. حضور تعدادی از فعالین سیاسی چپ از شهرهای ونکووروبویژه تورنتو در این نشست چشمگیر و قابل ستایش بود. رفقای ونکوور عنوان داشتند که با قبول اهمیت همسوئی و هم گرائی گرایشات مختلف چپ انقلابی بر تلاش های پیشین خود مبنی براتحاد عمل نیروهای چپ خواهند افزود. رفقای تورنتو نیز با قبول سرعت بخشیدن برتلاش های تا کنونی خود در زمینه همکاری طیف وسیعی از فعالین چپ ، مسئولیت برگزاری نشست چهارم اتحاد چپ را در تورنتو عهده دار گشتند.

نشست سوم اتحاد چپ ضمن سپاس از حضور یکایک فعالین سوسیالیستی که درنشست حضوریافتند ، ضمن سپاس و قدردانی از زحمات هئیت اجرائی پیشین و نیز قدردانی از زحمات کمیته تدارکارت شهری با انتخاب هئیت اجرائی جدید و نیز انتخاب اعضای کمیسیون تلویزیون در فضایی بسیار صمیمانه و رفیقانه با طنین ظفرمند سرود انترناسیونال بکار خود پایان داد.

با بهترین آرزوها

هئیت اجرائی" اتحاد چپ ایرانیان در خارج از کشور"

بیست هفت اکتبردوهزارویازده  برابر با پنج آبان هزاروسیصدونود

 

قطعنامه نشست سوم اتحاد چپ ایرانیان در خارج از کشور

مونترال – کانادا

** نظربه اینکه طبقه کارگر تنها طبقه ای است که می تواند نظام سرمایه داری را برانداخته و شرایط را برای پایان دادن به دوران طولانی جامعه طبقاتی فراهم ساخته و نظام سوسیالیستی را جایگزین نماید ،

** نظر به اینکه اردوی نظام جهانی سرمایه در مقابل بدیل سوسیالیستی ایستاده و تنها راه پیشروی برای چپ انقلابی مبارزه با این اردوی ضد انقلابی است ،

** نظر به اینکه" اتحاد چپ" در نبرد طبقاتی کارگران و زحمتکشان با تاکید بر چشم اندازهای سوسیالیستی برای سرنگونی تمامیت رژیم جمهوری اسلامی با دل و جان درپی برقراری " حکومت کارگری" است،

**نظربه اینکه اتحاد چپ گروه ، سازمان و دسته ویژه ای نیست و خود را جدااز اردوی کارو زحمت ایران و جهان نمی داند،

لذا با تاکید بر مفاد زیر و قبول وجود وحضور گرایشات مختلف در درون چپ براین باوریم که تنها با چنین روشی است که طیف وسیع چپ انقلابی ایران تدریجا میتواند برای یک کارزار بزرگ تاریخی علیه سرمایه و رژیم سرمایه داری جمهوری اسلامی متشکل و متحد گردد:

* سران سرمایه و حکو مت های حامی آ نها بار مصیبت های ناشی از بحران ساختاری کنونی سرمایه را بر دوش کارگران و زحمتکشان انداخته اند. آنها با تهاجم گسترده به شرایط زندگی اکثریت مردم  نیروی مقاومت ومبارزه را در آنها بر انگیخته اند. هم اکنون پیکارهای توده ای بزرگی علیه دیکتاتوری و بی حقی ، فقر و نابرابری و هارتر شدن بهره کشی و ویرانگری سرمایه داری در چهار گوشه جهان در جریان است. جنبش " اشغال وال استریت" از مرزهای آمریکا فراتر رفته و هزاران شهررا با خود همراه ساخته است.

*- چشم انداز فروپاشی " منطقه یورو" به یک احتمال واقعی تبدیل شده است . بیرون آمدن بدهکارترین دولت های عضو یورو مانند پرتقال ، ایرلند، اسپانیا و یونان از واحد پولی اروپا می تواند انرا به طرف فروپاشی ببرد، در حالی که ماندن این دولت ها در یورو و نیزبرایشان پر هزینه ترو دشوارتر می گردد.

*- خیزش هایی که در منطقه عربی خاورمیانه وشمال آفریقا پدیدار شده اند به لحاظ  دامنه توده ای و پیامد هایی که داشته اند بی تردید در ردیف بزرگترین تکان های سیاسی جهان در چند دهه اخیر قرار دارند. بدون تردید اثرات انقلاب عرب در ایران نیز بسیار عظیم خواهد بود.

*- سرمایه داری با رشد انحصارات مدتهاست به مرحله گندیدگی رسیده و جامعه بشریت را به نابودی کامل کشانده است. سرمایه داری ایران نیز چه تحت لوای سلطنت و ناسیونالیسم و چه در سه دهه گذشته در پوشش ارتجاعی اسلام سیاسی جامعه ما را با جنگ ، شکنجه ، زندان ، اعدام ، تبعیض و سفره های پر خالی همراه ساخته است.

*- کارگران و زحمتکشان ایران خودرا برای مصافی تاریخی با رژیم سرمایه داری جمهوری اسلامی اماده می کنند . افت و خیز مبارزات سی ودو ساله اخیر در ایران اکنون میرود که بساط "تاک وتاکشان " را بر هم ریزد. اعتصابات و اعتراضات شجاعانه کارگران مجتمع پتروشیمی ماه شهر که دومین اعتصاب بزرگ کارگران پتروشیمی در سال جاریست بهمراه اعتراضات عمومی جامعه بویژه در سه ساله اخیر در ایران نوید بخش روزهایی پرامید است .

*- ما باید از کلیه مبارزات توده ای در هر سطح و در هر نقطه ایران دفاع وبرای ارتقا آنها تلاش کنیم. مبارزات روبه رشد کارگران که حکایت از بیداری روزافزون زحمتکشان دارد موتور اصلی جنبش انقلابی ماست و " اتحاد چپ" با تمامی نیرو به استقبال مبارزات بازهم گسترده تر زحمتکشان می رود.

*- جنبش زنان ایران بخشی پر قدرت از جنبش انقلابی جاریست و بدون چنین جنبشی حرفی از جنبش توده ای نتوان زد. دفاع همه جانبه " اتحاد چپ " از مبارزات زنان دفاع از انقلاب آتی است که بی تردید رنگ و مهرزنانه خواهد داشت . برای نهادینه کردن فمینیزم سوسیالیستی باید که تلاشها صد چندان شود.

*- حق تعیین سرنوشت ملیت های ساکن درایران جزئی از اساس دمکراسی سوسیالیستی طبقه کارگر و چپ انقلابی است. ما از کلیه مبارزات توده های تحت ستم برای حقوق برابر و علیه ستم های ملی پشتیبانی می کنیم.

*- جنگ افروزی، دخالت گری در امور کشورها، نابودی محیط زیست ، نابرابرهای اجتماعی و در یک کلام حفظ بربریت سرمایه داری از خصلت های ذاتی این نظام است. ما از کلیه مبارزاتی که نشان از خصلت و پتانسیل ضد سرمایه داری و دیکتاتوری های نهان و آشکار آن دارد، دفاع می کنیم.

*- با اعتقاد به اصل انترناسیونالیسم پرولتری از کلیه مبارزات آزادی خواها نه و برابر طلبانه کارگران و زحمتکشان جهان دفاع می کنیم.

*- با اعتقاد به سرنگونی انقلابی رژیم جمهوری اسلامی توسط توده های تحت ستم در ایران بویژه کارگران و زحمتکشان به مثابه اکثریت قاطع جامعه براین باوریم که مبارزه ای موثر بر علیه امپریالیسم و مبارزه ای پیگیر برای دموکراسی مبارزه ای در راستای چشم اندازهای سوسیالیستی است .

*- دفاع قاطع از آزادی های بنیادین مانند آزادی بیان و اندیشه ، آزادی حق تشکل و اعتصاب ، آزادی مطبوعات و ....

*- " اتحاد چپ " و نیز احزاب و سازمانهای سیاسی چپ انقلابی می باید با حفظ استقلا ل سیاسی- تشکیلاتی همراه با سایر نیروهای مبارز برای آزادی کلیه زندانیان سیاسی و عقیدتی تلاش ورزند.

"اتحاد چپ ایرانیان در اخارج از کشور" باید بر تلاش های پیشین خود بیفزاید. انچه که برای ما اتحاد چپ را به ضرورتی عاجل تبدیل می کند یک حقیقت سیاسی است. در شرایط حاکم بر کشورمان تقویت و تجدید آرایش چپ از درجه اهمیت بسیار بالائی برخوردار است و اگر امر اتحاد چپ با شتاب لازم به پیش نرود ممکن است کل جامعه ما فرصت های بسیاربا ارزش را از دست بدهد. تجربه بهمن پنجاه و هفت ودست یابی بورژوازی به قدرت دگر بار واین بار به شکلی دیگر نباید تکرار شود. بررسی دقیق و علمی این تجربه تاریخی چپ ایران را به اتخاذ راه کارهای عملی اتحاد ملزم ساخته است . ضمن برخوردی انتقادی با اشتباهات و کجراه ها که گاهی کل بدلیل سوسیالیستی را در عمل زیر سئوال برده، روی نکات مشترک و مثبت ، بردستاوردها باید انگشت گذاشت.

درراه سوسیالیسم هیچ راه مستقیمی وجود ندارد وهنوز هم راه پرپیچ وخمی درپیش است، اما چپ ایران در کل امروز طبعا با درایت تر از گذشته گشته است. در این شکی نیست .

اتحاد چپ ایرانیان در خارج از کشور

بیست و هفت اکتبردوهزارویازده  برابر با  پنج آبان هزاروسیصد ونود

 

بازگشت به خانه

 

محل اظهار نظر شما:

شما با اين آدرس می توانيد با ما تماس گرفته

و اظهار نظرها و مطالب خود را ارسال داريد:

newsecularism@gmail.com